Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایسنا/مازندران مشاور و بازرس ویژه وزیر تعاون،کار و رفاه اجتماعی گفت: عمده ترین مشکلات بنگاه های اقتصادی تحریم های ظالمانه آمریکا است.

دهمین جلسه شورای هماهنگی تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان مازندران با حضور کریم یاوری مشاور و نماینده ویژه وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی، کامران اصغری مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان و مدیران اعضای شورای هماهنگی استان به میزبانی بانک رفاه کارگران استان برگزار شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


کریم یاوری مشاور و بازرس ویژه وزیر تعاون،کار و رفاه اجتماعی در این جلسه با اشاره به وظایف کار گروه های تسهیل و رفع موانع تولید و کمیسیون ها و تشکلات کارگری گفت: تشکیل جلسات تسهیل و رفع موانع تولید با حضور تشکلات و کمیسیون های کارگری و کار گروه های ستاد تسهیل و رفع موانع تولید به همراه هم افزاری و تبادل اطلاعات نقش به سزایی را در رفع مشکلات تولیدی و گره گشایی مشکلات بنگاه های تولیدی خواهد داشت.
یاوری که به منظور بررسی مشکلات و بنگاه های اقتصادی و کارگران استان به مازندران سفر کرده است،گفت:حل و فصل مشکلات بنگاه های اقتصادی در مرحله اول به عهده کارفرمایان و مالکان و سهامداران بنگاه های تولیدی و در مرحله بعدی برعهده دستگاه ها و سازمان های صادر کننده مجوز تاسیس و پروانه بهره برداری و بانک هایی است که با پرداخت تسهیلات در ایجاد یک واحد تولیدی مشارکت دارند،است.
وی ادامه داد:وزارت تعاون،کار و رفاه اجتماعی نیز به جهت صیانت از نیروی کار و حفظ حیات اقتصادی بنگاه ها و تثبیت اشتغال و پایداری تولید برای رفع مشکلات بنگاه های اقتصادی مشکل دار حضور فعال و موثری در کارگروه های تسهیل و رفع موانع تولید و کمیسیون های کارگری در استان ها دارد.
مشاور و بازرس ویژه وزیر تعاون،کار و رفاه اجتماعی گفت:جامعه کار و تولید متشکل از کارگران پرتلاش و زحمت کش و کارفرمایان و کارآفرینان و مالکان و سهامداران بنگاه های اقتصادی در خط مقدم سنگر کار و تولید استحقاق هر نوع همراهی و همکاری را دارند.
یاوری افزود:وزارت تعاون،کار و رفاه اجتماعی به عنوان مجری قانون کار همواره حمایت خود را از کار،تولید و حفظ حیات بنگاه های اقتصادی ،تثبیت و توسعه اشتغال را داشته و خواهد داشت.
وی عمده ترین مشکلات بنگاه های اقتصادی را تحریم های ظالمانه آمریکا دانست و گفت:تحریم های ناجوانمردانه موجب شده تا بسیاری از تولیدکنندگان در تامین مواد اولیه با مشکل مواجه شوند.
مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی مازندران نیز در این جلسه اظهار کرد: از ابتدای تاسیس شورای هماهنگی تعاون در استان تاکنون ۱۰۶ جلسه برگزار که ۵۸۵ مصوبه داشتیم.
کامران اصغری تصریح کرد: ۹۸ درصد مصوبات شورای هماهنگی تعاون، کار و رفاه اجتماعی در استان اجرایی شده است.
وی با اشاره به اینکه جلسات شورای هماهنگی تعاون هرماه منظم و مستمر برگزار شده است، تصریح کرد: دستور کار جلسات مشخص شده و با برنامه انجام می شود.
اصغری با اعلام اینکه جلسات شورای هماهنگی در شهرستان ها مرتبط برگزار می شود، افزود: به دنبال برگزاری کیفی این جلسات هستیم تا هماهنگی بیشتری بین دستگاه ها ایجاد شود.
مدیر شعب بانک رفاه کارگران مازندران نیز در این جلسه اظهار کرد: در ۹ ماهه امسال ۹۲۵ میلیارد ریال تسهیلات ازدواج در استان پرداخت شده است که نسبت به سال گذشته ۲۰ درصد رشد داشته‌ایم.
سید ولی اله محققی تصریح کرد: برای رفع نیاز ضروری مستمری بگیران کانون تامین اجتماعی ۲۶۰ میلیارد ریال در استان پرداخت شده است که شاهد رشد ۱۷۸ درصدی بودیم.
وی از پرداخت ۲ هزارو ۷۵۴ میلیارد ریال وام قرض الحسنه در استان با رشد ۳۵ درصدی نسبت به ۹ ماهه سال گذشته در استان خبر داد و گفت: در بخش های اقتصادی شامل بازرگانی، کشاورزی، صنعت، مسکن و خدمات در ۹ ماهه امسال ۲۵ هزار و ۵۳۱ میلیارد ریال تسهیلات در استان پرداخت شده است.
محققی بیان کرد: در طرح رفاه کالا با امضای قرارداد با ۲۲ شرکت بزرگ تاکنون ۸۷۰ میلیارد ریال تسهیلات با نرخ ۱۵ درصد پرداخت شده است.
وی در پایان گفت: از ابتدای امسال تاکنون ۴۴ هزار و ۴۰۰ فقره پرونده تسهیلات در استان مازندران پرداخت شده است.
در این جلسه هریک از مدیران کل حاضر در جلسه ضمن ارائه گزارشی از اقدامات و تلاشهای دستگاه مربوطه ‏به بیان مسائل و مشکلات خود پرداختند.‏

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی اقتصادی اشتغالزايي تحريم مشکلات بنگاه های اقتصادی تعاون کار و رفاه اجتماعی تسهیل و رفع موانع تولید شورای هماهنگی تعاون ویژه وزیر تعاون پرداخت شده میلیارد ریال

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۴۲۶۵۷۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رتبه اول قم از لحاظ سرعت ساخت در نهضت ملی مسکن

 مدیر کل تعاون کار و رفاه اجتماعی با اشاره به اینکه در نهضت ملی مسکن ۷۱ هزار مسکن در اختیار داوطلبان قرار خواهد گرفت گفت: علاوه بر رتبه اول استان قم در سرعت ساخت ین مسکن‌ها از کیفیت کاملی هم برخورد دارند و ۵ عامل نظارتی بر پروژه‌ها نظارت دارند.

وزیری راد گفت: بانک‌های دولتی در حوزه پرداخت وام فعال عمل کردند، اما بانک‌های خصوصی باید وارد شوند تا مشکلات در این حوزه به حداقل برسد.

مدیر کل تعاون کار و رفاه اجتماعی استان افزود: تعدادی از پروژه‌هایی که از طرح قبلی مسکن مهر مانده بود تا مهر تحویل تمامی پروژه‌های باقیمانده دولت قبل تا بهمن ماه تحویل می‌شوند.

وزیری راد افزود: در استان قم هیچکس از پروژه‌ها خارج نشده است و خرید و فروش فیش‌ها همچنان ممنوع است.

مدیرکل تعاون کار و رفاه اجتماعی با اشاره به اینکه در فضای کاری استان قم به بیش از ۱۲ هزار نفر کارگر کارگاه‌های تولیدی و خدماتی نیاز داریم گفت کارگر ماهر و نیمه ماهر و تکنسین جز این نیاز‌ها در قم هستند.

مدیر کل تعاون کار و رفاه اجتماعی استان گفت: در حال حاضر اداره کل فنی و حرفه‌ای استان قم به صورت رایگان در حال آموزش و مهارت آموزی است و شهروندان می‌توانند حداکثر استفاده را از این فرصت آموزشی داشته باشند.

وزیری راد همچنین گفت: در استان قم بیش از ۹۰ درصد شهروندان یارانه را دریافت می‌کنند و هک ۱ تا ۵ را عموماً کارگران تشکیل می‌دهند.

او  افزود: از نظر حقوق و مزایا هیچ تفاوتی بین کارگران عادی و معلول نیست و بکارگیری معلولان در فضای کار تخفیفات ویژه‌ای را برای کارفرمایان دارد.

مدیرکل تعاون کار و رفاه اجتماعی با اشاره به اینکه دوازدهم اردیبهشت ماه اول می‌روز جهانی کارگر است گفت تمامی کارگران در این روز تعطیل هستند.

باشگاه خبرنگاران جوان قم قم

دیگر خبرها

  • تسهیلات و نبود نقدینگی عمده مشکلات واحد‌های صنعتی در قوچان است
  • رتبه اول قم از لحاظ سرعت ساخت در نهضت ملی مسکن
  • ۱۸۵ هزار نفر در کردستان عضو تعاونی‌ها هستند
  • نرخ بیکاری در چهارمحال و بختیاری باید تک رقمی شود
  • فعالیت اقتصادی ۲۴۰ هزار بیمه شده کارگری در سیستان وبلوچستان
  • وزارت کار بدنبال بهبود امنیت شغلی کارگران است
  • ببینید | ادعای وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی درباره یک وعده مهم در دولت سیزدهم!
  • نقدی شدن کالابرگ الکترونیکی باعث ایجاد تورم میشود
  • نرخ مشارکت اقتصادی در گیلان ۴۴ درصد است
  • بیش از ۳ میلیون و۷۰۰ هزار کارگر بیمه‌شده زن هستند