Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری فارس از اصفهان، محمد مهدی دادمان پیش از ظهر امروز در آیین تکریم و معرفه آیین تودیع و معارفه رئیس حوزه هنری استان اصفهان، با تاکید بر  تبدیل شدن حوزه هنری اصفهان به اصفهان باید مرکز هنر انقلابی، اظهار داشت: اصفهان  سرزمین هنر و ادبیات و خانه هنرمندان و مهد پرورش هنر دینی و آئینی ما است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مهم‌ترین ظرفیت‌های هنری در اصفهان پس از پایتخت 

رئیس حوزه هنری انقلاب اسلامی ادامه داد: در استان اصفهان به لحاظ زیر ساختی و سخت افزاری، مجموعه توانمندی را داریم که پس از تهران مهم‌ترین ظرفیت‌های هنری در این شهر است، مرکز استانی اصفهان اهمیت ویژه‌ای در بین استان‌ها دارد.

وی تاکید کرد: چیزی که مد نظرم بوده و فهم کردم از فلسفه وجودی حوزه هنری انقلاب اسلامی و یا  به تعبیر دیگر حوزه اندیشه و هنر اسلامی این است که آن محبوبیت و آن رسالتی که منشا تاسیس حوزه  هنری شد، امروز باید در استان‌ها پیگیری شود و اکتفا به مرکزیت حوزه هنری یک سهم نگری نابخشودنی است.

دادمان یادآورشد: به برکت انقلاب اسلامی در گوشه‌گوشه این سرزمین استعدادهای هنری پرورش یافته به دست اساتید و پیشکسوتانی را داریم که هرکدام منشاء بروز هنری منحصر به فردی شده‌اند، اساسا زیرساخت‌ها و رویه‌های متمرکز نمی تواند پاسخگوی آن فلسفه وجودی باشد.

رئیس حوزه هنری انقلاب اسلامی بیان داشت: در فصل نوی حرکتی حوزه هنری، مراکز استانی اهمیت بیشتری خواهند داشت و من به اهمیت اصفهان تاکید کرده‌ام و از آقای شاهمرادی خواسته‌ام، اصفهان را در آینده نزدیک به عنوان یک نمونه تحولی مراکز استانی بشناسیم و بتوانیم در استان‌های دیگر دوستان را تشویق کنیم تا از حوزه هنری اصفهان الهام بگیرند.

پیوند میان اندیشه و هنر، پیوند ازلی است

وی اضافه کرد: از همین رو تاکید و تلاش ما برای مراکز استانی همان امتداد فلسفه وجودی حوزه هنری است، انتظار ما این است که با کمک اساتید و هنرمندان و تلاش شبانه روزی و تعمق و ابتکار مسؤولان و رئیس حوزه هنری اصفهان، حوزه هنری، حوزه اندیشه و هنر اسلامی باشد، پیوندی که میان اندیشه و هنر رقم خورده، یک پیوند ازلی است.

دادمان خاطرنشان کرد: هر کجا که به دنبال تفکیک  رفتیم و اندیشه و هنر را جدای از یکدیگر دیدیم،  متوجه خسارت جبران ناپذیری شدیم، همه ما امروز متوجه هستیم که باید اندیشه و هنر را باید در کنار پدیده رسانه دید و نمی شود جدای از رسانه برنامه‌ریزی کرد.

حوزه هنری اصفهان باید مرکز هنر انقلابی شود

رئیس حوزه هنری انقلاب اسلامی با تاکید  بر آنکه حوزه هنری اصفهان باید مرکز هنر انقلابی شود، گفت:  انتظار ما این است که در حوزه هنری اصفهان، شاهد مرکز رشد هنر انقلاب باشیم، ایده خلاقانه هنری برآمده  از متن اندیشه دینی و استعدادهای هنری توامان باید در میدان عمل در این مرکز رشد کند.

وی متذکر شد: امیدوار هستیم با حضور  فعال رئیس جدید حوزه هنری با توجه به سابقه وی، هر چه زودتر جوانه‌های تحول در حوزه هنری اصفهان بروید که تحول یک امر مستمر و ضرورت دائمی است و هرچه قدر پیش رفته باشیم، باز هم نیازمند تحول اساسی هستیم.

آزادی قدس و خروج استکبار از منطقه اسلامی، آرام‌بخش داغ دلمان است

دادمان با اشاره به در روزهای منتهی  به سالگرد شهادت حاج قاسم سلیمانی و ابومهدی المهندس ابراز کرد: حقیقت امر این است که داغ دل‌های ما هنوز آرام نگرفته است، با شهادت حاج قاسم سلیمانی، هرچند که یک سال فاصله گرفته‌ایم اما بیشتر به حکمت کلام حکیمانه استاد بزرگوار شهید مطهری پی می بریم که می گوید«خون شهید در رگ‌های  جامعه به جوشش در می‌آید».

رئیس حوزه هنری انقلاب اسلامی اذعان کرد: حقیقت این است که با هجرت شهید سلیمانی برای ما آشکارتر شد که شهید زنده است و در میان ما حاضر است، با آزادی  قدس شریف و خروج مستکبران آمریکایی از منطقه اسلامی، داغ دل همه ما که از شهادت ایشان ناشی شده و پایان‌پذیر هم نیست، آرام بگیرد و با ظهور حضرت حجت(عج) بساط ظلم  از این عالم  جمع شود و عدل مهدوی تحقق پیدا کند.

انتهای پیام/۶۳۱۰۶/ص۲۰/

منبع: فارس

کلیدواژه: حوزه هنری اصفهان رئیس حوزه هنری انقلاب اسلامی رئیس حوزه هنری انقلاب اسلامی حوزه هنری اصفهان اندیشه و هنر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۴۳۲۰۵۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

روحیه عقیدتی میان نیروهای انقلابی تقویت شود

نماینده ولی‌فقیه در استان کردستان گفت: مهمترین رسالت مجموعه عقیدتی سیاسی باید تقویت روحیه عقیدتی میان نیروهای انقلابی باشد. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از سنندج، حجت‌الاسلام والمسلمین عبدالرضا پورذهبی صبح امروز در نشست بصیرتی هفته عقیدتی سیاسی که در سپاه کردستان برگزار شد، بر تقویت روحیه عقیدتی میان نیروهای انقلابی تاکید کرد و اظهار داشت: یکی از مهمترین کارهای ما در عرصه دین و انقلاب "استقامت" است که باید در عقیده و هدفمان ثابت قدم بمانیم.

وی استقامت در راه حق، عقیده و معنویت را ضروری دانست و گفت: "تقویت ایمان، روح و قلب و عقل‌گرایی" سه لازمه تقویت عقیده انسان است.

نماینده ولی‌فقیه در استان کردستان با اشاره به حدیثی از امام صادق(ع) مبنی بر اینکه مومن از پاره‌های آهن سخت‌تر است، تصریح کرد: نباید از عبادت و معنویت غفلت کرد‌ و با کوچک‌ترین اتفاقات، اهداف و مسیرمان را تغییر دهیم.

وی افزود: مهمترین رسالت عقیدتی سیاسی باید تقویت باورهای دینی و عقیده باشد چراکه اگر انسان تعهد و تدین نداشته باشند کارها بخوبی به سرانجام نمی‌رسد.

پورذهبی بر تقویت اعتقادات و باورهای دینی میان نیروها تاکید کرد و بیان داشت: انسان با ایمان و عقیده مستحکم، چون از سوی خداوند هدایت می‌شود از راه حق منحرف نمی‌گردد و هیچ عاملی نمی‌تواند در مقابل هدایت الهی، او را گمراه کند.

وی با اشاره به اهمیت کار در مجموعه عقیدتی سیاسی اظهار کرد: تقویت اعتقاد و ایمان باید راهبرد مجموعه عقیدتی سیاسی قرار گیرد تا با تقویت عقیده به همه اهدف مورد نظر رسید.

نماینده ولی‌فقیه در استان کردستان خاطر نشان کرد: باید در عرصه تبلیغ و القا عقیده و برنامه‌هایمان باید خودمان به آنچه می‌گوییم اعتقاد و ایمان داشته باشیم.

پورذهبی یادآور شد: امیدوارم که همواره قدردان خون پاک شهدا باشیم.

در پایان این مراسم؛ برگزیدگان هفته عقیدتی سیاسی در سپاه بیت‌المقدس با حضور مسئولان استانی تجلیل شدند.

انتهای پیام/481/

دیگر خبرها

  • معلم انقلابی باید در کشور تربیت شود
  • مهاجرت معکوس در ۲۰۰ روستای کردستان از دستاوردهای دولت سیزدهم است
  • هنرمند انقلابی در راستای توحید الهی گام برمی دارد
  • نهضت هنر انقلاب در خوزستان شعله‌ورتر از گذشته‌ شد‌
  • همایش بین‌المللی اندیشه‌های قرآنی رهبر معظم انقلاب چهارشنبه در قم 
  • هوش مصنوعی و حجیت فتوا
  • روحیه عقیدتی میان نیروهای انقلابی تقویت شود
  • رویکرد سپاه کردستان اعتقادی است
  • برگزاری مراسم «آگاه زمان» برای سالگرد شهادت شهیدمطهری
  • ظرفیت‌ها و فرصت‌های عظیم موجود در استان فارس معرفی شود