Web Analytics Made Easy - Statcounter

استاندار قزوین گفت: صیانت از باغستان سنتی قزوین نیازمند توجه جدی به مطالبات مالکان و اقتصادی شدن این میراث ارزشمند است.

به گزارش خبرگزاری برنا از قزوین؛ هدایت الله جمالی پور در جلسه شورای باغستان که در سالن جلسات دفتر استانداری برگزار شد، اظهار داشت: باغداران حافظ، نگهدارنده و مالک اصلی باغستان سنتی قزوین هستند و باید حفظ و حراست از باغستان سنتی را طوری انجام دهیم که به مطالبات مالکان و صاحبان باغستان هم توجه شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی بیان کرد: تصمیم گیری یک طرفه بدون توجه به نیازهای مالکان اصلی نمی تواند ما را به نتیجه رسانده و اثربخش باشد.

جمالی‌پور اضافه کرد: انتقاد کارشناسان و فعالان میراث فرهنگی و طبیعی استان باید مورد توجه قرار گیرد زیرا انتقاد آنها اصولی و دلسوزانه است و چون نسبت به حفظ میراث کهن و ارزشمند باغستان سنتی قزوین علاقمند هستند رویکرد آنها منطقی است.

وی با اشاره به نقش اقتصادی و زیست‌محیطی باغستان در حفظ و توسعه شهر قزوین یادآور شد: هزاران سال است که باغستان در کنار مردم شهر قزوین حیات دارد و در گذشته نقش زیادی در اقتصاد منطقه و مردم داشته و امروز هم باغستان یک مرکز زیست ‌محیطی مهم تلقی می شود و اگر آسیب ببیند، قزوین هم مانند تهران به یک شهر آلوده تبدیل می‌شود.

استاندار قزوین گفت: رمز حفظ و توسعه باغستان ایجاد انگیزه مالی و اقتصادی برای مالکان است و برای اینکه باغستان حفظ شود، لازم است برای مالکان آن انگیزه ایجاد کنیم.

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: باغستان سنتی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۴۰۸۸۰۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

عملیات وعده صادق انگیزه دانشجویان آمریکا را افزایش داد

به گزارش همشهری آنلاین، مهدی باقری در گفت‌وگو با ایسنا با اشاره به تاثیر عملیات «وعده صادق» بر ایجاد انگیزه در دانشجویان کشورهای دیگر در امید داشتن به مقاومت و ایستادگی در برابر متجاوز، گفت: هم عملیات «وعده صادق» در ایجاد و افزایش انگیزه دانشجویان دانشگاه‌های مختلف در دنیا در محکومیت رژیم صهیونیستی و حمایت از مردم غزه اثرگذار بوده و هم این اعتراضات موجب ضریب پیدا کردن این عملیات می‌شود. امروز مشاهده می‌کنیم که با وجود اقدامات امپراتوری عظیم رسانه‌ای غرب و شرق و تلاش آنها برای زیر سوال بردن عملیات وعده صادق در دنیا، نه تنها این اتفاق نیفتاده بلکه عکس آن رخ داده و امروز هم این عملیات باعث ایجاد قوت قلب برای آزادی خواهان و آزادی طلبان شده و هم از طرف دیگر حرکت این آزادی خواهان باعث می‌شود عملیات ما باعزت و اقتدار بیشتری مطرح شود؛ امروز نه تنها کسی نتوانست حرکت جمهوری اسلامی ایران را محکوم کند بلکه در ادامه کار ما در دانشگاه‌های آمریکا نیز اعتراضات سراسری شکل گرفته است.

این نماینده مجلس با تاکید بر اینکه اعتراضات جوانان و دانشگاهیان دنیا در محکومیت رژیم صهیونیستی نیازی به شبکه سازی و توسعه شبکه‌ای ندارد، گفت: اعتراضاتی که در میان جوانان دنیا شکل گرفته است نشان از آن دارد که فطرت جوانان دنیا در حال مبارزه با ظلم است.

کد خبر 847521 برچسب‌ها ایران و اسرائیل اسرائیل خبر ویژه فلسطین

دیگر خبرها

  • اقتصاد مقاومتی با اتکا به تولید داخل محقق می‌شود
  • طرح‌های اقتصادی در سواحل توسعه می‌یابد/ ایجاد شهرهای مولد کشاورزی
  • عملیات وعده صادق انگیزه دانشجویان آمریکا را افزایش داد
  • مشارکت دانشگاه آزاد در ایجاد پایانه صادراتی مهران
  • ایجاد دبیرخانه دائمی اقتصادی ایران و آفریقا
  • ایجاد دبیرخانه دائمی اجلاس همکاری‌های اقتصادی ایران و آفریقا
  • ایجاد خط کشتیرانی منظم به غرب آفریقا/ افزایش رایزنان بازرگانی در آفریقا 
  • اعزام ۱۱ رایزن بازرگانی به آفریقا/ خط منظم هوایی باید ایجاد شود
  • از اکسپو ایران ۲۰۲۴ چه می دانید؟​
  • درخواست «افزایش اختیارات آتش‌نشانی در برابر ساختمان‌های ناایمن» به مجلس می‌رود