Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایسنا/اصفهان رییس اداره نهضت سوادآموزی آموزش و پرورش کاشان گفت: سوادآموزی به عنوان یک دغدغه اجتماعی و فرهنگی در تمام سطوح جامعه باید مورد توجه قرار گیرد تا مسیر توسعه همه جانبه کشور هموار شود.

جواد متقی نژاد در گفت و گو با ایسنا، اظهار کرد: یکی از مهمترین دستاوردهای کشور، ایجاد شرایط کسب علم و دانش برای تمام گروه های جامعه بوده که با فرمان امام خمینی(ره) و تشکیل نهضت سوادآموزی در ۷ دی ۵۸  زمینه حضور تمام افراد فارغ از سن و جنس را برای آموزش فراهم شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: در سرشماری سال ۹۵، میانگین باسوادی در کاشان بیش از ۹۵ درصد بود و براساس فعالیتهایی مثل اجرای طرح گام به گام سوادآموزی که برای آموزش بی سوادان و کم سوادان در بازه سنی ۱۰ تا ۴۹ سال انجام شد، روند صعودی باسوادی قابل توجه بوده است.

رییس اداره نهضت سوادآموزی آموزش و پرورش کاشان تصریح کرد: امسال با توجه به تجربه متفاوت آموزشی در شرایط شیوع ویروس کرونا، برگزاری کلاس های دوره های سوادآموزی با دو رویکرد نیمه حضوری و فرد به فرد برنامه ریزی شده است تا با استفاده از ظرفیت های فضای مجازی، فعالیت های آموزشی تعطیل نشود.

وی گفت: به منظور حفظ سلامت سواد آموزان، هر کلاس به صورت حضوری و مجازی برگزار می شود و با ارتباط تلفنی و پیام رسان های صوتی تعامل بین آموزش دهندگان و سوادآموزان حفظ شده است.

ثبت نام ۹۶ سوادآموز در سال جاری برای دوره سوادآموزی

متقی نژاد افزود: تاکنون ۹۶ نفر برای مرحله سواد آموزی ثبت نام شده اند که ۲۶ نفر ایرانی، ۶۰ نفر اتباع عادی و ۱۰ نفر نیز سوادآموز اتباع تحت پوشش کمیساریای پناهندگان سازمان ملل هستند که ثبت نام برای این دوره سوادآموزی ایرانی تا آخر بهمن ماه ادامه دارد.

رییس اداره نهضت سوادآموزی آموزش و پرورش کاشان تصریح کرد: برای آموزش دوره انتقال نیز ۷۲ نفر نام نویسی شده اند که ۳۲ نفر ایرانی و ۴۰ نفر اتباع هستند و برای ثبت نام دوره برای این دوره نیز تا پایان دی ماه فرصت است.

وی اظهار کرد: اداره سوادآموزی کاشان با ۲۲ آموزش دهنده رسمی و غیررسمی فعالیت می کند که سال گذشته ۱۱ نفر از آنها به صورت حق التدریس جذب آموزش و پرورش کاشان شده و مراحل استخدام را طی می کنند.

رییس اداره نهضت سوادآموزی مدیریت آموزش و پرورش کاشان تاکید کرد: سوادآموزی، یک موضوع اجتماعی و فرهنگی است که به منظور روشن کردن افکار عمومی و جلب همکاری نهادهای دولتی و سازمانهای مردم نهاد، برنامه های تبلیغی، ترویجی و مشارکتی تدوین شده و با برگزاری جلسه های هم افزایی با ادارات دولتی و واحدهای تولیدی در این حوزه گام های اساسی برداشته است.

متقی نژاد گفت: مهمترین رویکرد اداره سواد آموزی شهرستان کاشان، تامین و بسط عدالت در بهره مندی از فرصت ها و امکانات سوادآموزی با کیفیت از طریق اجرای برنامه سوادآموزی و یادگیری مادام العمر برای خانواده های آسیب پذیر با تاکید بر مناطق محروم، کمتر توسعه یافته، روستایی و حاشیه نشین است.

 رییس اداره نهضت سوادآموزی مدیریت آموزش و پرورش کاشان افزود: استفاده از ظرفیت اعضای باسواد خانواده فرصتی است که برای توسعه آموزش استفاده می شود و سعی می کنیم با تلفیق علم و عمل و کاربردی کردن علم در زندگی و با استفاده از ظرفیت مراکز یادگیری، پنجره جدیدی به سوی سوادآموزان باز شود.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی شهرستانها كاشان نهضت سوادآموزي آموزش و پرورش کاشان ثبت نام

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۴۴۲۲۶۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دشمن به دنبال کم رنگ کردن ارزش حجاب است

آیت الله حسینی بوشهری،خطیب نماز عبادی سیاسی جمعه این هفته قم با اشاره به نهم اردیبهشت و روز شورا گفت: شورا‌ها جایگاه مهمی در دین و قانون اساسی دارد و کسانی که وارد شورا می‌شوند باید پایبند به قانون، پاکدست و توانمند باشند و در ارائه خدمت به مردم کوتاهی نکنند.

آیت الله حسینی بوشهری با اشاره به اینکه شورا‌ها با مسئولین هم افزا هستند افزود: شورا بخاطر امکانات و قدرتی که در اختیار دارد نباید محل سو استفاده برخی قرار گیرد و وجود افراد خوش سابقه و دلسوز برای مردم، ابزار موفقیت شوراهاست.

وی در ادامه به شهادت استاد مطهری و روز معلم اشاره کرد و گفت: شهید مطهری معلمی بود که برای همه سطوح جامعه باید الگو باشد چرا که در علم و اخلاق در قله بود و نام گذاری روز شهادتش بعنوان روز معلم بسیار پرمعنی است و معلمان باید برای دانش آموزان و دانشگاهیان الگو باشند.

امام جمعه قم آموزش علم و یاد دادن تفکر عمیق برای جلوگیری از سطحی نگری و آموزش عملی اخلاق را سه رکن معلمی دانست و افزود: اگر می‌خواهیم در جامعه تحویل ایجاد شود باید از آموزش و پرورش آغاز کنیم.

وی افزود: بودجه آموزش و پرورش باید تامین باشد و معلمان با عشق و علاقه سرکلاس حاضر شوند و درگیر رتبه بندی و معیشت نباشند همچنین سند تحول باید مو به مو اجرا شود تا شاهد تحول در نظام آموزشی کشور برای تربیت انسان تراز انقلاب اسلامی باشیم .

 

باشگاه خبرنگاران جوان قم قم

دیگر خبرها

  • توجه به معلمان در اولویت امور قرار گیرد
  • تقدیر از معلمان مردمی‌سازی شود
  • استاندار فارس: باید به هنرستان‌ها توجه ویژه‌ای شود
  • ۳۰۲ نفر جذب آموزش و پرورش قزوین خواهند شد
  • شهر اسلامی را با درآمد حلال اداره می‌کنیم/ مسئله اصفهان‌ستیزی باید در سطوح عالی دنبال شود
  • حقوق و مزایای کارگران مورد توجه قرار گیرد
  • دشمن به دنبال کم رنگ کردن ارزش حجاب است
  • تمام مدارس غیردولتی استان کرمان شهریه‌های متفاوتی دارند
  • چرا اردستان معاونت آموزشی و پرورشی ندارد؟
  • نظام آموزشی اردستان، معاونت آموزشی و پرورشی ندارد