Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس سه‌شنبه دوم دی‌ماه در دیدار با اعضای انجمن هنرهای نمایشی فارس و هنرمندان فعال با بیان اینکه وضعیت همه‌گیری کرونا بر تمام ارکان زندگی مردم جهان تاثیر گذاشته است، گفت: در این میان فرهنگ و ‌هنر بیش از هر بخش دیگری با مشکلات مختلف روبه‌رو شده است.

صابر سهرابی از شورای سیاست‌گذاری جشنواره تئاتر استانی و انجمن هنرهای نمایشی فارس تقدیر کرد که با تمام مشکلات، برنامه‌ریزی و برگزاری سی‌ویکمین جشنواره تئاتر استانی فارس را در دستور کار قرار دادند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس با اشاره به فعالیت‌هایی که از زمان انتشار فراخوان در شهریور ۹۹ تاکنون روی داده است، گفت: جشنواره تئاتر استانی فارس از جمله قدیمی‌ترین و پرشورترین جشنواره‌های هنری فارس است و وضعیت قرمز در اکثر مناطق استان فارس هم، مانع از برگزاری آن نشد و به‌صورت مجازی روی خواهد داد.

سهرابی یکی از نقاط قوت جشنواره مجازی را همراهی پیشکسوت تئاتر فارس در سمت دبیر آن دانست و ابراز کرد: افزون بر توجه به شعار امسال جشنواره که "سلامت هنرمندان، اولویت است" بود، اخلاق هنری نیز در این رویداد فرهنگی از محورهای جشنواره است.

او اظهار کرد: تئاتر فارس با توجه به تعدد شهرستان‌ها و حضور هنرمندان بسیار از نظر نیروی‌های خلاق و توانمند هیچ کمبودی ندارد و بزرگترین سرمایه‌اش حضور اهالی فرهنگ و هنرمندانی است که در جامعه هنری کشور می درخشند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس با بیان اینکه تئاتر فارس همواره نقش خود را در تحولات اجتماعی و هنری به‌خوبی ایفا کرده است، افزود: این جشنواره فارغ از هر نتیجه‌ای، نشان‌دهنده فعالیت خلاقانه هنرمندانی است که با تمام دشواری‌ها چراغ صحنه را روشن نگاه داشته‌اند و آثار برگزیده این دوره نیز همانند سایر دوره‌ها نماینده شایسته‌ای برای استان فارس خواهند بود.

سهرابی با معرفی هیات بازبینی این جشنواره گفت: منوچهر محسنی، جمشید طاهریان، مجتبی حسینی قیری، سیامک کمالی، فخری امامی، مهری منصوری و بصیرت اکبری بازبین‌های جشنواره و نوید جعفری باعنوان ناظر بازبینی فعالیت می‌کنند.

او از زاوش تقوایی، حسین قهرمانی، دانیال نفریان و سعید رضا خوش‌شانس باعنوان داوران نهایی این رویداد یاد کرد.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس ابراز کرد: سی‌ویکمین جشنواره تئاتر استانی فارس پس از داوری ۱۵ اثر راه یافته به بخش نهایی در روز پنجشنبه ۴ دی ماه با معرفی برگزیدگان به کار خود پایان خواهد داد.

برچسب‌ها اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس تئاتر شیراز جشنواره ‌های فجر نمایش جشنواره تأتر فجر فارس

منبع: ایرنا

کلیدواژه: اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس تئاتر شیراز جشنواره های فجر نمایش جشنواره تأتر فجر فارس اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس تئاتر شیراز جشنواره های فجر نمایش جشنواره تأتر فجر فارس اخبار کنکور جشنواره تئاتر استانی فارس فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۴۱۵۳۷۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پیام تسلیت وزیر ارشاد در پی درگذشت هنرمند موسیقی خراسان شمالی

ایسنا/خراسان شمالی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در پیامی درگذشت حاج عیسی قلی پور معروف به عیسی بخشی از بزرگان عرصه موسیقی مقامی خطه خراسان شمالی را تسلیت گفت.

متن پیام، محمدمهدی اسماعیلی، وزبر فرهنگ و ارشاد اسلامی به این شرح است:

در نهایت تاسف و تاثر خبر درگذشت زنده یاد  از بزرگان موسیقی در خراسان شمالی را دریافت نمودم.
شادروان حاج عیسی قلی‌پور که نشان درجه یک هنری از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی جمهوری اسلامی ایران در پرونده داشت، سینه‌اش لبریز از روایات، حکایات و اشعاری بود که زلالی مذهب، عشق، عرفان، حماسه و احساس را تجلی می بخشید.
دیدار با این هنرمند فقید و شنیدن هنر روح بخش او از بیادماندنی‌ترین خاطرات اینجانب در سفر به خراسان شمالی است.
اینجانب ضمن نکوداشت نام و یاد این هنرمند فقید، ضایعه درگذشت ایشان را به جامعه هنری ایران اسلامی، هنرمندان خراسان شمالی، خانواده آن مرحوم تسلیت عرض نموده و غفران و رحمت الهی را برای او از درگاه خداوند رحمان مسئلت می نمایم.


به گزارش ایسنا آیین تشییع «عیسی قلی‌پور» معروف به «عیسی بخشی»، استاد چیره دست موسیقی مقامی خراسان شمالی امروز برگزار شد.
استاد عیسی قلی پور از بخشی‌های موسیقی مقامی شمال خراسان، نوازنده دوتار و پیشکسوت موسیقی محلی در این خطه است که چندین دهه سابقه بخشی‌گری دارد.
وی متولد سال ۱۳۲۱ در روستای گودعلی سلاخ در ۱۸ کیلومتری شمال غرب بجنورد و از آخرین بازماندگان بخشی‌های شمال خراسان است.
عیسی بخشی علاوه بر نوازندگی دوتار، خواننده قهاری نیز بود و به زبان‌های ترکی، ترکمنی، کرمانجی و کردی خراسانی آواز می‌خواند.
استاد قلی‌پور در جشنواره‌های بین‌المللی، ملی و استانی بارها خوش درخشیده بود و همچنین نشان درجه یک هنری را نیز دریافت کرده بود.
انتهای پیام

دیگر خبرها

  • انزوای رژیم صهیونیستی در جشنواره‌ها/ از فرصت‌ها استفاده نکردیم
  • دبیر اجرایی و دبیر هنری جشنواره ملی تئاتر ایثار معرفی شدند
  • انتصاب دبیر اجرایی و دبیر هنری هشتمین جشنواره ملی تئاتر ایثار
  • اهدای جایزه «فرج الله سلحشور» در جشنواره تئاتر مردمی بچه‌های مسجد
  • چرا دختران و پسران با مسجد قهر کردند؟/ تاثیر اجرای تئاتر در مساجد
  • پایان داوری آثار نخستین جشنواره هنری «گنجینه مِهر»
  • قطار جشنواره هنر‌های نمایش کانون همدان در ایستگاه پایانی
  • قطار جشنواره هنرهای نمایش کانون همدان در ایستگاه آخر
  • وزیر فرهنگ درگذشت یکی از بزرگان موسیقی کشور را تسلیت گفت
  • پیام تسلیت وزیر ارشاد در پی درگذشت هنرمند موسیقی خراسان شمالی