Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایرنا،  قدرت الله نوروزی روز سه شنبه در حاشیه جلسه سرمایه گذاری، برنامه ریزی و تبیین ساختار اجرایی قطار شهری اصفهان در جمع خبرنگاران در سالن جلسات استانداری هزینه بهره برداری خط ۲ مترو اصفهان را بیش از ۵۰ هزار میلیارد تومان برآورد کرد.

وی اظهارداشت: پنج هزار میلیارد تومان از محل فروش اوراق مشارکت و زمین برای احداث خط ۲ مترو استفاده و در مجموع تاکنون ۲۴ هزار میلیارد تومان برای این خط هزینه شد و نیازمند بیش از ۳۰ هزار میلیارد تومان دیگر هستیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

شهردار اصفهان راه اندازی قطار حومه‌ای  را بهترین خدمت به شهروندان برشمرد و بر ضرورت تحقق این مهم تاکید کرد.

به گفته نوروزی با راه اندازی قطار حومه ای از ورود ۱۰ هزار اتوبوس به اصفهان جلوگیری می شود.

وی ادامه داد: خط یک مترو اصفهان با ۲۷ هزار میلیارد تومان به بهره برداری رسید.

حجت الله غلامی معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری اصفهان نیز گفت: قطار حومه اصفهان به طول حدود ۱۶۰ کیلومتر مسیرهای چهار جهت این کلانشهر را طی می‌کنند.

غلامی ادامه داد : ساختاری جهت فعال شدن قطار حومه اصفهان تعریف می‌شود، همچنین توسعه خطوط یک، ۲ و سه متروی اصفهان است.

وی با اشاره به برگزاری جلسه مشترک با شهرداران قطارهای حومه و شهرهای جدید و فرمانداران این محورها، بیان کرد: قطار حومه به انتهای هریک از خطوط متصل می‌شود و یک خط به سمت شاهین شهر، نجف آباد، بهارستان- مجلسی و فولادشهر- ذوب آهن خواهد داشت.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری اصفهان اضافه کرد: باید برای راه اندازی قطار حومه از امکانات موجود شهرداری‌ها و توانمندی بودجه سال جاری و سال آینده استفاده کنیم.

وی اظهارکرد: راهکار به حداقل رساندن آسیب‌های کلانشهر اصفهان برقراری سفرهای ایمن، سریع و راحت با مجموعه شهری اطراف کلانشهر است تا حجم مهاجرت به این کلانشهر را به حداقل ممکن برسانیم.

غلامی بیان کرد: مقرر شد ظرف ۱۵ روز آینده ساختار نهایی چهار خط قطار حومه تعریف شود تا به سمت اجرای پروژه‌ها حرکت کنیم البته در زمان حاضر خط بهارستان فعال بوده و عملیات زیرسازی خط شاهین شهر آغاز  و همچنین بخشی از خط مجلسی- بهارستان شروع شده است.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری اصفهان تصریح کرد: هدف ما از برگزاری جلسات تعریف ساختار واحد برای هر چهار خط قطار حومه و افزایش سرعت اقدامات و استفاده حداکثری از تسهیلات بودجه سنواتی است.

طول خط ۲ قطار شهری اصفهان ۲۴ کیلومتر و ۷۵۰ متر است و از شهرک امام حسین (ع) در خیابان زینبیه آغاز می‌شود و پس از عبور از میدان‌های قدس و امام، خیابان‌های فلسطین و آمادگاه و میدان امام حسین (ع) و خیابان طالقانی در نهایت به خیابان کهندژ و خمینی شهر ختم می‌شود.

در زمان حاضر پنج ایستگاه از خط ۲ قطار شهری توسط پیمانکاران در حال ساخت است. خط یک قطار شهری که از شمال اصفهان آغاز شده است پس از طی مسیری به طول ۲۰.۲ کیلومتر به پایانه مسافربری صفه در جنوب این شهر می‌رسد.

نخستین مرحله خط یک قطار شهری مهر سال ۹۴ افتتاح و مراحل پایانی و تکمیلی آن تیرماه ۹۸ به بهره برداری رسید.

کلانشهر اصفهان دارای حدود ۲ میلیون نفر جمعیت است.

برچسب‌ها شهرداری اصفهان اصفهان اعتبار استانداری اصفهان

منبع: ایرنا

کلیدواژه: شهرداری اصفهان اصفهان اعتبار استانداری اصفهان شهرداری اصفهان اصفهان اعتبار استانداری اصفهان اخبار کنکور هزار میلیارد تومان استانداری اصفهان قطار حومه قطار شهری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۴۲۲۴۷۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تخلیه ناشی از آبگرفتگی‌ منازل و معابر شهری اصفهان با ۱۰۰ تیم عملیاتی

ایسنا/اصفهان مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان با تاکید بر اینکه بیش از ۱۰۰ تیم امدادی تاکنون کنترل و تخلیه آبگرفتگی‌ها را ازمنازل ، معابر شهری و زیرگذرها داشته‌اند، گفت: این آبگرفتگی‌ها باعث ترافیک سنگین در سطح استان شده و ترافیک در محور بهارستان همچنان ادامه دارد.

منصور شیشه فروش در گفت‌وگو با ایسنا، در خصوص اقدامات انجام شده پس از آبگرفتگی معابر شهری در پی بارش‌های اصفهان، اظهارکرد: با پیش‌بینی بارش‌ها اعلام آمادگی به همه بخش‌ها و دستگاه‌ها انجام شد و تیم‌های امدادی در محل ماموریت های خود حاضر هستند.

وی افزود: موج بارشی‌ها بیشتر در مناطق جنوبی و مرکزی از جمله شهر اصفهان، مبارکه، شهررضا، نائین، کوهپایه، فلاورجان، میمه، محور زرین شهر، فولادشهر، قهجاورستان، تارک، چوپانان و شاهین شهر بود.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان از موج دیگر در بخش شمالی استان خبرداد و اضافه کرد: این موج بارشی از امشب تا فردا صبح شهرستان‌های اردستان، کاشان، گلپایگان و نطنز را دربر خواهد گرفت و به تیم‌های امدادی در آن بخش اعلام آمادگی کرده‌ایم.

شیشه فروش با بیان اینکه بارش ناگهانی تگرگ در اصفهان با ۲۰ میلی‌متر باعث روان آب در بعضی از معابر شهری، منازل و زیرگذرها شده است، افزود: شاهد آبگرفتگی، ترافیک و کندی تردد در استان بودیم همچنین در زیرگذرهای ارغوانیه، رضوان و گبرت، اتوبان شهید لاوی، خیابان‌های حجتیه، سپه‌سالار و آپادانا نیز گزارش از آبگرفتگی داشتیم.

وی با بیان اینکه آبگرفتگی در روبرو گلستان شهدا، اتوبان‌های همت، شهید آقابابایی همچنان ادامه دارد، گفت: نشستی به سمت خیابان آبشار داشتیم که مانع تردد و توقف در آن‌ مکان شده و همکاران ما در حال برطرف کردن مشکل هستند و این نشست به دلیل آبشستگی بوده که پس از حل مشکل اعمال محدودیت برداشته خواهد شد.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان ادامه داد: خیابان آبشار، کمربندی شرق، گبرت، اتوبان شهید کشوری همچنین زیرگذر جی، سپاهان‌شهر شاهد گزارش آبگرفتگی ساختمان‌ها بودیم و همچنین محور جاده بهارستان، اتوبان شهید دستگردی و جاده قعله شور همچنان دچار آبگرفتگی هستند.

وی با اشاره به اینکه حجم سیلاب‌ها بیشتر از کوهستان‌های اطراف اتفاق می‌افتد، افزود: بر اثر سقوط دو خودرو در کانال انتقال آب در محله گبرت چند مجروح داشتیم که عوامل آتش نشانی برای نجات آن‌ها اقدام کردند و همچنین در اثر ریزش تونل در معدنی ۳ نفر توانستند از این حادثه با عوامل اعزامی نجات پیدا کنند.

وی یادآورشد: اجرای طرح آبخیزداری و پخش سیلاب در بالا دست می‌تواند به کنترل و پیشگیری سیلاب کمک کند اگرچه اقداماتی برای کنترل انجام شد اما نیاز اصلی آن همان اجرای طرح‌های آبخیز داری است.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان با بیان اینکه شهرداری اصفهان باید طرح هدایت آب‌های سطحی را انجام دهد و نسبت به تکمیل آن اقدام کند تا شاهد آبگرفتگی نباشیم، خاطرنشان کرد: از سازمان برنامه و بودجه کشور و وزارت نیرو در خواست داریم برای پیشگیری و کنترل سیل دراستان اقدام کنند و نیاز به اعتباراتی است که اجرا می‌شود.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • تخلیه ناشی از آبگرفتگی‌ منازل و معابر شهری اصفهان با ۱۰۰ تیم عملیاتی
  • انتقاد محسن هاشمی از شهردار تهران؛ فخر فروشی می‌کند
  • ۷۰ درصد ریل‌گذاری مترو کرج انجام شده است
  • دولت و شهرداری قم در موضوع مونوریل اختلافی ندارند/ خط B مترو نیاز شهر قم است
  • دولت و شهرداری قم در موضوع منوریل اختلافی ندارند/ خط B مترو نیاز شهر قم است
  • تسهیل در روند اجرای بزرگراه شهید شوشتری ظرف ۱۰ روز آینده
  • راهنمای سفر به بافق شهری در قلب کویر ایران
  • شکست رکورد ساخت ایستگاه مترو در کرج ایستگاه شهید سلطانی افتتاح می شود
  • بازدید استاندار خراسان رضوی از پروژه ملی قطار «مشهد-گلبهار-چناران» / عملیات احداث سرعت می‌گیرد
  • بازدید استاندار خراسان رضوی از پروژه ملی قطار «مشهد-گلبهار-چناران»/عملیات احداث سرعت می‌گیرد