Web Analytics Made Easy - Statcounter

یکی از شرکت‌های دانش‌بنیان توانست با بومی‌سازی مواد خودتمیزشونده از طریق فناوری نانو، امکان آنتی باکتریال کردن سطوح در محیط‌های حساس مانند بیمارستان‌ها را فراهم کند.

به گزارش ایسنا به نقل از مرکز اطلاع رسانی معاونت علمی، امید ترابی رئیس هیئت مدیره یکی از شرکت‌های دانش‌بنیان گفت: این شرکت با تمرکز بر روی مواد شیمیایی صنعتی، یک ماده آنتی باکتریال بومی و ایران‌ساخت تولید کرد که بر اساس فناوری نانو تولید شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

وی موارد مصرف قابل توجه این ماده را استفاده از آن به عنوان یک لایه ضد میکروب بر روی سطوحی مانند کاشی دانست و اظهار کرد: در محیط‌هایی مانند مراکز درمانی و بیمارستان‌ها که سطح آلودگی در آنها بالا است و باید محیط همواره تمیز و سالم باشد، از این نوع پوشش بر روی سطوح استفاده می‌شود. این ماده می‌تواند میکروب‌های مختلفی را در تعداد بالا از بین ببرد و محیط را بهداشتی و تمیز نگه دارد.

ترابی خاطرنشان کرد: در تولید این مواد از سطح بالایی از نوآوری و فناوری استفاده شده است. به طوری که کیفیت، دوام و سطح تاثیرگذاری آنها را به شکل قابل توجهی افزایش داده‌ایم. در حال حاضر قیمت این محصول ایران‌ساخت، یک سوم نمونه مشابه خارجی است و در حال ایجاد بستر مناسب برای صادرات آن هستیم.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: نانوفناوری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۴۲۸۵۴۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

وزیر نفت: ۵۰ درصد از رشد اقتصادی کشور مربوط به نفت است

به گزارش خبرنگار مهر، جواد اوجی وزیر نفت در آیین مراسم امضای تفاهم نامه مطالعات طرح های توسعه ۱۶ میدان گازی با هلدینگ ها، شرکت های پتروشیمی و شرکت های اکتشاف و تولید ایرانی گفت: پروژه ها و طرح های نیمه تمام در این دو سال تکمیل و بسیاری را آغاز کردیم هم رشد تولید داشتیم و هم صادرات و هم رشد اقتصادی بی نظیری در سال های اخیر را تجربه کردیم که به دلیل سرمایه گذاری است.

وی ادامه داد: در دوسال اخیر به تبع رشد اقتصادی نفت و گاز رشد اقتصادی در کشور اتفاق افتاد که نیمی از ۶.۱ مربوط به بخش نفت و گاز است.

به گفته وزیر نفت امسال تولید نفت ایران جهش خواهد کرد و در تولید گاز هم با افزایش مواجه خواهیم بود.

وزیر نفت اضافه کرد: هر شرکت و هلدینگ که بخواهد میتواند برای سرمایه گذاران اقدام کند بیش از ۵۰ پروژه کلان به ارزش ۲۵ میلیون دلار را آغاز می‌کنیم.

وی خاطر نشان کرد: در سال جاری ۷۹ پروژه به ارزش ۱۶ میلیارد دلار به اتمام می‌رسد

اوجی ادامه داد :۶ میلیون تن به ظرفیت تولید پتروشیمی اضافه می‌شود و ۵۰ هزار بشکه به ظرفیت پالایش نفت کشور افزوده می‌شود.

ادامه دارد....

کد خبر 6092754 محمدحسین سیف اللهی مقدم

دیگر خبرها

  • پوشش ۱۵۰ هزار شرکت‌کننده در چهارمین جشنواره امامت و مهدویت
  • وزیر نفت: ۵۰ درصد از رشد اقتصادی کشور مربوط به نفت است
  • ۱۵۰ هزار شرکت‌کننده در جشنواره سراسری امامت و مهدویت تحت پوشش قرار می‌گیرند
  • انحطاط اخلاقی یا استثمار به بهانه تولید علم
  • ۴۲ درصد جمعیت شهر قم تحت پوشش شبکه فاضلاب است
  • بومی‌سازی کاتالیست‌هایی کاربردی در تولید بنزین توسط محققان یک شرکت دانش‌بنیان
  • محققان : مغز انسان در حال بزرگ‌تر شدن است
  • تولید و عرضه به بازار کفی طبی نانویی
  • علم گرفتار سانسور و تبعیض رسانه‌ای/ وقتی اسمی از دانشمندان آسیایی و آفریقایی به میان نمی‌آید
  • مغز انسان در حال بزرگ‌تر شدن است