Web Analytics Made Easy - Statcounter

حسن تیموری عصر پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا ، افزود: ماموران یگان حفاظت محیط زیست شهرستان در حین گشت و کنترل در منطقه شکار ممنوع به ۲ نفر متخلف برخورد کردند که در حال زنده گیری پرندگان شکاری بودند ، با هوشیاری ماموران قبل از هر اقدامی دستگیر شدند.

وی اظهار کرد: از متخلفان ادوات زنده گیری شامل کومه نخ نامریی ، تله کمری ، ۲ دستگاه دوربین شکاری ، پنج قطعه کبوتر زنده به همراه یک لاشه کبوتر و یک دستگاه خوردو پژو ۴۰۵ کشف و ضبط شد و مراتب برای سیر مراحل قانونی تحویل مقام قضایی شدند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

  بالابان ، بحری ، ترلان و لاچین برخی از پرندگان مهاجر

وی با بیان اینکه ابرکوه منطقه مستعدی برای پرندگان مهاجر شامل بالابان، بحری ، ترلان و لاچین است ، ادامه داد: لذا مهاجرت این پرندگان که برخی از آنها بومی منطقه هستند ، نظر قاچاقچیان و شکارچیان متخلف را به خود جلب می کند .

تیموری با اشاره به اینکه محیط بانان منطقه تحت مدیریت شهرستان را زیرنظر دارند، اضافه کرد: در سال جاری تاکنون از سوی یگان حفاظت محیط زیست چند متخلف حوزه محیط زیست و قاچاقچیان پرندگان دستگیر و تحویل مقامات قضایی شدند .

 ۵۵ هزار هکتار عرصه‌های شکار ممنوع  ابرکوه

سرپرست حفاظت محیط زیست ابرکوه همچنین بابیان اینکه این شهرستان ۵۵ هزار هکتار عرصه‌های شکار ممنوع دارد، تصریح کرد: هم اکنون کوه‌های عیش، اعلا و کفه تاقستان از جمله مناطق شکار ممنوع است و سرو ۴۵۰۰ ساله و سایت تکثیر و پرورش گورخر ایرانی تحت حفاظت و نظارت محیط بانان این اداره قرار دارد.

وی تاکید کرد: در منطقه شکار ممنوع گونه‌های ارزشمندی افزون بر یک صد رأس قوچ، میش، کل، بز، آهو و جبیر و از این قبیل حیوانات زندگی می‌کنند.

این مسوول اظهار کرد: در منطقه پنج انگشت و در سایت تکثیر و نگهداری این شهرستان، جمعیت گونه جانوری گورخر ایرانی در معرض انقراض به ۳۰  فرد افزایش یافته است.

این مسول ادامه داد: سایت تکثیر گورخر ایرانی به مساحت حدود ۲۰۰ هکتار در ۶۰ کیلومتری جاده ابرکوه - مروست در استان یزد قرار دارد.

سرپرست حفاظت محیط زیست ابرکوه با تاکید بر اهمیت حفظ محیط زیست از شهروندان خواست، هرگونه تخلف در حوزه محیط زیست را مشاهده کردند به با شماره تلفن ۰۳۵۳۲۸۲۵۲۰۹ اطلاع رسانی کنند.

مرکز شهرستان ۵۵ هزار نفری ابرکوه در۱۴۰ کیلومتری جنوب غربی شهر یزد قرار دارد.

برچسب‌ها شکارچیان غیرمجاز ابرکوه قاچاق نابودی پرندگان یگان حفاظت محیط زیست

منبع: ایرنا

کلیدواژه: شکارچیان غیرمجاز ابرکوه قاچاق نابودی پرندگان یگان حفاظت محیط زیست شکارچیان غیرمجاز ابرکوه قاچاق نابودی پرندگان یگان حفاظت محیط زیست اخبار کنکور حفاظت محیط زیست شکار ممنوع

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۴۴۴۲۳۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

علت آلودگی هوا و محیط‌زیست قم چیست؟

مدیرکل حفاظت محیط زیست قم عوامل موثر در آلودگی هوا و محیط‌زیست این استان را تشریح گرد. - اخبار استانها -

محمدحسین بازگیر در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در قم،در رابطه با عوامل مؤثر در آلودگی زمین، هوا و محیط‌زیست در استان، اظهار داشت: قم، یکی از کلان شهرهاست و در کلان شهرها علاوه بر بحث مدیریت شهری و اجتماعی، فعالیت‌های شهری که خود منشأ تولید برخی آلودگی هاست، قرار دارد و این استان به لحاظ طبیعی با بحث ریزگردها و گرد و غبار ناشی از کانون‌های فرسایش یافته اطراف شهر و آلودگی‌های ناشی از سوخت‌های فسیلی، خودروها، کارخانه‌ها، فاضلاب و نابسامانی در حوزه مدیریت پسماند مواجه است.

وی افزود: با توجه به موقعیت اقلیمی و اکولوژی قم، که منطقه ای خشک و بیابانی است میانگین بارش سالانه در استان بسیار کم بوده و جزو استان‌های کم برخوردار در این زمینه است و با توجه به موقعیت مکانی و عبور و مرور انواع خودروها و صنایع هیتوکربنی که آلودگی‌های خاصی دارد و همچنین تولید فولاد و سرب و روی و غیره زمینه ساز و مستعد آلودگی‌های زیست‌محیطی و هوا است که به شکل‌های مختلف در تابستان و زمستان شاهد آن هستیم.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان قم گفت: در استان، ظرفیت‌ها و پتانسیل‌های خوبی همچون؛ منطقه حفاظت شده پلنگ درّه که بیش از 30 هزار هکتار است، با پوشش جانوری و گیاهی مناسب و حدود 5 تالاب که در فهرست تالاب‌های ملی کشور است، داریم.

بازگیر عنوان‌ کرد: بخشی از منطقه حفاظت شده کویری، با بیش از 80 هزار هکتار دارای پتانسیل‌های خوب در این استان است؛ پتانسیل‌هایی چون، گنبد نمکی که می‌تواند به یکی از میراث‌های طبیعی_تاریخی استان تبدیل شود.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • نجات ۹ قطعه کبک وحشی از شکارچیان متخلف در سقز
  • لاشه یک قلاده پلنگ در منطقه شکار ممنوع فریمان کشف شد
  • کشف لاشه یک قلاده پلنگ در یک منطقه شکار ممنوع/ عکس
  • علت آلودگی هوا و محیط‌زیست قم چیست؟
  • پیدا شدن لاشه یک قلاده پلنگ در منطقه شکار ممنوع کلیلاق شهرستان فریمان
  • پیدا شدن لاشه پلنگ در منطقه شکار ممنوع فریمان
  • جزئیات کشف لاشه پلنگ در منطقه شکار ممنوع فریمان
  • کشف لاشه یک قلاده پلنگ در منطقه شکار ممنوع فریمان
  • جزییات کشف لاشه پلنگ در منطقه شکار ممنوع فریمان
  • پیدا شدن لاشه پلنگ در منطقه شکار ممنوع کلیلاق شهرستان فریمان