Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس اداره اطلاع رسانی و روابط عمومی آموزش و پرورش سیستان وبلوچستان گفت: در راستای تحقق عدالت آموزشی، موضوع جذب نیروی مورد نیاز از طرق مختلف در استان پیگیری می شود.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ داود گلی در گفت وگو باخبرنگار عصرهامون بیان کرد: موضوع کمبود نیروی انسانی مورد نیاز در استان از سالیانی متمادی به عنوان یکی از چالش های پیش رو در تحقق بسیاری از فعالیت‌ها و برنامه‌ها بوده و همیشه از دغدغه ها و نگرانی های مسئولین ستادی و صف در سطح کشور و استان می باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



وی گفت: خوشبختانه در دو سال اخیر جهش خوبی در بخش افزایش آمار و جذب نیرو در استان نسبت به سنوات قبل رقم خورده است.

این مقام مسئول ادامه داد: وضعیت بررسی شاخص‌های مختلف نشان می دهد که بر مبنای نسبت دانش آموزان به پرسنل حدود ۱۰ هزار و ۲۴۸نفر کمبود نیرو وجود دارد و آموزش و پرورش استان در صدد است در یک برنامه پنج ساله برای نیل به عدالت آموزشی در هر سال مجوز تعداد سه هزار و ۱۵۵نفر سهمیه اختصاصی استخدامی را اخذ و مطابق با میزان بازنشستگی نیروها و افزایش فزاینده جمعیت دانش آموزی در استان موضوع جذب نیروی مورد نیاز از طرق مختلف را دنبال خواهد کرد.

وی افزود: از سویی دیگر موضوع بازماندگان از تحصیل که عوامل متعددی ( فقراقتصادی، فقر فرهنگی، کودکان کار، پراکندگی و وسعت جغرافیایی استان و ...)موجب بروز و ظهور این مولفه و گاهی بازتولید آن می‌شود و هر ساله در مسیر تحقق برنامه‌های آموزشی و تربیتی چالش‌زا بوده و می باشد.

گلی خاطر نشان کرد: بر اساس آخرین مطالعه و پیگیری صورت گرفته آمار بازماندگان از تحصیل در این استان ۱۰۵‌هزارو ۶۷۳ نفر است که با وجود بهره گیری از ظرفیت ها و بستر های گوناگون درون و برون سازمانی در چند سال اخیر و با اتخاذ تدابیر و برنامه ریزی های صورت گرفته، متاسفانه به دلایل متعددی هنوز هم با این آمار مواجه هستیم.

رئیس اداره اطلاع رسانی و روابط عمومی آموزش و پرورش استان خاطر نشان کرد: آموزش و پرورش استان بدنبال آن است که با توسعه مدارس شبانه روزی، توسعه و تجهیز هنرستان ها و مراکز مهارتی، توسعه طرح روستا مرکزی و توجه ویژه به این مقوله و توسعه طرح آبا( آشتی با آموزش و بهره گیری از آموزش های از راه دور) موضوع ارتقاء نرخ نگهداشت دانش آموزان و کاهش و حذف آمار بازماندگان از تحصیل را محقق نماید، کما اینکه در سال تحصیلی ۹۹_۹۸ نرخ نگهداشت دانش‌آموزان با برنامه‌های پیش‌بینی شده ۶ درصد رشد داشته که در نوع خود و در مقایسه با سال‌های قبلو با نگاه به شرایط ویژه استان چشمگیر وکم نظیر بوده است.

انتهای پیام/

منبع: دانا

کلیدواژه: آموزش و پرورش

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۳۹۱۳۶۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مهر۱۴۰۳ کمبود معلم نداریم/توجه به مدرسه سازی اولویت آموزش و پرورش

به گزارش خبرنگار مهر، علی فرهادی سخنگوی وزارت آموزش و پرورش در خصوص پیگیری املاک آموزش و پرورش گفت: با پیگیری‌های وزارت آموزش و پرورش ۶ هزار سند مالکیت برای املاک آموزش و پرورش صادر شده است. بیشترین اسناد صادر شده برای املاک استان‌های سیستان و بلوچستان، خراسان رضوی و کردستان بوده است که هر سه استان هم از استان‌های مرزی ما هستند.

سخنگوی وزارت آموزش و پرورش گفت: این موضوع نشان می‌دهد وزارت آموزش و پرورش در پیگیری ۶۰۰۰ سند مالکیت بیشتر به استان‌های مرزی و کمتر برخوردار توجه داشته است.

سخنگوی وزارت آموزش و پرورش گفت: در سال ۱۴۰۳ بسیاری از چالش‌هایی که به واسطه کمبود معلم داشتیم برطرف خواهد شد و مهر ۰۳ مهر ماه آرامی خواهیم داشت و به جای دغدغه کمبود معلم باید از این پس به دنبال رشد کیفیت معلم باشیم.

فرهادی با بیان اینکه به افزایش تعداد کلاس‌های درس و کاهش تراکم کلاس‌ها هم وزارت آموزش و پرورش توجه زیادی داشته است؛ گفت: با پیگیری‌ها و اقدامات جهادی سازمان نوسازی مدارس، ۸۰ درصد مدارس کشور تراکم کمتر از ۳۵ نفر و ۴۷ درصد مدارس تراکمی کمتر از ۲۶ نفر دارند؛ همچنین ۴۷ درصد از کلاس‌های مقطع ابتدایی کمتر از ۲۶ نفر دانش آموز دارند و این نشان می‌دهد در خصوص کاهش کلاس‌های با تراکم بالا وزارت آموزش و پرورش در سال گذشته به خوبی عمل کرده است.

فرهادی تاکید کرد: کمتر از ۲ درصد مدارس ابتدایی در مرز تراکم ۴۰ نفره هستند که امیدواریم با ادامه نهضت مدرسه سازی دیگر شاهد کلاس‌های درس بالای ۳۵ نفر نباشیم.

وی با اشاره به نهضت مدرسه سازی در مناطق کمتر برخوردار گفت ۲۴ هزار دانش آموز داریم که در مدارس عشایری درس می‌خوانند که با پیگیری دولت و شخص وزیر هیچ بازمانده از تحصیلی نداشته باشیم.

در حال تکمیل..

کد خبر 6090788 علی قدمی

دیگر خبرها

  • خراسان رضوی ۲۰ هزار بازمانده از تحصیل دارد
  • ۱۰ هزار و ۲۰۸ معلم جدید در خراسان رضوی جذب می‌شوند
  • مهر۱۴۰۳ کمبود معلم نداریم/توجه به مدرسه سازی اولویت آموزش و پرورش
  • پایان چالش کمبود معلم از مهرماه امسال
  • آیا دختران ازدواج کرده می توانند در مدارس روزانه هم تحصیل کنند؟
  • کمبود آمبولانس بزرگترین چالش اورژانس کشور است
  • ۶۰۰ معلم نمونه مازندرانی تقدیر می‌شوند
  • بازگشت به تحصیل ۶۰ هزار تارک تحصیل در کشور
  • بررسی علت بازماندگی از تحصیل ۲۰ گویه در خوزستان
  • تلاش برای بازگرداندن دانش آموزان بازمانده از تحصیل