Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز، حبیب‌الله طاهرخانی، معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیرعامل شرکت عمران شهرهای جدید در جریان سفر یک‌روزه وزیر راه و شهرسازی به استان آذربایجان شرقی برای افتتاح پروژه‌های راهسازی این استان، اظهار داشت: آزادراه تبریز-سهند را جزو پروژه‌هایی است که از گذشته آغاز شده بود اما تکمیل آن به‌صورت بطئی پیش می‌رفت و تا دو سال گذشته پروژه از پیشرفت چندانی برخوردار نبود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: پس از مبادله قرارداد سرمایه‌گذاری بین مجموعه وزارت راه و شهرسازی و سرمایه‌گذار بخش خصوصی، فرآیند اجرای پروژه سرعت مناسبی گرفت و امروز با حضور وزیر راه و شهرسازی شاهد افتتاح پروژه بودیم.

معاون وزیر راه و شهرسازی عنوان کرد: این پروژه از حیث اثری که بر توسعه کلانشهر تبریز خواهد گذاشت، پروژه ویژه‌ای است؛ قطعا دسترسی شهر جدید سهند به تبریز و بالعکس را کوتاه‌تر خواهد کرد و مدت‌زمان سیر در این مسیر به ۱۰ تا ۱۲ دقیقه کاهش خواهد یافت.

او کاهش آلودگی و صرفه‌جویی در مصرف سوخت را از دیگر آثار بهره‌برداری از این پروژه برشمرد و خاطرنشان کرد، توسعه آزادراهی در بسیاری کشورها بر توسعه شهری مقدم است و در بهره‌برداری از این پروژه نیز ما به این نکته توجه کردیم.

طاهرخانی با اشاره به تاکید و پیگیری وزیر راه و شهرسازی و همراهی مسوولان استانی در بهره‌برداری از این پروژه عنوان کرد: این پروژه صرفاً پروژه‌‌ای ملی نبود بلکه مسوولان استانی نیز به‌جد پیگیر آن بودند.

او ادامه داد: بهره‌داری از این آزادراه به سهند این امکان را می‌دهد که نقش پررنگ‌تر و ویژه‌تری را در توسعه منطقه کلانشهر تبریز داشته باشد. همچنین بهره‌برداری از این پروژه اهمیت قابل‌توجهی در توسعه مسکونی خواهد گذاشت و می‌توانیم معضل مسکن تبریز را از این طریق تخفیف داده و به سوی تعادل گام برداریم. موضوع دیگر این است که برخی کارکردهای بزرگ‌مقیاس را در سهند مهیا خواهیم کرد تا رابطه این دو شهر صرفا از پیرامون به مرکز نباشد و شاهد شکل‌گیری رابطه مرکز-پیرامون نیز باشیم. ان‌شاءالله برنامه‌ریزی منسجمی برای برقراری ارتباط دوجانبه سهند و تبریز انجام خواهیم داد تا شاهد ارتباط دوجانبه‌ای بین کلانشهر تبریز و شهر جدید سهند باشیم.

انتهای پیام/60001

منبع: فارس

کلیدواژه: تبریز توسعه آذربایجان شرقی وزیر راه و شهرسازی مدیرعامل شرکت عمران شهرهای جدید شهر جدید سهند آزاد راه تبریز سهند مسکن مهر مسکن آذربایجان کلانشهر تبریز توسعه مسکونی سوخت بهره برداری از این پروژه وزیر راه و شهرسازی کلانشهر تبریز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۴۲۲۱۴۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آذربایجان‌شرقی منتظر خبرهای خوب در حوزه راه است

ایسنا/آذربایجان شرقی استاندار آذربایجان شرقی گفت: امیدوارم تا پایان دولت خبرهای خوبی در حوزه راه بشنویم.  

مالک رحمتی امروز جمعه هفتم اردیبهشت ماه در جریان بازدید وزیر راه و شهرسازی از قطعه ششم آزادراه تبریز-ارومیه، در جمع خبرنگاران، اظهار کرد: قرارداد قطعات سوم و پنجم آزادراه راه تبریز- ارومیه آماده شده و نیازمند دستور وزیر محترم راه است.

 وی ادامه داد: بر اساس مصوبات سفر ریاست جمهوری به استان ۵۰۰ میلیارد تومان از محل ماده ۵۶ به این طرح اختصاص یافته است.

استاندار آذربایجان شرقی بیان کرد: همچنین از محل اعتبارات سازمان برنامه و بودجه نیز ۵۰۰ میلیارد تومان اعتبار نقدی باید به این طرح اختصاص یابد که تاکنون ۱۲۰ میلیارد تومان محقق شده است. سال قبل نیز سازمان برنامه و بودجه قول داد ۲۰۰ میلیارد تومان بدهد که هنوز محقق نشده است. 

وی خاطرنشان کرد: بر اساس مصوبه سفر استانی رییس جمهور ۱۵ هزار تن قیر هم باید به طرح اختصاص یابد که با ۸۰۰۰ تن نیز مشکل‌شان حل می‌شود. 

به گزارش ایسنا، مهرداد بذرپاش، وزیر راه و شهرسازی و معاونان وی امروز به همراه استاندار آذربایجان شرقی با حضور میدانی در قطعه ششم آزادراه تبریز- ارومیه در جریان پیشرفت کار آن قرار گرفتند.

در این بازدید اعلام شد قطعه ششم آزادراه تبریز- ارومیه ۲۸ کیلومتر طول دارد که قرار است با ۷۰۰۰ میلیارد تومان سرمایه‌گذاری ساخته شود.

قرار است ۱۶ کیلومتر از قطعه ششم آزادراه امسال افتتاح شود که ۱۲ کیلومتر آن آماده آسفالت است.

کل ۲۸ کیلومتر قطعه ششم آزادراه نیز تا پایان سال ۱۴۰۵ تکمیل و افتتاح می‌شود.

انتهای پیام 

دیگر خبرها

  • سفر یک روزه وزیر راه و شهرسازی به تبریز
  • فیلم محاصره وزیر جوان دولت رئیسی در میان مردم معترض
  • انتقاد امام جمعه تبریز از عوارضی آزادراه سهند - تبریز
  • انتقاد امام جمعه تبریز از عوارضی آزادراه سهند-تبریز
  • تمدید تخفیف ۵۰ درصدی عوارض آزادراه تبریز- سهند برای ساکنان شهر جدید سهند 
  • ◄ تخصیص اعتبار فوری برای آزادراه های آذربایجان شرقی
  • آذربایجان‌شرقی منتظر خبرهای خوب در حوزه راه است
  • وزیر راه از قطعه ششم آزادراه تبریز- ارومیه بازدید کرد
  • افتتاح بیش از هشت هزار واحد مسکونی در آذربایجان شرقی
  • سفر وزیر راه و شهرسازی به تبریز