Web Analytics Made Easy - Statcounter

گزارش دوشنبه شب ایرنا به نقل از دفتر این نماینده حاکیست "محمدصالح جوکار" با تبریک سالروز ولادت حضرت زینب کبری(س) و روز پرستار اظهار داشت: پرستاران به عنوان نیروی کلیدی درمان در کشور ما شناخته می‌شوند و در طول یک سال گذشته با ایثار و از خودگذشتگی بسیار ویژه‌ای در برابر دشمن بشریت، ویروس کرونا ایستادگی کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی تصریح کرد: آنچه که در طول تاریخ بوده این است که فریاد پرستاران به جایی نمی‌رسد و شاید تنها به همین مناسبت‌ها یادی از آنها بشود که این واقعا درست نیست.

رئیس کمیسیون امور داخلی کشور و شوراهای مجلس شورای اسلامی با اشاره به ایثار و از خودگذشتگی پرستاران در مقابله با کرونا اظهار داشت: شاید تنها در دوران شیوع کرونا، پرستاران در سطح رسانه‌ها هم مطرح شدند و به آنها توجه‌هایی صورت گرفت.

جوکار ادامه داد: چند نکته در ارتباط با پرستاران وجود دارد؛ اول اینکه ما قانون در ارتباط با پرستاران عزیز داریم؛ قانون تعرفه‌گذاری پرستاران در سال ۱۳۸۶ داریم که اگر عملیاتی می‌شد و الان بشود، ما مشکلی نداریم و اساس کار پرستاران ما حل خواهد شد.

نماینده مردم یزد و اشکذر در مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: بحث تعرفه‌گذاری یکی از مطالبات اساسی پرستاران ما و جامعه جامعه پرستاری است که دولت باید آن را اجرایی کند، مقام معظم رهبری هم در بیانات خود تاکید بر اجرایی شدن این قانون داشتند.

وی گفت: نکته بعدی تبدیل وضعیت پرستاران بود که باز حضرت آقا بر آن تاکید کردند که مطالبه جامعه پرستاری است و باید به نحو احسن اجرایی شود.

جوکار افزود: پرستاری شغل سختی است و سر و کار آن با بیمار و ویروس و بیماری در محیط بیمارستانی است، این قشر همیشه در تهدید است و این که ما آرامش آنها را ایجاد کنیم وظیفه مجلس، دولت و کل مسئولان است.

وی با تاکید بر اینکه این شغل ارتباط بسیار مستقیمی با سلامتی جامعه دارد و باید رفاه این پرستاران به درستی رسیدگی شود عنوان کرد: امروز قراردادهای ۸۹ روزه، امنیت شغلی را در کشور ما گرفته است.

رئیس کمیسیون امور داخلی کشور و شوراهای مجلس شورای اسلامی ادامه داد: ما ۱۴۵ هزار نفر جامعه پرستاری داریم که الان ۶ هزار نفر از آنها در قرنطینه حضور دارند و به کرونا مبتلا شدند.

جوکار افزود: این که آینده شغلی این عزیزان تضمین شود باید وضعیت شعلی آنها از شرکتی و قراردادی به استخدامی تبدیل وضعیت شوند، این اولین گامی است که باید در ارتباط با آنها برداشته شود

نماینده مردم یزد و اشکذر در جلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: عجیب این است که ما پول و حقوق پرستاران را به شرکت ها می دهیم ولی آنها به پرستاران پرداخت نمی کنند؛ چرا خود دولت به صورت مستقیم حقوق این عزیزان را پرداخت نکند؟ سازمان امور استخدامی وظیفه رسیدگی به این عزیزان را دارد.

وی گفت: نکته دیگر بحث کارانه پرستاران و اضافه کار آنها است که حق کارانه آنها در طول چند سال گذشته باقی مانده که باید به طور جد در بحث نظارتی مجلس دنبال شود که این حقوق تا پایان سال حتما پرداخت کند؛ دولت نباید از این موضوع استنکاف کند.
 

برچسب‌ها مجلس شورای اسلامی روز پرستار یزد

منبع: ایرنا

کلیدواژه: مجلس شورای اسلامی روز پرستار یزد مجلس شورای اسلامی روز پرستار یزد اخبار کنکور مجلس شورای اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۴۰۹۸۲۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تعطیلی پنجشنبه یا شنبه در صحن مجلس پیگیری می‌شود

به گزارش خبرگزاری صداوسیما؛ مرکز سمنان،️ سید محمد حسینی در حاشیه بازدید از بزرگترین مجتمع آموزشی، فرهنگی و تجاری در حال ساخت شرکت تعاونی مصرف فرهنگیان سمنان اعلام کرد و گفت: دولت لایحه تعطیلی یک روز دیگر به جز جمعه را به مجلس شورای اسلامی ارایه کرد و برای تصمیم نهایی درباره تعطیلی پنجشنبه یا شنبه باید منتظر رای مجلس شورای اسلامی بود.
وی با بیان اینکه دولت در پیشنهاد لایحه اضافه شدن تعطیلات پایان هفته، روز خاصی را مشخص نکرده است گفت: اکنون افراد نظر بر این دارند که این روز در مجلس شورای اسلامی مشخص شود.
معاون امور مجلس رییس جمهور گفت: هم‌اکنون در تهران و بسیاری مناطق کشور مدرسه‌ها، دانشگاه و برخی دستگاه‌های اجرایی پنجشنبه‌ها تعطیل است، اما برخی افراد به دلیل روابط تجاری و تعاملات، تعطیلی شنبه را مطرح می‌کنند
حسینی همچنین در بخش دیگری از سخنانش درباره با گرامیداشت هفته کار و کارگر افزود: دولت سیزدهم اهتمام ویژه به رفع مشکلات اقشار مختلف از جمله کارگران دارد که احیای واحد‌های راکد از جمله اقدام‌ها برای اشتغالزایی و رفع مشکل بیکاری این قشر است.
وی با اشاره به احیای بیش از هشت‌هزار و ۴۰۰ واحد تولیدی راکد در دولت سیزدهم، گفت: احیای واحد‌های راکد نقش مهم در ایجاد فرصت شغلی جدید، حفظ و تثبیت اشتغال دارد.
معاون امور مجلس رییس جمهور گفت: اجرای طرح‌های عمرانی، اقتصادی، تولیدی و پیشران نقشی مهم در اشتغالزایی و حمایت از جامعه کارگری دارد.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • تعطیلی پنجشنبه‌ یا شنبه در صحن مجلس مشخص می‌شود
  • تعطیلی پنجشنبه یا شنبه در صحن مجلس پیگیری می‌شود
  • چرا کسی پاسخگوی عدم پرداخت حقوق کارگران شهرداری نیست
  • مربیان باید موضوعات را با ارزش‌های دینی تبیین و تشریح کنند
  • راهیابی کاندیداها از یک لیست به مجلس بعید است
  • نباید کسی تصور کند «دور دوم انتخابات مجلس» فاقد اهمیت است
  • راه‌یابی کاندیداها از یک لیست به مجلس بعید است
  • پاسخ عجیب معاون وزیر کار درباره مزد کارگران؛ افزایش حقوق بی‌سابقه بوده؟
  • پاسخ عجیب معاون وزیر کار درباره رقم دستمزد کارگران/ رعیتی‌فرد: افزایش حقوق بی‌سابقه بوده؛ ۱۱۹ درصد افزایش یافت
  • انتقاد نماینده ولی فقیه از دخالت نمایندگان مجلس در انتصابات