Web Analytics Made Easy - Statcounter

فاطمه رجبی دبیر نهضت سواد رسانه ای انقلاب اسلامی سازمان فضای مجازی بسیج در استان کرمانشاه با اشاره به رونمایی از بازی سفیر عشق گفت: این بازی به همت جوانان این مرز و بوم تهیه شده است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ فاطمه رجبی در گفتگو با خبرنگار شبکه اطلاع رسانی مرصاد اظهار داشت: بازی های رایانه ای به عنوان یک پدیده اجتماعی طی دهه های اخیر مورد استقبال قرار گرفته و از نظر کمی و کیفی رشد قابل توجهی داشته اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



دبیر نهضت سواد رسانه ای انقلاب اسلامی سازمان فضای مجازی بسیج در استان کرمانشاه افزود: صنعت بازی های رایانه ای به عنوان یک پدیده جوان و نوظهور و یکی از صنایع موفق در دنیا به شمار می رود که با استقبال چشمگیری مواجه شده است.

وی خاطر نشان کرد: بازی از نیازهای اصلی کودکان به شمار می رود و از این رو می تواند نقش مهمی در ارزش گذاری داشته باشد و این مهم ضرورت توجه به محتواهای بازی های دیجیتال را دو چندان می کند.

رجبی ادامه داد: متاسفانه امروز شاهد آن هستیم برخی خانواده ها به دلیل عدم آگاهی اجازه استفاده از انواع بازی های دیجیتال بدون اطلاع از محتوای مخرب آن را به کودکان می دهند که متاسفانه آثار منفی بسیاری را برای خود خانواده به عنوان یک نهاد اجتماعی کوچک و نیز در دراز مدت بر روی کودکان در پی دارد.

دبیر نهضت سواد رسانه ای انقلاب اسلامی سازمان فضای مجازی بسیج در استان کرمانشاه با تاکید بر لزوم نگاه جامعه شناختی به بازی های دیجیتال عنوان کرد: با توجه به آثار مخرب تربیتی برخی بازی های رایانه ای بر کودکان لزوم بومی سازی این بازی ها با توجه هنجارها و فرهنگ جامعه امروز ما بیش از پیش باید مورد توجه قرار گیرد.

وی خاطر نشان کرد: با توجه به اینکه بنیاد ملی بازی های رایانه ای تنها متولی بازی های دیجیتال در کشور است از این رو انتظار می رود نظارت جدی تری بر این مقوله صورت گیرد و حمایت های لازم از هنرمندان در عرصه تولید بازی با محتواهای مناسب بر فرهنگ ایرانی صورت گیرد.

دبیر نهضت سواد رسانه ای انقلاب اسلامی سازمان فضای مجازی بسیج در استان کرمانشاه تصریح کرد: بازی سفیر عشق که به همت سازمان فضای مجازی بسیج تهیه و اخیرا هم رونمایی شد بزرگترین بازی تاریخی و مذهبی جهان اسلام است که با همت جوانان این مرز و بوم تهیه و تدوین شده است.

وی گفت: ساخت این بازی نشان می دهد ظرفیت ها و زیرساخت های مناسبی در زمینه طراحی بازی های دیجیتال در کشور وجود دارد که باید با حمایت از آن ها زمینه تولیدات بازی های دیجیتال این چنینی را فراهم کرد.

 

انتهای پیام/

منبع: دانا

کلیدواژه: بازی های رایانه ای بازی های دیجیتال بازی ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۴۴۳۴۸۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رشته‌ها و سطوح برگزاری المپیاد ورزش‌های فناورانه دانشجویی اعلام شد

به گزارش گروه آموزش و دانشگاه خبرگزاری علم و فناوری آنا، المپیاد ورزش‌های فناورانه دانشجویی در ۳ حوزه ورزش‌های دیجیتال و فیجیتال، رباتیک، فناوری و نوآوری برگزار می‌شود.

ورزش‌‎های دیجیتال و فیجیتال در ۳ سطح /دانشگاهی، استانی و ملی

۱- دیجیتال «فیفا ۲۰۲۴، E-football»،

۲- فیجیتال «مینی فوتبال فیجیتال، مینی بسکتبال فیجیتال»

۳- حرکتی «kinect» «دوچرخه سواری، تنیس، تنیس روی میز، رزمی»

ورزش‌های رباتیک در ۲ سطح / استانی، ملی/

۱- مسابقات ربات‌های واقعی «مسابقه خودرو‌های خودران، مسابقه فوتبال اندازه کوچک، مسابقه دوی ربات‌های انسان نما»

۲- مسابقات شبیه سازی «مسابقه شبیه سازی فوتبال ۳ بعدی، مسابقه شبیه سازی خودرو‌های خودران»

۳- مسابقات لیگ نوآوری و خلاقیت «طراحی و ساخت ربات‌های صخره نورد، شناگرو ایده‌های آزاد»

فناوری و نوآوری در ورزش

۱- تحلیل‌های عملکردی در سطح ملی «تحلیل داوری صحنه‌های ورزشی، پیش‌بینی درصد مالکیت توپ در مسابقه، تحلیل بیومکانیکی و آسیب شناسی فعالیت ورزشی»

۲- طراحی و برنامه‌نویسی در دو سطح استانی و ملی «طراحی اپلیکیشن ورزشی، طراحی صنعتی محصول ورزش، شبیه سازی الکترونیکی ابزار ارزیابی در ورزش»

گفتنی است؛ ثبت‌نام المپیاد ورزش‌های فناورانه دانشجویی با امکان ثبت‌نام کلیه دانشجویان از تمام رشته‌ها و دانشگاه‌های سراسر کشور از ۲۷ فروردین ماه آغاز شده است و تا ۲۵ اردیبهشت ماه ۱۴۰۳ ادامه دارد و علاقه‌مندان می‌توانند با مراجعه به آدرس Setav.ir/stso نسبت به ثبت‌نام خود اقدام کنند.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • ظرفیت های فارس، چشم ۳۲ هیات تجاری خارجی را گرفت
  • حضور سرمایه‌گذاران در غرفه استان فارس قابل توجه بود
  • خبری که تیر خلاص را به سارا و نیکای پایتخت زد 
  • رشته‌ها و سطوح برگزاری المپیاد ورزش‌های فناورانه دانشجویی اعلام شد
  • ظرفیت جوانان در رونق اقتصادی بکار گرفته شود
  • ظرفیت‌های فارس در زمینه ایجاد زنجیره‌های ارزش قابل توجه است
  • نقش مؤثر دانشجویان در فرآیند جهاد تبیین با بهره‌گیری از ظرفیت‌ فضای مجازی
  • طلوع فارس بر قله توانمندی‌های ایران
  • ساخت نمونک خودرو آتش نشانی باتلاش دانش آموزان نیشابور
  • فعالیت هدفمند در فضای مجازی مورد توجه قرار گیرد