Web Analytics Made Easy - Statcounter

یک دیده بان امنیت سایبری اعلام کرد دهها خبرنگار شبکه رسانه ای دولتی الجزیره قطر در حمله ای که احتمالا از سوی دولتهای عربستان سعودی و امارات متحده عربی انجام گرفته، هدف جاسوس افزار پیشرفته ای قرار گرفته اند.

به گزارش ایسنا، "سیتیزن لَب" در دانشگاه تورنتو اعلام کرد بدافزار متعلق به گروه صهیونیستی NSO را ردگیری کرده که گوشیهای شخصی ۳۶ خبرنگار، تهیه کننده و مدیر الجزیره را آلوده کرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

آنچه که بازرسان را نگران کرده این موضوع بوده که iMessage تلفنهای همراه هدف گرفته را بدون این که کاربران آنها اقدامی کنند، آلوده کرده است. طبق گزارش "سیتیزن لَب"، تنها با زدن انگشت از سوی کاربران روی نوتیفیکیشن گوشی، بدافزار به گوشیها برای بارگزاری محتوایشان به سرورهای مرتبط با گروه NSO فرمان داده است و آیفونهای آنها را به ابزارهای مراقبتی قدرتمندی تبدیل کرده است بدون این که لازم باشد کاربران برای کلیک روی لینک مشکوک یا یک متن تهدیدکننده فریب داده شوند.

این حمله هماهنگ علیه کارکنان الجزیره که "سیتیزن لَب" آن را بزرگترین عملیات هک گوشی کارکنان یک تشکیلات توصیف کرده است، در ژوییه و درست چند هفته پیش از آن روی داد که دولت آمریکا عادی شدن روابط میان رژیم صهیونیستی و امارات متحده عربی را اعلام کرد. تحلیلگران می گویند عادی سازی روابط میان این دو کشور احتمالا به همکاری قویتری در عرصه جاسوسی دیجیتالی میان رژیم صهیونیستی و امارات متحده عربی منجر می شود.

بر اساس گزارش بلومبرگ، شرکت اپل اعلام کرده که از جاسوس افزار گزارش شده توسط "سیتیزن لَب" مطلع بوده و در جدیدترین نسخه سیستم عامل iOS ۱۴ محافظتهای جدیدی علیه این نوع حملات پیش بینی کرده است. این شرکت به کاربران اطمینان داده که جاسوس افزار NSO کاربران معمولی را هدف نمی گیرد بلکه به دولتهای خارجی که گروه خاصی را هدف می گیرند، فروخته می شود.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: جاسوس افزار الجزيره عادی سازی روابط میان رژیم صهیونیستی و امارات سیتیزن ل ب

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۴۰۲۶۱۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

وضعیت قرمز هوا در دو ایستگاه اصفهان

به گزارش خبرگزاری صداوسیما، مرکز اصفهان؛ بر اساس داده‌های سامانه برخط کنترل کیفیت هوای سازمان محیط‌زیست (منطقه اصفهان) شاخص هوای این کلان‌شهر صبح امروز در ایستگاه احمد آباد با ۱۵۶ و قهجاورستان با ۱۷۲ AQI ناسالم برای عموم است.
وضعیت هوا همچنین امروز در ایستگاه‌های انقلاب با ۱۴۷، پارک زمزم با ۱۱۰، رهنان و کاوه با ۱۰۷، زینبیه ۱۳۴ و فرشادی با ۱۱۱، میرزا طاهر با ۱۱۶، کردآباد با ۱۴۲ و ولدان با ۱۱۲ AQI ناسالم برای گروه‌های حساس گزارش شده است.
میانگین هوای اصفهان با ۱۱۳ AQI در وضعیت ناسالم برای گروه‌های حساس ثبت شده است.
شاخص کیفی هوا از صفر تا ۵۰ هوای پاک، ۵۱ تا ۱۰۰ هوای سالم، ۱۰۱ تا ۱۵۰ ناسالم برای گروه‌های حساس، ۱۵۱ تا ۲۰۰ ناسالم برای عموم، ۲۰۱ تا ۳۰۰ بسیار ناسالم و ۳۰۱ تا ۵۰۰ خطرناک است.
این شاخص به طور معمول برای پنج آلاینده هوا شامل مونوکسیدکربن (CO)، اُزن (O ۳)، دی اکسید نیتروژن (NO ۲)، دی اکسید گوگرد (SO ۲) و ذرات معلق زیر ۲.۵ میکرون (PM ۲.۵) اندازه گیری و به طور روزانه در ایستگاه‌های پایش هوا، ثبت می‌شود.

دیگر خبرها

  • ناتینگهام فارست ۰ - ۲ منچسترسیتی/ سیتیزن‌ها کم اشتباه در هفته‌های پایانی + فیلم
  • بن گویر، دنده‌های شکسته، بیمارستان و سرنوشت سیاه آریل شارون!
  • زاگرس برای سومین ماه روند صعودی فروش را حفظ کرد
  • اپل کاربران را از اپل آی دی بیرون می اندازد
  • بمباران بخش‌های مسکونی نوار غزه ادامه دارد
  • نیروهای ارتش ترکیه مورد حمله عناصر «پ.ک.ک» قرار گرفتند
  • اشغالگران عامدانه آمبولانس را در غزه هدف قرار می دهند
  • درخشش دوباره قایدی در لیگ امارات؛ آمار شگفت‌انگیز باشو
  • تصمیم مهم مهدی قایدی برای فصل آینده
  • وضعیت قرمز هوا در دو ایستگاه اصفهان