Web Analytics Made Easy - Statcounter

ساعت 24-خواص آب گوجه فرنگی| خواص ضد سرطان آب گوجه فرنگی | خواص آب گوجه فرنگی برای قلب | خواص آب گوجه فرنگی برای لاغری | خواص آب گوجه فرنگی برای پوست | خواص آب گوجه فرنگی برای چشم | خواص آب گوجه فرنگی برای تنظیم کلسترول

مزایای آب گوجه فرنگی از ویتامین، مواد معدنی و مواد مغذی غنی گوجه فرنگی است. از این موارد، لیکوپن به طور خاص سزاوار توجه خاصی است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

آنتی اکسیدان قوی آن، به منظور ارتقاء سلامت عمومی به رسمیت شناخته شده است. همچنین به پیشگیری از انواع بیماری ها، از جمله سرطان، مرتبط است.
اکثریت تمام لیکوپن دوست داشتنی در پوست گوجه فرنگی قرار دارد. دانه های یک گوجه فرنگی بیشتر حاوی فنول ها و آنتی اکسیدان ها است. این سه عنصر ضروری باعث می شود که گوجه فرنگی برای بدن مفید باشد.

بنابراین با استفاده از هر بخشی از گوجه فرنگی، بهترین استفاده را از گوجه فرنگی دریافت می کنید.
 شواهد اولیه نشان می دهد که آب گوجه فرنگی ممکن است به میزان قابل توجهی فشار خون را پایین در افرادی که دارای فشار خون بالا و بدون درمان هستند، کاهش دهند.
خوردن بیش از 3 وعده آب گوجه فرنگی هر هفته ممکن است برای جلوگیری از آب مروارید کمک کند.

پیشنهاد می شود بخوانید: خواص گوجه فرنگی/ خواص گوجه فرنگی در بارداری/ خواص گوجه فرنگی برای پوست صورت


 

خواص آب گوجه فرنگی


1. پشتیبانی از پیشگیری از سرطان
لیکوپن و سایر کاروتنوئیدها در آب گوجه فرنگی خطر ابتلا به انواع سرطان های مختلف، از جمله سرطان ریه، سرطان پستان و سرطان پروستات را پایین می آورد. مطالعات نشان داده است که مردان با مصرف مقدار زیادی لیکوپن 30 درصد کاهش خطر ابتلا به سرطان پانکراس را دارند.

2. کمک هضم
مصرف آب گوجه فرنگی روزانه کبد را سالم نگه می دارد، به هضم کمک می کند، حرکات منظم روده را تحریک می کند و از یبوست جلوگیری می کند.

3. کاهش کلسترول
فیبر موجود در آب گوجه فرنگی به کاهش کلسترول LDL (کلسترول بد) کمک می کند و نیاسین اثرات مفیدی در سطح کلسترول خوب دارد.

4. محافظت در برابر بیماری های قلبی
تحقیقات نشان داده است که با مصرف زیاد لیکوپن به کاهش 30 درصدی بیماری های قلبی عروقی و بیماری قلبی عروقی مرتبط است.

5. کمک می کند تا از خون ریزی جلوگیری شود
غنی بودن از مواد مغذی در گوجه فرنگی نشان داده شده است که در جلوگیری از انسداد سلول های پلاکتی غیرطبیعی موثر است، آب گوجه فرنگی مفید برای افراد مبتلا به یا در معرض خطر بیماری های قلبی است.

6. اثر ضد التهابی
تحقیقات نشان داده است که یک لیوان روزانه از آب گوجه فرنگی یک نشانگر اولیه برای التهاب یک فرد را تقریبا به یک سوم کاهش می دهد.

7. خوب برای استخوان های شما
ویتامین K، که در گوجه فرنگی به طور فراوانی یافت می شود، در سلامت استخوان ها بسیار مهم است. سنتز استئوکلسین، که به نظر می رسد نقش مهمی در ساخت استخوان دارد، وابسته به ویتامین K است.

8. خوب برای پوست شما
مطالعات نشان داده است که نوشیدن آب گوجه فرنگی روزانه ممکن است منجر به کاهش آکنه و پیشگیری از آسیب سلول های پوست شود.

9. سموم بدن را تخریب می کند
آب گوجه فرنگی عجیب و غریب است که این سموم مضر را از بدن دفع می کند. محتوای کلر و گوگرد آن نیز به کبد و کلیه ها کمک می کند تا عملکرد سم زدایی خود را بهتر انجام دهند.

10. سلامت چشم
از آنجایی که گوجه فرنگی با مواد فیتوتوئید بتا کاروتن، لوتئین و زاکسنتین بارور می شود، می توانند چشم های شما را سالم نگه دارند و از انقباض محافظت کنند.

11. جلوگیری از سکته مغزی
تحقیقات اخیر نشان داده است که رژیم غذایی غنی از گوجه فرنگی می تواند به جلوگیری از سکته مغزی کمک کند، همچنین به لطف لیکوپن است که از سکته جلوگیری می کند.

12. بازیابی تمرین
گوجه فرنگی تعادل کامل مواد شیمیایی را برای کمک به بدن شما از ورزش های شدید به ارمغان می آورد. نوشیدن آب گوجه فرنگی نشان داد که در واقع منجر به بهبود سریع عضلات نسبت به نوشیدن نوشیدنی های انرژی زا فیزیکی می شود.

گوجه فرنگی دارای طعم غنی و دلپذیر است و طیف وسیعی از مزایای تغذیه، سلامتی و زیبایی را ارائه می دهد. شما می توانید از آب گوجه فرنگی برای اضافه کردن عطر و طعم به مواد غذایی خود استفاده کنید، یا می توانید آن را به صورت موضعی برای بهبود کیفیت پوست خود اعمال کنید. برای اهداف آشپزی، می توانید هر دو آب گوجه فرنگی یا گوجه فرنگی کنسرو شده را استفاده کنید، اما هنگام استفاده از آن به پوست یا مو خود، باید از آب گوجه فرنگی تازه استفاده کنید تا از پاک کردن پوست خود با سایر مواد افزودنی جلوگیری شود.

چه چیزی باعث می شود آب گوجه فرنگی تا این حد سالم باشد؟

در گوجه فرنگی مقدار زیادی لیکوپن ، یک کاروتنوئید محافظت کننده سلول وجود دارد. این رنگدانه گیاهی به مبارزه با رادیکال های آزاد آسیب زننده به سلول کمک می کند و بنابراین دارای اثر پیشگیری از سرطان است. در تولید آب گوجه فرنگی ، گوجه فرنگی گرم می شود و محتوای لیکوپن افزایش می یابد. این بدان معناست که آب گوجه فرنگی حتی بیش از گوجه فرنگی تازه از ماده پیشگیری کننده سرطان برخوردار است. مواد موجود در آب گوجه فرنگی یا پوره گوجه فرنگی نیز بهتر از هنگام خوردن گوجه فرنگی تازه توسط بدن جذب می شوند.

امیدواریم مطلب خواص آب گوجه فرنگی برایتان مفید باشد.

پیشنهاد می شود بخوانید:طرز تهیه ترشی گوجه فرنگی / طرز تهیه دو نوع ترشی ساده و خوشمزه با گوجه فرنگی

منبع: ساعت24

کلیدواژه: سئوی سایت خواص آب گوجه فرنگی نشان داده گوجه فرنگی گوجه فرنگی بیماری ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.saat24.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ساعت24» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۴۱۰۹۲۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برداشت توت فرنگی از مزارع مازندران (فیلم)




ویدئوهای دیدنی دیگر در کانال های آپارات و یوتیوب عصر ایران ???????????? کانال 1 aparat.com/asrirantv کانال 2 aparat.com/asriran کانال 3 youtube.com/@asriran_official/videos کانال عصر ایران در تلگرام بیشتر بخوانید: آغاز برداشت گل گاوزبان در اشکورات رودسر (فیلم) برداشت صد‌ها تن بادام زمینی توسط کشاورزان آمریکایی (فیلم) مراحل برداشت ده‌ها تن وانیل توسط کشاورزان ماداگاسکاری (فیلم)

دیگر خبرها

  • (عکس) یک اورانگوتان زخمی با گیاه دارویی خود را درمان کرد!
  • خواص روغن اسطوخودوس (فیلم)
  • کاهش قیمت قیمت نوبرانه‌ها تا این تاریخ | قیمت عمده گوجه سبز و توت فرنگی
  • خواص قهوه + تاثیر بر لاغری و عوارض مصرف بیش از حد
  • خواص تخم کتان و دانه کتان برای لاغری و درمان بیماری ها
  • نیمی از ۱۴ هکتار باغ گوجه سبز سرخه سامانه آبیاری نوین دارد
  • برداشت توت فرنگی از مزارع مازندران (فیلم)
  • فواید و خواص آب سیب‌زمینی
  • مواد غذایی که آلرژی بهاری را کاهش می‌دهند
  • تفاوت میلگرد A2 و A3 + نحوه تشخیص آن‌ها