Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایرنا، حجت الاسلام علی عبداللهی روز جمعه در مراسم گرامیداشت روز پنجم دی‌ماه سالروز درگذشتگان زلزله بم با اشاره به فرمایشات مقام معظم رهبری افزود: پس از پیروزی انقلاب اسلامی سه حرکت نامیمون از جمله دهه ۷۰ با تهاجم فرهنگی، در دهه ۸۰ تدارک فتنه بزرگ مخالفان در مقابله با دین و در دهه ۹۰ با نفوذ در محافل و مجامع کشور به ثبات انقلاب شبیخون زدند که با شکست روبرو شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی اظهار داشت: زمانی که فراخوان به تجمعات میدانی ۹۹ و فضاسازی رسانه‌ای در برخورد با افراد معاند نظام و در انحراف جوانان در دانشگاه ثمربخش نبود، دشمنان تدارک دیدند که در بین مجموعه زندگی اجتماعی و انفرادی جامعه نفاق و تفرقه بیندازند و امروز در فضای رسانه ای نسبت به حریم مقام معظم رهبری ورود کرده اند.

رییس مرکز حفاظت و اطلاعات قوه قضاییه گفت: تعرض به شخص رهبری و تصمیمات کلان نظام و خدشه در آن، ایجاد اختلاف بین قوا، انتشار اکاذیب از روسای قوا نسبت به یکدیگر و به چالش کشیدن مسائل دینی و روحانیت و بهره برداری از چهار فرد ناباب در لباس طلبگی و امروز دشمن می خواهد قدرت جمهوری اسلامی را به لحاظ قدرت منطقه ای در جهت نابودی مستکبران، از بین ببرد که این تلاش‌ها با هوشیاری اسلامی بی ثمر مانده است.

وی بیان داشت: نگاه مردم دنیا به سرمایه انسانی عموما مادی است و تفکر بشریت همواره در رسیدن به مقاصد مادی توفیق می‌یابد که این تفکر اقدامات عملیاتی را در نقطه اغنا قرار می دهد اما به شخصیت انسانی توجه لازم نمی‌کند.

حجت الاسلام عبدالهی افزود: در دنیای امروز اینکه غرب در اقتصاد چگونه به این جایگاه رسیده و برای دارایی های مادی حرف برای گفتن وجود دارد اما در نگاهی ابتدایی بقا و استمرار در این دارایی های مادی مشاهده نمی شود که این در طول تاریخ ثابت شده است.

وی با بیان اینکه امروز دنیا با خلا معنوی روبرو است گفت: تمامی انقلاب‌ها و تمامی خواسته های مادی در پیشرفت بشریت در صورتی که قدرت لایزال الهی به آن پیوست نباشد با شکست روبرو می شود و با کمترین تزلزلی ازبین می‌روند اما در نظام دینی و آرمان های اعتقادی ملتی که با اتکا با قدرت لایزال الهی حرکت می کند، سرمایه شعور انسانی دارد.

رییس مرکز حفاظت و اطلاعات قوه قضاییه ادامه داد: اتکا به سرمایه انسانی با شعور انسانی همراه با قدرت لایزال الهی موجب نجات بشریت می‌شود که این امر پس از ظهور اسلام ملموس شد و بنیاد حکومتی صحیح برای اداره بشر در زمان حاکمیت نبوی اتفاق افتاد و متمدن ترین جامعه بشری توسط رسول خدا نهادینه شد.

وی افزود: ۱۹ دی ماه ۵۶ در قم اتفاقی افتاد که نشات گرفته از توهین به شخصیت اسلامی در یک روزنامه بود که ملت قهرمان به آن واکنش نشان داد و حضور مدبرانه مردم قم در تبعیت از روحانیت عالم در نگاه به مکتب دین و تشیع رنگی دیگر پیدا کرد و به قیام های بعدی انجامید و سرنوشت نورانی انقلاب را رقم زد.

حجت الاسلام عبداللهی تصریح کرد: فهم اسلامی منتهی به انقلاب اسلامی شد و افرادی که توانایی آن فهم را نداشتند همواره دنبال توطئه و دسیسه بودند و شیاطین استکباری در هر دوره تلاش کردند در دل ملت تزلزل ایجاد کنند و آنان را از مسیر مستقیم به انحراف بکشانند.

شهادت سپهبد سلیمانی اتفاقی بالاتر از زلزله بم

حجت الاسلام عبداللهی اضافه کرد: پنجم دی برای ملت بزرگ بم و بروات اندوهگین است اما مردم این خطه با وفاداری بر ولایت و اعتقاد، شایستگی و توانایی خود را اثبات کردند و جا را برای رسیدن به اهداف دشمنان باز نگذاشتند.

وی افزود: در دهه های اخیر حادثه ای بالاتر از پنجم دی ماه به وقوع پیوست و یک فرد به نام سپهبد شهید سلیمانی آنچنان نمایان شد که رهبری طی سه مرحله فرمودند قیامت به پا کرد.

رییس مرکز حفاظت و اطلاعات قوه قضاییه گفت: ملائک در سیزدهم دی ماه در تشییع پیکر شهید سلیمانی همراهی کردند که جز خدا چیزی نمی دانست و کاری کرد که افراد غیر ایرانی و غیر مسلمان برای حضور در مراسم ایشان اشک ریختند که این رشد و تعالی انسانی است. 

وی بیان داشت: دوگانه در مقابل بلایا و حوادث طبیعی می توان موضع گیری کرد که در یک مورد تسلیم حادثه و خود را به پیامدهای آن سپرد که این امر منفی است و در این صورت زیان های آن برای مردم باقی می ماند.

وی گفت: همچنین می توان با برخورد فعال، مصیبت را پشت سر گذاشت و به سمت جلو و اصلاح کارها حرکت کرد که در این راستا باید آینده را به گونه ای بسازیم که از حوادث جلوگیری شود و مشکلات حادثه را جبران کنیم و دستاوردهای جدیدی برجای بگذاریم که نگاهی مثبت و اسلامی است.

حجت الاسلام عبداللهی افزود: روح کرامت و تلاش در میان بم باقی مانده که باید تقویت شود و لقب دارالصابرین بسیار مناسب مردم بم است که در مصیبتی بزرگ صبر و استقامت پیشه کردند.

زلزله هولناک و ۶.۶ریشتری سحرگاه جمعه پنجم دی ماه ۱۳۸۲موجب جان باختن جمع زیادی از هموطنمان در دیار تاریخی و مقاوم بم شد و هزاران داغ بر دل ها نهاد.

برچسب‌ها کرمان بم قوه قضاییه زلزله

منبع: ایرنا

کلیدواژه: کرمان بم قوه قضاییه زلزله کرمان بم قوه قضاییه زلزله اخبار کنکور حجت الاسلام قوه قضاییه پنجم دی دی ماه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۴۵۱۱۵۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شهید مطهری زمان شناس و با بصیرت بود

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام سید اسماعیل موسوی در خطبه‌های این هفته نماز جمعه شهر محمودآباد اظهار کرد: رسول خدا (ص) پس از بوسیدن دست سعد انصاری که بر اثر کارگری سخت و زبر شده بود فرمود: این دستی است که هرگز آتش جهنم به آن نمی‌رسد (فَقبَّلَ یَدَهُ رَسولُ اللّه (ص) و قالَ هذِهِ یَدٌ لاتَمَسُّهَا النّارُ أبَداً همچنین آن ‌حضرت فرمودند: «بهترین درآمد، از آنِ دستان کارگری است که کارش بی‌آلایش باشد».

وی اشاره به فرارسیدن روز کارگر اضافه کرد: یکی از وظایف مسئولین ایجاد امنیت شغلی برای کارگران و توجه به بیمه کارگران است.

امام جمعه محمودآباد با اشاره به فرارسیدن روز معلم تاکید کرد: مطمئناً بارزترین الگوی جمهوری اسلامی از تعریف معلم تراز، شهید مرتضی مطهری بوده است واینکه روز معلم را در سالگرد شهادت شهید مطهری قرار دادند، یک معنای نمادین و پرمغز و پرمضمونی دارد.

وی اضافه کرد: تعابیری که امامین انقلاب درباره شهید مطهری به کار برده‌اند، کم نظیر و در مواردی بی‌نظیر است و می‌تواند بهترین مُعرِّف برای تبیین شخصیت والای این معلم عظیم القدر انقلاب باشد.

حجت الاسلام موسوی تاکید کرد: شهد مطهری شهید اسلام شناس، زمان شناس، جریان شناس، دشمن شناس با بصیر بود.

امام جمعه محمودآباد ادامه داد: یکی از ویژگی‌های برجسته استاد مطهری دشمن شناسی بود که توانست با نگاه تیزبین خود انواع دشمن‌ها و دشمنی‌ها را شناخته و به موقع و با روشی مناسب در برابر آنان قد علم کند. آنچه باعث می‌شد شهید مطهری در عرصه جهاد تبیین، به‌خوبی میدان‌داری نماید عمدتاً این چهار ویژگی بود.

وی با اشاره به مباحث مطرح شده در حوزه حجاب با بیان اینکه بی حجابی و بی عفتی را دشمن به ما تحمیل کرده است، عنوان کرد: همه به ویژه بانوان باید پر رنگ تر و با منطق و تدبیر و تبیین وارد میدان عمل شوند و نقش زینبی خود را با تبیین موضوع عفت و حجاب انجام دهند.

حجت الاسلام موسوی در پایان با بیان اینکه به قوانین موجود در این موضوع باید عمل شود، یادآور شد: همه مردم باید از مجریان طرح نور حمایت و پشتیبانی نمایند.

کد خبر 6089156

دیگر خبرها

  • عفاف و حیا حافظ حریم انسانی و شخصیت وجودی زن و مرد است
  • حل مشکلات در گرو ارتباط تنگاتنگ مجلس و دولت است/ هرگونه اختلاف افکنی بازی در پازل دشمن است
  • جمهوری اسلامی تحریم‌ناپذیر است
  • مدارس دینی بدون مجوز اهل سنت از ۳۳ به ۵ رسیده است
  • ۵ شعبه تخصصی شورای حل اختلاف اتاق اصناف اهواز راه‌اندازی می‌شود
  • احکام دین باید در اجتماع جاری شود
  • شهید مطهری زمان شناس و با بصیرت بود
  • کارگران سربازان انقلاب اسلامی در جنگ اقتصادی با دشمن هستند
  • کارفرمایان به کارگران به دید سرمایه‌های انسانی نگاه کنند
  • کادرسازی برای نظام جمهوری اسلامی اولویت حلقه صالحین باشد