Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، سامانه «فارس من» سامانه‌‌ای است که مخاطبان خبرگزاری فارس می‌توانند از طریق آن مشکلات خود در تمام حوزه‌ها را مطرح کنند تا خبرنگاران خبرگزاری این مشکلات را پیگیری کرده و پاسخ آن را از مسؤولان دریافت کنند.

مخاطبان خبرگزاری فارس موضوع «نبود امکانات آب، گاز و جاده در روستای "پتلقان" بیله‌سوار» را مطرح کرده و از خبرگزاری فارس خواستار پیگیری از مسؤولان شده‌اند که خبرنگاران نیز برحسب وفای به عهد این موضوع را در دستور کار قرار دادند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

با توجه به اهمیت روستاها در تولیدات کشاورزی و تامین مواد غذایی، ارائه امکانات اولیه زندگی از مطالبات جدی و به حق روستائیان است. حال در عصر کنونی کمتر روستایی پیدا می شود که از امکانات آب، برق ، گاز، تلفن و جاده محروم باشد چرا که یکی از دلایل عدم مهاجرت روستائیان به شهر وجود همین امکانات اولیه و رفاه است.

اما در شهرستان بیله سوار روستایی بنام «پتلقان» حتی از امکانات اولیه ازجمله جاده، آب و گاز هم برخوردار نبوده و اهالی با مشکلاتی در این زمینه دست به گریبان هستند.

روستای پتلقان بیله سوار فاقد گاز طبیعی است و این در حالیست که خطوط انتقال گاز از فاصله کمتر از ۴ کیلومتری این روستا عبور کرده است.

همچنین اهالی، لوله کشی آب آشامیدنی هم ندارند و آب روستا از طریق چاه تامین می‌شود. در بحث جاده هم این روستا راه مناسب ندارد و راه روستا فاقد آسفالت است، این مشکلات باعث شد به سراغ مسؤولان مربوطه رفته و مشکلات اهالی این روستا را ضمن یادآوری، پیگیری کردیم؛

گازرسانی به روستای پتلقان تا پایان سال انجام می‌گیرد

خدابنده، معاون برنامه ریزی شرکت گاز استان اردبیل در خصوص گازرسانی به روستای پتلقان خلخال اظهار کرد: کارهای اجرایی پروژه گازرسانی به روستای پتلقان به همراه ۹ روستای دیگر در شهرستان بیله سوار استان اردبیل انجام گرفته است.

وی با بیان اینکه پیمان‌کار پروژه گازرسانی به روستاهای فوق انتخاب شده، افزود: گازرسانی به روستای پتلقان به‌عنوان سومین روستا در برنامه‌ریزی برای اجرای پروژه گازرسانی قرار دارد.

خدابنده با بیان اینکه پایان سال نیز گازرسانی به روستای پتلقان به اتمام خواهد رسید اضافه کرد: این روستا در مسیر شهرستان گرمی قرار دارد و در حال حاضر پروژه گازرسانی به این روستاها از مسیر بیله سوار شروع شده و به سمت گرمی در جریان است.

مشکلات راه با شن ریزی مقطعی حل می‌شود

در ادامه به سراغ رئیس راهداری و حمل ونقل جاده‌ای شهرستان بیله سوار رفتیم و از وضعیت راه این روستا پرسیدیم؛ وی در این‌خصوص بیان کرد: روستای پتلقان در حدود ۶ کیلو متری جعفرآباد واقع شده و به‌صورت جاده آنتنی به‌طول دو کیلومتر به جاده شنی جعفر آباد ـ خورخور وصل می‌شود‌‌.

فکری با بیان اینکه بهسازی راه روستایی جعفر آباد خورخور به‌طول ۱۲/۵ کیلومتر قبل از انتقال وظایف ساخت راه روستایی به اداره کل راهداری حمل ونقل جاده‌ای، توسط اداره راه و شهرسازی بیله سوار به‌طول دو کیلومتر زیرسازی انجام یافته بود افزود: با عنایت به تصویب دویست میلیون تومان اعتبار به همان پروژه در سال‌جاری، بر آورد اولیه انجام و در مرحله انتخاب پیمانکار است که با انتخاب پیمانکار هرچه سریعتر مراحل اجرایی آغاز می‌شود.

وی تصریح کرد: اعتبار مورد نیاز جهت اجرای روکش آسفالت دو کیلومتر راه روستایی پتلقان به مبلغ نهصد میلیون تومان و همچنین تکمیل پروژه فوق الذکر به مبلغ هفت میلیارد تومان مورد نیاز است که در صورت تصویب و تخصیص اعتبار اجرا خواهد شد.

رئیس راهداری و حمل ونقل جاده‌ای شهرستان بیله سوار اذعان داشت: تا تکمیل پروژه، جاده شنی مورد نظر توسط ماشین آلات راهداری این اداره تسطیح و رگلاژ شده و مشکلات موجود با شن‌ریزی مقطعی بر طرف خواهد شد.

آب رسانی سیار در پیک مصرف به پتلقان انجام می‌شود

مدیر روابط عمومی شرکت آب و فاضلاب استان اردبیل نیز در خصوص مساله آب این روستا اظهار داشت: اهالی روستای پتلقان بیله سوار چاه آب شیرین دارند و در پیک مصرف، آب‌رسانی سیار صورت می‌گیرد.

لایقی در پاسخ سوال چرا این روستا لوله‌کشی آب شرب ندارد بیان کرد: تعداد خانور ساکن این روستا تنها در فصل کشاورزی به ۱۵ خانوار می‌رسد ولی در فصل‌های دیگر سال ۵ الی ۶ خانوار ساکن هستند که برای رفع مشکل آب، در روستا چاه آب شیرین موجود است.

وی در ادامه جواب این سوال افزود: معمولا در روستاهای زیر ۲۰ خانوار که اکثر ساکن نیستند این مشکل وجود دارد ولی لوله کشی آب شرب به علت کمبود خانوارها صورت نمی‌گیرد و در واقع توجیه اقتصادی ندارد.

مدیر روابط عمومی شرکت آب و فاضلاب استان اردبیل با اشاره به اینکه با وجود تعداد خانوارهای کم ولی در زمان پیک مصرف آبرسانی سیار همه ساله انجام می‌گیرد بیان کرد: البته لوله کشی از خرسلو که خواست اهالی است به‌علت هزینه گزاف و تعداد کم خانوارها توجیه اقتصادی ندارد.

لایقی در پایان گفت: باوجود چاه آب شیرین و شرب ولی در پیک‌مصرف، آب‌رسانی سیار همواه در دستور کار اداره است.

گفتنی است؛ شغل اکثر مردم این روستا دامداری و کشاورزی است و در زمین‌های کشاورزی این روستا اغلب گندم، جو و عدس به صورت دیم کشت می‌شود.

مسؤولان باید در جهت تامین نیازهای اولیه ساکنین روستاها از جمله آب، گاز و راه مناسب اهتمام جدی داشته باشند تا شاهد مهاجرت مردم از روستاها به شهرها و بروز مشکلات در تامین محصولات کشاورزی و دامی نباشیم.

انتهای پیام/3463/

منبع: فارس

کلیدواژه: روستا گاز آب اردبیل شهرستان بیله سوار پروژه گازرسانی خبرگزاری فارس استان اردبیل راه روستا لوله کشی پیک مصرف

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۴۱۳۲۸۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آغاز نصب انشعابات آب در روستای سرپله آبدانان

به گزارش خبرگزاری جام جم آنلاین ؛ محمد محمدی گفت: با اتمام عملیات لوله‌گذاری شبکه توزیع آب این روستا به طول ۷کیلومتر، نصب انشعابات آب روستا آغاز شد که ظرف چند روز آینده به اتمام می‌رسد.

وی افزود: این پروژه از محل پروژه‌های جهاد آبرسانی، با همکاری آبفای استان و با استفاده از ظرفیت قرارگاه امام حسن مجتبی (ع) و بسیج سازندگی سپاه استان در حال انجام است.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان تصریح کرد: همزمان با این اقدامات خط انتقالی بطول ۵ کیلومتر برای انتقال آب از مخزن به روستا شروع که به علت وجود معارض در مسیر کار متوقف شد.

محمدی یادآور شد: با اتمام نصب انشعابات، شبکه آب روستا به خط انتقال قدیمی وصل می‌شود که امیدوارم با رایزنی‌های صورت گرفته مشکل معارضین هم مرتفع گردد.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان ایلام در پایان خاطرنشان کرد: با اتمام عملیات فوق ۳۰۰ خانوار با جمعتی بالغ بر ۱۴۰۰ نفر از اهالی روستای سرپله شهرستان آبدانان از نعمت آب شرب پایدار، سالم و بهداشتی بهره مند می‌گردند.

دکتر محمدی در پایان با تاکید بر توسعه زیرساخت‌های آبرسانی به‌ویژه در روستا‌ها و مناطق محروم، خاطرنشان ساخت: با روی کار آمدن دولت کار و فعالیت و توجه ویژه به تامین آب شرب پایدار برای روستا‌ها و شهر‌های دچار تنش آبی، آبفای استان در تلاش است با مشارکت قرارگاه امام حسن مجتبی (ع)، آب شرب سالم و پایدار تامین و در دسترس مردم قرار گیرد.

دیگر خبرها

  • بهره‌مندی ۲۳۷ روستای آذربایجان‌غربی از نعمت گاز‌طبیعی
  • ضبط مناظره دو نامزد حوزه انتخابیه پارس آباد، بیله سوار و اصلاندوز
  • جاده پُر دست انداز یکی از روستا‌های فومن
  • ۵ هزار خوابگاه متأهلی تا پایان دولت سیزدهم احداث می‌شود
  • بهره‌مندی ۳۰۰ خانوار روستای سرپله آبدانان از نعمت آب شرب سالم و پایدار
  • بهره‌مندی اهالی روستای سرپله آبدانان ایلام از آب سالم
  • آغاز نصب انشعابات آب در روستای سرپله آبدانان
  • بهره مندی روستای «سرپله» آبدانان از آب آشامیدنی سالم و پایدار
  • عملیات وعده صادق سپاه هویت و شناسنامه ایران قوی است
  • افتتاح ۴ طرح عمرانی در شهرستان کیار