Web Analytics Made Easy - Statcounter

نادر توکلی معاون درمان ستاد ملی مقابله با کرونا در کلانشهر تهران در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران جوان، با تشریح وضعیت ابتلا به کرونا در شهر تهران، اظهار کرد: از ۳ هفته پیش روند بیماری کرونا در تهران نزولی بوده و آمار بستری های کرونا نسبت به یک ماه گذشته در تهران ۶۰ درصد کاهش پیدا کرده است، اما همچنان بیمارانی که بستری می‌شوند بد حال هستند؛ چراکه بیشتر بیماران مبتلا به کرونا در مرحله پیشرفته بیماری به مراکز درمانی مراجعه می‌کنند و همچنان تخت های آی سی یو اشغال است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در طی هفته گذشته روزانه ۳۵۰ بیمار بستری ورودی بیمارستان‌هاست و   ۳۵۰ خروجی ترخیصی و فوتی داریم.

معاون درمان ستاد ملی مقابله با کرونا در کلانشهر تهران با تاکید بر پرهیز از برگزاری دورهمی خانوادگی به ویژه در فصل زمستان، گفت: برای پیشگیری از ابتلا به کرونا و ادامه روند نزولی بیماری در تهران دورهمی های دوستانه، خانوادگی و رستوران نشینی باید جمع شود؛ چراکه دورهمی های خانوادگی در صدر ابتلاهای دسته جمعی در تهران قرار دارد و بیش از ۶۰ درصد ابتلا به کرونا در تهران در دورهمی های خانوادگی است.

نگران پیک زمستانی کرونا هستیم

توکلی با بیان اینکه نگران پیک زمستانی کرونا هستیم، ادامه داد:  رفت و آمدهای عصر و شب باید کاهش پیدا کند و خوشبختانه در رفتارهای سازمانی دیگر نگرانی نداریم و دستورالعمل های بهداشتی در ادارات به خوبی رعایت می شود، این در حالی است که در ابتدای کرونا نگرانی از رعایت بهداشت در اماکن عمومی مانند پمپ بنزین ها بود اما اکنون این نگرانی ها به حداقل رسیده است.

معاون درمان ستاد ملی مقابله با کرونا در کلانشهر تهران افزود: خوشبختانه طرح شهید سلیمانی از ۳ هفته پیش برای ردیابی افراد در تماس با بیماران کرونا مثبت آغاز و بیماریابی فعال راه اندازی شده است که می تواند بسیار کمک کننده باشد تا با تست های کرونا بتوان در خانواده ها افراد مثبت را شناسایی و جداسازی کنیم.

بیشتر بخوانید

مراجعه به بیمارستان‌ها بین ۳۰ تا ۵۰ درصد کاهش یافته است ۵۰ درصد بستری‌ها به دلیل دورهمی‌های خانوادگی است/ کمبود شدید اتوبوس و تاکسی در کلانشهرها هشدار؛ پیک زمستانه کرونا در کمین است

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: ویروس کرونا کرونا در ایران دورهمی های خانوادگی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۳۹۹۴۹۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شروع کار نمایشگاه کتاب بعد از شیوع کرونا نیازمند شجاعت بود

حجت الاسلام هادی شیرازی مدیرعامل انتشارات خط مقدم در گفت‌وگو با خبرنگار مهر درباره حال و هوای این نمایشگاه در سال‌های گذشته گفت: شروع دوباره نمایشگاه بعد از قصه ویروس منحوس کرونا، شجاعتی می‌خواست که الحمدلله اتفاق افتاد و روال خوبی را پی گرفت و به نظر بنده سال به سال هم رشد کرد و مردم به نسبت سال‌های قبل استقبال بهتری داشتند. هرچند هنوز به آن سال‌های قدیمی‌تر و گذشته که خیلی اهالی هنر و ادب حضور چشمگیرتری داشتند و فضای شیرین‌تری نسبت به سال‌های نزدیک‌تر ما داشت، نرسیده ولی امیدوارم که این جریان نیز رخ دهد و آن حالت پدری که از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی برای حوزه فرهنگ می‌رود، اتفاق بیفتد.

وی درباره استقبال مخاطبان از این رویداد فرهنگی گفت: مردم با نمایشگاه کتاب قهر نیستند، اما مسأله کتاب باید بیشتر به عنوان یک نیاز جا بیفتد. هرچقدر اقتصاد مردم و خانوارها کوچک شود، تاکید بر کتاب به عنوان یک نیاز اساسی سخت‌تر می‌شود. باید بین همه مردم این نکته را جا بیندازیم که کتاب یک مسئله حل کن است و نیازهای آدمی را در مسیر زندگی حل می‌کند.

حجت‌الاسلام شیرازی افزود: در حال حاضر چند جایگزین برای کتاب پیدا شده است که یکی از آنها فضای مجازی و آموزش‌هایی در این فضاست. این فضا به نحوی جایگزین کتابخوانی مردم شده است که جایگزین دقیقی نیست؛ هر چیزی باید سر جای خودش قرار بگیرد. در عین حال مردم با کتاب آشتی‌اند، با نمایشگاه کتاب هم مشکلی ندارند ولی باید این اتفاق درست و جامع رخ دهد و مردم جایگاه کتاب را درک کنند تا نمایشگاه کتاب هم رونق اساسی به خود بگیرد.

وی درباره کیفیت کتاب‌ها در طی دوره‌های مختلف برگزاری نمایشگاه بین المللی کتاب تهران گفت: مسأله کیفیت کتاب یک موضوع نسبی است و به ناشران بستگی دارد. ممکن است یک ناشری کیفیت کارش را در طول این سال‌ها هم به لحاظ محتوا و هم به لحاظ تولید ارتقا داده باشد و ممکن است ناشرانی هم باشند که کیفیت کارشان مثل گذشته‌شان باشد. نمی‌توانم بگویم اتفاق مهمی در این سال‌ها رخ داده است. پیش از این در فضای ادبیات، فرهنگ و کتاب هر روز یک اتفاق و حرکت جدی ملی داشتیم، اما حالا به شدت جای خالی این حرکت‌ها حس می‌شود.

شیرازی افزود: مسایل صنعت نشر با یک یا دو ایده حل نمی‌شود. امروزه می‌گویند به دنبال رقم زدن زیرساخت‌ها هستند و این مسأله‌ای زمان بر است. اگر بخواهیم برای صنعت نشر اتفاق مبارکی بیفتد باید پای حرف جدی خود اهالی صنعت، به‌ویژه بخش خصوصی صنعت نشر نشست. اگر اهالی این حوزه و اهالی اکوسیستم نشر بگویند که دغدغه و مسئله‌شان چیست، آنگاه می‌توان به رخ دادن اتفاقات اساسی برای این صنعت امیدوار بود.

سی و پنجمین نمایشگاه بین المللی کتاب تهران از ۱۹ تا ۲۹ اردیبهشت در مصلی امام خمینی تهران برپا می شود.

کد خبر 6087681

دیگر خبرها

  • سفر به تهران قدیم؛ ۹۰ سال پیش تهرانی‌ها چه آبی می‌نوشیدند؟ (+عکس)
  • دو میلیون بریتانیایی هنوز درگیر کرونا هستند
  • پایداری هوای قابل قبول برای تهرانی‌ها در یک هفته اخیر
  • جام حذفی عجیب: هوادار، تنها تهرانی یک چهارم!
  • تجلیل از خانواده شهدای مدافع سلامت در هفته سلامت
  • تهرانی‌ها در این دو منطقه بیشتر تصادف می‌کنند
  • شروع کار نمایشگاه کتاب بعد از شیوع کرونا نیازمند شجاعت بود
  • تهرانی‌ها امروز یک نفس راحت می‌کشند!
  • آیت‌الله شیرازی در بخش مراقبت‌های ویژه بستری شد
  • «مه مغزی» عارضه جدید کرونا