Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایرنا، علی منصفی راد روز چهارشنبه به رسانه ها افزود: سهمیه استان سمنان در طرح ملی توسعه مشاغل خانگی یکهزار و ۳۰۰ نفر است و تا کنون سه هزار و ۱۶ نفر در استان سمنان در قالب طرح ملی مشاغل خانگی رصد و پایش شده اند و اطلاعات شغلی آن ها جمع آوری و در سامانه این طرح ثبت شد.

وی با بیان اینکه طرح ملی مشاغل خانگی در کشور با همکاری جهاددانشگاهی و وزارت کار، تعاون و رفاه اجتماعی اجرا می شود، افزود: پس از پایش و رصد اطلاعات شغلی متقاضیان، افرادی که واجد شرایط باشند برای توانمندسازی شغلی و با هدف پایدارسازی مشاغل و اتصال به بازار به افراد پیش‌ران متصل خواهند شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

معاون آموزشی جهاددانشگاهی استان سمنان ادامه داد: این طرح که در سه مرحله شناسایی ظرفیت‌های اشتغال در حوزه مشاغل خانگی، توانمندسازی متقاضیان، و اتصال به بازار طراحی شده است، سعی در ایجاد اشتغال و پایدارسازی مشاغل موجود برای حدود ۵۴ هزار نفر را در ۳۱ استان کشور دارد .

منصفی راد بیان کرد: مجموعه جهاددانشگاهی استان سمنان در جهت اجرای موفق طرح ملی مشاغل خانگی در استان از تمام ظرفیت های خود استفاده خواهد کرد، امید است پیاده‌سازی موفق این طرح در استان که نیازمند همکاری و هم‌اندیشی بخش‌های مختلف دولتی و خصوصی است، باعث نهادینه شدن سهم مشاغل خانگی در اقتصاد به‌ویژه در سال «جهش تولید» شود.

وی با اشاره به ویژگی‌های این طرح گفت: توجه به بازار، توانمندسازی متقاضیان و فقدان اتکا به وام، توجه به پیش‌رانان ملی، منطقه ای، استانی و محلی، شبکه سازی استانی و ملی، توجه به نقش و جایگاه برندسازی کیفیت محصولات و بسته بندی در اتصال به بازار، توجه به تجارت الکترونیک و فروش الکترونیکی محصولات، از ویژگی‌های شاخص در اجرای این طرح است.

وی با دعوت از عموم علاقه‌مندان و واجدان شرایط برای ثبت ‌نام در این طرح به شرایط استفاده متقاضیان اشاره کرد و گفت: داشتن حداقل ۱۸ سال سن، بومی بودن، نداشتن اشتغال تمام‌وقت، و برخوردارنبودن از بیمه کارفرمایی، شرایط اعلام شده برای متقاضان این طرح است.

 معاون آموزشی جهاددانشگاهی استان سمنان تاکید کرد: علاقه مندان در صورت برخورداری از این شراط می توانند با مراجعه به سامانه  inhb.ir ثبت نام کنند.

برچسب‌ها سمنان اشتغال زایی اشتغال فراگیر ثبت مشاغل خانگی جهاد دانشگاهی

منبع: ایرنا

کلیدواژه: سمنان اشتغال زایی اشتغال فراگیر ثبت مشاغل خانگی جهاد دانشگاهی سمنان اشتغال زایی اشتغال فراگیر ثبت مشاغل خانگی جهاد دانشگاهی اخبار کنکور طرح ملی مشاغل خانگی استان سمنان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۴۳۱۵۴۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ایجاد اشتغال برای روستائیان با احداث گلخانه‌های خانگی در سیستان وبلوچستان

ایسنا/سیستان و بلوچستان مدیر باغبانی سازمان جهاد کشاورزی استان سیستان و بلوچستان گفت: با توجه به مشارکت مردم استان در اجرای برنامه‌های توسعه ای بخش کشاورزی و در راستای ارتقای تولید، احداث و توسعه گلخانه های خانگی در دستور کار سازمان جهادکشاورزی قرار گرفته است.

سعید نارویی در گفت وگو با ایسنا، افزود: از سال ۱۴۰۲ تا به امروز بالغ بر ۵ هزار و ۳۲۹ پرونده گلخانه خانگی یا کوچک مقیاس از طریق سامانه سماک در سطح استان مورد بررسی قرار گرفت که منجر به صدور ۳ هزار و ۳۵۴ مورد پروانه تاسیس گلخانه خانگی درسطح ۹۸ هکتار شده است.

مدیر باغبانی سازمان جهاد کشاورزی استان سیستان و بلوچستان تصریح کرد: از این تعداد ۱۹۷۵ گلخانه‌ خانگی در سطح ۵۷ هکتار موفق به کسب پروانه بهره برداری شده و به چرخه تولید پیوسته‌اند.

وی بیان کرد: کشت در محیط‌های بسته یا گلخانه، بدلیل مصرف آب کم و تولید بالا در واحد سطح امروزه مورد توجه بوده و نقش بسزایی در اشتغال روستائیان دارد.

وی خاطرنشان کرد: گلخانه های خانگی یا کوچک مقیاس در سطح ۹۰ تا ۲۹۹ مترمربع احداث می شوند.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • مشارکت بیش از هزار معلم سمنانی در طرح اکرام ایتام و محسنین
  • برپایی جشنواره بیتا در یزد
  • سه هزار و ۳۵۴ پروانه راه‌اندازی گلخانه خانگی در سیستان و بلوچستان صادر شد
  • نمایشگاه صنایع‌دستی، مشاغل خانگی و صنعت‌کاران سنندج برپا شد
  • ایجاد اشتغال برای روستائیان با احداث گلخانه‌های خانگی در سیستان وبلوچستان
  • سومین نمایشگاه گردشگری،صنایع دستی و مشاغل خانگی در محمدآباد جرقویه برپا شده است
  • اجرای ۱۶ طرح طبقه بندی مشاغل جدید در کارگاه های گیلان
  • حمایت از کارگران آرامش صنعتی را به دنبال دارد
  • پرداخت بیش از ۱۵ میلیارد تومان تسهیلات به مشاغل خانگی در مراغه
  • پرداخت ۱۵ میلیارد تومان تسهیلات به مشاغل خانگی در مراغه