Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایالات متحده آمریکا اکنون دو واکسن برای استفاده اضطراری در دسترس دارد.

به گزارش گروه روی خط رسانه‌های برنا؛ در 18 دسامبر، سازمان غذا و داروی آمریکا مجوز استفاده اضطراری را برای واکسن Moderna اعطا کرد و تعداد واکسن های موجود در ایالات متحده را به دو واکسن رساند.

اکنون واکسن مدرنا به مبارزه با COVID 19 در ایالات متحده پیوسته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در 18 دسامبر، سازمان غذا و داروی ایالات متحده واکسن Moderna’s را برای استفاده اضطراری در افراد 18 سال به بالا مجاز دانست. این تصمیم به دنبال رأی مخالف هیئت کارشناسان است که در 17 دسامبر تشکیل شد و درباره داده های واکسنی که شرکت بیوتکنولوژی از آزمایش بالینی در حال انجام جمع آوری کرده است، بحث و گفتگو کرد.

این واکسن به واکسن مشابهی از شرکت دارویی Pfizer و شریک آلمانی آن BioNTech پیوسته است که از 11 دسامبر مجاز شناخته شده و استفاده از آن برای افراد در گروه های پر خطر در ایالات متحده، از جمله کارکنان مراقبت های بهداشتی و افرادی که در خانه های سالمندان زندگی می کنند، آغاز شده است.

 

واکسن Moderna’s که با همکاری موسسه ملی بهداشت ایالات متحده ساخته شده است در آزمایشات بالینی بیش از حد انتظار بوده است.

در اسنادی که برای بررسی به سازمان غذا و داروی آمریکا ارائه شد، Modernaگزارش داد که آزمایش بالینی فاز III آنها، که بیش از 30،000 نفر را شامل می شود، نشان داد که واکسن 94.1 درصد در جلوگیری از بروز علائم  کرونا موثراست. 

سوزانا ناگی، پزشک بیماری عفونی در دانشگاه دوک می گوید، نتایج قابل مقایسه احتمالاً به این دلیل است که جفت واکسن بسیار متفاوت از یکدیگر هستند. من فکر می کنم به همین دلیل است که از نظر داده های اولیه کارایی، پروفایل بسیار مشابهی را مشاهده می کنیم.

از نظر Pfizer، این اثر در گروه های سنی 16 تا 89 سال قابل مقایسه بود. در میان شرکت کنندگان در آزمایش بالینی واکسن مدرنا، 18 تا 64 ساله، واکسن 95.6 درصد موثر بود. اما در افراد بالاتر از 65 سال، اثر آن کمتر از 86.4 درصد بود.

با این حال، این تفاوت بر اساس تعداد کمی از گروه سنی مسن تر است - چهار در گروه واکسن و 29 در گروه دارونما - و از نظر آماری قابل توجه نیست. ژاکلین میلر، رئیس توسعه بیماری های عفونی Moderna، در جلسه استماع مشاوره سازمان غذا و داروی آمریکا در 17 دسامبر گفت: اثر واکسن در افراد مسن با اثر آن در کل جمعیت سازگار است.

در حالی که هر دو واکسن به دو دوز نیاز دارند تا از افراد بهترین محافظت را داشته باشند، اما شواهد اولیه حاکی از آن است که Moderna’s ممکن است در از بین بردن علائم، از دو هفته بعد از اولین دوز، کار بهتری انجام دهد.

روش واکسن Pfizer شامل دو عکس با فاصله 21 روز است. دو دوز Moderna با 28 روز از هم جدا می شود. بعد از اینکه اولین دوز به افرادی که در آزمایش فایزر بودند داده شد، 39 مورد COVID در گروه واکسن و 82 مورد در دارونما وجود داشت که به واکسن اثر 52.4 درصدی می دهد. از طرف دیگر، Moderna’s پس از اولین دوز، 80.2 درصد اثر داشت.

با این حال، در آزمایش Moderna، این کارآیی براساس تعداد نسبتاً کمی - 39 مورد در بازوی دارونما در مقابل 7 بازوی واکسن - فقط در زیرمجموعه ای از شرکت کنندگان در آزمایش است و تقریباً همه شرکت کنندگان دوز دوم Moderna را دریافت کردند. بنابراین دانستن اینکه افراد به خوبی از یک تزریق محافظت می کنند دشوار است.

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: ویروس کرونا واکسن کرونا واکسن فایزر واکسن مدرنا ایالات متحده غذا و داروی دو واکسن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۴۴۷۰۶۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مسیر طلای جهانی عوض می‌شود؟

طلای جهانی با تمرکز بازار بر داده‌های اقتصادی ایالات‌متحده، در بازه محدودی قرار گرفته است.

به گزارش ایسنا، قیمت طلا امروز پنجشنبه در بازه محدودی قرار داشت زیرا سرمایه‌گذاران به داده‌های اقتصادی ایالات‌متحده برای شفافیت بیشتر در مورد مسیر نرخ بهره فدرال رزرو تمرکز کردند.

هر اونس طلا در ۲۳۱۷ دلار و سه سنت ثابت بود. رالی مارس تا آوریل، شمش را با نزدیک به ۴۰۰ دلار افزایش به بالاترین قیمت تاریخی ۲۴۳۱ دلار و ۲۹ سنت در ۱۲ آوریل رساند. هر اونس طلای آمریکا ۰.۴ درصد کاهش یافت و به ۲۳۲۹ دلار آمریکا رسید.

سرمایه‌گذاران منتظر داده‌های تولید ناخالص داخلی سه ماهه اول ایالات‌متحده هستند که منتشر می‌شود و گزارش هزینه‌های مصرف شخصی ماه مارس در روز جمعه هستند.

اظهارات اخیر مقامات فدرال رزرو به عدم ضرورت کاهش نرخ بهره اشاره دارد. معامله‌گران اکنون انتظار دارند که اولین کاهش نرخ بهره فدرال رزرو به احتمال زیاد در سپتامبر رخ دهد. نرخ‌های بهره بالاتر جذابیت نگهداری طلای بدون بازده را کاهش می‌دهد.

طبق گزارش رویترز، در بازار سایر فلزات ارزشمند، نقره با ۰.۱ درصد افزایش به ۲۷.۱۹ دلار در هر اونس رسید، پلاتین ۰.۱ درصد افزایش یافت و به ۹۰۳ دلار و ۲۰ سنت رسید، در حالی که پالادیوم ۰.۵ درصد کاهش یافت و به ۹۹۵ دلار و ۷۶ سنت رسید.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • آمریکا "هواپیمای روز قیامت" جدید می‌سازد
  • آمریکا "هواپیمای روز قیامت" جدید می سازد
  • به وقتِ بیداری
  • شکایت بازیکن فرانسوی از فایزر و بیونتک به دلیل عوارض واکسن کرونا
  • واکسن کرونا باعث پایان فوتبال من شد!
  • ناتو، قلدر ۷۵ساله
  • دعوای «تیک تاک» و جو بایدن بالا گرفت
  • عزم تیک‌تاک برای مقابله با فشار دولت آمریکا
  • «مه مغزی» عارضه جدید کرونا
  • مسیر طلای جهانی عوض می‌شود؟