Web Analytics Made Easy - Statcounter

ساعت 24-رئیس جمهور با بیان اینکه وزارت بهداشت فهرست اولویت بندی افرادی را که می بایست واکسن دریافت کنند، تهیه کرده است، گفت: افراد سالمند و دارای بیماری های زمینه ای و کسانی که دچار بیماری های صعب العلاج هستند و همچنین کادر بهداشت و درمان که مستقیما باکرونا ارتباط دارند در اولویت دریافت واکسن هستند.

 به نقل از پایگاه اطلاع رسانی ریاست جمهوری، کمیته های تخصصی و قرارگاه عملیاتی ستاد ملی مقابله با کرونا در نشست روز پنجشنبه به ریاست رئیس جمهور، پس از ارائه گزارشی از چگونگی اجرای طرح جامع مقابله با کرونا بویژه در شب یلدا و آمار میزان مبتلایان و فوتی ها و کنترل بیماری در شهرهای مختلف، ضمن ابراز نگرانی از وضعیت ناپایدار در برخی شهرهای نارنجی، برنامه رسیدن به وضعیتی پایدار در این شهرها را طی هفته های آتی، ارائه کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

حجت الاسلام و المسلمین حسن روحانی پس از ارائه این برنامه، با قدردانی از همکاری و همراهی مردم و تلاش مسوولان ذیربط برای پایداری شهرهای نارنجی و زرد گفت: اگر چه در خصوص برآورد میزان رعایت ها و مراقبت ها در خصوص شب یلدا هنوز کمی زود است اما با توجه به گزارش های اولیه، می توانیم امیدوار باشیم که با تداوم مراعات مردم، در شهرهایی که در مورد آنها هنوز نگرانی هایی وجود دارد، به یک وضعیت پایدار و امیدوارکننده ای برسیم.

رئیس جمهور همچنین به قرارگاه عملیاتی ستاد ملی مقابله با کرونا ماموریت داد استانهایی را که با برنامه ریزی های دقیق و جامع موفق شدند سریعا آمار مبتلایان و فوتی ها را کاهش و وضعیت آن استان ها را به نارنجی و زرد تغییر دهند، به عنوان الگوهای موفق به افکار عمومی معرفی و برنامه ریزی ها آنها را در دیگر مناطق ناپایدار اجرا کنند.

روحانی تاکید کرد که در کنار مراعات مردم، دولت قصد دارد مدیریت های موفق در این عرصه را مشخص و آنها را مورد تشویق قرار دهد.

روسای کمیته های تخصصی ستاد در ادامه این جلسه گزارش های خود را در مورد روند تولید واکسن در داخل و خرید آن از خارج ارائه کردند و همزمان کمیته تبلیغات نیز در این عرصه، گزارشی را در خصوص فعالیت برخی رسانه های خارج از کشور و کمپین های هدفمند و هدایت شده در شبکه های مجازی در زمینه واکسن ارائه کرد.

رئیس جمهور در پی این گزارش تاکید کرد که وزارت بهداشت تمام تلاش خود را برای تامین واکسن چه از داخل و چه از خارج بکار گرفته و مردم مطمئن باشند همانطور که اجازه ندادیم تحریم های تحمیلی، روند مقابله با کرونا در کشور را با مشکل مواجه کند و حتی از بسیاری از کشورهایی که در تحریم اقتصادی نیز نیستند، موفق تر عمل کردیم ، واکسن نیز علیرغم شرایط تحریمی و اشکال‌تراشی آمریکا حتما تامین و در اختیار مردم گذاشته خواهد شد.

 روحانی با بیان اینکه وزارت بهداشت فهرست اولویت بندی افرادی را که می بایست واکسن دریافت کنند، تهیه کرده است، افزود: افراد سالمند و دارای بیماری های زمینه ای و کسانی که دچار بیماری های صعب العلاج هستند و همچنین کادر بهداشت و درمان که مستقیما باکرونا ارتباط دارند در اولویت دریافت واکسن هستند.

رئیس جمهور گفت: توزیع واکسن بین سایر گروهها ادامه خواهد یافت تا زمانی که واکسیناسیون کشور کامل و اطمینان حاصل شود که با ایمنی جمعی ناشی از واکسن ، زنجیره انتقال ویروس قطع خواهد شد.

 روحانی اظهار داشت: با همکاری وزارت راه و شهرسازی و هواپیمایی کشوری زیر ساخت لازم برای تامین زنجیره سرد انتقال واکسن فراهم شده است.

رئیس جمهور همچنین تاکید کرد: حمایت کامل از تولید واکسن داخلی از اولویت های اصلی دولت خواهد بود و بسیار امیدواریم که واکسن داخلی با استاندارهای لازم در دسترس قرار گیرد.

 روحانی اظهارداشت: مردم شریف بی تردید اسیر جوسازی و فضاسازی رسانه های خارجی نخواهند شد؛ همان رسانه هایی که از ابتدای شیوع بیماری کرونا در عملیاتی روانی در قالب بزرگنمایی و برجسته سازی برخی آمار از جمله شمار مبتلایان و فوتی ها، کوشیده اند دستاوردها و برنامه های کشور را در حوزه مقابله با کرونا، به حاشیه برانند.

وی گفت: جالب است که این رسانه ها هنگامی که همین برنامه ها از سوی دیگر کشورهای پیشرفته تکرار می‌شود، سکوت می کنند. هر بار در خیزش های کرونا ملت شریف به خوبی مشاهده می کنند که ایران پیش قدم مهار این موج ها قبل از کشورهای پیشرفته دنیا بوده و امروز که آمار فوتی ها و شمار مبتلایان در بسیاری از کشورهای مدعی، در حد نگران کننده قراردارد، ایران موفق به مدیرت موج سوم شده است و در همین راستا این رسانه‌ها اکنون با موضوع واکسن درصدد جوسازی هستند که مردم آگاه قطعا اسیر این جوسازی نخواهند شد چرا که ما هم در زمینه تولید و هم در زمینه تامین اقدامات موثر را دنبال می کنیم.

رئیس جمهور همچنین در پی ابراز نگرانی هایی از برخی دورهمی ها و برگزاری مراسم سوگواری دهه های فاطمیه، از محبان حضرت فاطمه (س) و اهل بیت (ع) خواست ضمن گرامیداشت ایام سوگواری به همان نحوی که در ماه محرم و صفر با شور و حرارت اما توام با رعایت پروتکل ها انجام شد، رعایت دقیق پروتکل ها را اولویت نخست برنامه های ایام سوگواری قرار دهند.

منبع: خبرآنلاین

منبع: ساعت24

کلیدواژه: احمدی نژاد رئیس جمهور رسانه ها فوتی ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.saat24.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ساعت24» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۴۴۲۶۱۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رئیسی: رشد نقدینگی و قیمت ارز نیازمند کنترل است

به گزارش خبرگزاری صداوسیما،   حجت الاسلام سید ابراهیم رئیسی در جلسه عصر امروز یکشنبه هیئت دولت، سرکوب شدید اعتراضات دانشجویی ضد صهیونیستی و ضرب و شتم و بازداشت اساتید و دانشجویان در دانشگاه‌های غربی بویژه در آمریکا را برگ دیگری از رسوایی مدعیان آزادی بیان عنوان و تصریح کرد: امروز به برکت خون مطهر شهدای مظلوم غزه چهره واقعی تمدن غربی بیش از پیش برای مردم جهان آشکار و مشخص شده است که مدعیان آزادی بیان، به چیزی غیر از حفظ سلطه‌گری خود پایبند نیستند.
رئیس جمهور در ادامه، خیزش دانشجویان، اساتید و نخبگان غربی در حمایت از مردم مظلوم غزه را رویدادی بزرگ و دارای ابعادی گسترده توصیف کرد و ضمن تقدیر از نقش‌آفرینی رسانه‌ها به‌ویژه رسانه ملی در آشکار کردن و به تصویر کشیدن ماهیت بدون روتوش غربِ مدعی افزود: بدون تردید این خیزش و بیداری در مقابل ظلم و جنایت و سلطه‌گری با اعمال خشونت، ضرب و شتم و بازداشت اساتید و دانشجویان حامی مظلومین غزه خاموش نخواهد شد.
رئیسی در بخش دیگری از سخنان خود در جلسه امروز هیئت دولت با تاکید بر اهمیت موضوع کنترل و نظارت مدیران بر عملکرد زیر مجموعه خود، تصریح کرد: آنچه از ابتدای دولت نیز تحت عنوان گشت ارشاد مدیران مطرح شد تاکیدی بر اهمیت موضوع نظارت درون سازمانی بر عملکردها، پیش از نظارت و بازرسی از سوی دیگر نهاد‌ها بود که باید به صورت ویژه در دستور کار وزرا و مدیران دستگاه‌های اجرایی باشد.
رئیس جمهور در ادامه ضمن ابراز رضایت از گزارشات مسئولان اقتصادی دولت درباره کاهش تورم، کنترل و کاهش رشد نقدیندگی و کاهش قیمت ارز، استمرار این روند را نیازمند کنترل و مراقبت ویژه دستگاه‌های مربوط دانست و در این راستا تشکیل منظم شورای اقتصاد و ستاد تنظیم بازار را ضروری دانست.
رئیسی همچنین برنامه بازدید خود از مناطق ۱۷ و ۱۸ شهر تهران را اقدامی در راستای سفر‌های استانی و ارتباط نزدیک با مردم این مناطق به منظور پیگیری و رفع مشکلات‌شان دانست وبا بیان اینکه حضور مسئولان در میان مردم و ارتباط نزدیک با آنها از نظر اثرگذاری هیچ جایگزینی ندارد، از همه وزرا خواست ضمن توجه ویژه به ارتباط‌گیری با مردم و شنیدن مشکلات و مطالبات آنها برای آن بخش از مردم جامعه که امکان ارتباط مستقیم با دولتمردان ندارند نیز برنامه‌ریزی کنند.
رئیس جمهور ناظر به گزارش وزیر راه شهرسازی درباره ضرورت اصلاح نقاط حادثه خیز در جاده‌های کشور، تصریح کرد: اقتضای قانون و تدبیر نیز آن است که ما با پیشگیری قبل از وقوع حادثه نسبت به رفع زمینه‌های آن اقدام و تا جایی که امکان دارد از وقوع خسارات و حوادث جلوگیری کنیم.
در ابتدای این جلسه معاون اجرایی رئیس جمهور با اشاره به حضور و بازدید رئیس جمهور محترم و تعدادی از وزرا در مناطق ۱۷ و ۱۸ تهران، این اقدام را اولین برنامه از سلسله برنامه‌های بازدید از مناطق مختلف پایتخت به منظور پیگیری و رفع مشکلات مردم تهران هم راستا با برنامه سفر‌های استانی دانست و از تداوم آن در دیگر مناطق تهران با توجه به تراکم جمعیتی موجود در پایتخت خبرداد.
معاون اجرایی رئیس جمهور همچنین با اشاره به ورود دولت به موضوع کالا‌های رسوبی در بنادر و گمرکات با دستور رئیس جمهور گفت‌: با اقدامات صورت گرفته میزان رسوب کالا در بنادر و گمرکات به حداقل ممکن رسیده و از میزان متوسط دنیا هم پایین‌تر است که این از دستاورد مهم دولت در دو سال و نیم گذشته است.
وی در ادامه تصریح کرد: مشکل معدود کالا‌هایی که از این فرایند باقی‌مانده بود نیز با پیگیری جدی وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و وزیر جهاد کشاورزی در چند روز اخیر حل و فصل و مقرر شد این کالا‌ها یا مرجوع شده یا برای مصرف دامی به کشور وارد شود.
وزیر جهاد کشاورزی نیز در گزارشی از اقدامات صورت گرفته برای حل و فصل محموله حاوی روغن در بندر عباس که مورد تاکید جدی رئیس جمهور بود گفت: از سه کشتی حامل روغن که از سال ۹۹ وارد بندر عباس شده بودند، محموله دو کشتی از سازمان غذا و دارو مجوز گرفته و ترخیص شده‌اند و محموله سوم که مورد تایید مراجع ذی‌صلاح قرار نگرفت، نیز با پیگیری‌ها صورت گرفته از سوی معاون اول رئیس جمهور، مالک محموله پذیرفت با پرداخت هزینه بارگیری و حل و نقل، محموله سوم را مرجوع کند.
وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی نیز در جلسه امروز به تقدیر رهبری معظم انقلاب از نظام سلامت کشور به‌عنوان یکی از قوی‌ترین و بی‌نظیرترین نظامات سلامت در منطقه و همچنین خدمات وسیع درمانی و پزشکی به مناطق محروم که در تاریخ جمهوری اسلامی ایران بی‌نظیر است اشاره کرد و گفت‌: وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با تلاش مضاعف این روند را ادامه خواهد داد و با بهره‌گیری از ظرفیت سازمان‌های نظارت بر سلامت و درمان به صورت مستمر سلامت مردم را پایش و کنترل می‌کند.
وزیر راه و شهرسازی نیز گزارشی از بهره برداری از ۸ هزار ۴۰۰ واحد مسکونی در قالب نهضت ملی مسکن در استان آذربایجان شرقی ارائه کرد و گفت: خوشبختانه تا امروز عملیات اجرایی ۲ میلیون و ۵۴۰ هزار واحد مسکونی در بخش‌های مختلف از جمله ۲۶۴ هزار واحد در بافت فرسوده و ۵۰۰ هزار واحد روستایی آغاز شده و در فرایند ساخت قرار دارند و همچنین ۱۲۸ هزار و ۵۰۰ مسکن مهر نیز تحویل شده است.
وزیر راه و شهرسازی همچنین به اقدامات صورت گرفته در اصلاح و رفع نقاط حادثه خیز جاده‌ای در دولت مردمی اشاره کرد و گفت: در سال گذشته ۷۲۵ نقطه حادثه‌خیز جاده‌ای اصلاح و رفع شده و امسال با هدف‌گذاری صورت گرفته بنا داریم مشکل نقاط حادثه‌خیز جاده‌ای را تا حد زیادی حل کنیم که البته این مهم به ۲۰ هزار میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد.
وزیر دادگستری نیز در این جلسه از به صفر رسیدن پرونده پرداخت دیه از بیت المال خبر داد و افزود: در سال گذشته برای اولین بار در این دولت توانسته‌ایم پرونده پرداخت دیه‌هایی که به عهده دولت بوده با کمک سازمان برنامه و بودجه به صفر برسانیم و درصدد هستیم مشکل تعداد اندکی از پرونده‌های باقی‌مانده که دارای اشکال و ایراده بوده نیز رفع کنیم.

دیگر خبرها

  • رئیسی: گشت ارشاد مدیران باید در دستورکار وزرا باشد
  • رئیسی: رشد نقدینگی و قیمت ارز نیازمند کنترل است
  • ورود واکسن خوراکی روتاویروس به برنامه ایمن‌سازی کشور
  • یک واکسن دیگر در لیست واکسیناسیون کودکان ایرانی
  • واکسن روتاویروس به برنامه ایمن‌سازی کشور وارد شد
  • ورود واکسن خوراکی روتاویروس برای برنامه ایمن‌سازی کشور
  • تکریم بیشتر ارباب رجوع و پیگیری برنامه‌های نظارتی بر محاکم در اولویت دیوان عالی کشور
  • ورود واکسن روتاویروس به برنامه ایمن‌سازی کشور
  • واکسن کرونا باعث پایان فوتبال من شد!
  • امام جمعه قم: از نیروی انتظامی و کسانی که زخم زبان‌ها را به جان خریدند تشکر می‌کنیم