Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایرنا، حسین کلانتری روز سه شنبه در نشست شورای پشتیبانی سوادآموزی کهگیلویه و بویراحمد در یاسوج اظهار داشت: این طرح به پیشنهاد استان و با موافقت سازمان نهضت سوادآموزی کشور با حجم ۴۵۰ نفر بی سواد و کم سواد در شهرستان های کهگیلویه، لنده و بهمئی آغاز می شود. 

وی افزود: بر اساس سرشماری عمومی نفوس و مسکن سال ۱۳۹۵ نرخ باسوادی گروه سنی ۱۰ تا ۴۹ سال در شهرستان کهگیلویه شامل دهدشت، چاروسا و دیشموک ۸۸.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

۲ درصد، شهرستان لنده ۸۸.۴ درصد و شهرستان بهمئی نیز ۹۱.۲ درصد بوده که کمتر از ۹۲.۷ درصد میانگین استان است. 

استاندار کهگیلویه و بویراحمد بیان کرد: این طرح با تدوین برنامه اصولی و برای ایجاد تحرک هر چه بیشتر در سوادآموزی شهرستان های کهگیلویه، لنده و بهمئی اجرا می شود.

کلانتری عنوان کرد: عملکرد فرمانداران و دستگاه‌ های اجرایی شهرستان های کهگیلویه، لنده و بهمئی در این طرح ارزیابی خواهد شد. 

وی ابراز داشت: پیشتاز بودن سوادآموزی کهگیلویه و بویراحمد در کشور مرهون تلاش و همت متولیان امر در هر ۲ مجموعه اداره کل آموزش و پرورش و معاونت سوادآموزی این استان است. 

استاندار کهگیلویه و بویراحمد گفت: تمامی مسؤولان اجرایی این استان در قبال سوادآموزی مسؤولیت دارند و باید در حد توان برای تحقق بهینه آن بکوشند. 

کلانتری اظهار داشت: اعطای تسهیلات از سوی تعدادی از بانک های عامل کهگیلویه و بویراحمد به برخی بی سوادان و کم سوادان این استان برای تشویق آنان به یادگیری سواد نمونه ای ارزشمند از مشارکت در امر مهم سوادآموزی است. 

وی افزود: سواد و آگاهی زمانی مطلوب است که منشأ ایجاد تحول در جامعه و زندگی افراد شود و مهارت آموزی در حوزه سوادآموزی کشور و کهگیلویه و بویراحمد نیز اقدامی ارزنده برای تحقق هر چه بهتر همین امر خواهد بود. 

استاندار کهگیلویه و بویراحمد بیان کرد: یکی از ابزارهای مهم برای آنکه افراد بتوانند انواع حقوق خود را شناخته و به نحو مطلوب تری آنها را  دریافت کنند داشتن سواد و آگاهی است. 

کلانتری عنوان کرد: افرادی که از سواد و آگاهی بیشتری برخوردار هستند در صورت بکارگیری و استفاده مناسب از دانش خود می توانند زندگی مطلوب تری داشته باشند. 

وی ابراز داشت: سواد، آگاهی و دانش مهمترین عامل برای شتاب بخشی دستیابی به توسعه در هر جامعه محسوب می شود. 

کلانتری گفت: صدور فرمان تاریخی امام راحل در هفتم دی ماه ۱۳۵۸ مبنی بر تشکیل نهضت سوادآموزی مسیر را برای همگان مشخص کرد و بهترین راهبرد برای اهتمام جدی تر به امر مهم سوادآموزی در کشور است. 

وی اظهار داشت: ارتقای روزافزون سوادآموزی در کهگیلویه و بویراحمد مستلزم مشارکت همگانی است. 

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار کهگیلویه و بویراحمد نیز گفت: امروزه سواد به جامع بودن رفتار افراد با استفاده از آموخته ها اطلاق می‌ شود. 

احد جمالی اظهار داشت: ضرورت دارد که مهارت آموزی در اولویت برنامه های سوادآموزی در کهگیلویه و بویراحمد باشد و در کنار آن انجام شود. 

مدیرکل آموزش و پرورش کهگیلویه و بویراحمد نیز گفت: میزان ارتقای سواد در گروه سنی ۱۰ تا ۴۹ سال در این استان از اوایل پیروزی انقلاب اسلامی تاکنون افزون بر ۶۵ درصد بوده که نتیجه گسترش فعالیت های سوادآموزی و توسعه آموزش ها در استان است. 

هادی زارع پور اظهار داشت: بمنظور افزایش پوشش تحصیلی و استقرار عدالت جنسیتی در حوزه آموزش کهگیلویه و بویراحمد طرح توسعه سواد زنان و دختران عشایر این استان به تعداد ۴۰۰ نفر در دهدشت، دنا ، لوداب، مارگون، چاروسا و دیشموک در حال اجرا است. 

وی افزود: بسته تحولی پیوند سواد و زندگی با هدف ارتقای مهارت های شغلی و افزایش تولیدات در راستای تحقق شعار جهش تولید در ۶ مرکز یادگیری محلی کهگیلویه و بویراحمد در حال اجرا است. 

مدیرکل آموزش و پرورش کهگیلویه و بویراحمد بیان کرد: طرح نماز کلید بهشت با مشارکت ستاد اقامه نماز این استان برای ۲ هزار و ۶۰۰ سوادآموز استان اجرا می شود. 

زارع‌ پور عنوان کرد: عملکرد سال ۱۳۹۸ حوزه سوادآموزی در ۲۵ شاخص ملی ارزیابی شد که کهگیلویه و بویراحمد در ۲۳ شاخص بالاتر از میانگین کشوری قرار دارد و جزو چهار استان برتر است. 

وی ابراز داشت: امسال ۱۲۰ سوادآموز کهگیلویه و بویراحمد همراه با فراگیری سواد پایه با مهارت ‌های کار با کامپیوتر نیز آشنا می‌ شوند. 

زارع پور گفت: کتاب «سرباز وطن» با موضوع زندگی شهید سردار قاسم سلیمانی با مشارکت معاونت سوادآموزی اداره کل آموزش و پرورش کهگیلویه و بویراحمد و پنج استان دیگر تهیه و تدوین شده است. 

وی اظهار داشت: جامعه سوادآموزی کهگیلویه و بویراحمد در دوران هشت سال دفاع مقدس ۱۱ شهید به نظام و انقلاب تقدیم کرده است. 

معاون سوادآموزی اداره کل آموزش و پرورش کهگیلویه و بویراحمد نیز گفت: طرح های باسواد کردن عشایر، زندانیان و نیروهای مسلح و شناسایی اولیای بی سواد از طریق مدارس در این استان در حال اجرا است. 

سید حمدالله خواهش نیک اظهار داشت: مسابقات کتابخوانی سردار ‌دلها و شعار سال و انشانویسی پرسش مهر ریاست جمهوری برای سوادآموزان کهگیلویه و بویراحمد برگزار می شود. 

وی افزود: به منظور مهارت آموزی به سوادآموزان کهگیلویه و بویراحمد هم اینک ۱۶ مرکز یادگیری محلی در این استان فعالیت می کنند. 

خواهش نیک بیان کرد: فعالیت های سوادآموزی در کهگیلویه و بویراحمد با مشارکت ۱۲ مؤسسه و تشکل مردم نهاد انجام می شود. 

اول تا هفتم دی ماه هر سال به عنوان هفته سوادآموزی نامگذاری شده است. 

برچسب‌ها کهگیلویه وبویراحمد سواد آموزی یاسوج وزارت آموزش و پرورش سالروز تشکیل نهضت سوادآموزی

منبع: ایرنا

کلیدواژه: کهگیلویه وبویراحمد سواد آموزی یاسوج وزارت آموزش و پرورش کهگیلویه وبویراحمد سواد آموزی یاسوج وزارت آموزش و پرورش اخبار کنکور استاندار کهگیلویه و بویراحمد کهگیلویه و بویراحمد نیز کهگیلویه و بویراحمد آموزش و پرورش

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۴۲۳۷۳۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اعلام میزان بارش های بهاری در کهگیلویه و بویراحمد

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای کهگیلویه و بویراحمد، میزان بارش‌های اخیر (از چهارشنبه تا شنبه صبح) استان کهگیلویه وبویراحمد تا ساعت ۶:۳۰شنبه ۱۵اردیبهشت ۱۴۰۳ به این شرح است.

دوگنبدان ۷۹.۱

دلی خمسیر ۷۸

باشت ۷۸

فیلگاه ۷۶

ماهورباشت ۷۵

امامزاده جعفر ۷۲

سوق ۷۰

امامزاده پهلوان ۶۹

برم سبز ۶۹

دیشموک ۶۸

علی کرمی دمچنار ۶۷

بوستان ۶۵.۵

دهدشت ۶۵.۴

دیل ۶۴

گنجگون ۶۳.۸

سی سخت ۶۳.۷

دشتروم ۶۳.۵

ستنگان ۶۲.۵

سرفاریاب ۶۱

سرآب ننیز ۵۸

یاسوج فرودگاه ۵۷.۸

چرام ۵۶

منصورخانی کاکان ۵۶

گنجه‌ای ۵۵.۸

درغک ۵۵

وزگ ۵۴

کریک ۵۴

تنگ پیرزال ۵۳

تل گاه ۵۳

ممبی ۵۳

تنگ سرخ ۵۱

چیتاب ۵۰

لیکک ۴۸.۸

مارگون ۴۸

جاورده ۴۷

سرآسیاب یوسفی ۴۴

قلعه دختر ۴۴

لنده ۴۳

قلعه رئیسی ۴۰

پاتاوه ۳۸.۵

تنگ رواق ۳۶

موشمی زیلایی ۳۴

سیرون شبلیز ۲۴

 

دیگر خبرها

  • ۷۲۱آموزش دهنده در حوزه سوادآموزی کهگیلویه و بویراحمد فعالیت دارند
  • ۹۸ و ۸ دهم درصد نرخ باسوادی در کهگیلویه و بویراحمد
  • برای تحقق رشد اقتصادی نیازمند اجرای برنامه‌های تحول آفرین هستیم
  • هشدار سطح نارنجی هواشناسی کهگیلویه و بویراحمد
  • معادن؛ ثروتی نهفته در خاک/ بی بهره چون کهگیلویه و بویراحمد
  • کهگیلویه و بویراحمد سوگوار صادق آل عبا
  • وارد آمدن خسارت به زیر ساخت ها در استان کهگیلویه و بویراحمد
  • سالروز شهادت امام جعفر صادق (ع) در کهگیلویه و بویراحمد
  • اعلام میزان بارش های بهاری در کهگیلویه و بویراحمد
  • طراوت باران بهاری به طبیعت کهگیلویه و بویراحمد