Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-04@00:14:06 GMT

۱۵ رسته شغلی مشمول نصب پایانه فروشگاهی هستند 

تاریخ انتشار: ۳۰ آذر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۳۸۹۲۷۵

۱۵ رسته شغلی مشمول نصب پایانه فروشگاهی هستند 

سعید کریمی روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: این ۱۵ رسته در برگیرنده حداقل ۵۰ گروه شغلی است که طی اطلاعیه های سازمان امور مالیاتی کشور فراخوان شده اند.

وی یادآور شد: بسترها و امکانات لازم برای نصب و استفاده پایانه های فروشگاهی بصورت کامل در استان ایلام فراهم شده است.

مدیرکل امور مالیاتی استان ایلام افزود: نصب پایانه فروشگاهی منجر می شود که متناسب با حجم درآمدها و هزینه های هر فعال اقتصادی رقم مالیات برای او مشخص شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

کریمی با بیان اینکه دستگاه های کارتخوان بانکی ( pc pos) جزو صندوق ها و پایانه های فروش هستند، افزود: نصب و استفاده از پایانه فروشگاهی باعث شفاف سازی اقتصادی شده و حجم معاملات را بصورت دقیق مشخص می کند.

وی از مشمولان قانون نصب پایانه فروشگاهی خواست: برای نصب و ثبت صندوق فروش در سامانه های مالیاتی به آدرس www.tax.gov.ir اقدام و سوالات، انتقادات و پیشنهادات خود را در این باره از طریق تلفن گویای ۱۵۲۶ مطرح کنند.

وی با عنوان این مطلب که اشخاص حقوقی مکلف به نگهداری اسناد و مدارک قانونی برای پرداخت مالیات در زمان مقرر هستند، افزود: قبلا نیز بر اساس بخشنامه شماره ۲۰۰/۹۸/۶ مورخ ۱۳۹۸/۱/۲۶ و با استناد به تبصره ۶ قانون بودجه سال ۹۸ ، فعالان حوزه درمان از ابتدای سال ۹۸ مکلف به استفاده از صندوق های فروش و پایانه فروشگاهی شده بودند.

به گزارش ایرنا، استان ایلام دارای بیش از ۴۰ هزار مودی مالیاتی است که شامل ۳۵ هزار اشخاص حقیقی و پنج هزار نیز اشخاص حقوقی هستند.

برچسب‌ها ایلام سازمان امور مالیاتی کشور مالیات

منبع: ایرنا

کلیدواژه: ایلام سازمان امور مالیاتی کشور مالیات ایلام سازمان امور مالیاتی کشور مالیات اخبار کنکور پایانه فروشگاهی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۳۸۹۲۷۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خط ۲ مترو تهران به پایانه جدید شرق وصل می شود

به گزارش همشهری آنلاین، پروژه توسعه شرقی خط ۲ مترو تهران که کلیات آن در طرح جامع حمل و نقل ریلی پایتخت به تصویب رسیده و برای تعیین کریدور نهایی نیاز به مجوزهای تکمیلی دارد، مورد بررسی مجدد قرار می گیرد. این مسیر ریلی _تونلی از آن جهت حائز اهمیت است که با راه اندازی بخش توسعه شرقی خط ۲ دسترسی شبکه مترو به پردیس مسافری شرق تهران (پایانه جدید شرق) امکانپذیر می شود. در جریان اقداماتی که برای بازسازی و راه اندازی پایانه جدید شرق مدنظر قرار گرفته، موضوع اتصال این پردیس مسافری به شبکه حمل و نقل ریلی درون شهری است. پروژه توسعه شرقی خط ۲ که اتفاقاً به پایانه جدید شرق ختم می شود، در طرح جامع حمل و نقل ریلی پایتخت مصوب شده است اما مسیر و محل ایستگاههای آن باید مورد مطالعه مجدد قرار گرفته و مجوزهای لازم را دریافت کند.

عملیات توسعه شرقی خط ۲ مترو شروع و حدود ۱۴۰۰ متر از این مسیر حفاری و تونل سازی شده و با حفر ادامه تونل به میزان تقریبی ۳۶۰۰ متر عملاً از ایستگاه فرهنگسرا به پردیس مسافری شرق دسترسی ایجاد می شود؛ حتی جانمایی ایستگاه پایانی این مسیر در طبقه منفی یک ساختمان اصلی پایانه جدید شرق هم صورت گرفته است.

در صورت تکمیل مطالعات مربوطه، اخذ مجوزهای لازم و تامین به موقع منابع مالی، امکان اتصال ایستگاه مترو فرهنگسرا به پایانه جدید شرق تا پایان سال آینده وجود دارد. البته بررسی های لازم جهت ایجاد دیگر مدهای حمل و نقل عمومی تا پردیس مسافری شرق نیز در حال انجام است و اگر امکان سنجی های صورت گرفته تایید شود، می توان به راه اندازی سایر سیستم های حمل و نقلی مثل قطار سبک شهری (ال آر تی) در این مسیر هم تدابیری اندیشید.

کد خبر 848739 منبع: همشهری آنلاین برچسب‌ها مترو خط ۲ شهردارى تهران تهران مترو تهران

دیگر خبرها

  • خط ۲ مترو تهران به پایانه جدید شرق وصل می شود
  • امضای تفاهم نامه توسعه رسته کفش دانسفهان
  • جزییات حادثه مسمومیت پزشکان در مهمانی شیراز/ یک پزشک: مسمومیت با «متانول» نبوده/ هیچ‌کس به کما نرفته؛ خبر نارسایی کلیوی چند تن دیگر کذب است؛ این اشخاص به درخواست خودشان دیالیز شدند
  • انتقال پرونده مالیاتی نفت و گاز به استان با هم‌صدایی رسانه‌ها محقق شد
  • انتقال پرونده مالیاتی نفت و گاز به استان با هم‌صدایی رسانه‌ها
  • تحریم ایران علیه تعدادی از نهادها و اشخاص بریتانیایی + جزئیات | کدام مقامات انگلیس در لیست هستند؟
  • تعدادی از نهادها و اشخاص بریتانیایی از سوی ایران تحریم شدند
  • ایران تعدادی از نهادها و اشخاص بریتانیایی را تحریم کرد
  • تعدادی از نهادها و اشخاص بریتانیایی تحریم شدند
  • ایران برخی نهادها و اشخاص آمریکایی و انگلیسی را تحریم کرد + اسامی