Web Analytics Made Easy - Statcounter

کرونا هنوز به طور کامل ریشه کن نشده است و فقط نسبت به گذشته وضعیت مطلوب تر شده است وهمچنان قربانی می گیرد؛ بنابراین باید توجه داشت که عادی نشان دادن اوضاع برای عموم مردم با توجه به اینکه هر روز ابعاد جدید و مختلفی از این ویروس منتشر می شود می تواند کشور را مجددا به روزهای حتی سیاه تر از قبل برگرداند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از ایلام بیدار، قبل از آغاز محدودیت های کرونایی که توسط ستاد ملی مبارزه با کرونا به تصویب رسید، شیوع کرونا به شدت اوج گرفت و کشور علاوه بر متحمل شدن ضربات سنگین و فشار اقتصادی بر دولت و مردم شاهد جان باختن تعداد زیادی از هموطنانمان نیز بودیم که با اعمال محدودیت ها که هم اکنون چند هفته از آن گذشته است شمار مبتلایان و فوتی های ناشی از این ویروس به صورت رضایت بخشی کاهش پیدا کرده است.

اما نکته مورد بحث در این گزارش این است که کرونا هنوز به طور کامل ریشه کن نشده است و فقط نسبت به گذشته وضعیت مطلوب تر شده است و کرونا همچنان قربانی می گیرد؛ بنابراین باید توجه داشت که هرگونه سهل انگاری و عادی نشان دادن اوضاع برای عموم مردم با توجه به اینکه هر روز ابعاد جدید و مختلفی از این ویروس منتشر می شود می تواند بسیار خطرناک باشد و کشور را مجددا به روزهای حتی سیاه تر از قبل برگرداند.

این موضوع در استان ایلام که یکی از استانهای سیاه کشور به شمار می رفت بیشتر نمایان بود که جدیت مسئولین و همکاری عموم مردم در رعایت پروتکل های بهداشتی و اعمال مناسب محدودیت ها جهت مبارزه با شیوع کرونا به شکل قابل ملاحظه ای کاهش پیدا کرد؛ اما مسئله ای که به کرات در کشور و به تبع آن در استان ایلام با آن مواجه شده ایم و باید از آن ترس داشت، قطع محدودیت های کرونایی و عدم رعایت پروتکل های بهداشتی در روزهایی است که شیوع کرونا گستردگی و قدرت کمتری در سطح کشور دارد، که باید این محدودیت ها تا ریشه کنی کامل این ویروس ادامه داشته باشد.

اجرای رعایت پروتکل‌ها و دستورالعمل‌های بهداشتی تا ریشه کنی کرونا

در همین رابطه معروف بسطامی معاونت توسعه مدیریت و منابع استاندار ایلام روز سه‌شنبه در نشست قرارگاه عملیاتی ستاد استانی مبارزه با کرونا بر تداوم محدودیت‌های طرح جامع مدیریت هوشمند مبارزه با کرونا تاکید کرد و گفت: محدودیت‌ها، پروتکل‌ها و دستورالعمل‌های بهداشتی باید تا ریشه کنی کرونا بطور کامل‌ اجرا و رعایت شود.

وی با بیان اینکه ادارات منتظر بخشنامه جدید در خصوص حضور کارکنان و ساعت کاری نباشند، اظهار کرد: الزامات اجرای محدودیت‌های طرح جامع مدیریت هوشمند مبارزه باکرونا همچون گذشته ادامه دارد.

معاون توسعه مدیریت و منابع استاندار ایلام در خصوص وضعیت فعالیت ادارات در مناطق زرد اظهار داشت: فعالیت ادارات ارایه دهنده خدمات ضروری در مناطق زرد با حضور ۱۰۰ درصد کارکنان بوده و فعالیت دستگاه های ارایه دهنده خدمات عادی با حضور دوسوم یا ۷۰ درصد کارکنان ادامه می یابد.

بسطامی در خصوص وضعیت فعالیت ادارات در مناطق نارنجی نیز افزود: فعالیت ادارات مناطق نارنجی ارایه دهنده خدمات ضروری با حضور دو سوم یا ۷۰ درصد کارکنان و فعالیت دستگاه های ارایه دهنده خدمات عادی با دوسوم یا ۵۰ درصد صورت می پذیرد. 

وی درخصوص وضعیت ادارات در مناطق قرمز نیز تاکید کرد: فعالیت ادارات ارایه دهنده خدمات ضروری در این مناطق  با حضور ۵۰ درصد کارکنان بوده و فعالیت دستگاه های ارایه دهنده خدمات عادی با یک سوم یا ۳۰ درصد کارکنان انجام می پذیرد. 

وی اضافه کرد: ساعت کاری ادارات  از ۷ و ۳۰ دقیقه تا ۱۴ و ۳۰ دقیقه است و فعالیت بانک ها نیز بر اساس مصوبه شورای هماهنگی بانک ها تعیین می شود.

امید است که محدودیت ها کرونایی تا عاری شدن کشور از وجود این ویروس منحوس به خاطر حفظ جان عزیزانمان ادامه داشته باشد.

انتهای پیام/ک

منبع: دانا

کلیدواژه: ارایه دهنده خدمات رعایت پروتکل ها فعالیت ادارات درصد کارکنان تا ریشه کنی محدودیت ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۴۲۷۶۹۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کارفرمایان باید حقوق و عزت کارگر را رعایت کنند

به گزارش خبرنگار مهر، مصدق کشاورزی دوشنبه شب در مراسم گرامیداشت هفته کار و کارگر در جزیره صنعتی صدرا ضمن تبریک این هفته به کارگران حاضر در مراسم، گفت: به نیابت از جامعه کار و تولید استان بوشهر محضر رهبر معظم انقلاب اسلامی رسیدیم و افتخاری بود برای ما که پای رهنمود و دستورات معظم له باشیم و در ابتدای فرمایشات حضرت امام خامنه ای (مدظله العالی) ابلاغ فرمودند سلام گرم ایشان را خدمت شما عزیزان تقدیم کنیم و ما امروز ماموریم که سلام گرم ایشان را تقدیم شما بزرگوارانی که در حوزه اقتصاد و در سال جهش تولید با مشارکت مردم اثرگذار هستید تقدیم کنیم.

مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان بوشهر با اشاره به جمعیت ۳۵۴ هزار نفری جمعیت کارگری در استان بوشهر بیان کرد: کارگران کسانی هستند که چرخ اقتصاد در این استان به حرکت در می آوردند و نباید این اتفاق مهم و این نقش کارگران نادیده گرفته بشود.

کشاورزی ادامه داد: نباید از سلامت، ایمنی و بهداشت کار کارگر غافل شویم، زیرا منابع انسانی سرمایه نظام است و با آسیب های محیط کارگری و افزایش بیماری های شغلی، سطح بهره وری کاهش پیدا خواهد و در نتیجه کارفرما متضرر می شود.

مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان بوشهر با تذکر به مدیران و کارفرمایان گفت: مراسم ویژه قدردانی از زحمات کارگران نباید گرفتار حل تهیه یک آب معدنی و یک پذیرایی معمولی و.... باشد و جای تاسف داره که یک جایی قرار بگیریم و نام کارگر رو ببریم ولی برای منزلت این عزیزان کارفرمایان در راستای مسئولیت اجتماعی خود قانونا و شرعا نسبت ایجاد زیرساخت های بهداشتی و درمانی، مسکن کارگران، حمایت از خانواده و جوانی جمعیت و فرهنکی و ورزشی کارگران اقدام کنند.

کشاورزی با بیان اینکه قانون کار و انضباط کارگاهی جای خود را دارند، اظهار داشت: کارفرمایان باید حقوق و عزت کارگر را رعایت کنند.

کشاورزی بیان داشت: در پایان هفته کار و کارگر اسامی دستگاه هایی که در حوزه کارگری همراهی نکرده و ارزش کارگر رو نادیده گرفتن اعلام می کنیم.

وی با اشاره به سخنان مقام معظم رهبری (مدظله العالی) که در دیدار با کارگران فرمودند اگر کارگر حالش خوب باشد حال جامعه خوب خواهد شد تصریح کرد: نیمی از جمعیت استان بوشهر را قشر زحمت کش کارگر تشکیل می دهند پس ما اگر حال این قشر زحمتکش را از لحاظ رضایتمندی خوب کنیم حال جامعه خوب خواهد شد.

مصدق کشاورزی گفت: در سال گذشته ۲۶ هزار و ۸۵۰ نفر شغل در استان به به همت دولت مردمی و این حکومتی که واقعاً توجه ویژه به حوزه معیشت کارگران دارد و رهنمودهای ارزشمند استاندار انقلابی بوشهر ایجاد شده است.

مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان بوشهر در پایان بیان کرد: اطمینان خاطر می دهیم به شما جامعه کارگری که ما پای کار شما هستیم همانگونه که شما پای کار نظام هستید و در دفاع از حقوق حقه مردم استان بوشهر کوتاه نخواهیم آمد.

کد خبر 6092565

دیگر خبرها

  • ضرورت توجه به کارگران نخبه و نخبگی در جامعه کارگری
  • ساماندهی خودرو‌های عرضه غذا در تهران
  • کارفرمایان باید حقوق و عزت کارگر را رعایت کنند
  • آموزش‌های فنی و حرفه‌ای مقدمه‌ای برای ایجاد اشتغال جوانان است
  • عفاف و حجاب ریشه در فطرت زن دارد/ دلایل عقلی ضرورت حجاب را تائید می کند
  • پایش معادن شهرستان تفت
  • محیط زیست معادن تفت پایش می شود/متولیان الزامات را رعایت کنند
  • ضعف ادارات کرمانشاه در پرداخت سهم اعتباری عشایر
  • ضرورت حفظ کرامت جامعه‌ پزشکی/ رسیدگی به وضعیت دستیاران
  • وزارت بهداشت و درمان در اصلاح فرهنگ فرزندآوری یاری‌رسان‌ باشد