Web Analytics Made Easy - Statcounter

گروه استان‌ها_مدیرکل آموزش و پرورش استان کهگیلویه و بویراحمد از اجرای ۲۵ طرح تحول آموطشی در مدارس استان خبر داد و گفت: قریب به ۵۰ درصد از دانش‌آموزان استان در بستر شبکه شاد تحصیل می‌کنند. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از یاسوج، شیوع ویروس کرونا از زمستان سال گذشته در شهر ووهان چین آغاز شد و در مدت زمان اندکی سایه این ویروس بر سر زندگی مردم در اقصی نقاط جهان سایه افکند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

ویروس کرونا در نقاط مختلف جهان تاثیر متفاوتی بر زندگی جوامع مختلف گذاشت و بدون تردید می‌توان ادعا کرد که این ویروس سبک زندگی بشر تغییر داد.

کرونا باعث شد تا مردم از ترس جان خود، از همدیگر فاصله بگیرند و تجمعات، مراسم‌ها، دورهمی‌ها و حتی کلاس‌های درسی و آموزشی نیز از واهمه مبتلا شدن به کووید19 تعطیل شدند.

کرونا آداب زندگی بشری را به طرز قابل توجهی تغییر و تحت تاثیر قرار داد، و بشر برای در امان ماندن از خطر مرگ در اکثر ضروریات زندگی خود به استفاذه از اینترنت روی آورد.

آموزش و تحصیل از جمله اموری هستند که کرونا سبک آن را در جهان از حضوری به مجازی تغییر داد و در این راستا دولت‌ها تمام تلاش خود را برای عدم بازماندن افراد خود از تحصیل را به‌کار بستند.

در کشور ایران با شیوع ویروس کرونا زندگی با کمک اینترنت و در فضای مجازی شکل تازه‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ای گرفت، و مردم بر ضرورت استفاده از اینترنت در زندگی خود واقف شدند.

مطابق تصمیم ستاد ملی مبارزه با کرونا برای تحصیل در ایام کرونایی سه سناریو حضوری، غیر حضوری و نیمه حضوری با توجه به وضعیت مناطق از نظر کرونایی پیش‌بینی شد.

مدیرکل آموزش وپرورش کهگیلویه وبویراحمد با بیان اینکه بیش از 50 هزار دانش آموز به دلیل نبودن زیرساخت‌های اینترنتی یا نداشتن گوشی‌های هوشمند به برنامه‌های آموزشی شاد دسترسی ندارند، گفت: بخش زیادی از این افراد در روستاها سکونت دارند.

آزمون "سمپاد" به‌دنبال شناسایی تیزهوش‌ها نیست!/ هیجان تیزهوش‌‌شدن در سایه نبود حداقل‌ها در مدارسنمایندگان ناظر شورای معادن و شورای نظارت بر مدارس استان ها انتخاب شده استبغض فروخورده والدین ایلامی از پرداخت شهریه مدارس غیرانتفاعی در فصل کرونا/ مسئولان: قانونی است!

هادی زارع‌پور افزود: بسیاری از روستاهای بزرگ و کوچک این استان نیز از داشتن اینترنت پرسرعت بی‌بهره هستند و همین نیز بر مشکلات بخش آموزش در دوره کرونایی اضافه شده است.

وی گفت: با توجه به شرایط سه گانه حضوری، غیر حضوری و نیمه حضوری در کلاس‌های درس حدود50 درصد دانش‌آموزان استان در برنامه شاد فعال هستند.

هادی‌ زارع پور افزود: 50 درصد دیگر دانش‌آموزان از طریق فضا‌های مجازی دیگر، کلاس‌های حضوری و آموزش‌های تلویزیونی و درسنامه تحصیل می‌کنند.

وی با بیان اینکه دانش آموزان لنده، یاسوج، باشت و دوگنبدان بیشترین حضور را در برنامه شاد دارند، گفت: با اجرای بسته تحولی مدرسه خوانا در حوزه ابتدایی در 580 کلاس درس مهارت‌های زندگی ارائه می‌شود.

زارع پور از اجرای 25 بسته تحولی در آموزش و پرورش خبر داد و گفت: بسته‌های تحولی کنترل وزن و چاقی در حوزه تربیت بدنی و مدرسه کانون تربیت در حوزه انجمن اولیا و مربیان نیز در حال اجرا است.

وی افزود: بسته تحولی پیوند سواد و زندگی نیز با هدف آموزش حرفه‌ها در کنار سواد پایه در 6 مرکز یادگیری محلی دنا، بویراحمد، عشایر، بهمئی، گچساران و چاروسا اجرا می‌شود.

انتهای پیام/541/ ع

منبع: تسنیم

کلیدواژه: ویروس کرونا ویروس کرونا دانش آموزان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۴۴۹۸۵۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

عجایب جدید از ویروس کرونا؛ مردی پس از ۶۱۳ روز بیماری درگذشت!

اخیرا محققان هلندی خبر فوت مردی که ۶۱۳ روز به بیماری کرونا مبتلا بود گزارش کردند. این مرد به‌دلیل ابتلا به نقص ایمنی نتوانست بیماری کرونا را شکست دهد.

این مرد ۷۲ ساله هلندی، که نام او فاش نشده است، به نقص ایمنی شدیدی مبتلا بود و سال ۲۰۲۲ گرفتار یکی از گونه‌های ویروس کرونای اُ-میکرون شد. او پیش از ابتلا چند بار واکسن کوید۱۹ هم زده بود. از همان زمان او هر بار که آزمایش کرونا می‌داد، مثبت می‌شد و این بیماری آنقدر ادامه یافت تا سرانجام مرد نگون‌بخت اکتبر سال گذشته فوت کرد.

بیماری کرونای این مرد ۲۰ ماه طول کشید که طولانی‌ترین مورد در نوع خود بوده است. پزشکان برای کمک به او درمان‌های گوناگونی را پیشنهاد داده بودند که متاسفانه هیچ‌کدام فایده نداشت.

سیستم ایمنی بدن او آنقدر قوی نبود تا بتواند با ویروس کرونا مبارزه کند. حتی داروهای پادتن هم به‌کارش نیامدند.

بیماران مبتلا به کرونا معمولا پس از گذشت چند روز یا نهایت چند هفته درمان می‌شوند اما این مرد ۷۲ ساله، ۶۱۳ روز گرفتار این بیماری بود.

محققان در بررسی‌های این بیمار متوجه وجود حدود ۵۰ جهش ویروس کرونا در بدن شده بودند. این جهش‌ها توانسته بودند در سیستم ایمنی بدن این مرد اختلال ایجاد کنند که در نهایت جان او را گرفتند.

دیگر خبرها

  • ویروس کرونا در بدن این مرد هلندی بیش از ۵۰ بار جهش داشت
  • ۱۰ هزار و ۲۰۸ معلم جدید در خراسان رضوی جذب می‌شوند
  • آیا دختران ازدواج کرده می توانند در مدارس روزانه هم تحصیل کنند؟
  • آغاز طرح آموزش شنا به دانش آموزان کهگیلویه و بویراحمد
  • ۶۰ هزار تارک تحصیل سال گذشته به چرخه آموزش بازگشتند
  • بازگشت به تحصیل ۶۰ هزار تارک تحصیل در کشور
  • عجایب جدید از ویروس کرونا؛ مردی پس از ۶۱۳ روز بیماری درگذشت!
  • تلاش برای بازگرداندن دانش آموزان بازمانده از تحصیل
  • مردی که ۶۱۳ روز کرونا داشت، فوت کرد
  • برگزاری‌ مسابقات قرآن دانش‌آموزان و فرهنگیان در یزد