Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فارس»
2024-04-30@23:20:01 GMT

فارس من|چگونه حال خوزستان خوب می‌شود؟

تاریخ انتشار: ۴ دی ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۴۳۹۸۷۱

فارس من|چگونه حال خوزستان خوب می‌شود؟

به گزارش خبرگزاری فارس از اهواز، سامانه «فارس من» هدف پیگیری مستقیم مسائل و مشکلات مردم راه اندازی شده است و در سریعترین زمان به پیگیری موارد اعلامی می‌پردازد.

«چرا خوزستان حالش خوب نیست؟» یکی از عناوینی بود که از طریق مخاطبان در سامانه فارس من به ثبت رسید که موضوع را پیگیری کردیم.

در سوژه «چرا خوزستان حالش خوب نیست؟» مخاطبان سه موضوع تخصیص 100میلیون یورو از صندوق توسعه برای اصلاح فاضلاب، اختصاص سه درصد از درآمد نفتی و پرداخت عوارض آلایندگی واحدهای نفت و گاز که تا سال96  به میزان 20 هزار میلیارد تومان بوده و پس از سال 96  تا الان انجام نشده را مطرح کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 بر اساس این گزارش، با توجه به معضلات و مشکلات مردم خوزستان در زمینه شبکه فاضلاب اهواز که در روزهای تابستان نیز شاهد جاری شدن فاضلاب در معابر هستند، رهبر معظم انقلاب در تاریخ 22 مردادماه 98 به رئیس جمهور دستور دادند تا فوراً برای رفع این مشکل اقدام و اعتبارات مورد نیاز اختصاص یابد.

سرانجام بعد از یک سال از صدور این فرمان، تکمیل طرح جامع فاضلاب اهواز که خود به بازنگری اساسی نیاز دارد، به قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیا سپرده شد و عملیات اجرایی آن با عنایت مقام معظم رهبری در راستای تخصیص 100 میلیون یورو از اعتبارات صندوق توسعه ملی به ساماندهی وضعیت فاضلاب اهواز و کارون در 21  آبان امسال آغاز شد.

 

پروژه فاضلاب ظرف 24 ماه آینده به پایان می‌رسد

سردار سعید محمد فرمانده قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیاء در این رابطه اظهار کرد: اعتبار این پروژه 100 میلیون دلار است که توسط صندوق توسعه ملی تخصیص داده شد.

وی افزود: این قرارگاه تعهد کرده 25 میلیون دلار به صورت مشارکتی در این پروژه هزینه کند و در مدت 24 ماه آن را به پایان برساند.

فرمانده قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیا گفت: قرار بر این است که این قرارگاه در هر کجای کشور پروژه‌ای انجام دهد بین 70 تا 80  درصد نیروهای خود را از همان منطقه تامین کند و خوزستان هم یک استان فنی با نیروهای متخصص است و هیچ نیروی تخصصی کم ندارد و از آنها بهره خواهیم برد.

سه درصد سهم درآمد نفتی به خوزستان پرداخت می‌شود

محسن کاویانی مدیر کل امور اقتصادی و دارایی خوزستان در رابطه با اختصاص سه درصد از درآمد نفتی، اظهار کرد: سه درصد از درآمد نفتی به خوزستان کاملاً اختصاص داده می‌شود و تا کنون در خصوص پرداخت‌ایم سهم به خوزستان مشکلی وجود نداشت.

وی با بیان اینکه پرداخت این سهم بستگی به فروش نفت دارد، افزود: اما امسال به دلیل کاهش فروش نفت سهم سه درصد کمتر از سال‌های دیگر پرداخت شد.

مدیر کل امور اقتصادی و دارایی خوزستان گفت: پرداخت سه درصد سهم درآمد نفتی سالانه پرداخت می‌شود که دولت آن را به فاصله هر سه ماه یکبار یا ۶ ماه یکبار پرداخت می‌کند.

 

کاویانی با اشاره به پرداخت این سهم به کلیه استان‌های نفت خیز در کشور،  بیان کرد: معمولاً سهم درصد درآمد نفتی در خوزستان صرف طرح‌های عمرانی می‌شود.

مناطق نفت خیز تکالیف قانونی خود در پرداخت عوارض آلایندگی انجام داده است

روابط عمومی شرکت ملی مناطق نفت خیز جنوب در رابطه با پرداخت عوارض آلایندگی طی پاسخی به خبرگزاری فارس، اظهار کرد: طبق اعلام شرکت‌های بهره‌برداری  نفت و گاز واقع در مناطق نفت خیز جنوب از سال 92 تا کنون همه تکالیف قانونی خود را در خصوص عوارض آلایندگی مربوطه  بر اساس بند یک ماده 38 قانون مالیات بر ارزش افزوده را پرداخت و از این بایت هیچ گونه بدهی ندارد.

در ادامه افزود: سابقاً اختلاف تفسیری مبنی  بر اینکه یک درصد مذکور باید از بودجه شرکت‌ها یا از درآمد ملی حاصل از فروش نفت(که قطعاً در این شرکت‌ها نیست) محاسبه شود وجود داشت که در نهایت در تاریخ 7 مردادماه امسال  شورای عالی مالیاتی کشور مصوب کرد که عوارض مذکور  تنها باید بر مبنای  یک درصد از بودجه سالیانه شرکت‌ها پرداخت شود.

بر همین اساس و بر مبنای اعلام شرکت‌های بهره‌برداری تابعه مناطق نفت خیز جنوب، از سال 92 تا کنون عوارض آلایندگی به صورت کاکل پرداخت شده و این شرکت‌ها هیچ گونه بدهی از این بابت ندارند.

علاوه بر پرداخت کامل عوارض یاد شده و نیز مالیات حقوق و عملکرد، شرکت ملی مناطق نفت خیز جنوب و شرکت‌های تابعه از سال 92 تا کنون بالغ بر 11 هزار و 500 میلیارد ریال نیز به عنوان مالیات بر ارزش افزوده پرداخت کرده است.

 

کلیه توضیحات ارائه شده صرفاً در خصوص عملکرد ستاد شرکت ملی مناطق نفت خیز جنوب و شرکت‌های بهره‌برداری تابعه است.

چند نکته:

به طور حتم حل معضل فاضلاب در اهواز و استان علاوه بر جلوگیری از بحران‌های بزرگ اجتماعی گام موثری از تحمیل هزینه‌های هنگفت بر دولت است.

از آنجایی که سه درصد نظر گرفته شده از سهم صادرات نفت برای اجرای پروژه‌های عمرانی در مناطق نفت خیز است، انتظار می‌رود دستگاه‌های تصمیم گیرنده با در نظر گرفتن اولویت‌ها در اجرای این پروژه‌ها کمبود‌ سال‌های گذشته در استان را  به ویژه در حوزه مسائل اجتماعی را جبران کنند.

پرداخت عوارض آلایندگی نیز  به عنوان یک ابزار مالی تنبیهی برای واحد آلاینده است تا هر چه بیشتر آلودگی ایجاد کند جریمه یا مالیات بیشتری را باید پرداخت کند لذا پرداخت به موقع این عوارض ضمن کاهش آلایندگی واحدهای آلاینده باید با برنامه‌ریزی مدون صرف خسارت‌های بهداشتی و جانی وارد بر مردم همجوار این واحدهای صنعتی شود.

انتهای پیام/

منبع: فارس

کلیدواژه: خوزستان فاضلاب عوارض آلایندگی سه درصد درآمد نفتی پرداخت عوارض آلایندگی مناطق نفت خیز جنوب درآمد نفتی شرکت ها تا کنون سه درصد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۴۳۹۸۷۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بیش از ۱۲ هزار میلیارد ریال عوارض ارزش‌افزوده در آذربایجان‌غربی پرداخت شد

جعفر پورمختار مدیرکل امور‌مالیاتی آذربایجان‌غربی گفت: پرداخت عوارض ارزش افزوده طی پارسال در مقایسه با سال ماقبل آن ۹۰ درصد افزایش داشته است.

وی اضافه کرد: میزان عوارض‌پرداختی در سال ۱۴۰۱ در آذربایجان‌غربی حدود ۶۵۰ میلیارد ریال بود که پارسال، این رقم به میزان قابل توجهی افزایش یافت.

مدیرکل امور مالیاتی آذربایجان‌غربی ادامه داد: از این میزان در سال ۱۴۰۲ حدود ۸ هزار میلیارد ریال به شهرداری‌های استان پرداخت شد.

پورمختار اظهار کرد: همچنین ۳ هزار و ۷۶۶ میلیارد ریال از محل عوارض ارزش‌افزوده به دهیاری ها، ۲۳۹ میلیارد ریال به فرمانداری‌ها و ۳۸۶ میلیارد ریال به عشایر اختصاص یافت.

وی گفت: پارسال بیش از ۳ هزار و ۹۰۰ میلیارد ریال از محل عوارض و مالیات بر ارزش افزوده در شهرستان ارومیه اختصاص یافت که ۲ هزار و ۷۸۳ میلیارد ریال سهم شهرداری‌ها بود.

وی افزود: بیش از ۹۸۸ میلیارد ریال سهم دهیاری‌ها، بیش از ۸۶ میلیارد ریال سهم فرمانداری و بیش از ۶۲ میلیارد ریال سهم عشایر این شهرستان پارسال بود.

باشگاه خبرنگاران جوان مهاباد مهاباد

دیگر خبرها

  • حذف شرط پرداخت عوارض آزادراه برای بیمه شخص ثالث
  • لغو شرط پرداخت عوارض آزادراهی برای صدور بیمه شخص ثالث
  • حذف شرط پرداخت عوارض آزادراهی برای صدور بیمه شخص ثالث
  • 15 درصد حقوق بازیکنان استقلال پرداخت شد
  • پرداخت عوارض آزادراهی دیگر شرط صدور بیمه‌نامه نیست
  • پرداخت ۱۵ درصد از قرارداد استقلالی ها قبل از بازی با تراکتور
  • خبر خوش برای استقلال در آستانه بازی با تراکتور
  • ۱۵ درصد از مطالبات بازیکنان استقلال پرداخت شد
  • پرداخت ۱۵ درصد از مطالبات بازیکنان استقلال
  • بیش از ۱۲ هزار میلیارد ریال عوارض ارزش‌افزوده در آذربایجان‌غربی پرداخت شد