Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جام جم آنلاین»
2024-04-29@02:11:33 GMT

خواص بی نظیر ترب کوهی برای بدن

تاریخ انتشار: ۳۰ آذر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۳۹۹۰۸۷

خواص بی نظیر ترب کوهی برای بدن

به گزارش جام جم آنلاین به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان ،تحقیقات نشان داده است ۱۰۰ گرم از ترب کوهی شامل ۸۵ گرم آب، ۴۸ کیلو کالری انرژی، ۱.۱۸ گرم پروتئین، ۰.۶۹ گرم چربی، ۱۱.۲۹ گرم کربوهیدارت، ۳.۳ گرم فیبر، ۸ گرم شکر، ۵۶ میلی گرم کلسیم، ۰.۴۲ میلی گرم آهن، ۲۷ میلی گرم منیزیوم، ۳۱ میلی گرم فسفر، ۲۴۶ میلی گرم پتاسیم، ۰.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

۸۳ میلی گرم روی، ۰.۱۳ میلی گرم منگنز، و ۲۵ میلی گرم ویتامین C است.

محققان می‌گویند مواد مغذی موجود در ترب کوهی خواص ذیل را برای بدن به ارمغان می‌آورد:

۱- کاهش خطر ابتلا به سرطان: به دلیل وجود گلوکوسینولات در ترب کوهی، این گیاه خواص ضدسرطانی دارد و می‌تواند خطر ابتلا به سرطان‌های ریه و دستگاه گوارش را کاهش دهد. تحقیقات نشان داده است گلوکوسینولات موجود در ترب کوهی ۱۰ برابر کلم بروکلی است.

۲- تقویت سیستم ایمنی بدن: به دلیل آنکه ترب کوهی دارای سطح بالایی از آنتی اکسیدان‌هاست، این موضوع باعث افزایش سیستم ایمنی بدن و تحریک تولید گلبول‌های سفید خون می‌شود.

۳- تنظیم فشار خون: ترب کوهی یکی از منابع غنی پتاسیم است. این ماده معدنی نقشی تعیین کننده در تنظیم فشار خون و تضمین سلامت قلب دارد.

۴- کاهش کلسترول خون: تحقیقات در سال ۲۰۰۵ نشان داد مصرف ترب کوهی در موش‌هایی که دارای کلسترول بالا بودند، باعث کاهش سطح کلسترول بد خون شد.

۵- بهبود گوارش: ترب کوهی به دلیل سطح بالای فیبری که دارد می‌تواند به روند بهبود گوارش و حرکت مواد غذایی در روده کمک کند. فیبر  می‌تواند مانع از دل درد، سوء هاضمه، یبوست و اسهال شود.

۶- کاهش وزن: به دلیل آنکه ترب کوهی دارای کالری پایینی و فیبر بالاست، می‌تواند باعث احساس سیری در بلند مدت شود. همین امر باعث جلوگیری از پرخوری و خوردن میان وعده شود.

۷- بهبود سلامت استخوان: ترب کوهی دارای سطح بالایی از کلسیم است که با تقویت استخوان ها، مانع از شکستگی و پوکی استخوان می‌شود.

۸- پاک کردن مجاری تنفسی: بوی تند ترب کوهی می‌تواند باعث تمیزی سینوس‌ها شده و مخاط اضافی را از مجاری تنفسی پاک کند. ترب کوهی می‌تواند یک درمان موثر برای گرفتگی بینی در زمان سرماخوردگی، آنفلوانزا و یا آلرژی باشد.

منبع: جام جم آنلاین

کلیدواژه: زندگی ترب خاصیت میلی گرم ترب کوهی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت jamejamonline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جام جم آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۳۹۹۰۸۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کاهش ۲۵.۹ میلی‌متری بارش‌ها در کشور برخلاف بارندگی‌های اخیر

به گزارش خبرگزاری مهر، بر اساس اطلاعات بارشی سازمان هواشناسی کشور از ابتدای سال جاری آبی تا پایان روز گذشته (۷ اردیبهشت) بیشترین کاهش بارش با منفی ۴۰.۸ درصد مربوط به استان قزوین است. همچنین بارش‌ها در استان سمنان ۴۰.۵ درصد و در تهران ۳۸ درصد کاهش یافته است. در ۲۵ استان کشور بارش‌ها نیز با کاهش بوده که می‌توان به هرمزگان با کاهش ۲۵.۵ درصدی، گیلان با رشد منفی ۲۶.۳ درصد، فارس کاهش ۲۸.۳ درصد، بوشهر با ۲۷.۲ درصد و البرز با کاهش ۲۵.۲ درصد اشاره کرد.

در ۶ استان خراسان جنوبی، سیستان و بلوچستان، کرمانشاه، گلستان، همدان و یزد بارش‌ها مثبت شده است. میزان کاهش بارندگی‌ها در استان تهران ۸۶.۴ میلیمتر در مقایسه با دوره بلندمدت است. در استان قزوین کاهش بارش‌ها ۱۰۲.۵ میلیمتر بوده است. در مجموع براساس اطلاعات سازمان هواشناسی، از ابتدای سال جاری تا (۷ اردیبهشت) بارندگی در کشور ۱۲.۷ درصد یا به عبارت دیگر ۲۵.۹ میلیمتر کاهش داشته است.

کد خبر 5999568 زهره آقاجانی

دیگر خبرها

  • خواص شگفت‌انگیز پوست موز
  • خواص شگفت‌انگیز پوست موز که شاید از آن بی‌خبری!
  • خواص شگفت‌انگیز پوست موز | چیزهایی که درباره این میوه پرخاصیت نمی‌دانید
  • صخره‌نوردی بی‌نظیر بز‌های کوهی در طالقان (فیلم)
  • خواص بی نظیر نخود فرنگی برای لاغری | هر فنجان نخود فرنگی چقدر کالری دارد؟
  • کاهش ۲۵.۹ میلی‌متری بارش‌ها در کشور برخلاف بارندگی‌های اخیر
  • بانک مرکزی آرژانتین، نرخ بهره را کاهش داد
  • شاید باور نکنید اما نوشیدن جوش شیرین این خواص را دارد!
  • بانک مرکزی آرژانتین نرخ بهره را به ۶۰ درصد کاهش داد
  • خواص یخ هندوانه برای پوست چیست؟