Web Analytics Made Easy - Statcounter

رهبر جریان صدر عراق پس از حمله موشکی یکشنبه شب به منطقه سبز بغداد، خواهان اعلام وضعیت فوق العاده و استفاده از ارتش برای تامین امنیت غیرنظامیان و نمایندگان ماموریت‌های خارجی شد.

به گزارش ایسنا، به نقل از آناتولی، وزارت دفاع عراق یکشنبه شب اعلام کرد منطقه سبز(الخضرا) که شامل سفارت و نمایندگی های دیپلماتیک ایالات متحده است مورد حمله موشکی قرار گرفته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در همین راستا، مقتدی صدر، رهبرجریان صدر عراق در بیانیه ای گفت،  هدف قرار دادن غیرنظامیان به بهانه مقاومت در برابر اشغالگری کار شبه نظامیان و اقدامی مردود است.

صدر افزود: "هیچ کس حق استفاده از سلاح در خارج از چارچوب دولت را ندارد و دولت باید وضعیت اضطراری را در بغداد اعلام و از ارتش به طور انحصاری برای محافظت از غیرنظامیان و مأموریت های دیپلماتیک استفاده کند و من آماده همکاری کامل در زمینه تامین امنیت هستم."

رهبر جریان صدر عراق ادامه داد: هرکسی که خارج از چارچوب دولت و تصمیمات جمعی از سلاح استفاده کند ، یک تروریست یا خارج از قانون است.

صدر در بیانیه خود به سفارت آمریکا در بغداد توصیه کرد که به چنین حملات موشکی پاسخ ندهد.

وی در این بیانیه از پارلمان عراق خواست با سفارت آمریکا در بغداد برای پایان دادن به حضور نظامی آمریکا مذاکره کند.

یکشنبه شب سفارت آمریکا در منطقه سبز بغداد مورد حمله راکتی قرار گرفت.

به گزارش منابع امنیتی ۱۱ فروند راکت کاتیوشا به منطقه سبز بغداد اصابت کرده است و در پاسخ سامانه‌های دفاعی C_RAM مستقر در سفارت آمریکا فعال شدند و بالگردهای آمریکایی نیز بر فراز منطقه به پرواز در آمدند.

در حمله امشب که حوالی ۹ شب به وقت بغداد روی داد به چند ساختمان و خودرو آسیب وارد شد. تاکنون خبری از تلفات انسانی مخابره نشده است.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: عراق سفارت آمریکا منطقه سبز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۳۹۹۸۰۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

عیادت امیرعبداللهیان از دیپلمات مجروح شده سوری

وزیر امور خارجه کشورمان از دیپلمات سوری که در جریان حمله تروریستی رژیم صهیونیستی به بخش کنسولی سفارت ایران زخمی شده بود، عیادت کرد. - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه سیاست خارجی خبرگزاری تسنیم، حسین امیرعبداللهیان، وزیر امور خارجه کشورمان از دیپلمات وزارت امور خارجه سوریه که در جریان حمله موشکی - تروریستی رژیم صهیونیستی به سفارت جمهوری اسلامی ایران در دمشق به شدت مجروح شد و برای تکمیل روند درمان به تهران منتقل گردیده، عیادت کرد.

امیرعبداللهیان در این عیادت که با حضور کادر پزشکی مسئول درمان وی انجام شد، ضمن احوال‌پرسی از دیپلمات سوری، در جریان آخرین پیشرفت‌ها در وضعیت پزشکی و درمانی او قرار گرفت و برای وی از درگاه خدای سبحان شفای عاجل مسئلت نمود.

وزیر امور خارجه کشورمان پس از حمله موشکی رژیم صهیونیستی اسراییل به سفارت ایران در دمشق ضمن سفر به سوریه، در حاشیه برنامه‌ها، با حضور در بیمارستان مرکزی دمشق، به همراه فیصل مقداد وزیر خارجه سوریه از این دیپلمات عیادت کرده بود.

افتتاح ساختمان جدید بخش کنسولی ایران در دمشقامیرعبداللهیان: آمریکا در حمله به بخش کنسولی سفارت مسئول است

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • حمله به پایگاه آمریکا در شرق سوریه
  • حملات داعش در عراق شروع شد
  • نامه ۵۰ قانونگذار آمریکایی به بایدن و درخواست برای جلوگیری از حمله به رفح
  • نامه ۵۰ قانونگذار آمریکایی به بایدن و درخواست برای توقف حمله به رفح
  • عیادت امیرعبداللهیان از دیپلمات مجروح شده سوری
  • درخواست نمایندگان دموکرات از بایدن برای ممانعت از حمله به رفح
  • رونمایی از پهپاد چینی در بغداد؛ رقابت پکن و واشنگتن در منطقه
  • نماینده پارلمان عراق: سفیر آمریکا از عراق اخراج شود
  • خشم محافل عراقی از دخالت‌های گسترده سفیر آمریکا در بغداد
  • نقش جاده ابریشم ترکیه در معادلات خاورمیانه/ اردوغان پروژه آمریکا را دور زد؟