Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایسنا/سیستان و بلوچستان رئیس دانشگاه علوم پزشکی زاهدان با بیان اینکه در بخش بهداشت و درمان در ۴۰ سال گذشته اقدامات بسیار بزرگی در سطح استان صورت گرفته است افزود: با وجود همه تلاش های صورت گرفته متاسفانه هنوز این استان یکی از ضعیف ترین زیرساخت های بهداشت و درمانی را در کل کشور دارد که با همین زیرساخت های محدود موفق به کسب موفقیت های بزرگ در حوزه بهداشت و درمان، بخصوص مدیریت و کنترل بیماری کرونا شده ایم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

دکتر سید محمد هاشمی شهری با بیان اینکه تغییراتی محسوسی در تعداد تخت ها بیمارستانی طی سال های اخیر در دانشگاه علوم پزشکی زاهدان بوجود آمده است افزود: این شاخص به ازای هر هزار نفر۳/۲ تخت می باشد که رشد قابل توجه ای بدست آورده ایم، اما هنوز هم کمترین شاخص به تخت و بستری را داریم بطوری که با افتتاح بیمارستان ۳۲۰ تختخوابی زاهدان اندکی به متوسط کشوری نزدیک می شویم.

وی با تقدیر از نقش همه مدافعان سلامت و راس آن جامعه پرستاری، روز پرستار را به آنان تبریک گفت و افزود: این روز بهانه ایست تا یک نگاهی کوچک به دستاوردهای بزرگ این عزیزان داشته باشیم

وی به توسعه زیرساخت ها اشاره نمود و افزود: بیمارستان ۳۲۰ تختخوابی زاهدان با ۳۲ هزار متر زیربنا یکی از بزرگترین و بروزترین مراکز درمانی استان می باشد و بزودی افتتاح خواهد شد، همچنین با پیگیری های فراوان مجوز کمیسیون ماده ۲۳ سازمان برنامه و بودجه برای ساخت بیمارستان۵۴۰ تختخوابی جدید شهر زاهدان در سال ۱۴۰۰ صادر گردید و بیمارستان ۲۲۰ تختخوابی ایرانمهر سراوان نیزکه خوشبختانه در بهار سال ۹۹ افتتاح گردید و در حال ارائه خدمات به مردم می باشد، ساخت و تجهیز این بیمارستان ها سبب دسترسی جمعیتی انبوهی به خدمات بهداشتی و درمانی و ارتقای شاخص های بهداشتی در مناطق روستایی و شهری گردیده است که منجر به توسعه منطقه خواهد شد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی زاهدان با اشاره به موضوع دارو و تجهیزات پزشکی افزود: خوشبختانه با پیش بینی های صورت گرفته هیچگونه کمبودی در زمینه دارو و ملزومات و تجهیزات پزشکی در دوران کووید -۱۹ نداشته ایم و از سایر مناطق کشور نیز در این زمینه جلوتر بوده ایم همچنین در ابتدای موج دوم شیوع ویروس کرونا در استان ۱۷ تخت به ظرفیت تخت های بخش های مراقبت های ویژه در مراکز درمانی زاهدان افزوده گردید وتعداد کل تخت های بخش ویژه به ۴۸ تخت رسید.

دکتر هاشمی شهری با بیان اینکه پرستاران بال های حوزه سلامت و درمان می باشند افزود: نقش بارز و کلیدی پرستاران به عنوان مدافعان خط مقدم مبارزه با کرونا ویروس برهیچکس پوشیده نیست و متولیان حوزه سلامت بر این نقش باور دارند و باید در راستای تقویت جایگاه این عزیزان بیش از پیش اهتمام ورزید.

وی ادامه داد: سلامتی نعمتی بسیار بزرگ که خدا به ما اعطا کرده است و زمانی ارزش آن بهتر نمایان می شود که از دست برود و این پرستاران هستند با وجود همه نقص ها و کمبودها با تعهد در کار و باور پذیری شاخص های سلامت را ارتقا بخشیده اند و برایشان خدمت رسانی به مردم و کاهش آلام آنان یک افتخار بزرگ و جهاد محسوب می گردد

دکتر هاشمی افزود: ظرف ۳۰۰ روز گذشته ۴۰۰ نفر از نیروهای پرستاری و کادر درمان ما به کرونا مبتلا شده اند که بلافاصله پس از بهبودی در محل کار خود حضور یافته اند و به بیماران خدمات ارائه داده اند و یکی از دلایل موفقیت ما در مهار ویروس کرونا و کاهش و درمان مبتلایان مجاهدات های این عزیزان در خط مقدم مقابله با کرونا ویروس می باشد.

وی خاطر نشان ساخت: شیوع ویروس کرونا باعث گردید امسال مجهادت ها و تلاش های این عزیزان بیشتر مورد توجه قرار گیرد و شاهد تشکر و قدردانی احاد مردم، مسئولین و سازمان ها از پرستاران می باشیم که در نوع خود بی سابقه می باشد و بنده هم ضمن  تقدیر و قدردانی از این بزرگواران، روز پرستار را خدمت همه پرستاران و منادیان انسانیت تبریک و تهنیت عرض می کنم و برای آنان سلامتی و توفیق روز افزون از خداوندگار مسئلت دارم.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: دانشگاه علوم پزشکی زاهدان سيستان و بلوچستان استانی علمی و آموزشی بهداشت و درمان زیرساخت ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۴۳۲۷۵۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جشنواره‌های گردشگری با رویکرد ملی و بین‌المللی تدوین شود

ایسنا/سیستان و بلوچستان معاون گردشگری اداره‌کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌ دستی سیستان وبلوچستان گفت: تمامی رویدادها و جشنواره‌های گردشگری باید با رویکرد ملی و بین‌المللی تدوین شود.

علیرضا شه بخش در پنجمین جشنواره فرهنگی گردشگری سی ترمی که در جزینک برگزار شد، اظهار کرد: ایجاد شور و نشاط اجتماعی یک اولویت و ضرورت است و ما از برگزاری این جشنواره‌ها حمایت خواهیم کرد.

وی افزود: نباید در این امور صرفا به کمیت برگزاری توجه شود و نکته مهمتر کیفیت، نوع و اهداف این جشنواره‌هاست.

معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌ دستی سیستان وبلوچستان تاکید کرد: ضرورت دارد تا پس از طرح ریزی یک‌ برنامه و رویداد گردشگری و اجرا در سطح محلی، در گام نخست نسبت به ثبت آن اقدام شود و در مرحله بعد باید برای اجرای با کیفیت تر، بروزتر و غنی‌تر این رویدادها در سطوح ملی و بین‌المللی گام برداشت و نباید در یک نقطه درجا زد.

وی خاطر نشان کرد: سیستان وبلوچستان ظرفیت‌های فوق العاده زیاد اما گمنامی دارد که با برگزاری رویدادهای مختلف می‌توان آیین‌ها، سنن و آداب و رسوم مردم این استان را به دنیا معرفی کنیم و لازمه تحقق عملی این مطالبه، طرح ریزی برای برگزاری جشنواره‌هایی با کیفیت ملی و بین‌المللی است.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • انجام واکسیناسیون پنوموکوک کودکان در استان سیستان و بلوچستان
  • بندر چابهار در آینده نزدیک یک بندر ریل پایه خواهد شد
  • تبادل الکترونیک پرونده بیماران از اطاله دادرسی جلوگیری می‌کند
  • اجرای نمادین مناسک حج تمتع در سیستان و بلوچستان
  • ۲۵ هزار نیروی جدید در وزارت بهداشت جذب می شوند
  • ۲۵ هزار نیروی جدید در وزارت بهداشت جذب می‌شوند
  • پزشک متخلف در یکی از روستا‌های تالش دستگیر شد
  • «هزینه‌های دندانپزشکی گران نیست؛ درآمد مردم کم است»
  • جشنواره‌های گردشگری با رویکرد ملی و بین‌المللی تدوین شود
  • پزشک متخلف در یکی از روستاهای تالش دستگیر شد