Web Analytics Made Easy - Statcounter

گروه استان‌ها- معاون امنیتی و انتظامی استاندار سیستان و بلوچستان گفت: در سال‌های گذشته بالغ بر ۲۸ هزار شناسنامه برای فاقدان شناسنامه در سطح این استان صادر شده و همچنان دو هزار و ۷۰۰ پرونده دیگر نیز در دست بررسی است. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از زاهدان، به نقل از روابط عمومی استانداری سیستان و بلوچستان، محمدهادی مرعشی در مراسم افتتاح اداره ثبت احوال منطقه دو زاهدان اظهار داشت: کمیسیونی در زمینه بررسی پرونده فاقدان شناسنامه در سیستان و بلوچستان ایجاد شده و فرمانداری‌ها برای حل مشکل مردم با این کمیسیون در ارتباط هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

معاون امنیتی و انتظامی استاندار سیستان و بلوچستان در مورد صدور شناسنامه برای فرزندان مادر ایرانی و ‌پدر تبعه خارجی افزود: هنوز در این زمینه هیچ شناسنامه‌ای در سیستان و بلوچستان صادر نشده و شرایط برای صدور این‌گونه شناسنامه‌ها فراهم است.

گزارشی مبنی بر وجود قاچاق کالاهای اساسی در سیستان و بلوچستان وجود نداردورود جدی بسیج دانشجویی به حل مسائل سیستان و بلوچستان/ تعامل با دانشگاه فنی و حرفه‌ای جهت برطرف کردن مشکلات تولیداخطار پلیس سیستان و بلوچستان به حاملان سلاح سرد

وی با اشاره به اینکه خدمت‌رسانی بهتر به مردم از وظایف دولتمردان است، افزود: با اعلام نظر مراجع تعیین صلاحیت، صدور شناسنامه‌ها در کمترین زمان انجام می‌شود. در سال‌های گذشته بالغ بر 28 هزار شناسنامه برای فاقدان شناسنامه در سطح این استان صادر شده و همچنان دو هزار و 700 پرونده دیگر نیز در دست بررسی است.

مدیرکل ثبت احوال استان سیستان و بلوچستان نیز اظهار داشت: تنها در کلانشهر زاهدان 13 نمایندگی ثبت احوال فعال است.

رضا راحت دهمرده افزود: جمعیت سیستان و بلوچستان حدود سه میلیون نفر است و این استان جوانترین استان کشور محسوب می‌شود و 67 درصد از جمعیت آن زیر 30 سال هستند.  تنها سه درصد جمعیت سیستان و بلوچستان سالمند هستند که کمترین جمعیت سالمند کشور را هم این استان دارد.

مدیرکل ثبت احوال سیستان و بلوچستان گفت: در 9 ماه نخست امسال فاطمه، عایشه، حلما، سدنا و زینب اسامی پر تکرار خانم‌ها و محمد، محمد عمر، امیر علی، محمد طاها و علی اسامی پرتکرار آقایان در این استان بودند. بر اساس آمارهای جمع‌آوری شده از ادارات ثبت احوال استان در 9 ماه نخست امسال در هر روز 247 واقعه تولد ثبت و در هر ساعت حدود 10 نوزاد متولد شدند.

دهمرده تصریح کرد: همچنین در این مدت در مجموع تعداد 66 هزار و 959 واقعه ولادت در سیستان و بلوچستان به ثبت رسیده است. ثبت داده‌های جمعیتی در صورت پوشش کامل می‌تواند در تامین حقوق انسانی افراد و مطالعات جمعیت‌شناسی، اپیدمولوژی، خانواده و نیازسنجی ملی و بومی موثر باشد.

انتهای پیام/393/ ع

منبع: تسنیم

کلیدواژه: سیستان و بلوچستان سیستان و بلوچستان سیستان و بلوچستان ثبت احوال

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۴۴۶۴۵۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

یادی از منادی وحدت در سیستان و بلوچستان

 

به گزارش خبرگزاری صدا وسیمای مرکز سیستان وبلوچستان، شهید آیت الله سلیمانی نماینده سابق ولی فقیه در سیستان و بلوچستان بود که ششم اردیبهشت ماه سال گذشته این عالم ربانی در یکی از بانک‌های بابلسر استان مازندران مورد حمله مسلحانه یک فرد قرار گرفت و به شهادت رسید.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • امدادرسانی سپاه و‌ ارتش در سیل سیستان و بلوچستان
  • یادی از منادی وحدت در سیستان و بلوچستان
  • محکومیت مالی برای قاچاق سوخت در جنوب سیستان و بلوچستان
  • زندگی پس از سیل در دشتیاری سیستان و بلوچستان
  • (تصاویر) مناطق سیل زده سیستان و بلوچستان
  • همه افراد فاقد پوشش بیمه می‌توانند بیمه سلامت دریافت کنند
  • شناسنامه مهمترین سند کشور است
  • (تصاویر) روستای پزم تیاب سیستان و بلوچستان بعد از سیل
  • خبر‌های خوش سیستان و بلوچستان در هفته‌ای که گذشت
  • بررسی علل مهاجرت در همایش ملی مراکز مشاوره و سبک زندگی در سیستان و بلوچستان