Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش جام جم آنلاین به نقل از دیجیاتو، طبق گزارشی که دیروز از سوی رویترز منتشر شد، اپل به علت پیشرفت در توسعه یک باتری مخصوص با طراحی مونوسل در سال ۲۰۲۴ خودروی برقی خود را تولید می‌کند. این باتری جدید وزن و حجم کمتری نسبت به نمونه‌های کنونی دارد و همراه با چگالی انرژی بالاتر، برد خودروهای الکتریکی را هم افزایش می‌دهد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

ظاهرا این غول دنیای فناوری به دنبال استفاده از باتری «لیتیوم آهن فسفات» در اولین خودروی برقی خود است.
انتشار این گزارش روی استارتاپ‌های فعال در زمینه باتری تاثیر گذاشته که یکی از آن‌ها، QuantumScape است. ارزش سهام این کمپانی از روز دوشنبه تاکنون شاهد افزایش ۷۵ درصدی بوده و طی سه ماه گذشته نیز رشد ۴۱۷ درصدی را تجربه کرده است.  
استارتاپ QuantumScape در سال ۲۰۱۰ تاسیس شد و مدیرعامل سابق مایکروسافت، بیل گیتس به همراه کمپانی فولکس واگن از حامیان آن محسوب می‌شوند. این استارتاپ چند روز پیش از پیشرفت بزرگی در زمینه فناوری باتری خود پرده برداشت. QuantumScape با باتری تقریبا حالت جامد خود می‌تواند تا ۸۰ درصد برد خودروهای برقی را افزایش دهد.
علاوه بر افزایش تقریبا دو برابری برد خودروها با این باتری، می‌توان ۸۰ درصد ظرفیت آن را در مدت ۱۵ دقیقه شارژ کرد و همچنین پس از ۸۰۰ چرخه شارژ، بیش از ۸۰ درصد ظرفیت آن باقی می‌ماند. این باتری همچنین غیرقابل احتراق است.
QuantumScape توانسته باتری توسعه دهد که برخی از بزرگترین مشکلات خودروهای الکتریکی یعنی سرعت شارژ و ایمنی را برطرف کند. در کنار این موارد، چنین دستاوردی می‌تواند برای سایر صنایع هم مفید باشد.
در حالی که این پیشرفت‌ها می‌تواند خود دلیلی برای افزایش ارزش سهام این استارتاپ تحت حمایت بیل گیتس باشند، گزارش‌ها درباره تولید خودروی اپل یکی دیگر از دلایل تمایل سرمایه‌گذاران برای خرید سهام QuantumScape محسوب می‌شود.  
شرکت‌های زیادی می‌خواهند با تسلا رقابت کنند و همین موضوع باعث افزایش تقاضا برای باتری می‌شود که رشد فروش شرکت‌هایی مانند QuantumScape را در پی دارد. حالا که گزارش‌ها از ورود اپل به این بخش از بازار خبر می‌دهند، شاید تقاضا بیشتر از پیش‌بینی‌های قبلی باشد.
با وجود تمام این موارد، تولید انبوه باتری حالت جامد استارتاپ مورد حمایت بیل گیتس تا سال ۲۰۲۵ آغاز نمی‌شود و البته احتمالا در ابتدا در اختیار فولکس واگن به عنوان مالک ۳۱ درصد سهام آن، قرار می‌گیرد. این احتمال وجود دارد که QuantumScape برای توسعه باتری با اپل همکاری کند، البته سخنگوی آن اشاره‌ای به این موضوع نکرده است.

منبع: جام جم آنلاین

کلیدواژه: خودرو برق باتری اپل بیل گیتس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت jamejamonline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جام جم آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۴۳۲۶۱۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ترکش‌های جنگ قیمتی در بزرگترین بازار خودروی جهان

بی‌وای‌دی چین اثرات جنگ قیمت را با درآمدهای ضعیف‌تر سه ماهه اول نشان می‌دهد.

به گزارش ایسنا، تولیدکننده خودروهای برقی چینی روز دوشنبه (۲۹ آوریل) ضعیف‌ترین رشد سود سه ماهه خود از سال ۲۰۲۲ را به ثبت رساند در حالی که رشد درآمد این شرکت به پایین‌ترین سطح نزدیک به چهار سال گذشته کاهش یافت که تحت تأثیر کاهش تقاضای خودروهای برقی و جنگ قیمتی در بزرگترین بازار خودرو جهان قرار گرفت.

بی‌وای‌دی در گزارشی اعلام کرد که سود خالص سه ماهه اول با ۱۰.۶ درصد افزایش به ۴.۵۷ میلیارد یوان (۶۳۱.۰۸ میلیون دلار) رسید در حالی که درآمد با رشد چهار درصدی به ۱۲۴.۹۴ میلیارد یوان رسید.

نتایج سه ماهه حاکی از آن است که بی‌وای‌دی همچنان جلوتر از تسلاست که اولین کاهش درآمد سه ماهه خود از سال ۲۰۲۰ و در زمان همه گیری کووید را گزارش کرد. بزرگترین رقیب چینی تسلا در سه ماهه اول پس از کسب آن در سال گذشته، عنوان فروشنده برتر خودروهای برقی جهان را به این غول آمریکایی پس داد.

بی‌وای‌دی با داشتن مجموعه‌ای از برندها در مقاطع قیمتی متفاوت، تلاش‌ها را برای ارتقاء بازار و در عین حال دو برابر کردن تخفیف‌ها برای رقابت برای مصرف‌کنندگان محتاط در بحبوحه بهبود اقتصادی افزایش داده است.

خودروی جدید بی‌وای‌دی در نمایشگاه پکن

بی‌وای‌دی از U۷، سومین مدل فوق لوکس خود با نام تجاری یانگ وانگ در نمایشگاه خودرو پکن رونمایی کرد. بی‌وای‌دی با هدف جهش ۲۰ درصدی فروش سالانه در سال ۲۰۲۴ نسبت به رکوردشکنی فروش در سال گذشته، تحت فشار شرکت‌های الکتریکی محلی است که روی آینده تمام الکتریکی متمرکز شده‌اند.

بر اساس گزارش رویترز، وانگ چوان فو، مدیرعامل بی‌وای‌دی و لی جون، مدیرعامل شیائومی، از غرفه‌های یکدیگر در نمایشگاه خودرو پکن بازدید کردند. لی با عرضه اولین خودروی SU۷ این سازنده گوشی‌های هوشمند، قول داد تا همکاری با بی‌وای‌دی را افزایش دهد.

دیگر خبرها

  • اعلام قیمت ارزان ترین خودروی برقی/ کاکایی: قرار بود از مونتاژکاریها کم شود/ خودروی برقی، مصرف سوخت کشور را بالا می برد / چرا درباره مافیا آدرس غلط می دهند/ رشد داخلی سازی ارزش افزوده ایجاد می کند
  • بازار بورس ۱۲ اردیبهشت؛ شاخص کل ۳۹۰۱ واحد افت کرد
  • سهام تسلا به دلیل شایعات مربوط به قرارداد چین افزایش یافت
  • آموزش: با این راهکار ساده دمای گوشی خود را پایین بیاورید!
  • ثروت ایلان ماسک روی دور افزایش افتاد
  • خودروسازان به ازای هر ۱ میلیون دلار ارز تخصیصی، چه تعداد خودروی نو تولید کردند؟
  • تویوتا ۱۲۰ میلیاردی در چابهار توقیف شد
  • ترکش‌های جنگ قیمتی در بزرگترین بازار خودروی جهان
  • نتایح سفر ایلان ماسک به چین؛ رشد ۶ درصدی ارزش سهام تسلا
  • نتایح سفر ایلان ماسک به چین؛ ارزش سهام تسلا ۶ درصد رشد کرد