Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-05-08@13:53:51 GMT

راه اندازی ۲۶۴ واحد صنعتی غیر فعال در گیلان

تاریخ انتشار: ۳۰ آذر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۳۹۵۵۰۴

راه اندازی ۲۶۴ واحد صنعتی غیر فعال در گیلان

ایسنا/گیلان معاون اقتصادی استاندار گیلان، از غیر فعال بودن ۲۶۴ واحد دارای قرارداد در شرکت شهرک های صنعتی استان خبر داد و تاکید کرد: می خواهیم در مرحله نخست ۳۰ درصد این واحدها را به چرخه تولید بازگردانیم.

آرش فرزام صفت در آیین تودیع و معارفه مدیرعامل شرکت شهرک های صنعتی استان گیلان، با اشاره به حوزه عملکردی این شرکت در دو بخش شهرک های صنعتی و صنایع کوچک، اظهار کرد: در حوزه نخست خوب عمل کردیم، اما حوزه دوم به فراموشی سپرده شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه انتظار همه از شرکت شهرک های صنعتی حوزه زیرساختی و فنی و سخت افزاری است، افزود: حوزه سخت افزار و زیربنایی مهم است، اما در گیلان عرصه صنعتی جدید برای واگذاری نداریم.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری گیلان، وسعت اراضی صنعتی استان را حدود ۱۵۰۰ هکتار دانست و گفت: استان گیلان با محدودیت زمین و مسائل زیست محیطی در حوزه صنعت مواجه است لذا امکان توسعه فیزیکی شهرک های صنعتی وجود ندارد.

فرزام صفت، با تاکید بر لزوم توجه به صنایع کوچک، تصریح کرد: شرکت شهرک های صنعتی باید در بخش بنگاه های کوچک و متوسط نقش ایفا کند که در این راستا نیازمند برنامه ریزی هستیم.

وی شرکت شهرک های صنعتی را ملجا واحدهای تولیدی و صنعتی دانست و خاطرنشان کرد: انتظار داریم نظام ارجاع در شرکت شهرک های صنعتی استان راه اندازی شود و واحدهای صنعتی را در درجه اول عارضه یابی کنید.

معاون اقتصادی استاندار گیلان، با بیان اینکه نظام ارجاع بسیاری از مشکلات واحدهای صنعتی را بدون نیاز به مطرح شدن در کارگروه رفع موانع تولید حل می کند، متذکر شد: خوشبختانه کلینیک عارضه یابی واحدهای صنعتی در سازمان صنایع کوچک و شهرک های صنعتی ایران فعال شده و در استان گیلان نیز به جدیت پیگیر آن هستیم تا مشکلات واحدها بعد از رصد و دسته بندی، ارجاع داده شود.

وی توجه به آموزش و توانمندسازی و جذب سرمایه گذار جدید از طریق ایجاد فن بازار در حوزه های کسب و کارهای نوین و دانش بنیان را در شرح وظایف شرکت شهرک های صنعتی دانست و ادامه داد: هدف ما فقط ایجاد شهرک صنعتی جدید و توسعه شهرک های صنعتی نیست، زیرا در حال حاضر ۳۰ از ظرفیت های موجود غیر فعال است.

فرزام صفت، با بیان اینکه اراضی صنعتی واگذار شده بدون فعالیت بعد از سه سال با پیشرفت فیزیکی کمتر از ۲۰ درصد پس گرفته می شود، خاطرنشان کرد: به دنبال راه اندازی واحدهای تعطیل هستیم.

وی از غیر فعال بودن ۲۶۴ واحد دارای قرارداد در شرکت شهرک های صنعتی استان خبر داد و تاکید کرد: می خواهیم در مرحله نخست ۳۰ درصد این واحدها را به چرخه تولید بازگردانیم.

معاون اقتصادی استاندار گیلان، شرکت شهرک های صنعتی را جدا از سازمان صنعت، معدن و تجارت ندانست و یادآور شد: شهرک های صنعتی مشکل تصفیه فاضلاب خود را حل کنند، زیرا این آلودگی ها از طریق رودخانه وارد تالاب انزلی می شود. در واقع یکی از مهمترین علل آلودگی تالاب انزی شهرک صنعتی رشت است.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی اقتصادی شهرک های صنعتی واحدهای صنعتی صنعتی استان شرکت شهرک غیر فعال

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۳۹۵۵۰۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شهرک صنعتی زرند بازگشایی شد

امیر حسن‌زاده با بیان اینکه شهرک صنعتی شماره ۲ زرند در سال ۱۳۸۶ تملک، ولی متاسفانه به دلایل مختلفی مجوز استقرار و بهره‌برداری واحد‌های صنعتی صادر نشد، گفت: نهایتا در ۲۷ فروردین ماه امسال پس از ۴ بار بازنگری در طرح ارزیابی زیست محیطی مجوز شهرک مذکور به میزان ۳۰ هکتار از اراضی در اختیار و پس از ۱۷ سال وقفه خوشبختانه با همت تیم اقتصادی استان اخذ شد.

وی افزود: امیدوارم با مشارکت و سرمایه‌گذاری شاهد راه‌اندازی صنایع مختلف و ایجاد اشتغال در این شهرک باشیم.

میجانی مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان هم با اشاره به زیرساخت‌های موجود آب برق و گاز ودرمجموعه شهرک صنعتی زرند گفت: از هم‌اکنون این شهرک آماده واگذاری به سرمایه‌گذاران و واحد‌های مختلف تولیدی است.

شهرک صنعتی زرند ۱۷ سال راکد بود. 

باشگاه خبرنگاران جوان کرمان کرمان

دیگر خبرها

  • ‌تلاش برای راه‌اندازی شهرک‌های صنعتی جدید در مناطق تقاضا محور استان فارس
  • بهره‌برداری از ۱۱ واحد تولیدی با سرمایه‌گذاری خارجی در شهرک‌های صنعتی خراسان رضوی
  • فعالیت ۱۹ واحد و هسته فناور در حوزه دام و طیور
  • انتقال ۱۰۰ واحد ضایعاتی دارای مجوز به شهرک صنعتی خیرآباد
  • ثبت برنامه تولید ۱۶۰ واحد صنعتی نیازمند ارز در گیلان
  • بهره‌برداری از ۱۱ واحد تولیدی با سرمایه خارجی در خراسان رضوی
  • پشت پرده خرید زمین در شهرک‌های صنعتی؛ به نیت احتکار زمین می‌خرند!
  • برنامه‌ریزی برای تبدیل شهرک صنعتی سروستان به قطب جدید صنعتی فارس/راه‌اندازی ناحیه صنعتی کوار
  • دریافت مجوز شهرک صنعتی زرند بعد از ۱۷ سال
  • شهرک صنعتی زرند بازگشایی شد