Web Analytics Made Easy - Statcounter

گروه استان‌ها - سپاه و بسیج این بار برای حمایت از دانش‌آموزان مناطق مرزی استان گلستان وارد میدان شدند و برای آنان که دسترسی به " شاد" ندارند، ۶ هزار درسنامه تهیه کرد و در اختیارشان قرار داد. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از گرگان، سال تحصیلی جاری در سایه شوم ویروس کرونا برای بیش از 357 هزار دانش‌آموز گلستانی آغاز شد اما شیوع بیماری، کلاس‌های درس را تعطیل و دانش‌آموزان را پای شبکه‌های تلویزیونی نشاند و تبلت و گوشی تلفن هوشمند را به جای تخته سیاه روبه‌روی آنان قرار داد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اما هستند دانش آموزانی که از داشتن تبلت یا تلفن‌های همراه هوشمند محروم هستند کسانی هم که با هزار و یک مشکل توانستند این تجهیزات را تهیه کنند، در پی عدم پوشش‌دهی مناسب اینترنت مجبور هستند سر به تپه‌ها و کوه‌ها بگذارند.

آمارها درباره جمعیت دانش آموزان محروم از شاد در استان گلستان همچنان متغیر است، روزی مسئولان آموزش و پرورش از عدم دسترسی حدود 40 درصد دانش‌ آموزان استان به شبکه شاد صحبت می‌کنند؛ روزی استاندار این جمعیت را حدود 30 درصد کل دانش آموزان اعلام می‌کند و اکنون هم بدون آنکه اتفاق معناداری رخ داده باشد، مدیرکل آموزش و پرورش استان گفته 20 درصد دانش آموزان گلستانی شاد ندارند.

اغلب این مشکل در مناطق محروم و مرزی استان گلستان مشاهده می‌شود که در همین باره 2 گزارش در صفحه استانی خبرگزاری تسنیم منتشر شده بود که مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات نیز در واکنش به این گزارش‌ها و مطالبی که در سایر رسانه‌ها منتشر شده بود، وعده داد تا پایان امسال مشکل اینترنت در برخی روستاها برطرف شود.

اما این همه مشکل دانش آموزان مناطق محروم نیست، در اوج شیوع کرونا و با دستور استاندار و مصوبه ستاد مقابله با کرونای استان، قرار شد کلاس‌های درس در مناطق روستایی که دسترسی به شاد ندارند به صورت حضوری برگزار شود که البته نگرانی‌هایی درباره سلامت دانش‌آموزان این مناطق برای والدین به وجود آورده است.

در این شرایط سپاه و بسیج دست روی دست نگذاشتند و با مشارکت بنیاد علوی به کمک دانش‌ آموزان محروم از شاد نوار مرزی استان گلستان آمده است. در کنار همه پویش‌های مومنانه از جمله همکلاسی که به منظور تهیه نوشت افزار ایرانی اسلامی و تهیه پوشاک زمستانه برای دانش آموزان محروم و نیازمند برگزار شد، روز گذشته سپاه کمک مومنانه را در قالب دیگری تعریف کرد.

برای دانش آموزانی که در روستاهای شهرستان مرزی مراوه تپه دسترسی به شاد ندارند، محتواهای آموزشی مطابق استانداردهای آموزش و پرورش تهیه و در اختیار آنان قرار گرفت.

سردار علی ملک شاهکوهی، فرمانده سپاه نینوای استان در این باره اظهار داشت: در شرایط کنونی که امکان آموزش مجازی در این منطقه فراهم نیست 6 هزار کاربرگ و جزوه آموزشی برای دانش آموزان این منطقه تدارک دیده‌ایم تا خللی در تحصیل آنها ایجاد نشود.

85درصد دانش آموزان استان اردبیل زیرپوشش شبکه شاد قرار گرفتنددل "ناشاد" معلمان ‌از آموزش‌های مجازی / ناسازگاری "اینترنت" ‌با دانش‌آموزان در روستاهای کرمانشاه + فیلموقتی شاد هم با دانش‌آموزان کرمانشاهی سر همراهی ندارد/ سیگنال‌های صفر و یکی؛ یک کیلومتر بالاتر!

وی گفت: رسالت سپاه در کنار حفظ و پاسداری از ارزش‌های انقلاب اسلامی، خدمات‌رسانی به مردم است و برای ما قومیت و مذهب افراد فرقی نمی‌کند.

فرمانده سپاه نینوای استان خاطرنشان کرد: در صورت نیاز سپاه استان آمادگی دارد با کمک آموزش و پرورش در زمینه تولید محتواهای درسی بیشتر برای این دانش آموزان اقدام کند.

احسان گوهری‌راد، مدیرکل آموزش و پرورش استان نیز در این باره اظهار داشت: با توجه به شیوع بیماری کرونا فرآیند آموزشی مانند همه جای کشور در استان هم غیرحضوری بوده که پایه اصلی آن بر روی شبکه شاد است.

وی گفت: برای دانش آموزانی که دسترسی به اینترنت یا تبلت و گوشی‌های هوشمند ندارند درسنامه‌هایی توسط گروه‌های آموزشی تهیه شده که سپاه و بنیاد علوی در استان گلستان 6 هزار کاربرگ را تهیه و بین دانش آموزان توزیع کرده‌اند.

مدیرکل آموزش و پرورش استان بیان داشت: این درسنامه‌ها مطابقت کامل با استانداردهای آموزش و پرورش دارد تا در نبود تبلت و اینترنت، دانش آموزان این مناطق از تحصیل بازنمانند.

انتهای پیام/581/ی

منبع: تسنیم

کلیدواژه: مرزی استان گلستان برای دانش آموزان آموزش و پرورش شاد ندارند

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۴۱۹۰۷۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آموزش مهارت های کشاورزی به دانش آموزان آبادانی

حسن دشتی نژاد مدیر جهاد کشاورزی آبادان گفت:دختران دانش آموز آبادان در یک کارگاه آموزشی با نحوه کاشت، داشت و برداشت گیاهان دارویی از جمله چای ترش آشنا شدند.

در این کارگاه آموزشی خواص و ویژگی های دارویی آن، بازارپسندی ،  میزان عرضه و تقاضای این گیاهان در جامعه  و ظرفیت های اقلیمی شهرستان آبادان جهت کشت گیاهان دارویی  آشنا شدند .

در این دوره که به همت کانون بسیج مهندسین برگزار شد ،۵۰ دانش آموز  حضور داشتند.

باشگاه خبرنگاران جوان آبادان آبادان

دیگر خبرها

  • تجلیل از ۵۰ معلم نمونه هرمزگانی
  • اجرای طرح آموزشی «فرهنگ ترافیک» برای دانش‌آموزان کرمانشاهی
  • معلمی که امید و عشق را در دل دانش آموزان معنا کرد
  • ضرورت حفظ حرمت مراکز آموزشی، دانش‌آموزان و فرهنگیان
  • اژه‌ای: حرمت مراکز آموزشی، دانش‌آموزان، معلمان و فرهنگیان باید حفظ شود
  • حرمت مراکز آموزشی، دانش‌آموزان، معلمان و فرهنگیان، حتماً باید حفظ شود
  • از تأثیر معلمان بر لوح سفید کودکان نباید غافل شویم
  • دانش آموزان با حساسیت کمبود آب آشنا شوند
  • آموزش مهارت های کشاورزی به دانش آموزان آبادانی
  • اجباری نبودن لباس فرم برای دانش آموزان