Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، مهرزاد لطفی، شرایط پاندمی کروناویروس را موجب افزایش چالش در امر پژوهش عنوان کرد و گفت: دانشگاه علوم پزشکی شیراز نیز همانند دانشگاه‌های دیگر، در حوزه پژوهش فعالیت ها، اقدامات و دستاورد‌های موثری داشته است.

او ادامه داد: دانشگاه علوم پزشکی شیراز متشکل از ۱۷ دانشکده و مرکز آموزش عالی، ۶۶ مرکز تحقیقاتی و هفت مرکز رشد فناوری و با برخورداری از امکانات سخت افزاری و نرم افزاری پیشرفته و روز دنیا، بستری مناسب و مشوق را برای فعالیت‌های پژوهشی، فناورانه و نوآورانه هزاران عضو هیات علمی، دانشجو، کارمند و پژوهشگر خود فراهم آورده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

لطفی بیان کرد: تصویب بیش از دو هزار طرح پژوهشی، انتشار بیش از دو هزار مقاله پژوهشی در مجلات علمی معتبر بین المللی، افزایش تعداد مراکز تحقیقاتی به ۶۶ مرکز، فعالیت ۶ مرکز مطالعات جمعیتی کوهورت با بیش از ۴۰ هزار نفر جمعیت تحت پوشش، انتشار بیش از ۲۰ مجله علمی پژوهشی معتبر در پایگاه‌های مختلف اطلاعاتی، ثبت بیش از دو هزار و ۷۰۰ پیام اجرایی استخراج شده از طرح‌های پژوهشی خاتمه یافته، در پایگاه نتایج پژوهش‌های کشور با هدف اطلاع رسانی و بهره گیری پژوهشگران، مدیران و سیاستگذاران عرصه سلامت و سایر افراد مرتبط، انتشار ۱۰ عنوان کتب علمی تخصصی پزشکی، برگزاری ۹ وبینار علمی کشوری و ۲۸ وبینار علمی بین المللی، از دستاورد‌های پژوهشی دانشگاه به شمار می‌رود.

ثبت ۲۱ اختراع داخلی، افزایش تعداد مراکز رشد فناوری دانشگاه به هفت مرکز، افزایش واحد‌های فناور به ۱۲۵ واحد، ثبت تجاری ۲۷۴ محصول فناورانه و ۹ پروژه فناورانه، عقد ۱۴ قرارداد ارتباط با صنعت، از دیگر دستاورد‌های دانشگاه در زمینه فناوری، نوآوری و ارتباط با صنعت بود که رئیس دانشگاه علوم پزشکی شیراز در این نشست مطرح کرد.

او با اشاره به کسب رتبه دوم دانشگاه در حوزه پزشکی در بین دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور و قرار گرفتن در بین ۵۰۰ دانشگاه برتر دنیا در حوزه پزشکی بر اساس رتبه بندی بین المللی QS در سال ۲۰۱۹ میلادی، افزود: همچنین کسب رتبه سوم دانشگاه در بین دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور از نظر کمیت تولید علم، تعداد مقالات انتشار یافته، بر اساس اطلاعات مستخرج از سامانه علم سنجی دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور (USID)، کسب رتبه سوم دانشگاه در بین دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور، از نظر مقالات ۱۰ درصد برتر SNIP براساس اطلاعات مستخرج از سامانه علم سنجی دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور (USID)، از دستاورد‌های حوزه پژوهش دانشگاه به شمار می‌رود.

لطفی در ادامه به دستاورد‌های این دانشگاه در حوزه فناوری پرداخت و گفت: دانشگاه علوم پزشکی شیراز در بین دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور در حوزه فناوری سلامت و سامانه کشوری نظارت و ارزشیابی فعالیت‌های توسعه فناوری (HTDO)، توانست رتبه سوم را به خود اختصاص دهد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی شیراز در بخش دیگری، بخشی از فعالیت‌های این دانشگاه در حوزه پژوهش و فناوری مرتبط با بیماری کووید۱۹را به عنوان یکی از اولویت‌های ستاد دانشگاهی مدیریت کروناویروس تعریف کرد.

او گفت: همزمان با همه گیری بیماری کووید۱۹ و با توجه به ناشناس بودن این ویروس و کمبود دانش بشری در این خصوص، دانشگاه علوم پزشکی شیراز در راستای رسالت خود در حوزه تولید دانش و فناوری، اقدامات عملی موثری را آغاز کرد که تاکنون با تمام توان و جدیت ادامه دارد.

لطفی اظهار کرد: در این راستا ضمن بررسی و داوری علمی، تصویب و عقد قرارداد بیش از ۳۳۰ طرح پژوهشی با موضوع کووید۱۹، راه اندازی نظام ثبت داده‌ها و بانک زیستی برای بیماری کووید۱۹ در استان فارس، کتاب راهنمای بهداشت شغلی ویژه پیشگیری از بیماری کووید در ۲۷۰ صفحه انتشار یافته است، همچنین براساس اطلاعات موجود در پایگاه معتبر Scopus، تاکنون ۲۲۳ مقاله علمی در حوزه کووید۱۹ با نام دانشگاه علوم پزشکی شیراز منتشر شده است.

او برگزاری هشت وبینار کشوری و ۲۸ وبینار بین المللی با موضوع کووید۱۹ از سوی دانشگاه علوم پزشکی شیراز را دیگر دستاورد علمی دانشگاه در این ایام برشمرد و ادامه داد: تولید انبوه کیت آزمایشگاهی تشخیص کووید۱۹، ماسک‌های نانو، شیلد، گان و محلول‌های ضدعفونی کننده از سوی شرکت‌های دانش بنیان زیر مجموعه دانشگاه نیز از اقدامات در عرصه فناوری و نوآوری بوده است.

در این آئین دکتر «امیدرضا فیروزی»، دکتر «طاهره طلایی»، دکتر «محمودرضا معین»، دکتر «احمد منبتی» و دکتر «جعفر حسن زاده» به عنوان پنج پژوهشگر و فناور برتر دانشگاه علوم پزشکی شیراز با حضور استاندار فارس تقدیر شدند. 

انتای پیام/ 

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: پژوهش های کرونا ویروس علوم پزشکی شیراز بین دانشگاه های علوم پزشکی کشور دانشگاه علوم پزشکی شیراز بین المللی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۴۳۷۵۷۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

علت فوت پزشک متخصص در استان فارس در دست بررسی است

یک منبع آگاه در دانشگاه علوم پزشکی شیراز اظهار کرد: علت فوت پزشک متخصص پوست و مو و عضو هئیت علمی دانشگاه علوم پزشکی در دست بررسی است و شایعات در فضای مجازی صحت ندارد.

او ادامه داد: دکتر فرزانه اکبری پزشک متخصص پوست و مو و عضو هئیت علمی دانشگاه علوم پزشکی چهارم اردیبهشت در جهرم به خاک سپرده شده است و پزشکی قانونی علت فوت او را محرمانه به اطلاع خانواده اش خواهد رساند. 

او همسر دکتر فرید شهریور فوق تخصص چشم بود که هفته پیش درگذشت.

در چند روز اخیر خبرهایی مبنی بر مصرف مشروبات الکی تقلبی و مسمومیت ۲۹ پزشک در جهرم در یک میهمانی منتشر شده است که تاکنون هیچ منبع موثقی این خبر را تایید نکرده است‌. 
در این خبر آمده است که چند پزشک، کلیه خود را از دست داده اند و چند پزشک هم در کما هستند‌.

دانشگاه علوم پزشکی شیراز و جهرم بستری بودن پزشکانی تحت این عنوان را نیز تایید نکردند.

امروز هم برخی رسانه ها در فضای مجازی از دستگیری عوامل فروش مشروبات الکی تقلبی در جهرم خبر دادند که پلیس هنوز این موضوع را تایید نکرده است.

منبع: صدا و سیما

باشگاه خبرنگاران جوان فارس شیراز

دیگر خبرها

  • علت فوت پزشک متخصص در استان فارس چه بود؟
  • علت فوت پزشک متخصص در استان فارس در دست بررسی است
  • ایجاد ۲۲ هسته پژوهشی حوزه‌های علوم شناختی در دانشگاه‌های کشور
  • همکاری وزارت علوم و معاونت علمی در حوزه دارایی‌های فکری
  • مرکز رشد فناوری‌های بالینی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی افتتاح شد
  • اهمیت تلاش برای توسعه پژوهش‌های کاربردی در جهان اسلام
  • مکمل‌های پروبیوتیک شدت صرع را در کودکان کاهش می‌دهد
  • افتتاح دفتر همکاری‌های علمی تاجیکستان و علوم پزشکی شیراز
  • برپایی پاویون دانش‌بنیان‌ها در نمایشگاه پزشکی ویتنام ۲۰۲۴
  • راه اندازی میز خدمت در نمایشگاه تجهیزات پزشکی