Web Analytics Made Easy - Statcounter

رشد مجدد قیمت تخم مرغ، این بار آن را به هم ترازی با یارانه نقدی یک نفر رسانده است. - اخبار رسانه ها -

به گزارش گروه رسانه های خبرگزاری تسنیم به نقل از باشگاه خبرنگاران،  قیمت تخم مرغ در واحدهای صنفی پس از چند ماه ثابت ماندن دوباره دچار نوسان شده و این بار تا 50 هزار تومان نیز در ازای هر شانه افزایش پیدا کرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بررسی های میدانی حاکی از آن بوده که قیمت هر شانه تخم مرغ در واحدهای صنفی سطح شهر متفاوت است به طوری که واحدها از شانه ای 43 تا 49 هزار تومان قیمت می دهند که این موضوع بوی دلال بازی و سودجویی برخی افراد در زنجیره تولید تا مصرف را می دهد.

هرساله فصل سرما موسم گرانی مرغ و تخم مرغ

برخی مغازه داران می گویند: همیشه در این موقع از سال و با کاهش دمای هوا قیمت مرغ و تخم مرغ دچار گرانی می شود اما امسال بی سابقه بوده است.

دیگری اظهار کرد: یک سری دلال در این بین فعالیت دارند که قیمت ها را سرسام آور افزایش می دهند و سودهای زیادی عایدشان می شود و مردم هم مجبور هستند که بخرند. چرا که تخم مرغ حداقل وعده غذایی برای هر خانواده در تهران است.

بر اساس اظهارات مغازه داران هیچ کمبودی در بازار وجود ندارد و به هر اندازه که سفارش دهند، تخم مرغ تحویل می گیرند. هر کارتن تخم مرغ شامل 6 شانه برای مغازه دار نسبت به هفته گذشته 70 هزار تومان بیشتر تمام می شود.

فروش تخم مرغ با قیمت مصوب به شرط تامین نهاده دامی

ناصر نبی پور سخنگوی اتحادیه مرغداران با اشاره به اینکه گرانی تخم مرغ در خرده فروشی ها ارتباطی به مرغدار ندارد، اظهار‌ کرد: هم اکنون متوسط نرخ هر کیلو تخم مرغ درب مرغداری 12 هزار تومان معادل شانه ای 24 هزار تومان است.

وی افزود: پشتیبانی امور دام، سازمان حمایت و وزارت جهاد کشاورزی بر توزیع تخم مرغ با نرخ مصوب همچنان اصرار می ورزند و در مقابل قرار است 100 درصد نهاده دامی را با نرخ مصوب در اختیار مرغداران قرار دهند.

نبی پور قیمت تمام شده هر کیلو تخم مرغ را 15 هزار و 500 تومان اعلام کرد و گفت: مسئولان ستاد تنظیم بازار تا بالای 14 هزار تومان را دارند که به احتمال زیاد نرخ مصوب جدید فردا اعلام خواهد شد.

سخنگوی اتحادیه سراسری مرغداران میهن در واکنش به افزایش قیمت تخم مرغ گفت: طی روزهای گذشته روند توزیع نهاده های دامی بهبود یافته و بازار رو به تعادل است. مرغداران هر کیلوگرم تخم مرغ را با نرخ مصوب 12 هزار تومان تحویل میادین میوه و تره بار می‌دهند و در میادین قیمت برای مصرف کننده نهایی حدود 14 هزار و 500 تومان است

وی ادامه داد: در مواقعی که قیمت تخم مرغ کاهش می یابد، مغازه داران این نرخ را اعمال نمی کنند چرا که در بهار زمانی که قیمت هر کیلو تخم مرغ 6 هزار تومان معادل هر شانه 2 کیلویی 12 هزار تومان بود، مغازه داران با نرخ 24 تا 25 هزار تومان می فروختند که این امر نشان از سودجویی مغازه داران است.

نبی پور با انتقاد از بالابودن قیمت نهاده های تولید بیان کرد: قیمت کنونی متیونین از 21 تا 22 هزار تومان به 700 تا 800 هزار تومان، مکمل به 30 هزار تومان رسیده است، همچنین قیمت کارتن و شانه لحظه ای افزایش می یابد.

این مقام‌مسئول ادامه داد: قیمت نهاده هایی که شامل سهمیه نیست، لحظه ای افزایش می یابد که در نرخ تمام شده تولید اثر گذار است.

بر اساس این گزارش باز هم تامین نکردن نهاده های دامی از سوی دولت و با قیمت مصوب تبدیل به معضلی برای تولید کننده ها و در نهایت افزایش قیمت مواد غذایی برای مصرف کننده شده است.

دولت به نظر می‌رسد از سیاست های اشتباهی برای تامین نهاده های دامی به تولیدکننده ها تبعیت می‌کند چرا که این موضوع ماه هاست در کشور مطرح است و نه تنها رفع نشده بلکه تشدید نیز یافته است.

با این وجود بهتر است تا دولتی ها هرچه سریعتر نسبت به تامین نهاده های دامی با نرخ مصوب اقدام جدی کنند یا اجازه دهند تا تولیدکننده ها تمام نهاده ها را با نرخ آزاد تهیه کنند.

تامین بخشی از نهاده دامی آزاد و بخشی مصوب موجب چند نرخی شدن تخم مرغ در بازار و در نهایت دلال بازی و سودجویی شده است و شاهد این وضعیت در بازار هستیم.

قسمت تاسف باری که در نظرات کاربران فضای مجازی درباره گرانی بی قید و بند تخم مرغ بیان شده است، هم ترازی نرخ حباب دار شانه تخم مرغ با مبلع یارانه نقدی یک فرد است. قیمتی که تنها با گرانفروشی ها باب شده و تنها نیازمند برخورد قاطع با آن هاست.

اخبار گروه سایر رسانه‌ها صرفا بازنشر اخبار سایت‌ها و خبرگزاری‌هاست و خبرگزاری تسنیم هیچ مسئولیتی در قبال آن ندارد.

انتهای پیام/

بازگشت به صفحه رسانه‌‌ها

منبع: تسنیم

کلیدواژه: نهاده های دامی قیمت تخم مرغ مغازه داران نرخ مصوب هزار تومان تخم مرغ تخم مرغ نهاده ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۴۰۱۶۴۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

انجام کارهای بی‌منت در گرو داشتن تفکر بسیجی است

به گزارش خبرنگار مهر، حجت‌الاسلام حسن بیگدلی صبح سه‌شنبه در همایش حکمت مطهر که به مناسبت هفته عقیدتی سیاسی سپاه برگزار شد، سپاه را مجموعه‌ای که بر پایه اعتقاد و دین بنا نهاده شده است، عنوان کرد و افزود: بی‌تردی همین ویژگی‌ها و ساختارها باعث شده است تا این مجموعه در همه عرصه‌ها با قدرت وارد میدان شود.

وی با یادآوری اینکه در مجموعه‌ای چون سپاه پاسداران که با مولفه‌های قدرت‌آفرین شکل گرفته، افرادی چون سردار سلیمانی و شهید حججی تربیت یافته‌اند، تصریح کرد: بی‌تردید هر آنچه که بر پایه دین، اعتقاد و عقیده بنا نهاده شده باشد، در همه عرصه‌ها با قدرت وارد شده و انسان‌های ارزشمندی را با معیارهای والای انسانی تربیت خواهد کرد.

این مسوول یکی از نمادهای بارز این قدرت‌مندی را وجود تشکل مردمی بسیج عنوان کرد و یادآور شد: بسیج نماد واقعی یک تفکر و فرهنگ است که بر پایه عقیده بنا نهاده شده و هر جا ورود پیدا کرده، خدمات خود را بدون هیچ چشم‌داشتی انجام داده است.

مسوول دفتر نمایندگی ولی‌فقیه در سپاه انصارالمهدی (عج) استان زنجان در ادامه، به برخی از وظایف ذاتی حوزه نمایندگی در سپاه پاسداران اشاره کرد و گفت: حمایت و کمک با سایر مجموعه‌ها، ترویج معارف انقلابی و دینی و نیز تعمیق بصیرت و معرفت از جمله وظایف این حوزه به شمار می‌رود.

بیگدلی با اشاره به اینکه این حوزه در سال گذشته با کمک و همکاری هادیان سیاسی، روشنگران و روحانیون اقدام به برگزاری بیش از ۲۳ هزار جلسه بصیرتی کرده است، خاطرنشان کرد: هدف ما این است که بتوانیم پرچمی را که امروز در دستان ما قرار دارد را به دست صاحب اصلی آن حضرت حجت (عج) برسانیم.

کد خبر 6092850

دیگر خبرها

  • بحران گرانی در اسرائیل؛ بنزین 2 دلار شد، مواد غذایی 20 درصد گران شد
  • کاریکاتور/ گرانی سرسام‌آور در سرزمین‌های اشغالی
  • تاکسی بدون خط
  • هشدار رئیس مجلس نسبت به ابهامات موجود در مورد یارانه دارو/ مبلغ 74 همت نمی‌تواند باعث کنترل قیمت و بازار دارو شود/ دولت برای کنترل قیمت بازار دارو 180 همت در نظر بگیرد
  • قیمت مصوب انواع میوه اعلام شد/ جدول قیمت
  • چند روش ساده برای تقویت مو
  • انجام کارهای بی‌منت در گرو داشتن تفکر بسیجی است
  • پویشی برای مبارزه با گرانی افسار گسیخته
  • تامین گوشت گرم در استان یزد
  • توزیع ۷۰۰ تن نهاده دامی در مناطق عشایری شهرستان ارومیه