Web Analytics Made Easy - Statcounter

سخنگوی دولت گفت: با همراهی مردم و رعایت پروتکل‌های بهداشتی تعداد مرگ و میرها و بستری‌های کرونایی به ترتیب ۵۰ درصد و ۴۰ درصد کاهش یافته است.

به گزارش ایمنا، علی ربیعی روز سه شنبه در نشست خبری که به صورت مجازی برگزار شد، با اشاره به اجرای سیاست‌های اصل ۴۴ قانون اساسی مبتنی بر کوچک کردن دولت و واگذاری شرکت‌های دولتی و موانع اجرای آن اظهار کرد: این موضوع در جلسه سران سه قوه بحث شد و همه سران قوا بر اقدامات حمایتی و همه جانبه بر موضوع اصل ۴۴ قانون اساسی حمایت و تاکید کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: رئیس قوه قضائیه معتقد بود با اصلاح صورت گرفته در ساختار واگذاری می‌توانیم به اعتماد سازی مؤثر در صاحبان سرمایه و علاقه‌مندان تولید ایجاد کنیم.

سخنگوی دولت خاطرنشان کرد: سران سه قوه با تاکید بر اجرای اصل ۴۴ قانون اساسی و تداوم اجرای آن و رفع موانع اصل ۴۴ مقرر کردند این موضوع در جلسات آینده مورد بحث و بررسی کارشناسی قرار بگیرد.

ربیعی در ادامه با تشریح‌آخرین وضعیت کرونا در کشور و اقدامات دولت برای مهار آن گفت: خوشبختانه با همراهی مردم در یک ماه گذشته شاهد کاهش تلفات هستیم و ۴۰ درصد بستری‌ها و ۵۰ درصد مرگ و میرها کاهش یافت.

وی ادامه داد: رعایت پروتکل فقط در کاهش مرگ‌ومیر مبتلایان تأثیر نداشت بلکه بر اثر رعایت مردم و کاهش ترددهای جاده‌ای و برون شهری طبق آمار ناجا آمار تصادفات و متوفیان ناشی از تصادفات هم کاهش یافته است به طوری که تعداد مرگ و میرها در اثر تصادف و مجروحیت‌ها به ترتیب ۳۹ و ۲۸ درصد نسبت به مدت مشابه سال قبل کاهش یافته است.

سخنگوی دولت با اشاره به محدودیت شبانه تردد درون شهری که در طرح مقابله با کرونا اجرا شده است، گفت: این طرح در تهران ۸۰ درصد به اجرا درآمد و در این مدت ۲۵ هزار و ۱۱۸ واحد صنفی متخلف پلمپ شده‌اند.

ربیعی افزود همگان باید مساله کرونا را در خودمان نهادینه و در رفتارهای خود منعکس کنیم و تا روزی که درمان آن پیدا شود یا این بیماری برای همیشه از بین برود، این رفتارها را ادامه دهیم. مراقبت‌های بهداشتی، مداومت این مراقبت‌ها، حمایت اجتماعی از یکدیگر و به ویژه از کادر درمان اصولی است که تا پایان کرونا باید استمرار یابد.

وی درباره اجرای طرح غربالگری گفت: تیم‌های غربالگری این روزها با مشکل جدیدی در پیشگیری از شیوع مواجه شدند. آنان وقتی به روستاها مراجعه می‌کنند برخی در مخالفت با انجام تست می‌گویند اگر تست ما مثبت باشد آبروی ما می‌رود. در حالی که اگر مردم اجازه ندهند نتیجه این می‌شود که ویروس می‌چرخد و زنجیره انتقال آن قطع نمی‌شود.

اصحاب فرهنگ و رسانه صاحب صندوق بیمه بیکاری شدند

سخنگوی دولت در بخش دیگری از سخنان خود تصریح کرد: در جلسه گذشته هیئت دولت به یک نگرانی دیرین جامعه هنری پاسخ داده شد و اصحاب فرهنگ، هنر و رسانه صاحب صندوق بیمه بیکاری شدند. طبق این مصوبه، شاغلان فرهنگی، هنری و رسانه‌ای که درآمد اصلی خود را از این فعالیت‌ها دریافت می‌کنند، در صورت پرداخت یکسال حق بیمه خود، از بیمه بیکاری در شرایط از دست دادن شغل و فعالیت برخوردار خواهند بود.

ربیعی با بیان اینکه منابع مالی مقرری بیکاری در بودجه سنواتی دولت دیده خواهد شد، گفت: طبق این مصوبه، شورایی با نمایندگی دستگاه‌های اجرایی ذیربط و نمایندگان صنوف فرهنگی، هنری و رسانه‌ای با مسئولیت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی تشکیل خواهد شد که بررسی و تصویب سیاست‌ها، ضوابط و شرایط عمومی و نیز بررسی و تأیید واجدین شرایط دریافت مقرری بیکاری را برعهده خواهد داشت.

به گفته وی با توجه به این تصویب‌نامه، هر یک از حوزه‌های فرهنگی، هنری و رسانه‌ای می‌توانند یک کانون سراسری تشکیل دهند.

سخنگوی دولت تصمیم دیگر در هیئت دولت را افزایش ضریب فوق‌العاده ویژه قضات عنوان کرد که پس از پیشنهاد شورای حقوق و دستمزد، مورد تصویب هیئت دولت قرار گرفت.

ربیعی دراین‌باره گفت: آخرین بار که فوق‌العاده ویژه مذکور اعمال شده، مربوط به حدود ۱۰ سال قبل است. بدیهی است این اقدام گامی کوچک در جهت بهبود معیشت قضات خواهد بود و این افزایش شامل گروه‌های دوازده‌گانه مشاغل قضائی می‌شود.

اختصاص اعتبار و نیز تسهیلات بانکی برای ۲ استان سیل زده کشور

وی با اشاره به مصوبه اختصاص اعتبار و تسهیلات بانکی برای ۲ استان سیل‌زده کشور در هیئت دولت، گفت: مبلغ ۱۲۵ میلیارد و ۸۴۳ میلیون تومان برای کمک بلاعوض جهت واحدهای مسکونی شهری و روستایی و تأمین لوازم واحد مسکونی و همچنین ۱۴۳ میلیارد و ۷۹۰ میلیون تومان تسهیلات بانکی ارزان قیمت برای جبران خسارات واحدهای مسکونی برای این دو استان اختصاص یافت.

سخنگوی دولت اضافه کرد: دولت همچنین به منظور تشویق خیرین مدرسه ساز، هفته گذشته تصویب کرد تا هزینه اشخاص غیردولتی برای احداث فضای آموزشی و پرورشی به‌عنوان هزینه‌های قابل قبول مالیاتی محاسبه شود. هزینه‌های مذکور شامل وجوه واریزی مودیان مالیاتی پس از تأیید سازمان نوسازی توسعه و مدارس کشور می‌باشد.

خبر تکمیل می‌شود…

منبع: ایرنا

کد خبر 463421

منبع: ایمنا

کلیدواژه: علی ربیعی سخنگوی دولت ویروس کرونا کرونا ویروس آخرین اخبار ویروس کرونا کرونا کرونا در ایران شهر شهروند کلانشهر مدیریت شهری کلانشهرهای جهان حقوق شهروندی نشاط اجتماعی فرهنگ شهروندی توسعه پایدار حکمرانی خوب اداره ارزان شهر شهرداری شهر خلاق سخنگوی دولت بیمه بیکاری هیئت دولت اصل ۴۴

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.imna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایمنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۴۱۶۶۸۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رنگین شدن سفره بیکاران در گروی افزایش بیمه بیکاری

سازمان تامین اجتماعی به منظور حمایت از افراد شاغل طرحی را به عنوان بیمه بیکاری در نظر گرفت تا در صورت بیکار شدن کارکنان آنها بتوانند از مزایای بیمه بیکاری بهره‌مند شوند و امرار معاش کنند.

اما به گفته شهروندخبرنگار با وجود اینکه در سال جدید تمامی حقوق ها افزایش یافته است اما این افزایش شامل بیمه بیکاری نمی شود.

وی با ارسال پیامی خواستار رسیدگی به این موضوع شد.

متن پیام شهروندخبرنگار

سلام و درود بنده ٢۴ سال پرداختی بیمه دارم و هنگامی که هرساله افزایش می‌خورد ما هم با همان افزایش همه ساله بیمه را پرداخت می کردیم. اکنون بنده یکسال و نیم تعدیل شدم و از بیمه بیکاری استفاده می‌کنم. اما با وجود اینکه در سال جدید همه حقوق‌ها افزایش داشته اما فقط بیمه بیکاری هست که افزایش شاملش نمی شود و وقتی این موضوع را پیگیری کردم به من اعلام کردند قانون افزایش نداریم. اما همه چیز گران شده است و از سوی دیگر بنده مستاجر و متاهل هستم و فرزند دانشجو دارم خواهش می‌کنم این موضوع را رسیدگی کنید مشکل خیلی از مردم است.

منبع: رنجبر - شهروند خبرنگار

برای یادگیری اصول تصویربرداری خبری به صفحه «آموزش تصویربرداری برای شهروندخبرنگاران» مراجعه کنید

باشگاه خبرنگاران جوان شهروند خبرنگار شهروند خبرنگار

دیگر خبرها

  • کاهش ۳ درصدی نرخ بیکاری گیلان
  • کاهش نرخ بیکاری در دولت سیزدهم کاهش چشمگیر داشته است
  • کاهش ۳ درصدی نرخ بیکاری گیلان/ برخورد قضایی با ۱۵۰ کار فرمای متخلف
  • رییسی مطرح کرد؛کاهش نرخ بیکاری در کشور/ بر عهد خود با شما مردم باقی هستم
  • کاهش نرخ بیکاری در کشور/ دولت از برنامه‌های اعلامی خود عقب نیست
  • برند شهر اصفهان باید حفظ شود/ آماده تعامل با رسانه‌ها هستیم
  • تلاش های اصحاب رسانه در برگزاری انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی و ششمین دوره خبرگان رهبری قابل تقدیر است
  • فیلم | تلاش راه آهن برای حمایت از بخش خصوصی
  • وقتی دولت و بذرپاش ابلاغیه رهبری را دور می‎زنند
  • رنگین شدن سفره بیکاران در گروی افزایش بیمه بیکاری