Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایرنا، مرکز مدیریت راه‌های استان اردبیل اعلام کرد که هم‌اکنون در اغلب جاده‌های استان اردبیل بارش برف و کولاک جریان داشته و رانندگان باید برای گذر از آنها زنجیر چرخ به همراه داشته باشند و ماموران پلیس راه نیز اجازه تردد به خودروهای فاقد زنجیر چرخ در این راهها را نمی‌دهد.

بر اساس گزارش ساعت ۹ صبح  جمعه مدیریت اطلاعات راههای استان اردبیل جاده خلخال - اسالم  به علت بارش برف و کولاک شدید مسدود بوده و راهداران در تلاش برای بازگشایی آن هستد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

جاده خلخال - پونل نیز از مدتی پیش مسدود اعلام شده و تا اطلاع ثانوی تردد خودورها در آن ممنوع می باشد.

بارش برف و وزش باد در جاده‌های اردبیل - آستارا، اردبیل - سرعین،  نیر - سراب، اردبیل - سرچم، اردبیل - مشگین شهر- اردبیل - گرمی،  مشگین شهر- اهر ادامه دارد و این جاده‌ها لغزنده بوده  و رانندگان باید برای تردد در آنها نکات ایمنی را رعایت کنند.

در این حال بارش برف در اغلب شهرستان‌های استان اردبیل اختلال در تردد داخل شهری را نیز موجب شده و با وجود تلاش ماموران شهرداری خیابان ها و معابر مملو از برف است.

بر اساس اعلام هواشناسی استان اردبیل، در نزدیک به ۲ روز گذشته ارتفاع برف در داخل مناطق شهری اردبیل و مشگین‌شهر به بیش از ۲۹ سانتیمتر ، نیر ۳۱ سانتیمتر،  نمین ۲۵ سانتیمتر ، فیروزآباد کوثر ۲۱ سانتیمتر ، خلخال ۱۶ سانتیمتر ، سرعین ۱۵ سانتیمتر و گرمی مغان به هشت سانتیمتر رسیده و در شهرستان‌های گرمسیری بیله‌سوار مغان ۱۸/۶ میلیمتر  و پارس‌آباد مغان هم  ۲/۵ میلیمتر باران باریده است.

در این حال راه ارتباطی اغلب راه‌های روستایی استان نیز به علت بارش برف و کولاک مسدود بوده و راهداران در حال بازگشایی این جاده‌های می باشند.

با وجود اینکه اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان اردبیل از ارایه امار راههای روستایی خودداری می‌کند اما تنها در شهرستان مشگین شهر  بر اساس اعلام فرماندار این شهرستان راه بیش از ۱۰۰ روستا بر اثر بارش برف مسدود شده است.

اداره کل هواشناسی استان اردبیل نیز  اعلام کرد  که بررسی آخرین نقشه‌های هواشناسی نشان می‌دهد که از امروز جمعه (۵ دی) تا اواخر هفته آینده جوی پایدار درسطح این استان حاکم می‌شود.
بنا به اعلام هواشناسی ،  پدیده غالب طی امروز کاهش میزان ابرناکی و استقرار هوای سرد زمستانی و یخبندان بویژه در نواحی مرکزی و جنوبی استان خواهد بود و  انتظار می‌رود طی صبح روز شنبه (۶ دی) حداقل دما در برخی از نواحی مرکزی و جنوبی استان به منفی ۱۸ درجه سیلسیوس نیز برسد.

همچنین با توجه به حجم سنگین بارش برف طی روزهای گذشته در برخی جاده‌های کوهستانی بویژه گردنه‌های برف گیر استان، با وزش تندبادهای موقتی، کولاک برف در این مسیرها رخ خواهد داد و در پاره‌ای از اوقات می‌تواند دید افقی را کاهش داده و لغزندگی جاده‌ها را تشدید نماید. 
هواشناسی استان اردبیل پیش‌بینی کرد که از روز شنبه تا اواخر هفته آسمان استان در اکثر ساعات صاف تا قسمتی ابری خواهد بود و از روز یکشنبه (۷ دی) تا سه شنبه (۹ دی) بر دمای هوا بویژه در طول روز افزوده خواهد شد. 

در این حال بارش برف در تغذیه حیات وحش بوِیژه پرندگان و وحوش مشکلاتی ایجاد کرده و آنها را به مجبورکرده که برای تهیه غذا به مناطق مسکونی نزدیک شوند.

اداره کل محیط زیست در این شرایط آب و هوایی از شهروندان استان خواسته است تا مراقب حیوانات بوده و در تغذیه پرندگان  مشارکت داشته باشند.

شزکت گاز استان اردبیل نیز با اشاره به سرد شدن هوا و افزایش مصرف گاز از شهروندان استان خواست تا در مصرف حامل‌های انرژی بویژه گاز صرفه جویی نمایند. 

برچسب‌ها سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای استان اردبیل بارش برف سازمان هواشناسی

منبع: ایرنا

کلیدواژه: سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای استان اردبیل بارش برف سازمان هواشناسی سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای استان اردبیل بارش برف سازمان هواشناسی اخبار کنکور استان اردبیل بارش برف مشگین شهر جاده ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۴۴۸۶۳۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تداوم بارش‌های رگباری درشمال سیستان و بلوچستان

 

به گزارش خبرگزاری صدا وسیمای مرکز سیستان و بلوچستان، ملاشاهی رئیس اداره پیش بینی ومدیریت بحران مخاطرات وضع هوای اداره کل هواشناسی این استان،گفت: بارش های 24 ساعت گذشته در زاهدان نزدیک به 18 میلی متر ثبت شده که این شرایط تا فردا بعد ظهر در زاهدان ادامه خواهد داشت.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

 

دیگر خبرها

  • تداوم روند افزایشی دمای هوا در اردبیل/هفته‌ای بدون بارش داریم
  • آماری عجیب از میزان آسیب نخاعی مردم به دلیل ناایمنی خودروها و جاده ها: سالانه بیش از ۲ هزار نفر (فیلم)
  • تداوم بارش های سیل آسای در زاهدان
  • تداوم بارش‌های رگباری درشمال سیستان و بلوچستان
  • تردد این خودروها در جاده چالوس ممنوع شد
  • افزایش ۱۳ درصدی تردد خودروها در جاده‌های لرستان
  • سیلاب در جاده نیریز به دهچاه و در راه ماندن خودروها | ویدئو
  • تداوم بارش‌ها تا فردا
  • این جاده اصفهان هم سیلابی شد | وضعیت تردد خودروها را ببینید | تصاویر
  • تداوم بارش های بهاری در کشور