Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فارس»
2024-05-02@02:38:58 GMT

مجتبی شاهمرادی رئیس حوزه هنری اصفهان شد

تاریخ انتشار: ۲ دی ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۴۱۸۰۷۶

مجتبی شاهمرادی رئیس حوزه هنری اصفهان شد

به گزارش خبرگزاری فارس از اصفهان، مجتبی شاهمرادی طی حکمی از سوی رئیس حوزه هنری به عنوان رئیس حوزه هنری استان اصفهان انتخاب شد.

در متن حکم شاهمرادی که به امضای محمدمهدی دادمان، ریاست حوزه هنری رسیده، آمده است: «اصفهان از اقطاب فرهنگ ایرانی اسلامی و از پایگاه‌های تمدنی میهن عزیز ما است. پیوستگی زنجیره علم و دین و هنر در آن سامان، در طول سده‌های متمادی، خود گواهی‌ست بر ظرفیت عظیم معنوی این جغرافیای گوهرخیز.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

پیشرفت‌های کمی و کیفی آن استان؛ موقعیت راهبردی آن در مرکز ایران عزیز در کنار فرصت‌های علمی، اقتصادی، اجتماعی و گردشگری آن، اصفهان را به چهارراه دانش و فرهنگ اقوام ایرانی بدل کرده است. همچنین نقش بی‌بدیل مردمان مؤمن و ایثارگر آن استان در مبارزات انقلاب اسلامی و دفاع مقدّس نیز جزو ذخایر تحول و زمینه‌ساز روایت جهاد و پیشرفت در عرصه هنر انقلابی استان اصفهان است.

نظر به سوابق ارزنده و تجارب گران‌بهای جنابعالی و بنا به پیشنهاد معاون محترم راهبری استان‌های حوزه هنری، جنابعالی را به «ریاست حوزه هنری انقلاب اسلامی استان اصفهان» منصوب می‌نمایم.

از شما انتظار می‌رود در دوره مسؤولیت:

۱- ذیل سیاست‌های کلان حوزه هنری بر تنظیم و اجرای سند راهبردی حوزه هنری استان همت گمارید.
۲- برای شناسایی و پرورش نسل مستعد و نو خاسته هنر انقلاب اسلامی در استان اقدام کنید.
۳- شبکه‌ای منسجم و کارآمد از هنرمندان مؤمن و انقلابی استان را در مجموعه حوزه هنری استان به‌ عنوان مرکز رشد هنر انقلابی سامان دهید.
۴- به معرفی قله‌های هنر انقلابی استان در تراز ملی و بین‌المللی همت گمارید.
۵- ظرفیت ارتباط مستمر و مؤثر را با هیأت اندیشه‌ورز حوزه هنری استان، نهادها، تشکل‌ها و اعضای جبهه‌ی فکری و فرهنگی انقلاب اسلامی استان فعال نمائید.
۶- با ایجاد ساز و کار دقیق تولید و ترویج محصولات و گفتمان هنر انقلاب اسلامی، بر وسعت دایره نفوذ و تأثیر هنر انقلاب اسلامی در جغرافیای فرهنگی استان بیفزایید.
توفیق شما را در جلب عنایت و رضایت حق‌تعالی، ذیل توجهات و تحیات حضرت ولی‌عصر (ارواح العالمین له الفداء) خواستارم».

مجتبی شاهمرادی متولد ۱۳۵۹، فارغ‌التحصیل رشته علوم سیاسی در مقطع کارشناسی ارشد از دانشگاه علامه طباطبایی تهران و دارای تحصیلات حوزوی آزاد از مدرسه ملاعبدالله اصفهان است.

وی از سال ۱۳۸۳ تا کنون فعالیت‌ها و مدیریت‌های گوناگون فرهنگی را در کارنامه خود دارد. از جمله این موارد می‌توان به «سردبیری روزنامه اصفهان زیبا»، «ریاست مرکز سراج اصفهان»، «سردبیری و اجرای آیتم هشتک برنامه زنده تلویزیونی هشت بهشت»، «عضویت در هیأت اندیشه‌ورز صداوسیمای جمهوری اسلامی ایران مرکز اصفهان»، «تهیه‌کنندگی برنامه تلویزیونی زنجیره گفتگو»، «سردبیری بخش آکولاد-میز تحلیل اخبار فرهنگی- برنامه تلویزیونی صد در صد»، «عضویت در مجمع ناشران انقلاب اسلامی» و «مدیریت مجموعه فرهنگی چهارسوق- بازارچه مجازی محصولات فرهنگی و سبک زندگی» اشاره کرد.

شاهمرادی همچنین با دستگاه‌های موسیقی سنتی آشنایی داشته و در حوزه هنرهای نمایشی و تصویری از جمله تئاتر، بازیگری و کارگردانی سینما نیز تجربه دارای تجربه است.

عضویت در شورای مرکزی جامعه اسلامی دانشجویان دانشگاه صنعتی اصفهان، دبیری جامعه اسلامی دانشجویان دانشگاه صنعتی اصفهان، ناشر برگزیده کشوری حوزه جوانان در بیست و هفتمین نمایشگاه بین المللی کتاب تهران در سال ۱۳۹۳ و ناشر- مطبوعات- برگزیده در گروه نشریات ادبی هجدهمین نمایشگاه بین المللی مطبوعات و خبرگزاری‌های داخلی از دیگر سوابق و افتخارات رئیس جدید حوزه هنری اصفهان است.

لازم به ذکر است که پیش از شاهمرادی، هدایت حوزه هنری اصفهان را مهدی احمدی‌فر از سال ۱۳۹۵ به مدت ۴ سال به عهده داشت.

انتهای پیام/۶۳۰۷۷/ص/

منبع: فارس

کلیدواژه: اصفهان حوزه هنری هنر حوزه هنری استان انقلاب اسلامی هنر انقلاب

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۴۱۸۰۷۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فراخوان پنجمین جشنواره بین‌المللی فیلم کوثر منتشر شد

فراخوان پنجمین جشنواره بین المللی فیلم کوثر توسط بنیاد آیه‌های ایثار وتلاش، با هدف تحقق رهنمود‌های مقام معظم رهبری و ابلاغ سیاست‌های کلی مبتنی بر تبیین مولفه‌های فرهنگ ایثار، شهادت، مقاومت زنان در تاریخ انقلاب اسلامی الگوسازی از زنان فرهیخته ایثارگر تشویق و ترغیب هنرمندان ایران اسلامی به فعالیت موثر در زمینه‌ی ترویج این مولفه‌ها درمسیر فرهنگ ایرانی اسلامی، و با موضوع نقش زنان ایثارگر وجایگاه حماسی آنان در انقلاب و جبهه مقاومت منتشر شد.

 پنجمین جشنواره بین المللی فیلم کوثر و بر اساس اعلام دبیرخانه این رخداد فرهنگی هنری، هدف گذاری در ۷ زمینه:

۱-پیگیری مطالبات مقام معظم رهبری در حوزه انقلابیگری زنان و پرچمداری آنها در نهضت اسلامی ایران
۲-شناسایی و معرفی ظرفیت‌ها، استعداد‌ها و توانمندی‌های زنان در حوزه‌های فرهنگی و هنری به منظور اثر بخشی مضاعف آنان در پیشبرد فرهنگ ایثار و مقاومت
۳- توجه به نقش ارزنده زنان و معرفی ظرفیت‌های موجود جامعه هنری جهت کاهش آسیب‌های اجتماعی بویژه مقابله با تهاجم نرم دشمن و آندلسی کردن ایران
۴-الگوسازی شخصیت‌های موفق علمی، فرهنگی و اجتماعی زنان ایثارگر ایران و جبهه مقاومت برای نسل‌های آینده و جهان اسلام بعنوان الگوی سوم زنان در جهان 
۵- تقویت فعالیت‌های جهادی، فرهنگی، هنری و رسانه‌ای در حوزه زنان
۶- تبیین و تحکیم بنیان خانواده و لزوم افزایش جمعیت در پیشرفت و تعالی کشور 
۷-ایجاد بانک اطلاعاتی و مطرح کردن چهره‌های شاخص زنان نخبه کشور برای دسترسی جوانان در دستور کار جشنواره قرار گرفته است.

جشنواره پنجم فیلم کوثر در چهار بخش سینمای ایران (شامل: فیلم‌های سینمایی، داستانی بلند (تله فیلم) مستند کوتاه و نیمه بلند، مستند بلند و آثار کوتاه داستانی، پویا نمایی و نماهنگ است. همچنین در بخش مسابقه سینمای ایران، عنوانی با نام مسابقه ویزه گنجانده شده که عبارتست از:

الف - نقش زنان و کودکان در مقاومت: این بخش ویژه آثار تولیده شده پیرامون موضوعات مرتبط با ایثارگری و نقش زنان و کودکان در کشور‌های حوزه مقاومت و مقابله با داعش و رژیم صهیونیستی و مظالمی که بر آنها رفته است 

ب- حجاب، عفاف: این بخش اختصاص دارد به آثار مرتبط با ترویج فرهنگ حجاب و عفاف و افشای ماهیت توطئه‌های دشمنان برای آندلسی کردن ایران.

بر پایه این گزارش، بخش طرح‌ها و ایده ها، بخش بین الملل و بخش غیر رقابتی نیز سایر بخش‌های چهارگانه جشنواره را تشکیل می‌دهند؛ نمایش‌های ویژه، نشست‌های تخصصی، نکوداشت‌ها و بزرگداشت ها، برپایی نمایشگاه عکس و برگزاری همزمان جشنواره در استان‌ها و سایر مراکز فرهنگی هنری کشور، از دیگر بخش‌های پنجمین جشنواره بین المللی فیلم کوثر هستند.

بر پایه اعلام دبیرخانه جشنواره، متقاضایان شرکت در این رویداد می‌توانند با مطالعه فراخوان در هر بخش، لینک قابل دانلود فایل آثار خود را در فرمت‌های مشخص شده در فراخوان به صندوق الکترونیکی دبیرخانه ارسال کنند و در صورتیکه حجم فایل اثر بیشتر از ۱۰ گیگ است و یا امکان ارسال ایمیل وجود ندارد صاحبان آثار می‌توانند اثر خود را بصورت پستی و یا حضوری به دبیرخانه جشنواره ارسال کنند. ضمن اینکه پایان وقت اداری روز شنبه پنجم خرداد ماه سالجاری، آرخین مهلت ارسال آثار در نظر گرفته شده است. 

پنجمین جشنواره بین المللی فیلم کوثر، تیرماه ۱۴۰۳ در تهران با دبیری ناصر باکیده وبا همکاری شهرداری تهران، سازمان امور سینمایی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، بنیاد شهید و امور ایثارگران برگزار می‌شود.

باشگاه خبرنگاران جوان فرهنگی هنری سینما و تئاتر

دیگر خبرها

  • آغاز بکار مدرسه ملی روایت در سمنان
  • فراخوان پنجمین جشنواره بین‌المللی فیلم کوثر منتشر شد
  • تابلوی «فرزند خلیج فارس» در بوشهر رونمایی شد
  • در هفته هنر انقلاب اسلامی یزد چه گذشت؟
  • مدرسه ملی روایت در سمنان افتتاح شد
  • لزوم ایجاد یک سایت فرهنگی و هنری در استان البرز
  • دانشگاه‌ها در اجرای برنامه‌ها سند دانشگاه اسلامی را ملاک قرار دهند
  • دانشگاهها در اجرای برنامه‌ها سند دانشگاه اسلامی را ملاک قرار دهند
  • برگزاری چهل و دومین جشنواره فرهنگی - هنری «امید فردا» در همدان
  • فرش، سفیر فرهنگی ایرانیان در دنیا/ هنرمندانی که رج به رج عشق می‌بافند