Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جام جم آنلاین»
2024-04-29@02:38:45 GMT

حدود ۱۰۰ کوهنورد در توچال گرفتار شدند

تاریخ انتشار: ۵ دی ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۴۵۱۴۴۸

حدود ۱۰۰ کوهنورد در توچال گرفتار شدند

به گزارش گروه حوادث جام جم آنلاین، مجتبی خالدی در گفتگو با تسنیم با اشاره به حادثه‌‌ گرفتار شدن تعدادی از کوهنوردان در کولاک برف ایستگاه 7 توچال، اظهار کرد: ساعت یک و 30 دقیقه بعد از ظهر امروز، از ایستگاه شماره هفت توچال، با مرکز اورژانس تهران تماسی گرفته و گزارشی مبنی بر گرفتار شدن حدود 100 نفر از کوهنوردان ارائه شد؛ بلافاصله با همکاران هلال احمر، سازمان مدیریت بحران شهر تهران، آتش نشانی و مسئولین ایستگاه توچال تماس گرفته و مشخص شد علیرغم توصیه‌‌هایی که مدیریت توچال به کوهنوردان داشته است، این افراد اقدام به صعود کرده‌‌اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: با شرایط موجود و برف و کولاکی که در ایستگاه‌‌های بالایی اتفاق افتاده بود احتمال می‌‌رفت که سلامت کوهنوردان در معرض خطر قرار بگیرد؛ مرکز اورژانس تهران بلافاصله یک دستگاه اتوبوس‌‌ آمبولانس، پنج دستگاه آمبولانس زمینی مهیا کرد که در ایستگاه یک مستقر شوند ولی انتقال این افراد از ایستگاه‌‌ های بالاتر به این ایستگاه مربوط به همکاران امداد و نجات سازمان آتش‌‌نشانی بود که هماهنگی با این دوستان صورت گرفت. آمادگی لازم برای درمان افرادی که احتمال سرمازدگی برای آن‌‌ها وجود دارد انجام شده است و بیمارستان‌‌های شهدای تجریش و طالقانی به دلیل نزدیکی در محل در حالت آماده‌‌باش قرار گرفتند.

خالدی با بیان این‌‌که همچنان در حال رصد وضعیت هستیم، ادامه داد: تله‌‌کابین راه‌‌اندازی شده و در حال جابجایی افراد به ایستگاه‌‌های پایین‌‌تر است و اورژانس آمادگی انتقال مصدومین احتمالی به مراکز درمانی را دارد. بخشی از افراد گرفتار شده در کولاک به ایستگاه‌ اول هدایت شدند و پنج نفر نیز در کوه‌‌ها گرفتار شده بودند که پیدا شده و به ایستگاه اول هدایت شدند.

منبع: جام جم آنلاین

کلیدواژه: کوهنوردان توچال کولاک برف

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت jamejamonline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جام جم آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۴۵۱۴۴۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

(ویدئو) کروکودیلی که در چنگال شیر‌ها گرفتار و تکه پاره شد

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی   منبع: راز بقا tags # حیات وحش ، کوروکودیل سایر اخبار اسرار تکامل آلت‌ جنسی؛ رابطه جنسی انسان‌های اولیه مثل گوریل‌ها بود؟ (تصاویر) «زو»؛ گاو عقیم و غول‌پیکری که توسط انسان‌ها به وجود آمد! اتفاق عجیب که همزمان با انقراض دایناسورها در زمین رخ داد! (تصاویر) مرکز واقعی جهان کجا است؟

دیگر خبرها

  • آتش نشانان ناجی جوان٣٣ساله کوهنورد
  • کوهنوردان کهگیلویه و بویراحمد بر فراز کوه خامی
  • مسمومیت با قارچ‌های وحشی رشد ۳ برابری داشته است / علائم مسمومیت را بشناسید
  • امدادرسانی به گردشگر گرفتار در پل خدا آفرین بازفت
  • هوای ۲ شهر خوزستان در وضعیت نارنجی آلودگی
  • امداد رسانی به افراد گرفتار در سیلاب مناطق عشایری سرایان
  • امداد رسانی به افراد گرفتار در سیلاب سرایان
  • (ویدئو) کروکودیلی که در چنگال شیر‌ها گرفتار و تکه پاره شد
  • جمعه به یاد ماندنی با کوهنوردان دیار الوند
  • سیل بیش از ۲۶۰۰ نفر از مردم را گرفتار کرد