Web Analytics Made Easy - Statcounter

گروه استان‌ها- دبیر اول کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه اصلاح ساختار کلی بودجه ربطی به لایحه بودجه ۱۴۰۰ ندارد گفت: بودجه استان بوشهر تحت تاثیر این طرح قرار نمی‌گیرد و اعتبارات این استان کاهش نمی‌یابد. - اخبار استانها -

غلامحسین کرمی در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در تنگستان، با اشاره به لایحه بودجه 1400 و موضوع تغییر ساختار بودجه اظهار داشت: بحثی که اکنون در برخی نقاط مطرح است که بودجه استان بوشهر در سال آینده کاهش می‌یابد خلط مبحث شده که این مهم باید تشریح شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

نماینده مردم دشتی و تنگستان در مجلس شورای اسلامی با اشاره به تصویب طرح ساختار بودجه در مجلس شورای اسلامی گفت: این مهم ارتباطی با لایحه بودجه سال 1400 ندارد و این لایحه اکنون در کمیسیون برنامه  بودجه مجلس در حال بررسی است و پس از آن در کمیسیون تلفیق بررسی می‌شود.

دبیر اول کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه لایحه بودجه 1400 پس از بررسی‌ در کمیسیون‌های یاد شده، نمایندگان در صحن علنی مجلس بر روی آن اظهار نظر می‌کنند گفت: پس از اظهار نمایندگان و رای‌گیری در صورتی که تایید شد ابلاغ می‌شود در غیر این صورت فرایندهای اصلاحی مورد توجه قرار می‌گیرد.

وی با بیان اینکه طرح اصلاح ساختار بودجه مربوط به لایحه بودجه 1400 نیست افزود: در این راستا برخی اعلام کردند که بودجه استان بوشهر تحت تاثیر این طرح قرار می‌گیرد این گونه نیست و طرح اصلاح ساختار بودجه ارتباطی با لایحه بودجه 1400 ندارد و اعتبارات استان بوشهر کاهش نمی‌یابد.

کرمی طرح یاد شده را اصلاح برخی از احکام ساختار بودجه دانست و بیان کرد: طرح اصلاح ساختار بودجه تغییری در تهیه و تدوین بودجه  ایجاد نمی‌کند بلکه اصلاح برخی از احکام ساختار بودجه است چرا که اصلاح ساختار بودجه زمان زیادی می‌برد و با مشارکت و هم‌اندیشی صاحب‌نظران و کارشناسان دولت و مجلس در زمان تعریف شده ساختار بودجه به‌طور کامل بررسی می‌شود.

نماینده مردم دشتی و تنگستان در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه تصویب طرح ساختار بودجه هنوز شورای نگهبان آن را بررسی و تایید نکرده است خاطرنشان کرد: فرایند و شاخص‌های مطرح شده در مصوبه اصلاح ساختار بودجه دارای فرایند تخصصی و مهمی است و باید راهکارهای لازم در هر یک از شاخص‌ها ارائه شود تا تاثیر نامطلوبی در اعتبارات سالانه استان‌ها نداشته باشد.

دبیر اول کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی اصلاح ساختار بودجه را دغدغه مقام معظم رهبری دانست و تصریح کرد: معظم‌له سال‌های قبل به مجلس و به دولت دستور داده بودند که بودجه و  اصلاح ساختار آن جدی گرفته شود.

کرمی با بیان اینکه در مجلس فعلی که جهادی و انقلابی است این مهم را به عنوان یک تکلیف برای خودش در نظر گرفته است که بحث ساختار بودجه به طور جدی دنبال کند گفت: کلیات موضوع  توسط نمایندگان در قالب یک طرح به مجلس ارائه شد و با بالاترین رای ممکن تایید و به کمیسیون برنامه و بودجه ارجاع شد.

وی یکی از بندهای اصلاح ساختار بودجه که بیشتر مورد توجه برخی‌ها قرار گرفته است را بند 7 آن دانست و تصریح کرد: در این بند به توزیع اعتبارات استان‌ها اشاره کرده و یکی از شاخص‌ها متوسط درآمد سرانه است.

نماینده مردم دشتی و تنگستان در مجلس شورای اسلامی بیان کرد: در این بند متوجه شدم که حق استان بوشهر ضایع می‌شود که قرار شد  بر اساس متوسط درآمد سرانه خانوار، معکوس درآمد سرانه خانوار و یا درآمد سرانه به استثنایی درآمد نفت، گاز و پتروشیمی استان‌ها مورد توجه باشد.

دبیر اول کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه عمده درآمد کشور از محل نفت، گاز و پتروشیمی تامین می‌شود قرار شد این موارد و شاخص‌ها از درآمد سرانه‌ استان‌ها حذف و یا اصلاح شود افزود: برخی نمایندگان استان‌ها بر ایجاد بند 7 در احکام ساختار بودجه تاکید دارند ولی با رای‌گیری باید اصلاحات لازم در این بند مورد توجه قرار بگیرد.

کرمی با اشاره به اینکه برخی نمایندگان استان‌ها اصلاح این بند را به ضرر استان خود می‌دانند به وضعیت درآمد مردم در شهرستان‌های دشتی و تنگستان پرداخت و خاطرنشان کرد: به استناد آمارهای رسمی از مراجع ذی‌ربط 40 درصد خانوارهای دشتی و تنگستان تحت پوشش نهادهای حمایتی قرار دارند.

وی تحت پوشش قرار داشتن 40 درصد خانوارهای شهرستان دشتی و تنگستان را  گوشه‌ای از وضعیت درآمد خانوارهای استان بوشهر دانست و افزود: اگر درآمد خانوار استان بوشهر بالا است چرا هنوز این استان در تامین آب آشامیدنی خود دارای چالش و مشکل و 40 تا 50 درصد مدارس این استان تخریبی است.

نماینده مردم دشتی و تنگستان در مجلس شورای اسلامی با اشاره به وضعیت راه‌ها و وجود جاده‌های مرگ در شهرستان‌های دشتی و تنگستان تاکید کرد: اگر درآمد سرانه خانوارهای استان بوشهر بالا است چرا که وضعیت جاده‌ها این‌ گونه است و چرا برای جوانان فرصت‌های شغلی مناسب ایجاد نشده است.

دبیر اول کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی مشکلات اینترنتی در استان را مورد اشاره قرار داد و بیان کرد: اینترنت به افغانستان صادر می‌شود ولی استان بوشهر در این موضوع دچار معضل و مشکل است.

وی موارد یاد شده را واقعیت‌های استان بوشهر در عرصه درآمد سرانه خانوارها دانست و خاطرنشان کرد: با این موارد قرار شد معکوس درآمد سرانه در ساختار بودجه حذف و یا اصلاح شود و در این راستا ساختار بودجه بر اساس درآمد خانوار و یا به استثنای نفت، گاز و پتروشیمی تهیه و تنظیم شود.

کرمی با بیان اینکه پس از ارائه طرح یاد شده در  صحن علنی مجلس حذف کل بند 7 ساختار بودجه مورد توجه قرار گرفت تصریح کرد: در مجموع  موضوع درآمد سرانه خانوارها استان‌ها رای نگرفت و کلیات موضوع با بالای 230 رای تصویب شد و اکنون در شورای نگهبان در حال بررسی است.

نماینده مردم دشتی و تنگستان در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه در طرح  اصلاح ساختار بودجه جای هیچ نگرانی و دغدغه نیست افزود: استاندار بوشهر شخصی با تجربه و کاربلدی در این عرصه است ولی انتظار نمی‌رفت بحت اصلاح ساختار بودجه بدون بررسی کارشناسانه در جامعه مطرح کند.

شاخص‌ برخی از طرح‌های اصلاح ساختار بودجه برای استان بوشهر آسیب‌زا است نمایندگان بوشهر اجازه ندهند حقوق استان در لایحه بودجه ضایع شود 60 درصد اعتبارات استان بوشهر با تصویب اصلاح ساختار بودجه کاهش می‌یابد + فیلم

دبیر اول کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی بیان کرد: اگر مسئولان دغدغه‌ کم شدن اعتبارات استان با ارائه طرح اصلاح ساختار بودجه داشتند می‌توانستند ضمن نشست و مشورت با نمایندگان مجلس، از توان بالای آیت‌الله صفایی بوشهری نماینده ولی فقیه در استان و آیت‌الله حسینی بوشهری نماینده مردم استان بوشهر در مجلس خبرگان استفاده کنند.

کرمی مجلس جهادی و انقلابی را در راستای حل مشکلات جامعه و تحقق مطالبات مردم دانست و بیان کرد: باید اقدامات انجام شده در بخش‌های مختلف و لزوم اجرای طرح‌ها و برنامه‌های پیگیری شده به اطلاع مردم رسانده شود و در این راستا برخی در حال فرار به جلو هستند و واقعیت‌ها را به جامعه منتقل نمی‌کنند و مسائلی را مطرح می‌کنند که با واقعیت‌‌ها فاصله دارد.

انتهای پیام/190/ح

منبع: تسنیم

کلیدواژه: نماینده مردم دشتی و تنگستان در مجلس شورای اسلامی طرح اصلاح ساختار بودجه مجلس شورای اسلامی درآمد سرانه خانوار اعتبارات استان استان بوشهر لایحه بودجه 1400 مورد توجه استان ها شاخص ها یاد شده

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۴۵۰۳۴۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رشد ۳۰ درصدی بودجه محرومیت زدایی سیستان و بلوچستان نسبت به ۱۴۰۲

به گزارش قدس آنلاین، بابک نگاهداری با بیان اینکه اقدامات محرومیت زدایی در ۱۵ سال گذشته به‌ویژه در مناطق جنوب شرقی کشور افزایش‌یافته، اظهار کرد: بررسی وضعیت محرومیت مناطق مختلف کشور نشان از آن دارد که محرومیت در مناطق مختلف کاهش یافته و این امر از سوی مردم هم محسوس بوده است. 

وی بیان کرد: بررسی‌های مرکز پژوهش‌های مجلس شورای اسلامی نشان‌می‌دهد روند محرومیت‌زدایی در سیستان و بلوچستان شدت پیدا کرده و در بازه زمانی ۱۵ ساله، محرومیت زدایی در این استان از ۲۱ استان دیگر بیشتر بوده است. 

رئیس مرکز پژوهش‌های مجلس گفت: با این اقدامات ۲۱ درصد از خانوارهای سیستان و بلوچستان، یعنی بیش از ۵۸۰ هزار نفر، از محرومیت خارج‌ شده‌اند. 

وی توضیح داد: بررسی‌ها نشان‌می‌دهد این اقدامات تنها در مناطق شهری استان متمرکز نبوده و روستاها نیز در کانون توجه برنامه‌های محرومیت‌زدایی قرار داشته است.

نگاهداری اظهار کرد: بر همین اساس در سال ۱۴۰۰، بیش از ۲۳ درصد از ساکنان مناطق روستایی و ۱۷ درصد از ساکنان مناطق شهری این استان، از محرومیت خارج شدند. 

وی با بیان اینکه محرومیت مناطق کشور یکی از اصلی‌ترین دغدغه‌های سیاست‌گذاران و برنامه ریزان کشور محسوب‌می‌شود، گفت: این مهم هر ساله در قوانین بودجه سنواتی نیز مورد توجه قرار گیرد. 

رئیس مرکز پژوهش‌های مجلس استان سیستان و بلوچستان را می‌توان کانون توجه اعتبارات محرومیت‌زدایی در قوانین بودجه دانست، گفت: هرساله اعتبارات قابل توجهی به‌منظور رفع محرومیت مناطق کشور در نظر گرفته‌می‌شود که بررسی‌های مرکز پژوهش‌های مجلس شورای اسلامی نشان‌می‌دهد سیستان و بلوچستان رتبه نخست این اعتبارات را در میان استان‌های کشور در دهه اخیر داشته است.

وی توضیح می‌دهد: به‌طور متوسط سهم اعتبارات این استان از بودجه محرومیت‌زدایی نسبت به سهم استان‌های تهران، اصفهان و آذربایجان شرقی از این اعتبارات به‌ترتیب حدود ۴، ۳ و ۲.۵ برابر است.

نگاهداری خاطرنشان کرد: اعتبارات مصوب برای پروژه‌های محرومیت‌زدایی سیستان و بلوچستان در سال ۱۴۰۲ بیش از ۵.۲ هزار میلیارد تومان درنظر گرفته شده است که می‌توان گفت با رشد ۷۳ درصدی نسبت به سال ۱۴۰۱ مواجه بوده است. 

وی تصریح‌کرد: این میزان در لایحه بودجه سال ۱۴۰۳ به ۶.۸ هزار میلیارد تومان افزایش‌یافته که نسبت به سال گذشته رشد ۳۰ درصدی داشته است.

انتهای پیام

پایان پیام

منبع: خبرگزاری ایسنا

دیگر خبرها

  • فرهنگ و هنر در بخش دوم لایحه بودجه ۱۴۰۳
  • بودجه سال ۱۴۰۳ کل کشور در بخش فرهنگ و هنر
  • رشد ۳۰ درصدی بودجه محرومیت زدایی سیستان و بلوچستان نسبت به ۱۴۰۲
  • «مشوق‌های مالیاتی هدفمند سرمایه گذاری» گامی مهم درجهت رونق تولید و افزایش مشارکت مردم
  • مجلس بخش دوم لایحه بودجه سال ۱۴۰۳ را بررسی می‌کند
  • اعتبارات مقابله با فقر به کدام دستگاهها می‌رسد؟
  • اعتبارات مقابله با فقر به کدام دستگاهها می‌رسد؟+ جدول
  • تمرکز بر افزایش جذابیت تولید با کاهش مالیات در لایحه اصلاح قانون مالیات های مستقیم
  • گزارش مرکز پژوهش‌های مجلس از میزان تخصیص بودجه عمومی به رسانه‌ها در لایحه بودجه ۱۴۰۳/ صداوسیما ۲۴ هزار میلیارد تومان
  • اصلاح احکام رتبه بندی ۱۰۰ معلم بازنشسته سال‌های ۱۴۰۰ تا ۱۴۰۲