Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-28@23:42:22 GMT

دین آمده تا مدیریت بشری را بر دوش گیرد

تاریخ انتشار: ۳ دی ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۴۲۹۹۵۵

دین آمده تا مدیریت بشری را بر دوش گیرد

ایسنا/خراسان رضوی مسئول نهاد نمایندگی رهبری در دانشگاه‌های خراسان رضوی گفت: دین آمده تا مدیریت بشری را بر دوش گیرد و حضرت امام راحل هم با این نگاه بر اندیشه وحدت دینی و اندیشه تجربی به عنوان یکی از ظرفیت‌های اصلی حکومت جمهوری اسلامی تاکید داشت. 

حجت‌الاسلام والمسلمین احمد ترابی روز گذشته در نشست هم‌اندیشی وحدت حوزه و دانشگاه که در سازمان مرکزی دانشگاه فردوسی برگزار شد، اظهار کرد: در گذشته نگاه به دانشگاه معطوف بر هم‌نوایی با اندیشه‌های غرب و شرق بود لذا حوزه‌های علمیه تمایلی به نزدیکی با دانشگاه نداشتند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: نگاه دانشگاهیان به حوزه هم این بود که حوزه سخنی برای برای بیان در عصر جدید ندارد و طرح‌ها و اندیشه‌هایش مربوط به ۱۴۰۰ سال پیش است.

مسئول نهاد نمایندگی رهبری در دانشگاه‌های خراسان رضوی اظهار کرد: وقتی در جهان نابرابری اجتماعی به وجود آمد و جامعه بشری به دو طبقه حاکمان و محکومان تقسیم شد افراد زیردست در محدودیت عملی و فکری قرار گرفتند زیرا بنا بر این بود که اصحاب صاحب اندیشه در کنار یکدیگر قرار نگیرند. 

وی افزود: در میان علمای اسلام حضرت امام خمینی (ره) با سابقه حوزوی، به فکر مدیریت اجتماعی و حکومت جامعه اسلامی بود اما دیگر علما  به خود اجازه ورود به این تفکر را نمی‌دادند. 

حجت‌الاسلام ترابی ادامه داد: دین آمده تا مدیریت بشری را بر دوش گیرد و حضرت امام راحل هم با این نگاه بر اندیشه وحدت دینی و اندیشه تجربی به عنوان یکی از ظرفیت‌های اصلی حکومت جمهوری اسلامی تاکید داشت. 

وی خاطر نشان کرد: اینک پس از ۴۰ سال حیات پربرکت انقلاب اسلامی هنوز نمی‌توان گفت فعالیت‌های صورت گرفته در حد نیاز جامعه بوده زیرا هنوز راه بسیاری برای تحقق این هدف وجود دارد.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی علمی و آموزشی وحدت حوزه و دانشگاه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۴۲۹۹۵۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فعالیت هدفمند در فضای مجازی مورد توجه قرار گیرد

مسئول بسیج دانشجویی آذربایجان‌غربی ضمن تأکید بر فعالیت هدفمند در فضای مجازی گفت: برنامه‌های ویژه ای در حوزه‌ آموزش برای تمام دانشجویان خواهیم داشت.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از آذربایجان‌غربی، رضا نصیرزاده در اولین جلسه شورای سیاستگذاری بسیج دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی واحد ارومیه با تقدیر و تشکر از زحمات بسیج دانشجویی این واحد اظهار کرد: احیای پایگاه‌های بسیج در سطح دانشگاه اولین مطالبه از بسیج دانشجویی دانشگاه آزاد واحد ارومیه است.

وی افزود: تشکیلات‌سازی، شبکه‌سازی و جریان‌سازی ۳ اصل مهم بوده که باید در برنامه‌ی اجرایی حوزه‌های بسیج دانشجویی مورد توجه قرار گیرد.

مسئول بسیج دانشجویی آذربایجان‌غربی با تأکید بر اخلاق مداری در بدنه بسیج دانشجویی گفت: دانشجوی بسیجی باید از جنبه‌های علمی، اخلاقی و اعتقادی در دانشگاه الگو قرار بگیرد و از ایجاد حاشیه پرهیز کند.

نصیرزاده ضمن تأکید بر فعالیت هدفمند در فضای مجازی تصریح کرد: برنامه‌های ویژه ای در حوزه آموزش برای تمام دانشجویان خواهیم داشت، همچنین درحال برنامه‌ریزی و تشکیل اتاق فکر برای بسیجیان ادوار هستیم تا ضمن استفاده از تجربیات، ارتباط ما با این دانشجویان نیز حفظ شود.

کد خبر 748048

دیگر خبرها

  • همایش حکمت مطهر ۱۱ اردیبهشت برگزار می‌شود/رونمایی از ۵ کتاب و برپایی بیش از ۱۲۰ برنامه ملی
  • موضوع شوراها، مهمترین رکن قانون اساسی است
  • همایش بین المللی اندیشه‌های قرآنی حضرت آیت الله خامنه‌ای در قم برگزار می شود
  • زن و خانواده مرز مواجهه جمهوری اسلامی با غرب است
  • فال حافظ امروز یک‌شنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ با معنی و تفسیر
  • ضعف جریان حوزوی و علوم انسانی اسلامی در به تصویر کشیدن اندیشه خود
  • دعوت جهانی سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی برای حمایت از دانشجویان آمریکایی
  • دعوت سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی به حمایت از دانشجویان آمریکایی
  • فعالیت هدفمند در فضای مجازی مورد توجه قرار گیرد
  • از ضرورت نگاه ویژه مدیریت شهری تا رفع مشکلات شهروندان در میز خدمت شهرداری منطقه ۲ شیراز