Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، احمد ترابی مسئول نهاد نمایندگی رهبری در دانشگاه‌های خراسان رضوی در نشست هم‌اندیشی وحدت حوزه و دانشگاه گفت: بسیاری ازشاگردن امام راحل(ره)  تمهیداتی را برای نزدیک کردن علم و دین در سر می‌پروراندند.

او  افزود: در گذشته نگاه به دانشگاه معطوف بر همنوایی با اندیشه‌های غرب و شرق بود لذا حوزه‌های علمیه تمایلی به نزدیکی با دانشگاه نداشتند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


مسئول نهاد نمایندگی رهبری در دانشگاه‌های خراسان رضوی ادامه داد: نگاه دانشگاهیان به حوزه هم این بود که حوزه سخنی برای برای بیان در عصر جدید ندارد و طرح‌ها و اندیشه‌هایش مربوط به هزار و ۴۰۰ سال پیش است.
ترابی بیان کرد: وقتی در جهان نابرابری اجتماعی به وجود آمد و جامعه بشری به دو طبقه حاکمان و محکومان تقسیم شد افراد زیردست در محدودیت عملی و فکری قرار گرفتند، زیرا بنا بر این بود که اصحاب صاحب اندیشه در کنار یکدیگر قرار نگیرند.

او تصریح کرد: در میان علمای اسلام حضرت امام خمینی (ره) با سابقه حوزوی، به فکر مدیریت اجتماعی و حکومت جامعه اسلامی بود، اما دیگر علما به خود اجازه ورود به این تفکر را نمی‌دادند.   انتهای پیام// ف.غ

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: وحدت حوزه و دانشگاه نابرابری اجتماعی نهاد رهبری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۴۱۸۴۹۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نشست هم اندیشی تشکل‌های کارگری استان

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای استان آذربایجان غربی،سرهنگ پاسدار نجمی در این نشست از کارگران به عنوان مدافعان تولید در خط مقدم یاد کرد و گفت: بخش تولید با همت و تلاش کارگران به عنوان بازوان توانمند اقتصاد کشور در شرایط تحریم‌های ظالمانه در مقابل دشمن ایستادگی کرده و به خودکفایی رسیدند.   جانشین فرمانده سپاه شهدا افزود: علیرغم وجود مشکلات اقتصادی، تشکلات کارگری و کارفرمایی آذربایجان غربی همواره در کنار دولت و همراه با اهداف نظام عمل کرده اند.   دهقانی مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان هم در این نشست گزارشی از فعالیت‌های این اداره کل در یکسال گذشته ارائه کرد.

دیگر خبرها

  • برگزاری نشست هم اندیشی مدیران مراکز مشاوره استان
  • فعالان حوزه خانواده در«جامعه پردازخانواده» به یکدیگرمعرفی می‌شوند
  • برگزاری برنامه های تبیینی اندیشه شهید مطهری در هفته معلم
  • نشست هم اندیشی تشکل‌های کارگری استان
  • نشست هم اندیشی استادان و نخبگان دانشگاهی دانشگاه پیام نور خوزستان
  • نشست هم اندیشی انجمن های علمی و کانون های فرهنگی دانشگاه یاسوج
  • هم اندیشی علمی مساله حجاب؛ حکمرانی نرم و سخت برگزار می شود
  • برگزاری همایش بین‌المللی اندیشه‌های قرآنی امام خامنه‌ای
  • ضعف جریان حوزوی و علوم انسانی اسلامی در به تصویر کشیدن اندیشه خود
  • اولین نشست رسالت اندیشی دفتر بانوان جبهه فرهنگی گیلان برگزار شد