Web Analytics Made Easy - Statcounter

شورای امنیت سازمان ملل امروز (دوشنبه) جلسه غیرعلنی را برای بررسی تحولات درخصوص پرونده صحرای غربی برگزار می‌کند.

 به نقل از العربی الجدید، آخرین این تحولات اقدام اخیر آمریکا در به رسمیت شناختن منطقه صحراء به عنوان بخشی از خاک مراکش بود.

در این جلسه شورای امنیت که با درخواست آلمان برگزار می‌شود، انتظار می‌رود که رزماری دیکارلو، معاون دبیرکل سازمان ملل در امور سیاسی به بررسی اوضاع از زمان بحران گذرگاه الکرکرات در مرز میان مراکش و موریتانی بپردازد که این بحران با آزادسازی آن از سوی مراکش در ۱۳ نوامبر گذشته پایان یافت و جبهه پولیساریو به صورت یکجانبه پایان تعهد خود به آتش بس را اعلام کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

همچنین پیش‌بینی می‌شود که معاون دبیرکل آفریقا، نماینده ویژه و رئیس هیات سازمان ملل به صحرا، گزارشی را درمورد اوضاع در این منطقه از زمان مصوبه شورای امنیت در۳۰ اکتبر گذشته درخصوص تمدید یک ساله هیات سازمان ملل در حصراء و تبعات بعد از آن همچون درگیری‌هایی که ممکن بود به جنگ در این منطقه بیانجامد، ارائه دهند.

در شرایطی که همچنان موضع رئیس جمهور آمریکا در به رسمیت شناختن حاکمیت مراکش برصحرا، مواضع متفاوتی را به دنبال دارد، ناظران چشم انداز نتایج و مصوبات شورای امنیت درخصوص اوضاع صحرا و نحوه تعامل کشورهای تاثیرگذار با این اقدام آمریکا هستند.

اما جبهه پولیساریو و الجزایر بر روی این امر حساب باز می‌کنند که دولت جدید آمریکا از این موضع رئیس جمهوری آمریکا مبنی بر به رسمیت شناختن حاکمیت مراکش بر صحرا و گشایش کنسولگری بازگردد. اما مراکش به نظر می‌رسد که نسبت به نتایج جلسه شورای امنیت اطمینان دارد، از این جهت که حمایت عضو تاثیرگذاری همچون آمریکا را در این جلسه دارد.

در همین حال، بوبکر اونگیر، پژوهشگر مراکشی پیش بینی کرد که در جلسه شورای امنیت مناقشات شدیدی میان روسیه و آمریکا درمورد حاکمیت مراکش بر اقلیم‌های جنوبی خود شکل بگیرد و اعضای شورای امنیت درمورد تعیین یک فرستاده جدید سازمان ملل برای نظارت بر مذاکرات میان طرف‌ها به اجماع نظر برسند.

این پژوهشگر بعید ندانست که جلسه شورای امنیت به توصیه کردن طرف‌ها جهت خویشتن داری و احترام به آتش بس ختم شود. / ایسنا

منبع: ایران آنلاین

کلیدواژه: جلسه شورای امنیت سازمان ملل

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ion.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۴۰۳۲۸۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افزایش ۶۸ درصدی کشف کالای قاچاق در سال ۱۴۰۲

وی در تشریح عملکرد پلیس امنیت اقتصادی در کشف پرونده‌های سازمان یافته و کلان، گفت: در این حوزه در مجموعه شاهد رشد ۶۸ درصدی پرونده‌های تشکیل شده در سال ۱۴۰۲ در مقایسه بامدت مشابه سال قبل آن هستیم.

رئیس پلیس امنیت اقتصادی فراجا با اشاره به اینکه بیشتر تمرکز پلیس امنیت اقتصادی بر روی پرونده‌های کلان و سازمان یافته است، گفت: در سال ۱۴۰۲ شاهد افزایش چهار درصدی دستگیری متهمان جرائم اقتصادی در مقایسه با سال ۱۴۰۱ هستیم.

رحیمی در تشریح عملکرد یکساله پلیس مبارزه با قاچاق کالا و ارز نیز گفت: پلیس مبارزه با قاچاق کالا و ارز در سال ۱۴۰۲ با اجرای طرح‌های سراسری، منطقه‌ای و استانی خود در راستای مقابله با قاچاق کالا و ارز تعداد ۴۶۲ فقره پرونده کلان، ملی و مهم را با ارزش بالاتر از ۱۰ میلیارد تومان تشکیل داد که در این زمینه شاهد افزایش ۱۱۸ درصدی عملکرد این پلیس در مقایسه با سال ۱۴۰۱ هستیم.

رئیس پلیس امنیت اقتصادی فراجا به رشد ۹ درصدی تشکیل پرونده در راستای مبارزه با قاچاقچیان کالا و ارز نیز اشاره کرد و افزود: در سال ۱۴۰۲ شاهد افزایش ۲۲ درصدی توقیف خودروهای قاچاق بر در مقایسه با مدت مشابه سال قبل آن هستیم.

رشد ۴۸ درصدی توقیف خودروهای شوتی در سال ۱۴۰۲

رحیمی با اشاره به رشد ۴۸ درصدی توقیف خودروهای شوتی نیز گفت: طرح مقابله و مبارزه با خودروهای قاچاق بر معروف به خودروهای شوتی به‌ صورت مستمر در دستورکار پلیس امنیت اقتصادی فراجا در سراسر کشور قراردارد.

وی در تشریح عملکرد معاونت امنیت اقتصاد دیجیتال پلیس امنیت اقتصادی فراجا نیز گفت: بر اساس تدابیر راهبردی و خط مشی‌های ابلاغی و همچنین رصد و تحلیل وضعیت اقتصادی کشور در برهه های مختلف با اقدامات مشترک اطلاعاتی و عملیاتی تلاش کردیم که اجازه جولان و فعالیت مجرمان در این فضا را سلب کنیم.

رئیس پلیس امنیت اقتصادی فراجا گفت: در  سال ۱۴۰۲ ارزش  پرونده های کلان، ملی، مهم و سازمان یافته معاونت امنیت اقتصاد دیجیتال پلیس امنیت اقتصادی فراجا نسبت به مدت مشابه سال گذشته صد درصد افزایش داشته است.

وی با اشاره به اینکه تعداد پرونده های تشکیل شده از طریق رصد سامانه های در اختیار و فضای مجازی در این سال گذشته در مقایسه با سال ۱۴۰۱ از رشد  ۱۰۰ درصد ی برخوردار است، بیان داشت:۵۶ هزار مورد محموله‌های تجاری در سال ۱۴۰۲ به صورت سامانه ای کنترل و مورد بررسی قرار گرفته است که این رقم رشد ۱۰۰ درصدی در مقایسه با سال قبل خود را نشان می‌دهد.

منبع: خبرگزاری ایسنا

دیگر خبرها

  • دوازدهمین جلسه دادگاه رسیدگی به اتهامات منافقین آغاز شد
  • کشف ۲۰ همت کالای قاچاق و دستگیری ۹۴۵ متهم اقتصادی در سال جاری
  • فرصت ۲ ماهه دستگاه‌ها برای تهیه برنامه عملیاتی امنیت غذایی
  • وظیفه دستگاه اجرایی برای تامین امنیت غذایی مردم
  • افزایش ۶۸ درصدی کشف کالای قاچاق در سال ۱۴۰۲
  • رشد ۶۸ درصدی کشف کالای قاچاق در سال ۱۴۰۲
  • دیدار دبیرکل سازمان جوانان حقوق بشر با سفیر ایران در سوریه
  • شورای امنیت درباره غزه تشکیل جلسه می‌دهد
  • شورای امنیت درباره گور‌های دسته‌جمعی در غزه تشکیل جلسه می‌دهد
  • تشکیل جلسه شورای امنیت برای گور‌های جمعی غزه