Web Analytics Made Easy - Statcounter

گروه استان‌ها - آسیب‌های تحصیلی معضلی که گریبانگیر دانش‌آموزان کاشانی شده است و بر همین اساس لزوم حمایت تحصیلی بیش از پیش خانواده‌ها احساس می‌شود. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از کاشان، این روزها با شیوع ویروس کرونا و مجازی شدن آموزش‌ها در سراسر کشور، نابرابری آموزشی در کشور موج می‌زند و شهرستان کاشان نیز همچون دیگر شهرستان‌های کشور سوار بر امواج این سونامی خطرناک است که تهدیدی برای نسل های آینده محسوب می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

خبرگزاری تسنیم در سلسه گزارشاتی به این موضوع پرداخته است و موضوع را در برخی ابعاد مختلف واکاوی و بررسی کرده است به نحوی که در آخرین گزارش مربوط به این موضوع احمد عصمتی، معاون ابتدایی آموزش و پرورش شهرستان کاشان به تارکین از تحصیل و بازماندگان آن در کاشان صحه گذاشته است.

این قضیه در دارالمومنین کاشان زیبنده نیست که دانش‌آموزی به خاطر نبود اینترنت و یا نداشتن تلفن همراه هوشمند و یا تبلت از تحصیل باز بماند و همین موضوع باعث می‌شود در آینده این دانش‌آموزان تاثیرگذار باشد و آن را تحت‌الشعاع قرار می دهد در حالی که این قشر از جامعه آینده‌سازان این مملکت هستند.

سیده فاطمه حبیبی از سوی دیگر مدعی شده استشیوع کرونا و آموزش مجازی مسئله نابرابری را در همه ابعاد در جامعه عیان‌تر کرد و دانش‌آموزانی که در چنین خطری قرار داشتند با مجازی شدن آموزش و ضرورت استفاده از ابزار هوشمند برای ادامه تحصیل، از آموزش باز ماندند.

وی در ادامه می‌گوید: آنچه برخی مقامات می‌گویند 3.5 میلیون دانش آموز در سال تحصیلی جاری به شبکه مجازی وصل نشده و از تحصیل جا ماندند؛ از آمار استان‌ها اطلاع دقیقی در دست نیست اما آموزش و پرورش به بخش زیادی از دانش آموزان دسترسی ندارد و امکان بازگرداندن آنان به تحصیل بسیار کم شده است.

این در حالی است که دولت برای قشر برخوردار از امکانات مطلوب آموزشی 140 میلیارد تومان بودجه اختصاص داده است اما برای حل مشکلات آموزش مجازی و رسیدگی به شرایط 3.5 میلیون دانش آموز محروم بازمانده از تحصیل برنامه متناسبی ندارد.

حاتم‌بخشی دولت برای مدارس غیرانتفاعی و محرومیت مضاعف 3.5 میلیون دانش‌آموز/ آقایان مسئول! واقعاً سونامی ترک تحصیل آزارتان نمی‌دهد؟بررسی استفاده از فارغ‌التحصیلان سایر دانشگاه‌ها برای جذب در آموزش و پرورشتحصیل کرونایی دست از سر دانش‌آموزان روستاهای دوره افتاده کهگیلویه و بویراحمد بر نمی‌دارد

تحصیل نیز از سوی دیگر در این روزها آسیب‌هایی به دنبال دارد به نحوی که دانش‌آموزان با وجود درس خواندن نتایج لازم را ندارند و همین موضوع موجب ترک تحصیل آنان و عدم جدی گرفتن آنان در مورد تحصیل می‌شود که می‌تواند تأثیر سوء برای آنان به دنبال داشته باشد.

حسین بزرگ در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم، با بیان اینکه آسیب‌های تحصیلی را در چهار بُعد می‌توان دسته‌بندی کرد، اظهار داشت: یک بُعد دغدغه‌های تحصیلی است و اینکه چقدر فرد نگران آینده خود است و آسیب بعدی در قسمت کنجکاوی تحصیلی است و بخش سوم نیز در کنترل تحصیل  و آخرین بخش در مورد اعتماد است.

این روانشانس کاشانی افزود: در بخش دغدغه افراد آسیبی که دچار آن می‌شوند انجام پراکنده کاری است و باری به هر جهت جلو می‌رود و برخی افراد مدعی هستند که شب امتحانی درس می‌خوانند در حالی که فشار استرس و فشار زیادی هستند و احمال کاری نیز به بخش نخست آسیب مربوط می‌شود.

وی با بیان اینکه برخی تصمیمات جایگزین تحصیل می‌شود، ابراز داشت: ناامیدی از تحصیل نیز یکی از موارد در دغدغه تحصیلی محسوب می‌شود در حالی که اگر فردی درس خوانده و شغلی ندارد به دلیل درس خواندن و رشته تخصصی نیست بلکه درس خواندن بی‌هدف عامل این نتیجه و ثمر است.

این روانشناس کاشانی ضمن تاکید بر کسب تجربه حین تحصیل گفت: برخی افراد عادات غلط در شروع سال تحصیلی دارند و بر همین اساس بی‌برنامه جلو می روند و از این رو کنترلی بر روی برنامه تحصیلی خود ندارد و از سوی دیگر برخی دانش‌آموزان و دانشجویان نیز مباحث درسی را جدی نمی‌گیرند.

وی با بیان اینکه آسیب در انتخاب رشته و ساده‌انگاری در این زمینه یکی از آسیب‌های تحصیلی است، تصریح کرد: یکی از آسیب‌های دانش‌آموزان مربوط به آسیب در مهارت تحصیلی است و عدم رعایت اصول مطالعه در این زمینه تأثیر مستقیم دارد که لازم است در این زمینه برنامه ریزی منسجم صورت پذیرد.

بزرگ ضمن تأکید بر اتکا بر توانایی خود تأکید کرد: برخی دانش‌آموزان در سرعت مطالعه تأثیر دارد و بر همین اساس اختلال در این زمینه باعث افت تحصیلی آنان می‌شود و می‌تواند در تحصیل آنان تأثیر سوء بگذارد و نوجوانان بیش از پیش به این آسیب‌ها مبتلا می‌شوند.

وی افزود: یکی از منابع مهم کمک به دانش‌آموزان در این آسیب‌ها خانواده ها هستند در حالی که وقتی دانش‌آموزان دچار آسیب تحصیلی می‌شود خانواده‌ها به دانش‌آموزان گیر می‌دهند و موجب تنش می‌شود در حالی که آسیب تحصیلی موجب اُفت تحصیلی دانش‌آموز می‌شود.

این روانشانس کاشانی ضمن تأکید بر همدلی خانواده‌ها با دانش‌آموز ابراز داشت: خانواده در صورت بروز آسیب تحصیلی باید از دانش‌آموز حمایت بیشتری کنند و در راستای افزایش خُلق دانش‌آموز توسط خانواده‌ها تمام تلاش خود را به کار بگیرند و این موضوع با شیوع ویروس کرونا نقش پررنگ تری دارد.

گزارش از زهرا جمالی

انتهای پیام/801/ش

منبع: تسنیم

کلیدواژه: آسیب های تحصیلی دانش آموزان خانواده ها دانش آموز آسیب ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۴۳۸۳۶۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شرکت ۳۰ هزار دانش‌آموز البرزی در کنکور

مدیر کل آموزش و پرورش استان البرز از شرکت ۳۰ هزار نفر از دانش آموزان پایه دوازدهم این استان در کنکور امسال خبر داد. - اخبار استانها -

علی حجر‌گشت ‌در گفت‌وگو با خبرگزاری تسنیم در کرج‌ اظهار داشت: با توجه به اینکه حدود 30 هزار دانش آموز پایه دوازدهم در استان البرز در حال تحصیل هستند، از این رو به نظر می‌رسد که این تعداد دانش‌آموز در کنکور امسال شرکت کرده‌اند.

وی افزود: هر چند امار رسمی شرکت در کنکور توسط سازمان سنجش ارائه می شود اما با عنایت به حضور این تعداد از دانش آموزان در پایه دوازدهم پیش بینی این میزان در کنکور داده شده است.

مدیر کل آموزش و پرورش استان البرز در پاسخ به سئوال دیگر خبرنگار تسنیم در کرج در خصوص تعداد دانش آموزان ورودی در سال جدید به آموزش و پرورش استان البرز اظهار داشت: با توجه به تجربه ای که در سال‌های گذشته داشته و همچنین با توجه به مهاجرت بالا به استان البرز پیش بینی می شود، حدود 10 هزار نفر دانش آموز جدید در استان البرز مشغول به تحصیل شوند.

‌حجرگشت ادامه داد: برای این منظور، آموزش و پرورش مقدمات لازم برای حضور این تعداد از دانش آموزان را فراهم کرده و تلاش می کند تا پایان شهریور ماه، کلیه مقدمات حضور دانش اموزان در مدارس را انجام داده و دانش آموزان با خیالی آسوده به تحصیل وارد شوند.

مدیر‌کل آموزش و پرورش استان البرز در ادامه با اشاره به نیاز استان البرز به وجود کمبود کلاس در استان اظهار داشت: اگر بخواهیم تراکم هر کلاس را 25 تا 30 نفر در نظر بگیریم استان البرز به حدود 11 هزار کلاس درس نیاز دارد تاب تواند این دانش آموزان به صورت تک شیفت در مدارس تحصیل کنند.

 ‌حجر‌گشت درباره آخرین اقدامات صورت گرفته در خصوص استقلال آموزش و پرورش شهرستان فردیس اظهار داشت: از آنجایی که این موضوع مدت‌هاست در دستور کار است، کلیه اقدامات استقلال آموزش و پرورش شهرستان فردیس انجام شده و به نظر می‌رسد که در تابستان امسال بتوان استقلال این آموزش و پرورش را اعلام کرد.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • شرکت ۳۰ هزار دانش‌آموز البرزی در کنکور
  • بازگشت ۲۸۲ دانش آموز ترک تحصیل کرده به مدارس گیلان
  • آغاز فرآیند جهش تحصیلی دانش آموزان کردستانی از ۱۵ اردیبهشت
  • خودآگاهی و شناخت اجتماعی برای هدایت تحصیلی نیاز است
  • بازگشت ۴۶۱ دانش‌آموز به تحصیل در قزوین
  • نیمی از بازماندگان تحصیلی در زنجان توانایی ذهنی و جسمی ندارند
  • رتبه اول زنجان در جذب دانش‌آموزان بازمانده از تحصیل
  • آغاز فرآیند جهش تحصیلی دانش‌آموزان کردستانی از ۱۵ اردیبهشت
  • آمار ۷۵۰۰ ترک تحصیل کرده در کرمان را قبول نداریم
  • آمار ۷۵۰۰ ترک تحصیل کرده در استان را قبول نداریم