Web Analytics Made Easy - Statcounter

مرکز رسانه قوه قضاییه از رسیدگی به پرونده زمین خواری سه هزار میلیارد تومانی در شهرستان نظر آباد استان البرز خبر داد.

به گزارش خبرگزاری شبستان، مرکز رسانه قوه قضاییه اعلام کرد: «هنوز یک سال از سفر رئیس قوه قضائیه به استان البرز نمی‌گذرد که یکی دیگر از دستورهای مهم رئیس عدلیه، اجرایی و رسیدگی به پرونده زمین خواری بزرگ سه هزار میلیارد تومانی، اختلاس، ارتشاء، کلاهبرداری و سرقت اسناد دولتی کلید خورد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

دوازدهم دی ماه سال گذشته بود که آیت الله رئیسی به استان البرز سفر کرد و در جلسه شورای اداری این استان، اشاره به موضوع تغییر کاربری‌ها و زمین خوازی‌ها خاطرنشان کرد: جنگل، منابع طبیعی و محیط زیست جزو حقوق عامه هستند. ما نباید اجازه دهیم که حقوق عام تحت هیچ عنوانی به مخاطره بیفتد. اولین میدان‌دار این میدان مدیران و مسئولین هستند. 

رییس محیط زیست، رییس منابع طبیعی میدان‌دار هستند و آن‌ها در این عرصه مرزبان هستند.

پس از این سفر و پیرو دستورات ریاست دستگاه قضا، قرارگاه صیانت از بیت‎المال برای جلوگیری از تغییر کاربری اراضی کشاورزی در استان البرز تشکیل شد و در ۶ ماه نخست امسال ۲ هزار و ۲۰۰ هکتار اراضی کشاورزی رفع تصرف و آزادسازی شده که ارزش مالی آن‌ها ۶ هزار میلیارد تومان است.

دادستان عمومی و انقلاب شهرستان نظرآباد البرز از بازداشت ده متهم مرتبط باپرونده زمین خواری، اختلاس، ارتشاء، پولشویی و سرقت اسناد رسمی خبر داد. 

روح الله احمدی دادستان عمومی و انقلاب شهرستان نظرآباد با تشریح زوایای این پرونده گفت: در سال ۱۳۵۸ با رای حاکم شرع کرج و در اجرای ماده ۱۰۱ قانون شهرداری ها، شرکت مقدم مکلف به پرداخت سرانه خدماتی به مبلغ ۳۵ میلیون تومان شد و چون شرکت در آن زمان تمکن مالی نداشت، متعهد شد ۱۰۰ هکتار از اراضی خود را به جای پرداخت نقدی به شهرداری واگذار کند. 

دادستان شهرستان نظرآباد با اشاره به اینکه به دلیل اهمال و سهل انگاری مسئولان اسبق شهرداری نظرآباد، اقدام لازم برای اخذ سند رسمی این املاک انجام نگرفت، گفت: از سال ۹۵ برخی افراد سودجو در شرکت فلاحتی که از شرکت مقدم مجزا شده بود، با اشراف نسبت به موضوع و نفوذ در شهرداری و همچنین پرداخت رشوه به برخی کارکنان، مدارک واگذاری این املاک را از شهرداری به سرقت برده و سپس با استناد به مدارک مالکیت قبلی شرکت مقدم، علیه شهرداری دادخواست خلع ید می‌دهند و متعاقب آن، حکم تخلیه و تخریب برخی املاک شهرداری از جمله فرهنگسرای شهرستان را می‌گیرند.

احمدی با اشاره به سفر رئیس دستگاه قضایی به استان البرز و دستور مقابله قاطع با هرگونه فساد از جمله زمین خواری‌ها گفت: با بررسی برخی اسناد تخلف گسترده در برخی ادارات شهرستان از جمله شهرداری، اداره ثبت اسناد و آموزش و پرورش، به ضابطین ماموریت داده شد ابعاد پرونده را بررسی و نتیجه تحقیق از متهمان را به مرجع قضایی گزارش دهند. 

دادستان نظرآباد از احضار متهمان به دادسرا و شعبه بازپرسی خبر داد و افزود: متهمان پرونده در اظهارات خود به بزه‌های ارتکابی خود از جمله، اختلاس، ارتشاء، کلاهبرداری کلان، سرقت اسناد دولتی و زمین خواری اقرار کردند و به این ترتیب قرار بازداشت موقت ده متهم پرونده صادر شد.

احمدی در ادامه از بازداشت روسای وقت اداره‌های آموزش و پرورش و ثبت اسناد و املاک نظرآباد گفت و افزود: متهمان ردیف اول و دوم پرونده که اسناد مالکیت شهرداری را یه سرقت برده بودند با پرداخت رشوه‌های سنگین به کارکنان شهرداری، اداره ثبت و آموزش و پرورش و سند سازی، حکم تخریب چند ساختمان از جمله ساختمان بخشداری و فرهنگسرای شهرداری را هم گرفتند و حتی ساختمان فرهنگسرای این شهرستان را نیز تخریب کردند. 

دادستان عمومی و انقلاب نظرآباد با اشاره به اینکه با آغاز رسیدگی به پرونده، برخی از اراضی و املاک از طرف چند متهم این پرونده به بیت المال بازگردانده شده گفت: با ادامه رسیدگی‌ها و صدور رای نهایی متهمان علاوه بر عودت اراضی و املاکی که تصرف کرده اند به جریمه‌های نقدی سنگین هم محکوم خواهند شد. 

در همین زمینه مجتبی عسگری شهردار نظرآباد هم با تشکر از اقدامات قضایی صورت گرفته در این پرونده گفت: اقدام قانونی برای اخذ سند بخشی از املاک که بعد از رسیدگی به پرونده به شهرداری برگشته انجام شده و به محض صدور رای دادگاه، برای گرفتن سند مالکیت مابقی املاک اقدام می‌شود».

پایان پیام/50

منبع: شبستان

کلیدواژه: قوه قضائیه زمین خواری قوه قضاییه پرونده زمین خواری رسیدگی به پرونده هزار میلیارد استان البرز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۴۱۹۷۸۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

عملیاتی شدن نظارت هوشمند بر دفاتر اسناد رسمی

به گزارش خبرگزاری مهر، حسن بابایی رئیس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور در نشست ارائه کلیات طرح تحول دیجیتال، ضرورت و دستاوردهای کلان آن در سازمان ثبت اسناد که با حضور معاونان و مدیران ستادی و مدیران شرکت‌های پیمانکار به صورت حضوری و مدیران کل استانی به صورت وبینار، برگزار شد، گفت: پیشانی تحول در هر سازمانی فناوری است اگر سازمانی در فناوری موفق بود موجبات ارتقا سلامت کارکنان و تحول به معنای واقعی که رضایتمندی مراجعان است را فراهم می‌کند.

وی بر نظارت هوشمندانه بر عملکرد دفاتر اسناد رسمی و ابلاغ دیجیتال سردفتری در سال جاری با تکیه بر طرح تحول دیجیتال سازمان ثبت تاکید کرد و افزود: امیدواریم این برنامه‌ها در سال جاری عملیاتی شود.

رئیس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور در ادامه با تاکید بر تعامل کانون سردفتران و دفتر یاران و شرکت‌های پیمانکار در اجرای هر چه بهتر طرح تحول دیجیتال، عنوان کرد: در اجرای این پروژه دقت و سرعت در کار همزمان باید مدنظر باشد چرا که در ادارات اجرای اسناد رسمی شاهد کثرت مراجعات حضوری هستیم و مطمئناً با عملیاتی شدن این طرح عظیم، با کاهش مراجعات مردمی به شعبات اجرای اسناد رسمی در سراسر کشور روبرو خواهیم بود.

هاشمی معاون توسعه فناوری و خدمات الکترونیک ثبتی نیز با تاکید بر اینکه سازمان ثبت با شتاب در مسیر هوشمندسازی در حرکت است، افزود: این حرکت تحولی در ارگان‌های دیگر بی بدیل بوده و رونمایی از سکوی خدمات دیجیتال ثبتی «کاتب» با حضور ریاست قوه قضائیه در دهه فجر سال گذشته مهر تأییدی بر این مطلب است.

وی با اشاره به اینکه مجموعه‌ای از شرکت‌های نام آشنا و مطرح کشور در طرح تحول دیجیتال در دستیابی به مأموریت‌های سازمان ثبت از قبیل اسناد، املاک، ثبت شرکتها، مالکیت معنوی، ثبت وقایع ازدواج و طلاق و دیگر مأموریت‌ها ما را همراهی می‌کنند، اظهار کرد: با ابلاغ نسخه جدید سند تحول قضائی به شرکت‌های مشاور و اجرای طرح تحول دیجیتال مطمئناً سال ۱۴۰۳ سالی پرکار خواهد بود.

تعاملات مشترک سازمان ثبت و کانون سردفتران و دفتر یاران و برکات انعقاد تفاهم نامه مشترک، پشتیبانی و نگهداری سامانه‌های فعلی، بازطراحی سامانه‌ها، بکارگیری نیروی متخصص در حوزه فناوری از دیگر مواردی بود که هاشمی بر آن تاکید کرد.

در این نشست پیمانکاران دخیل در طرح تحول دیجیتال به ارائه گزارش در حوزه‌های مأموریتی سازمان ثبت اسناد و املاک کشور پرداختند و مقرر شد در هفته بعدی نیز این نشست با حضور رئیس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور برگزار شود.

کد خبر 6087780

دیگر خبرها

  • فرونشست زمین در بهارستان پراید را بلعید
  • فرونشست زمین در بهارستان خودرو پراید را بلعید
  • ماسه‌خواری پرونده همیشه باز در سواحل مازندران
  • پیشگیری از هدر روی ۲۵ میلیون متر مکعب آب در نظرآباد
  • رأی قطعی کارمند متخلف یکی از بانک‌های شهرستان البرز صادر شد
  • صدور رای قطعی برای کارمند متخلف بانک در شهرستان البرز
  • عملیاتی شدن نظارت هوشمند بر دفاتر اسناد رسمی
  • کارمند بانک درپی اختلاس منفصل از خدمت شد
  • رای قطعی کارمند متخلف یکی از بانک های شهرستان البرز صادر شد
  • کاهش ورودی پرونده‌های تغییر غیرمجاز کاربری اراضی در تهران