Web Analytics Made Easy - Statcounter

محمدحسین امامی روز سه‌شنبه در حاشیه نشست برنامه ریزی و هماهنگی مدیریت بحران بافق در گفت و گو با ایرنا افزود: مردم این شهرستان می توانند برای جبران خسارت بارندگی روز ۱۶ آذرماه گذشته و زیان ناشی از سیلاب به مدیریت بحران فرمانداری بافق مراجعه کنند.

وی از آسیب دیدگان سیل اخیر مناطق شهری و روستایی بافق خواست از طریق بنیاد مسکن پیگیر تسهیلات کم بهره برای جبران خسارت منازل یا محل های کسب و کار  خود باشند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیرکل مدیریت بحران استانداری یزد، بدون ذکر درصد سود بانکی و مدت بازپرداخت تصریح کرد: پرداخت وام به آسیب دیدگان سیل ماه گذشته پس از ارزیابی و تایید بنیاد مسکن قابل پرداخت است ضمن این که بخشی از خسارت‌های وارده از طریق بیمه جبران می‌شود.

امامی بر ضرورت آمادگی شهروندان برای مقابله با هرگونه خطرهای احتمالی در ماه های آینده تاکید کرد و یادآور شد: با توجه به بارندگی‌های پیش رو مقرر شد ،برای رفع برخی از آبگرفتگی‌ها در معابر عمومی شهری و روستایی از کیسه‌های شن استفاده شود.

همچنین سید مهدی طلایی مقدم فرماندار بافق در این نشست بر ضرورت مقاوم سازی، مرمت و جبران خسارت منازل مسکونی تاکید کرد و گفت: طرح‌های شهرداری برای مقابله با خسارت بارندگی باید تداوم یابد و کمیته امداد نیز برای مرمت و بازسازی منازل مورد نیاز مددجویان اقدام کند.

 زیان ناشی از جاری شدن سیلاب اخیر به زیرساخت های شهرستان بافق ۷۵ میلیارد ریال اعلام شد و  میزان بارندگی‌های پاییز امسال منطقه ۲۵۰.۹  میلیمتر گزارش شد که سال گذشته در این فصل میزان بارش‌ها ۸۰.۱ میلیمتر بود.

بیشترین میزان بارندگی پاییز امسال  با ۹۵.۶ میلیمتر در روستا باجگان سبزدشت و کمترین آن با ۳۵.۲ میلیمتر مربوط به شهر بافق است.

با توجه به شدت و مدت زمان ریزش باران ماه های آبان و آذر ۹۹ سیلاب در منطقه جاری و تعدادی از بندهای خاکی آبگیری شد و به برخی منازل مسکونی و محل های نگهداری احشام شهرستان خسارت هایی وارد شد که میزان خسارت وارد به هر واحد در دست بررسی است.

بافق، یک بخش مرکزی، سه دهستان ( مبارکه، کوشک و سبزدشت) ، ۲۸ شورای اسلامی روستایی و ۲۲ دهیاری مصوب و ۱۰۰ پارچه روستا و آبادی دارد و مرکز این شهرستان ۵۰ هزار نفری در فاصله ۱۱۰ کیلومتری جنوب شرق  شهر یزد قرار دارد. 

همچنین مدیرکل مدیریت بحران استانداری یزد ۲۵ آدرماه ۹۹ در گفت و گو با ایرنا در ابرکوه اعلام کرد که  بر اساس برآوردهای اولیه میزان خسارات ناشی از سیلاب هفته گذشته در برخی از مناطق استان بیش از هشت هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال است.

 امامی اظهار کرد که  از این میزان خسارت بیش از نیمی از آن مربوط به حوزه های کشاورزی و دامداری است که بخش عمده آن مربوط به شهرستان های ابرکوه ، تفت و خاتم است .

به گفته وی خسارت سیل مربوط به  بخش های کشاورزی ، مسکن ، راه های روستایی، جاده های بین مزارع ، زیرساخت های صنعت آب ، برق ، قنات  و تاسیسات شهری و روستایی است.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری یزد از پیش بینی ترسالی از سوی سازمان هواشناسی برای یزد خبرداد و اظهار کرد: بر اساس پیش‌بینی های هواشناسی، تا پایان اردیبهشت سال ۱۴۰۰ چندین مرحله بارش برف  و باران  در استان دور از انتظار نیست.

در استان یزد به دلیل فقر پوشش گیاهی و وجود عرصه های بیابانی و برخی فعالیت های معدنی و دخالت انسان در طبیعت بر اثر بارندگی و جاری شدن سیلاب و روان آب خسارت هایی به تاسیسات زیربنایی وارد می‌شود .

در سال های اخیر با تمهیدات اتخاذ شده از سوی مدیریت بحران استانداری یزد و همکاری سازمان‌ها و نهادهای مرتبط در ۱۰ شهرستان استان میزان خسارت ناشی از سیل در مقابسه با سال‌های گذشته به طرز چشمگیری کاهش یافته است و این اقدام در تقویت مهار سیلاب و منابع آب های زیرزمینی استان نقش موثری دارد. 

میزان بارش سالانه در استان یزد ۱۱۰ میلیمتر و میزان تبخیر آن حدود چهار هزار میلیمتر است.

برچسب‌ها تسهیلات ارزان قیمت مدیریت بحران بافق سیل مسکن خسارت مالی

منبع: ایرنا

کلیدواژه: تسهیلات ارزان قیمت مدیریت بحران بافق سیل مسکن خسارت مالی تسهیلات ارزان قیمت مدیریت بحران بافق سیل مسکن خسارت مالی اخبار کنکور مدیریت بحران استانداری یزد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۴۱۷۱۵۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۱۸ هزار میلیارد برای اصلاح مسیل و شبکه فاضلاب ایلام اختصاص یافته است

استاندار ایلام گفت: در نشستی مشترک با حضور معاون اول رئیس‌جمهور و وزیر نیرو، مصوب شد تا ۱۸ هزار میلیارد ریال برای اصلاح مسیل‌ها و شبکه آب و فاضلاب استان ایلام اختصاص پیدا کند که این اعتبار به‌صورت مشترک و برابر، بین سازمان برنامه و بودجه و وزارت نیرو تامین می‌شود.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از ایلام، حسن بهرام‌نیا امروز _پنجشنبه ششم اردیبهشت_ در دیدار با معاون وزیر و رئیس سازمان مدیریت بحران کشور اظهار کرد: سازمان‌های امدادرسان همچون سازمان مدیریت بحران و هلال‌احمر همواره در مواقع بحران در کمک‌رسانی به مردم نقش‌آفرین بودند.

وی افزود: استان ایلام ۶۳ درصد کوهپایه و کوهستانی و ۳۷ درصد دشت است که در مقایسه با سایر استان‌های کشور شرایط خاص خود را دارد.

استاندار ایلام خاطرنشان کرد: امسال از نظر میزان نزولات جوی با سال ۹۸ برابر و حتی میزان بارش بیشتر بود که در سال ۹۸ خسارات جانی و زیرساختی و مالی زیادی وارد شد، اما امسال با نگاه فنی و کارشناسی و با تدابیر پیشگیرانه، پاک‌سازی و لایروبی و گابیون‌بندی امسال با وجود افزایش نزولات جوی، تلفات و خسارت نداشتیم.

بهرام‌نیا خاطرنشان کرد: وزیر کشور به تازگی در نشست شورای راهبردی تصادفات و ستاد سفرهای نوروزی که به صورت ویدئو کنفرانس برگزار شد از مدیریت سیل در استان ایلام قدردانی کرد.

شبکه آب و فاضلاب ایلام فرسوده است

وی با اشاره به فرسودگی شبکه آب و فاضلاب و مسیل‌ها در استان ایلام عنوان کرد: در نشستی مشترک با حضور معاون اول رئیس‌جمهور و وزیر نیرو مصوب شد که ۱۸ هزار میلیارد ریال برای اصلاح مسیل‌ها و شبکه آب و فاضلاب استان ایلام اختصاص پیدا کند که این اعتبار به‌صورت مشترک و برابر بین سازمان برنامه و بودجه و وزارت نیرو تأمین می‌شود.

بهرام‌نیا با اشاره به صدای توأم با لرزش زمین در شهرستان چرداول، تصریح کرد: این صداها ناشی از حرکت و فعل و انفعالات صفحات و لایه‌های زیرین زمین است که تحقیقات این موضوع توسط دو تیم زمین‌شناسی و لرزه نگاری در حال بررسی است و امیدواریم اعتبارات این موضوع به طور کامل تأمین شود.

وی از رئیس سازمان مدیریت بحران کشور خواست تا تجهیزات و امکانات خاص و ماشین‌آلات مورد نیاز استان، در اختیار هلال احمر و نهادهای خدمات‌رسان قرار گیرد.

استاندار ایلام ادامه داد: انتظار داریم که خسارت‌های ناشی از سیل و دیگر بحران‌ها در موعد مقرر پرداخت و ضرورت دارد خسارات ناشی از سیل سال ۹۸، به خسارت‌دیدگان پرداخت شود.

بهرام‌نیا با اشاره به نزولات جوی و خسارت به محصولات کشاورزی در شهرستان دهلران، گفت: بیش از ۱۰ هزار هکتار از اراضی بخش مرکزی، موسیان و دشت‌عباس در شهرستان دهلران در بارندگی‌های اخیر دچار خسارت شد که انتظار می‌رود در قالب تسهیلات قرض‌الحسنه و به شیوه‌های دیگری به این کشاورزان کمک شود.

استاندار ایلام اضافه کرد: برای ایجاد ۱۰۰ سازه سنگی و ملاتی آبخیزداری، بیش از ۳۰۰ میلیارد تومان اعتبار نیاز است که درخواست تأمین این مبلغ اعتبار داریم.

کد خبر 747806

دیگر خبرها

  • انتظارات ایلام از سازمان مدیریت بحران
  • ۱۸ هزار میلیارد برای اصلاح مسیل و شبکه فاضلاب ایلام اختصاص یافته است
  • جلوگیری از وارد آمدن خسارت به استان ایلام را در دستور کار داریم
  • سیل به ۱۰ واحد مسکونی در سوادکوه خسارت وارد کرد
  • ۱۷ گروه ارزیاب خسارت سیل اصفهان را برآورد می‌کنند
  • کلنگ زنی پروژه ۱۰۰ واحدی فرهنگیان بروجن
  • سیلاب بهاری در جاده سه چاهون بافق+فیلم
  • زلزله مرزن آباد مازندران خسارتی نداشت
  • چگونه خسارات سیل را کاهش دهیم؟
  • لایروبی ۴۲ کیلومتر از رودخانه‌های قزوین