Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیر طرح و برنامه و تدوین سیاست شورای فرهنگی اجتماعی زنان و خانواده گفت: ادعای ازدواج اجباری در ایران مساله ای است که از اساس دروغ و کذب است، حتی ازدواج یک زن 30 ساله هم در صورتی که به اجبار باشد، غلط است.

«فرشته روح‌افزا»، مدیر طرح و برنامه و تدوین سیاست شورای فرهنگی اجتماعی زنان و خانواده در گفت‌و گو با خبرنگار سیاسی شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ با انتقاد از مستند شبکه ضد انقلاب بی بی سی فارسی و ادعای وجود گسترده کودک همسری در ایران گفت: موضوعی تحت عنوانی مثل ازدواج گسترده کودکان، دروغی است که متاسفانه چندسالی است که در کشور ما مطرح می شود؛ به طوری که به دروغ گفته می شود در کشور ما کودکان به زور ازدواج می کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

کودکان در کشورمان نمی توانند ازدواج کنند/ کسانی که ادعا می کنند باید محاکمه شوند

وی با طرح این سوال که ازدواج کودک کجای دنیا پسندیده است که ما بخواهیم از آن حمایت کنیم؟ عنوان کرد: ادعای ازدواج اجباری در ایران مساله ای است که از اساس دروغ و کذب است، حتی ازدواج یک زن 30 ساله هم در صورتی که به اجبار باشد، غلط است، زیرا ازدواج اجباری از هیچ جنبه ای پسندیده نیست.

روح افزا با اشاره به اینکه ازدواج کودکان در کشور ما منع قانونی داشته و طبق قانون چنین اقدامی در کشور ما غیرقانونی است تصریح کرد: هیچ کودکی در کشور ما قانونی نمی تواند ازدواج کند و اگر کسی چنین ادعایی را مطرح می کند باید از سوی مراجع قضایی محاکمه شود؛ دادستانی کشور به این مسئله به طور جدی ورود کرده و کسانی را که سعی می کنند مدام آن را بزرگنمایی کنند برخورد کند.

مدیر طرح و برنامه و تدوین سیاست شورای فرهنگی اجتماعی زنان و خانواده با بیان اینکه چه به زور و چه غیر از آن اساسا کودکان در کشور ما اجازه ندارند ازدواج کنند، تصریح کرد: خانواده ها هم نمی توانند کودکان را وادار به ازدواج کنند. برای ما تفاوتی ندارد که بی بی سی روی این مسئله مانور دهد یا جای دیگر؛ اما ادعای ازدواج کودکان در ایران اساسا غلط و کذب بوده و تهمتی به نظام جمهوری اسلامی ایران است که مدعی العموم باید حتما به این مسئله ورود کرده و نسبت به آن شکایت کند.

سیستم اجرایی باید جلوی تخلف از قانون را بگیرد

روح افزا با اشاره به اینکه ممکن است در این ادعا عنوان شود که ما اطلاع داریم در برخی نقاط کشور مواردی ازدواج کودکان وجود دارد، تاکید کرد: ممکن است برخی از قانون تخلف کنند که ما هم این را قبول داریم؛ ممکن است پدری در شهری یا روستای دور افتاده در پی سنت های خاص اقدام به این کار کرده باشد؛ در چنین شرایطی وظیفه دولت و قوه قضائیه است که به این موارد ورود کند، براساس قانون هیچ کودکی اجازه ازدواج ندارد و اگر کسی چنین اقدامی را مرتکب شد نباید جنجال آفرید.

وی با بیان اینکه وقوع چنین جرمی ناشی از بی عرضگی سیستم اجرایی است که می داند کجا اتفاق غیرقانونی در حال رخ دادن است و آن را از رسانه ها اعلام می کند تصریح کرد: اگر واقعا خبر داریم که ازدواج کودکان به طور غیر قانونی در حال رخ دادن است باید یقه مجریان را بگیریم که چرا جلوی ارتکاب جرم گرفته نمی شود.

مدیر طرح و برنامه و تدوین سیاست شورای فرهنگی اجتماعی زنان و خانواده با اشاره به اینکه قبل از آنکه این موارد از بی بی سی و دیگر رسانه ها پخش شود باید اقتدار سیستم اجرایی به نمایش گذاشته شود تصریح کرد: اگر زیر سن قانونی دختر یا پسری روابط نامشروع داشته باشند و این روابط منجر به اختلافات درون خانواده ها شود، مثل ماجرای رومینا؛ آنوقت مسئولان ما با بی عرضگی و ناتوانی برای این خانواده ها دلسوزی کرده و سینه می زنند.

روح افزا با بیان اینکه اگر یک دختر 12 ساله رابطه نامشروع داشته باشد تا ماجرا منجر به قتل کسی نشود هیچ مقام اجرایی نسبت به آن اعتراض نمی کند، ادامه داد: اگر یک مقام اجرایی در ماجرای رومینا دخالت می کرد شاید محلی بود که مشکل این خانواده ها حل شود یا موجب آن می شد که علیه جوانی که به آزار یک دختر دست زده بود، شکایت کنند.

وی با اشاره به اینکه اولین مقصر این اتفاقات تلخ سیستم اجرایی کشور است تاکید کرد: قوه قضائیه اگرچه به این مسئله اهتمام دارد اما درخواست ما این است که به طور جدی تری به اینگونه موارد ورود کرده تا اگر نوجوانی طعمه روابط نامشروع می شود خانواده وی برای دادخواهی مورد حمایت قرار گیرند.

دولت در اعطای تسهیلات به خانواده ها هیچ هنری نداشته است

روح افزا با اشاره به اینکه همین اتفاقات زمینه ساز فرار دختران از خانه و  ازدواج های نامناسب و طلاق می شود گفت: متاسفانه همین دختران بعد از فرار به اعمال نامناسب و شنیع روی آورند تا زندگی خود را بگذارند، مسئولان اجرایی کشور باید به وظایف خود در این زمینه عمل کنند.

وی با اشاره به اینکه ادعا می شود که 9500 نفر دریافت کننده وام ازدواج زیر 15 سال داریم تصریح کرد: اگر ازدواج بالای 13 سال باشد قانونی است، چه اشکالی دارد که دختری در سن نزدیک 15 سالگی شرایط ازدواج داشته باشد و خانواده وی نیز نسبت به این اقدام رضایت دارند ازدواج کند، وام ازدواج هم داده می شود تا مقدمات ازدواج فراهم شود، این مسئله ایرادی ندارد.

مدیر طرح و برنامه و تدوین سیاست شورای فرهنگی اجتماعی زنان و خانواده با طرح این سوال که اگر یک نوجوان نیاز به ازدواج دارد چرا نباید ازدواج کند و آیا مناسب است که به اعمال نامشروع روی بیاورد؟ ادامه داد: چرا به ازدواج این چنینی اعتراض دارند اما به اینکه نوجوانی گرفتار ناهنجاری های اجتماعی شده و به اعمال نامشروع روی بیاورد اعتراضی نمی کنند.

روح افزا با بیان اینکه دولت در دادن تسهیلات به خانواده ها چه در قالب وام ازدواج و چه یارانه تا به امروز هیچ هنری نداشته تصریح کرد: یارانه های بسیاری از خانواده ها را که قطع کردند، وام ازدواج را هم که می گوید زیر 15 ساله ها می گیرند، دولت اگر وام ازدواج را برای ازدواج نمی دهد پس برای برای دادن حقوق های نجومی از آن استفاده می کند؟!

وی با اشاره به تورم و گرانی افسار گسیخته ادامه داد: دولت به خودش هیچ زحمتی نمی دهد و در این میان مردم هستند که همه ضربات را تحمل می‌کنند. قوه مجریه در مسائل اقتصادی و مالی حسن نیت ندارد و این اهتمام در دولت وجود ندارد که برای سروسامان گرفتن جوانان اقدام جدی صورت گیرد.

درباره ازدواج 15 ساله ها در ایران فرافکنی می شود

 مدیر طرح و برنامه و تدوین سیاست شورای فرهنگی اجتماعی زنان و خانواده با بیان اینکه براساس ادعای بی بی سی به نقل از سخنگوی دولت حدود 9500 وام ازدواج داده شده است و همین تعداد ازدواج کردند عنوان کرد: در حال حاضر 14 میلیون جوان در سن ازدواج داریم که توانمندی ازدواج ندارند، این ها از سن ازدواج در حال خارج شدن هستند، در حالی که سن ازدواج 29 سال اعلام شده و ما می دانیم که طیف زیادی از جوانان ما بالای 30 سال هستند که هنوز موفق به ازدواج نشدند.

روح افزا با اشاره به اینکه دولت برای اشتغال این جوانان  و مسکن دار شدن آنها هیچ قدمی برنداشته است، ادامه داد: وام ازدواج فقط برای خرید دو عدد حلقه کفاف می کند، صف جوانان پشت درهای ازدواج را کنار گذاشتند و به آنها اهمتی نمی دهند آنوقت برای 9 هزار نفر که وام ازدواج گرفته و ازدواج کرده اند، جنجال کرده و به قول معروف آه و ناله می کنند.

وی با طرح این سوال که باید پرسید آیا این رویه دولت در راستای فرافکنی نیست تصریح کرد: باید یک ترازو برای سنجش عملکرد دولت در نظر بگیریم تا مشخص شود که آیا این عملکرد منصفانه است؟

روح افزا با بیان اینکه اگر افراد بالای 30 سال را که هنوز ازدواج نکردند به این 14 میلیون نفر در سن ازدواج اضافه کنیم حتما آمار به 20 میلیون نفر می رسد عنوان کرد: مگر چند درصد جامعه  با سن 15 سال وام ازدواج گرفته و ازدواج کردند که نگرانی دولت را برانگیخته است.

مدیر طرح و برنامه و تدوین سیاست شورای فرهنگی اجتماعی زنان و خانواده با اشاره به اینکه دولت در این باره فرافکنی می کند تصریح کرد: اینگونه رفتارها نشان دهنده ندیدن یک مسئله اجتماعی به صورت حقیقی و کارشناسی و بازی کردن با عددها و رقم ها است.

روح افزا با اشاره به اینکه مشکلات امروز کشور مردم را نگران کرده است ادامه داد: مردم نگران همه چیز هستند، نگرانی از بابت تحصیلات فرزندانشان، بیکاری، مسکن، تربیت حال حاضر، تغذیه،واکسن کرونا، روغن پالم، شیر  وایتکس دارد یا نه، یک نسخه پزشک و هزاران چیز دیگر دارند.

وی با اشاره به اینکه قیمت مسکن در تهران به حد وحشتناکی رسیده است عنوان کرد: مردم چطور می توانند یک متر خانه بخرند، یک جوان از کجا هزینه خرید متری 20 میلیون تومان مسکن را تامین کند؟ این وظیفه دولت است که  مشکل را حل کند؛ البته همین دولت مسکن مهر را هم تعطیل کرد.

بی بی سی از کودکان بچه دار انگلیسی مستند بسازد

مدیر طرح و برنامه و تدوین سیاست شورای فرهنگی اجتماعی زنان و خانواده با اشاره به اینکه مسئولان باید مشکلات مردم را حل کنند و چیزی را که مشکل نیست بزرگ نمایی نکنند تاکید کرد: هم قوه مجریه و هم قوه قضائیه که دلسوزانه عمل می کند، باید به حق جوانان ورود کنند.

روح افزا بی بی سی را دستگاه دروغ پراکنی جهانی خواند که از گوشه و کنارها چیزهایی را به دروغ پیدا کرده و به اسم مستند نمایش می دهد، و در ادامه گفت: انگلستان با مشکل بزرگی تحت عنوان کودکان بچه دار مواجه است و برای آنهایی که با دانش آموز های دبستان وارد روابط نامناسب شدند، مکان امنی تهیه کرده اند؛ بی بی سی فارسی اعلام کند که آمار این کودکان چقدر است.

وی با اشاره به فهرستی از مشکلات این کودکان انگلیسی عنوان کرد: این کودکان از خانواده هایشان جدا می شوند، دریافتی بخور و نمیری به آنها داده می شود، در جامعه تحقیر می شوند و هیچ امیدی به آینده ندارند؛ خوب است بی بی سی با یک دوربین از این موارد اجتماعی مستند سازی کند که روابط نامشروع در این جوامع و روش های زندگی آنها تا چه اندازه زنان و مردان انگلیسی را دچار بیچارگی کرده است.

مدیر طرح و برنامه و تدوین سیاست شورای فرهنگی اجتماعی زنان و خانواده خطاب به کسانی که اظهار نگرانی از ازدواج دختران زیر 15 سال می کنند عنوان کرد: اگر دختری در سن 15 سالگی نیاز به ازدواج دارد چه اشکالی دارد، ازدواج کند؟ شاید در نهایت بدبینی بگوئیم ممکن است موارد معدودی از این ازدواج ها منجر به طلاق شود، اما در مدل زندگی غرب که برخی کودکان حتی نمی دانند پدرشان کیست و هیچ توجیهی برای آن وجود ندارد؛ 50 کودک به طور آنلاین و همزمان در یوتیوب خودکشی می کنند چون مشخصات پدر خود را در بانک دی ان ای پیدا نکرده اند.

روح افزا با اشاره به اینکه میلیون ها خانواده در در غرب وجود دارند که فرزندان آنها به دنبال پدرانشان می گردند گفت: یک کودک در مدرسه 18 نفر را کشته و یک شب قبل اعلام کرده که فردا مادرم را میکشم چون نمی دانم پدرم کیست؟ آیا برخی دوست دارند این روش های تربیتی در کشور اجرا شود؟

وی با اشاره به اینکه ما با کودک همسری به شدت مخالف هستیم تصریح کرد: برخی افراد با نگاه سیاسی اسم ازدواج قانونی را کودک همسری گذاشته اند؛ چرا به مردم دروغ می گویید؟

روح افزا با بیان اینکه کشور انگلیس در تمام اروپا معضلات فراوانی در این زمینه دارد و کودک همسری هم ندارد اما روابط نامشروع زیر سن قانونی را دارند تاکید کرد: میزان سرطان، ناباروی و افسردگی در انگلستان به دلیل روابط نامشروع و سقط بی داد می کند.

مدیر طرح و برنامه و تدوین سیاست شورای فرهنگی اجتماعی زنان و خانواده با بیان اینکه پزشکان ما باید به این موارد ورود کرده و آمار آن را به مردم ارائه بدهند تاکید کرد: سقط زمینه ساز افسردگی است و در کشوری مثل انگلستان افسردگی مدام در بین دختران نوجوان و جوان وجود دارد.

سن خودکشی در این جوامع به خاطر روابط نامشروع  به 7 یا 8 سال رسیده است 

روح افزا با اشاره به اینکه بی بی سی باید مشکلات انگلیس در این زمینه را حل کند عنوان کرد: جوانان انگلستان در این زمینه مشکلات فراوانی دارند، سن خودکشی در این جوامع به خاطر روابط نامشروع به 7 و 8 سال رسیده است چون کودکان پدر و مادران خود را نمی شناسند و در مواجهه با پدر و مادری که با هم ازدواج نکردند دچار تنش های روحی و روانی هستند.

وی با اشاره به برنامه های اجتماعی شبکه های انگلیسی ادامه داد: مردم انگلیس را به برنامه های اجتماعی دعوت می کنند بعد پاکت نامه ای باز می کنند که این تست دی ان ای شماست و این فرزند شماست!

روح افزا با اشاره به اینکه ما برای بی بی سی راهکار داریم تا مشکل مردم انگلستان را حل کند ادامه داد: ما برای انگلیسی ها راهکار داریم تا از این بدبختی و مشکلاتی نظیر زنانی که کودکان خود را می کشند (با وجود همه حمایت هایی که دولت ها از آنها انجام می دهند) قبرستان بچه ها، هم جنس گرایی و ... نجات پیدا کنند.

مدیر طرح و برنامه و تدوین سیاست شورای فرهنگی اجتماعی زنان و خانواده با اشاره به اینکه مسئولانی که در داخل کشور اظهار نگرانی می کنند فرصتی بدهند تا ما تحقیقات خودمان را در این زمینه ارائه دهیم گفت: شما با این مصاحبه ها و اظهارات افکار عمومی مردم را آسیب پذیر می کنید.

روح افزا با بیان اینکه مسئولان در این مسائل اشراف کامل ندارند گفت: همه جوانب مسئله از سوی مسئولان مورد مطالعه قرار نمی گیرد، اگر اشراف داشته و توان دارند این مطالبه مردمی است که چرا مسئولان برای حل این مشکلات اقدام نمی‌کنند.

وی با بیان اینکه تحت تاثیر نگاه‌های فمنیستی و منحرف و جریانات سیاسی غرب باور و کدخدا باور مشکلات جوامع غربی را مورد مطالعه قرار ندادند عنوان کرد: ما در این زمینه پژوهش کردیم و اگر مسئولان در جریان این پژوهش ها قرار گیرند بدون شک نسبت به مشکلات موجود دغدغه مند خواهند بود.

مدیر طرح و برنامه و تدوین سیاست شورای فرهنگی اجتماعی زنان و خانواده ادامه داد: ممکن است علت ورود نکردن مسئولان به این دغدغه مهم ناتوان بودن آنهاست، شاید دغدغه دارند اما توانایی لازم را ندارند علتش این است که شاید مشاورین آنها همه مطالب را به درستی انتقال نمی دهند.

روح افزا با بیان اینکه حق مردم است که بدانند چرا مسئولان کوتاهی می کنند، تاکید کرد: مسئولانی که کارایی ندارند باید از مسئولیت کنار بروند زیرا با ماندن در این مسئولیت ها مردم گرفتار می شوند.

وی با بیان اینکه خدا کند علت ورود نکردن مسئولان به این موارد نخواستن نباشد گفت: بنا را بر این می گذاریم که هیچ مسئولی وجود ندارد که نخواهد مشکلات مردم حل شود و علت یا نبود دغدغه و یا ناتوان بودن باشد؛ مسئولان به جای نسخه کشی از دختر 15 ساله ای که ازدواج کرده به سراغ جوانی بروند که مدرک دکترا دارد اما بیکار است و به همین دلیل به او زن نمی دهند و چون زن ندارد به او شغل نمی دهند و دور باطلی را طی می کند و با مدرک دکتری از پدرش پول تو جیبی می گیرد.

مدیر طرح و برنامه و تدوین سیاست شورای فرهنگی اجتماعی زنان و خانواده با اشاره به اینکه مسئولان به سراغ فضای مجازی بسیار آلوده بروند که کودکان و نوجوانان به بهانه آموزش مجازی در آن رها شدند گفت: مسئولان اجرایی دو کانال آموزشی اضافه کنند تا فرزندان ما در فضای مجازی با بی آگاهی رها نباشند.

روح افزا با بیان اینکه وزارت کشور و سازمان ارتباطات باید به این مقوله به طور جدی ورود کند گفت: زیرساخت های لازم برای ایجاد شبکه ملی اطلاعات در کشور وجود دارد اما فرزندان ما در پیام رسان های ناایمن در حال آموزش هستند، دولت به فکر فرزندان ملت باشد تا مشکل آموزش مجازی را حل کند.

انتهای پیام/ک  

 

 

منبع: دانا

کلیدواژه: روح افزا ازدواج کودکان روابط نامشروع سیستم اجرایی ازدواج کودک کودک همسری وام ازدواج خانواده ها کشور ما ورود کرده سن ازدواج بی بی سی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۴۰۰۶۹۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بازی برای کودکان خیلی مهم است اما جایگاه ادبیات هم حفظ شود

لاله جعفری نویسنده حوزه کتاب کودک، درباره وضعیت کتاب کودک و نوجوان در گفتگو با خبرنگار مهر گفت: خوشبختانه امروز طیف وسیعی از کتاب‌ها در بازار نشر وجود دارد اما در مقابله با تالیف‌های خارجی که مخاطب زیادی دارند نویسندگان ایرانی کار سختی پیش رو دارند چون باید به نحوی بنویسند تا بچه‌ها فقط به دنبال کتاب‌های ترجمه نروند و به دنبال تالیفات داخلی نیز باشند.

وی افزود: همچنین گستردگی سبک‌های ادبی در حوزه کودک زیاد است و تنوع خوبی وجود دارد. ما داستان‌های تخیلی، ترسناک، طنز، علمی و… را داریم و این تنوع باعث می‌شود تا بچه‌ها به طرف کارهای تألیفی جذب شوند. البته که هنوز فاصله بسیاری با آثار خارجی داریم، چرا که گرانی کاغذ و چاپ باعث شده تا ناشران محدودتر کار کنند و این محدودیت‌ها برای نویسندگان نیز به‌وجود می‌آید. امیدوارم این مشکلات حل شوند و آثار تألیفی در کنار ترجمه بچه‌ها را به سمت خود جلب کنند.

نویسنده کتاب «چوم چوم» درباره یافتن ایده برای نگارش و همراهی با کودک امروز گفت: سعی می‌کنم تجربه‌های میدانی زیاد داشته باشم و با بچه‌ها کار کنم. حواس پنجگانه خود را در مواجه با بچه‌ها تقویت کنم. در پارک، خیابان، مترو و هر جایی‌که کودکی می‌بینم شش دانگ حواسم را جمع کنم تا ببینم عکس‌العملش در مقابله با مسائل چگونه است و سعی می‌کنم ایجاد ارتباط کنم و ببینم مدل حرف‌زدن‌شان تا چه اندازه نسبت به بچه‌های دوره خودمان تغییر کرده است. در کنار این مشاهده میدانی سعی می‌کنم کتاب‌های پرفروش دنیا را بخوانم و نکات قابل توجه آن را درک کنم. از سوی دیگر تلاش می‌کنم تا در فیلم‌ها، انیمیشن‌ها یا حتی بازی‌های رایانه‌ای جستجو کنم ببینم آثار پرطرفدار چه نکاتی به همراه دارند که بچه‌ها به سمت آن‌ها جلب می‌شوند.

جعفری به چگونگی ترغیب بچه‌ها برای مطالعه و فرهنگ‌سازی در راستای مطالعه گفت: بازاریابی مهم‌ترین مساله است. تبلیغات اثر بسیار زیادی دارد و فکر می‌کنم رسانه‌ها حرف اول را در این میان می‌زنند. امروز بین دو فیلم برای پخش، رقابت و تبلیغات گسترده‌ای وجود دارد، چه در شبکه‌های داخلی و چه فارسی زبان خارجی؛ در حالی‌که برای کتاب ما هیچ تبلیغی نداریم. فکر می‌کنم سهل‌الوصول‌ترین راه، همین تبلیغ است. هرچند که هزینه‌بر است، اما رسانه‌های داخلی مانند تلویزیون، به نوعی جزو مایملک مردم ایران به شمار می‌آید و باید از آن استفاده شود. ما در طول روز همه نوع تبلیغی در رسانه می‌بینیم، غیر از کتاب.

وی ادامه داد: از سویی فکر نمی‌کنم در مدارس هیچ تمرکزی روی این مسئله وجود داشته باشد. این اتفاق در حالی است که بیشترین زمان را فرزندان ما در مدرسه و در کنار هم می‌گذرانند و می‌توان برای آن‌ها ساعت مطالعه، یا زنگ کتاب تعریف کرد و به هزار نوع، نه به شکل خشک و اجباری بلکه با بازی و سرگرمی تبلیغ کتاب کرد تا فرهنگ مطالعه در میان بچه‌ها ایجاد شود.

این‌نویسنده گفت: ناشران به دنبال کتاب‌هایی همراه با بازی و سرگرمی هستند و وجه بازی برای‌شان غالب است. درست است که بازی نقش مهمی در زندگی کودک دارد، اما ادبیات نیز جایگاه خودش را دارد و باید این جایگاه حفظ شود. ناشران مجبور هستند برای فروش کتاب دست به هر کاری بزنند و کالایی تولید کنند که روی دست‌شان نماند. اما کتاب‌هایی که ادبیات خالص هستند و به جشنواره‌های داخلی و خارجی راه پیدا می‌کنند هر روز کمرنگ و کم‌تعداد شده‌اند و این را من از سفارش‌هایی که به خودم ارائه می‌شود، می‌بینم. ناشر از من می‌خواهد که سری کاری کنم در حالی که باید بذر آگاهی در ذهن کودک کاشته شود و این با یک اثر خوب اتفاق می‌افتد، اما امروز این گونه نیست. وی در پایان گفت: امیدوارم شرایطی فراهم شود تا نویسنده آنچه که دلش می‌خواهد را بنویسد و تنها سفارشی کار نکند.

کد خبر 6090973 زینب رازدشت تازکند

دیگر خبرها

  • حسین قناعت:«والدین امانتی» به کودکان حفاظت از محیط زیست را آموزش می‌دهد/ فیلم کودک با اکران آنلاین بهتر دیده می‌شود
  • انجام ۱۰۶ عمل کاشت حلزون شنوایی رایگان در زاهدان
  • بازی برای کودکان خیلی مهم است اما جایگاه ادبیات هم حفظ شود
  • جراحی تومور ۱۴ سانتی از کلیه کودک ۲ ساله بندرعباسی
  • تاثیر اسباب بازی در نبوغ و رشد کودکان
  • اتفاق باورنکردنی که باعث شد مورایس مسلمان شود | او گفت می‌خواهم مسلمان شوم، باید از کجا شروع کنم؟ | ماجرای مشاور مذهبی با آشنایی کامل به زبان انگلیسی
  • ۴۲ هزار کودک سرطانی در «محک» در حال درمان هستند
  • نگاهی به کتاب «خداشناسی قرآنی کودکان»/ شما خدا را می‌شناسید؟
  • شناخت زودهنگام اختلالات رشد، موثر بر عملکرد فردی و اجتماعی کودک در آینده
  • ماجرای عجیب گم شدن یک حلقه ازدواج