Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد به نقل از اداره کل روابط عمومی استانداری خراسان رضوی، علی رسولیان در نشست با برخی مدیران حوزه شهرک‌های صنعتی و شرکت‌های دانش بنیان خراسان رضوی اظهار کرد: مصوبه هیات دولت در سفر رییس جمهوری به این استان، توسعه شهرک صنعتی توس به میزان ۱۰۰ هکتار و شهرک صنعتی ماشین سازی به میزان ۱۰۰ هکتار به منظور استقرار صنایع پاک، نوین و هایتک بود که در کنار آن توسعه ۵۰ هکتار از زمینهای پارک علم و فناوری خراسان نیز به این منظور در نظر گرفته شد و با پیگیریهای بسیار استقرار شرکتهای دانش بنیان در کارگروه امور زیربنایی ذیل شورای برنامه ریزی و توسعه استان نیز به تصویب رسید اما این مهم تاکنون اجرایی نشده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری خراسان رضوی ادامه داد: برای تحقق فرمایش رهبر معظم انقلاب مبنی بر داخلی سازی کالاهای وارداتی و خودکفایی در تولید، نیاز به تقویت شرکتهای دانش بنیان وجود دارد که حداقل اقدام ممکن برای تقویت آنها تامین زیرساختهای مناسب برای تولید آنهاست.

وی گفت: اما و اگرها و شروط بسیار برای استقرار شرکتهای دانش بنیان و فناور در زمینهای جدید بوجود آمد لذا باید برای اجرای مصوبه یاد شده، دفاعیه درستی تهیه شود تا بتوان اطمینان لازم را برای استقرار واحدهای دانش بنیان تراز اولی که صلاحیت لازم برای دریافت مکان جدید دارند، فراهم کرد.

رسولیان افزود: صاحبان شرکتهای دانش بنیان افراد تحصیلکرده‌ای هستند که برای فعالیت خود نیاز به فناوری و ابزار لازم دارند و نمی‌توانند در نقاط کمتر توسعه یافته مستقر شوند و دور از مشهد به فعالیت خود ادامه دهند لذا ناگزیر به استقرار آنها در شهرکهای صنعتی اطراف مشهد هستیم که از نظر سطح فناوری و امکانات در درجه بالاتری نسبت به سایر شهرکهای صنعتی استان می‌باشند.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری خراسان رضوی ادامه داد: حداکثر در مدت ۱۰ روز آینده باید آیین نامه مربوط به نحوه واگذاری زمین شهرکهای صنعتی توس، ماشین سازی و فناوریهای برتر، پارک علم و فناوری و دفاعیات لازم در این زمینه تهیه شود تا بتوان موافقت مسولین مربوطه را اخذ کرد. 

اختصاص زمینهای کارخانه خانه سازی مشهد به استقرار شرکتهای دانش بنیان

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی خراسان رضوی نیز در این نشست گفت: کارخانه خانه سازی مشهد با در اختیار داشتن ۷۳ هکتار، سالهاست که تولید آن متوقف و به مزایده گذاشته شده که اگر مشکل مربوط به حضور شرکتهای دولتی در مزایده برطرف شود، در مدت کمتر از دو ماه خریداری و برای استقرار واحدهای دانش بنیان آماده خواهد شد.

رضا شجاعی افزود: در این شرکت شورای راهبری برای واگذاری زمین شهرکهای صنعتی مستقر است و در صورتی که پس از واگذاری زمین به واحد دانش بنیان، آن واحد کاهلی کرده و از حالت دانش بنیان یا فناور خارج شود، می‌توان پروانه بهره برداری آن را باطل کرد و مانع از فعالیت آن شد.

وی ادامه داد: موافقت اغلب مسوولان برای واگذاری ۲۵۰ هکتار از زمینهای شهرک صنعتی توس، شهرک صنعتی ماشین سازی و پارک علم و فناوری برای استقرار شرکتهای دانش بنیان گرفته شده و باید تلاش کرد هرچه سریعتر این مهم اجرایی شود.

مدیرعامل پارک علم و فناوری خراسان نیز در این نشست با بیان اینکه در مجموع ۲۹۸ شرکت دانش بنیان و ۷۰۰ واحد فناور در خراسان رضوی وجود دارد، گفت: تاکنون علاوه بر پارک علم و فناوری مشهد، مرکز رشد فناوری تربت‌حیدریه به همت پارک علم و فناوری خراسان ایجاد و شرکتهای دانش بنیان در آن مستقر شده‌اند.

رضا قنبری افزود: اولین مرکز نوآوری و فضای کار اشتراکی حامی در خراسان رضوی نیز با استفاده از ظرفیت کمیته امداد امام خمینی (ره) در تربت‌حیدریه راه اندازی شده و ۱.۵ هکتار زمین به حوزه واحدهای دانش بنیان اختصاص یافته است.

وی ادامه داد: یک ساختمان خالی مناسب برای استقرار واحدهای دانش بنیان در شهرستان گناباد وجود دارد که طبق قانون می‌توان آن را برای استفاده پارک علم و فناوری تجهیز کرد اما برای در اختیار گرفتن آن موانعی وجود دارد که باید به همت استانداری خراسان رضوی برطرف شود. 

در این نشست معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری خراسان رضوی برای پیگیری حل مشکلات استقرار واحدهای دانش بنیان در گناباد قول مساعد داد.

منبع: فارس

کلیدواژه: نیاز شرکت های دانش بنیان در مشهد رضا قنبری معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری خراسان رضوی استقرار شرکتهای دانش بنیان استقرار واحدهای دانش بنیان استانداری خراسان رضوی دانش بنیان پارک علم و فناوری شهرکهای صنعتی برای استقرار شهرک صنعتی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۴۴۱۴۹۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حمایت معاونت علمی از صادرات شرکت‌های دانش‌بنیان پارک علم و فناوری استان سمنان

به گزارش خبرگزاری علم و فناوری آنا، توافق نامه همکاری دو جانبه بین سازمان توسعه همکاری‌های علمی و فناورانه بین المللی معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان ریاست جمهوری و پارک علم و فناوری استان سمنان در راستای توسعه صادرات محصولات شرکت‌های مستقر در پارک این استان منعقد شد.

این  توافق‌نامه در راستای کمک به توسعه صادرات محصولات شرکت‌های دانش‌بنیان و واحد‌های فناور مستقر در پارک علم و فناوری استان سمنان، بین پارک علم و فناوری استان سمنان در بحث توسعه صادرات محصولات شرکت‌های دانش‌بنیان و واحد‌های فناور و سازمان توسعه همکاری‌های علمی و فناورانه بین المللی معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان ریاست جمهوری منعقد شد.

همکاری دو جانبه در خصوص توسعه سرمایه‌گذاری، روابط بین‌الملل و صادرات محصولات شرکت‌های دانش‌بنیان و واحد‌های فناور مستقر در پارک علم و فناوری استان سمنان در راستای تحقق اهداف و ماموریت‌های پارک در راستای انتخاب شرکت‌های دارای ظرفیت صادراتی در حوزه‌های مختلف و بررسی اولیه ظرفیت‌های صادراتی و محصول شرکت، اتصال شرکت‌های دارای ظرفیت صادراتی در حوزه‌های مختلف به کارگزار صادراتی یا کارگزاران تجارت برون مرزی مورد تایید برای ارزیابی سطح صادراتی شرکت (ERA)، برگزاری دوره‌های مهارت افزایی جهت توسعه صادرات شرکت‌های دارای ظرفیت صادراتی در حوزه‌های مختلف، ارتباط با کارگزار معتبر ارائه دهنده خدمات حقوقی در حوزه صادرات محصولات و عقد قرارداد‌های بین‌المللی و برگزاری مشترک نمایشگاه‌های بین‌المللی است.

پارک علم و فناوری استان سمنان متعهد شد از تمامی ظرفیت‌های خود جهت توسعه سرمایه‌گذاری، روابط بین‌الملل و صادرات محصولات شرکت‌های دانش‌بنیان و واحد‌های فناور مستقر در پارک علم و فناوری استان سمنان استفاده و فضا، امکانات و زیرساخت‌های لازم جهت انجام موارد مرتبط با موضوع تفاهم‌نامه را تامین کند.

سازمان توسعه همکاری‌های علمی و فناورانه بین المللی معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان ریاست جمهوری نیز متعهد شد نیروی متخصص، امکانات فنی و زیرساخت‌های تخصصی لازم جهت انجام موارد مرتبط با موضوع تفاهم‌نامه را تامین و اتصال شرکت‌های دارای ظرفیت صادراتی در حوزه‌های مختلف به کارگزار صادراتی یا کارگزاران تجارت برون مرزی مورد تایید برای ارزیابی سطح صادراتی شرکت (ERA) تسهیل کند.

 

در جریان این توافق‌نامه معاونت علمی مسئولیت تسهیل اتصال شرکت‌های دانش‌بنیان و واحد‌های فناور مستقر در پارک علم و فناوری استان سمنان را به کارگزاران حقوق بین‌الملل جهت بررسی قرارداد‌های بین‌المللی شرکت‌ها و دریافت مشاوره‌های حقوق بین‌الملل را عهده‌دار شد.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • گشایش نمایشگاه حمل‌ونقل دانش‌بنیان در اصفهان
  • چه کسانی می‌توانند در دور دوم انتخابات مجلس در مشهد و کلات شرکت کنند؟
  • صرفه‌جویی یک میلیارد دلاری پالایشگاه آبادان
  • حمایت معاونت علمی از صادرات شرکت‌های دانش‌بنیان پارک علم و فناوری استان سمنان
  • تصویب سند توسعه دانش بنیان خراسان جنوبی
  • آیین «زنگ سپاس معلم» در مشهد برگزار شد
  • زنگ سپاس معلم در مدارس مشهد نواخته شد
  • نواخته شدن زنگ سپاس معلم در مشهد
  • نقص فنی، پرواز مشهد - تهران را از آسمان به مبدا بازگرداند
  • نقش دانشگاه امیرکبیر در تحقق شعارهای سال و اقتصاد دانش‌بنیان