Web Analytics Made Easy - Statcounter

مصطفی اسدی روز دوشنبه به مناسبت آغاز هفته سوادآموزی در نشست خبری افزود: به رغم وجود مشکلات و چالشهایی که بر اثر شیوع ویروس کرونا در عرصه سوادآموزی ایجاد شد، به هدفگذاری انجام شده دست یافتیم و هم اکنون وضعیت خوبی را در زمینه باسوادی در این استان داریم.

وی ادامه داد: بر اساس هدف‌گذاری انجام شده در سال تحصیلی جاری این رقم را به ۹۸.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

۷ درصد خواهیم رساند.

معاون سوادآموزی اداره کل آموزش و پرورش خراسان رضوی با بیان اینکه بر اساس سرشماری سال ۱۳۹۵ حدود ۱۵۹ هزار نفر از جمعیت ۱۰ تا ۴۹ ساله این استان بیسواد بودند گفت: با توجه به تغییرات سنی و ورود و خروج افراد از جمعیت گروه هدف، در حال حاضر نمی‌توان آمار دقیق در این زمینه ارائه داد اما پیش‌بینی می‌کنیم نیمی از این جمعیت تاکنون باسواد شده‌اند.

وی افزود: دو محور اصلی عدالت آموزشی و عدالت جنسیتی سرلوحه بخش سوادآموزی در استان است و در این زمینه اقدامات و برنامه‌های موثری انجام شده است.

اسدی با بیان اینکه بیش از ۸۰ درصد برنامه‌های سوادآموزی استان در حوزه ایجاد عدالت جنسیتی متمرکز شده ادامه داد: این امر موجب شد اختلاف سواد میان زن و مرد در استان از ۳۵ درصد در سالهای گذشته هم اکنون به کمتر از پنج درصد برسد.

وی گفت: همچنین در حوزه عدالت آموزشی و کاهش اختلاف میزان سواد در جامعه شهری و روستایی بیش از ۵۵ درصد بودجه‌ها در جهت ایجاد عدالت آموزشی در مناطق محروم و روستایی هزینه شده است.

معاون آموزش و پرورش خراسان رضوی افزود: در حوزه آموزش سواد به اتباع خارجی در قالب عدالت آموزشی نیز تاکنون به بیش از ۴۰ هزار نفر از اتباع خارجی سوادآموزی شده که حدود چهار هزار نفر از این تعداد امسال باسواد شده‌اند.

وی با بیان اینکه در حال حاضر ۱۱۰ مرکز یاددهی و یادگیری در خراسان رضوی فعالیت دارند ادامه داد: در شرایط کنونی آموزش حضوری سواد به سوادآموزان به دلیل شیوع کرونا به شدت کاهش یافته اما تلاش می‌شود آموزشها به شیوه آموزش از راه دور با برنامه‌های تلویزیونی و لوح‌های فشرده دنبال شود.

اسدی گفت: خراسان رضوی از نظر پوشش افراد بی‌سواد رتبه چهارم را در کشور دارد و بودجه ۲۸۰ میلیارد ریالی پارسال این استان در حوزه سوادآموزی امسال به ۴۵۰ میلیارد ریال افزایش یافته که نشان از توجه ویژه دولت به مبارزه با بی‌سوادی است.

وی با اشاره به امضای تفاهمنامه با شهرداری مشهد در زمینه رفع بی‌سوادی در مناطق حاشیه شهر افزود: در سال ۹۸ و آغاز اجرای این تفاهمنامه قرار شد ۲۲ هزار بی‌سواد در مشهد تا سال ۱۴۰۰ باسواد شوند که تاکنون ۷۸ درصد این جمعیت شناسایی و زیرپوشش آموزش قرار گرفته‌اند و امیدواریم تا موعد مقرر در این زمینه به هدف مورد نظر دست یابیم.

اول تا هفتم دی ماه که سالروز تاسیس نهضت سوادآموزی است به عنوان هفته سوادآموزی نامگذاری شده است.

برچسب‌ها مشهد سواد آموزی وزارت آموزش و پرورش

منبع: ایرنا

کلیدواژه: مشهد سواد آموزی وزارت آموزش و پرورش مشهد سواد آموزی وزارت آموزش و پرورش اخبار کنکور عدالت آموزشی خراسان رضوی بی سواد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۴۰۷۹۳۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آغاز به کار ستاد برگزاری نخستین المپیاد هنر در مشهد

  به گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز خراسان رضوی، جلسه ستاد برگزاری نخستین المپیاد ملی آموزش هنر با حضور معاون هنری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی و کارشناسان آموزشگاه‌های آزاد هنری در این استان برگزار شد.   معاون هنری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی گفت: برگزاری این جلسه به منظور هماهنگی و برنامه‌ریزی و سازماندهی برای برگزاری باشکوه این المپیاد و در حاشیه وبینار کشوری آموزش توجیهی در خراسان رضوی بود.   جلیل سروری با بیان اینکه اطلاع رسانی‌ها و هماهنگی‌های اولیه با آموزشگاه‌های آزاد هنری و هنرستان‌های هنر‌های زیبا در استان انجام شده است، افزود: به منظور کشف استعداد‌های برتر و هدایت آنان برای حضور اجتماعی متعهدانه در مسابقات گروهی، تیم‌های تخصصی هنرجویان مراکز آموزش هنر سراسر کشور در رشته‌های مختلف در سه سطح آموزشگاهی، استانی و ملی، در این المپیاد ملی شرکت می‌کنند.    وی افزود: مهلت نام نویسی تیم‌ها و بارگذاری آثار برای شرکت در این رویداد ملی برای آموزشگاه‌های آزاد هنری، ۳۱ خرداد و برای هنرستان‌های هنر‌های زیبا، ۲۰ اردیبهشت تعیین شده است که علاقمندان می‌توانند برای کسب اطلاعات بیشتر درباره نخستین المپیاد ملی آموزش هنر به نشانی اینترنتی https://olympiart.ir مراجعه کنند.   در خراسان رضوی، ۲۸۹ آموزشگاه به تفکیک نوع فعالیت شامل ۲۳ آموزشگاه نمایشی، ۶۹ آموزشگاه موسیقی، ۱۴۹ آموزشگاه تجسمی، ۱۰ آموزشگاه هنر‌های سنتی و ۳۶ آموزشگاه خوشنویسی فعالیت می‌کند.

دیگر خبرها

  • خراسان رضوی، رتبه دوم کشور در جذب نخبگان به دانشگاه فرهنگیان
  • خراسان رضوی ۲۰ هزار بازمانده از تحصیل دارد
  • ۱۰ هزار و ۲۰۸ معلم جدید در خراسان رضوی جذب می‌شوند
  • اهدای خون در خراسان رضوی هفت درصد رشد کرد
  • آموزش سواد مالی به کودکان
  • سازش ۲۵ درصدی در پرونده‌های طلاق خراسان رضوی
  • ۵۳ درصد از داوطلبان اهدای خون خراسان رضوی «مستمر» هستند
  • آغاز به کار ستاد برگزاری نخستین المپیاد هنر در مشهد
  • رشد هفت درصدی اهدای خون در خراسان رضوی
  • میانگین سن والدین در اولین فرزندآوری در استان زنجان ‌چقدر بود؟