Web Analytics Made Easy - Statcounter

بعد از ارزیابی فنی و اقتصادی تقاضاهای ارسال شده به دبیرخانه فراخوان عمومی مرمت، احیاء و حق بهره‌برداری مدت معین برخی بناهای تاریخی، ۳۲ متقاضی امتیاز لازم را کسب کرده و در نهایت تقاضای سرمایه‌گذاری در ۲۲ بنا به تایید کمیسیون مزایده صندوق احیاء رسید. - اخبار اجتماعی -

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری تسنیم؛ پیرو فراخوان عمومی واگذاری مرمت، احیا و حق بهره‌برداری مدت معین برخی بناهای تاریخی فرهنگی، پاکت‌های ارسالی به دبیرخانه فراخوان، با حضور نمایندگان سازمان بازرسی کل کشور، وزارت میراث فرهنگی، گردشگری صنایع دستی و اعضای کمیسیون مزایده صندوق احیاء، بازگشایی و نتایج این فراخوان اعلام شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بعد از ارزیابی فنی و اقتصادی 46 پاکت ارسال شده به دبیرخانه فراخوان عمومی مرمت، احیاء و حق بهره برداری مدت معین برخی بناهای تاریخی، 32 متقاضی امتیاز لازم را کسب کرده و در نهایت تقاضای سرمایه گذاری در 22 بنا به تایید کمیسیون مزایده رسید.

این بناها شامل «خانه جلال آل احمد تهران»، «عمارت دیوانخانه و خانه محتشم و خانه افشاریان شیراز»، «کاروانسرای میاندشت سمنان»، «بانک ملی شهربانی دارایی و عمارت کلاه فرنگی و شیرخورشید ماکو»، «عصارخانه شهید عصاری آران و بیدگل»، «خانه سالک و خانه مغنی اصفهان»، «خانه آذین و عمارت گلشن بوشهر»، «خانه سوزنگر دزفول» و «خانه بهروزی قزوین»، «خانه کازرونی و خانه اسماعیل مرغون یزد»، «کاروانسرای گدوک سوادکوه»، «خانه فاطمی گرگان»، «خانه صادقی لاهیجان»، «کاروانسرای دهدشت و حمام کهیار»، «حمام نظام کرمانشاه»، «خانه غفاری کرمان» است.

همچنین تقاضای سرمایه گذاری در 3 بنا، به دلیل عدم احراز صلاحیت متقاضیان رد و واگذاری حق بهره برداری یک بنا (کاخ شهرستانک) تمدید شد.

در این جلسه، پاکتهای الف مرحله دوم فراخوان نیز بازگشایی شد. از مجموع پاکت های ارسال شده در این مرحله به دبیرخانه فراخوان، تقاضای سرمایه گذاری در 8 بنا به تایید کمیسیون رسید تا طی هفته آینده پاکت های «ب و ج» آنها در کمیته فنی و اقتصادی ارزیابی شود. این بناها شامل «حمام شاه اصفهان»، «خانه حکیم باشی کاشان»، «عمارت والی کهره شهر چرداول استان ایلام»، «خانه نجفی بوشهر»، «خانه مستوفی شوشتر»، «کاروانسرای شاه عباسی دامغان»، «ارگ محمدجسین خان نارویی شهر زهک استان سیستان و بلوچستان» و «عمارت امیر مفخم خمین» است.

جزئیات احیا و مرمت "خانه پدری جلال" / واگذاری 600 بنای تاریخی به سرمایه‌گذاران بخش خصوصی

جدیدترین خبرها و تحلیل‌های ایران و جهان را در کانال تلگرامی تسنیم بخوانید. (کلیک کنید)

انتهای پیام/

منبع: تسنیم

کلیدواژه: وزارت میراث فرهنگی گردشگری و صنایع دستی وزارت میراث فرهنگی گردشگری و صنایع دستی تقاضای سرمایه گذاری دبیرخانه فراخوان حق بهره برداری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۴۳۴۶۲۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فاز اول نیروگاه بادی درح به زودی به بهره‌برداری می‌رسد

استاندار خراسان جنوبی گفت: بر اساس برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته، فاز اول نیروگاه بادی درح به‌زودی به بهره‌برداری می‌رسد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از خراسان جنوبی؛ جواد قناعت در دیدار با سرمایه‌گذاران شرکت انرژی‌های تجدید پذیر خراسان، اظهار کرد: ایجاد ارزش افزوده از ظرفیت‌ها و مزیت‌های موجود در اولویت برنامه‌های استان است.

وی با اشاره به اینکه بادهای ۱۲۰ روزه از ظرفیت‌های بسیار خوب استان در تولید انرژی‌های پاک است، تصریح کرد: سرمایه‌گذاری در این حوزه می‌تواند به رونق استان کمتر توسعه یافته خراسان جنوبی کمک کند.

استاندار خراسان جنوبی با اشاره به پیشینه کار در محل اجرای نیروگاه بادی درح اظهار داشت: به جهت اهمیت فعالیت این نیروگاه در استان، اجرای این پروژه باید شتاب بگیرد.

وی با اشاره به موارد مطرح شده از سوی سرمایه گذاران در این جلسه و درخواست دریافت تسهیلات از صندوق توسعه ملی، گفت: این درخواست با دید مثبت با محوریت معاونت اقتصادی استانداری پیگیری می‌شود.

قناعت از پیشرفت فیزیکی ۸۵ درصدی فاز اول پروژه گفت و متذکر شد: روند اجرای کار برای ۱۵ درصد باقیمانده فاز اول شتاب بگیرد تا این مرحله وارد فاز بهره‌برداری شود.

به گزارش‌ایمنا؛ نیروگاه بادی درح با سرمایه‌گذاری ۶۳ میلیون یورویی بخش خصوصی به ظرفیت ۵۰ مگاوات در حال احداث است و فاز اول پروژه شامل چهار توربین و به ظرفیت ۱۰ مگاوات، ۸۵ درصد پیشرفت فیزیکی دارد و آماده بهره‌برداری است.

کد خبر 748437

دیگر خبرها

  • اژه ای: جریانات مختلف سیاسی و اجتماعی از این اقدامات و آرای ما، هر کدام بهره‌برداری‌های خود را می‌کنند
  • بهره‌برداری از پروژه خانه وثوق تا پاییز و فروغ تا پایان سال
  • مرمت کاروانسرای ینگی‌امام ۲۰۰ میلیارد تومان می‌خواهد
  • فاز اول نیروگاه بادی درح به زودی به بهره‌برداری می‌رسد
  • کاروانسرای تاریخی شرکت نفت ارومیه ساماندهی می شود
  • کاروانسرای ینگی امام نیازمند مرمت هر چه سریعتر است
  • کاروانسرای ینگی‌امام به بخش خصوصی واگذار می‌شود
  • واگذاری کاروانسرای ینگی امام به بخش خصوصی در اولویت است
  • بهره‌برداری از یک جایگاه عرضه سوخت در کهگیلویه و بویراحمد
  • بهره‌برداری از حمام بیگ‌جوان چایپاره با کاربری اقامتگاه بوم‌گردی