Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-02@02:17:44 GMT

مهمترین اخبار کرمان در هفته ای که گذشت

تاریخ انتشار: ۶ دی ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۴۵۵۲۳۶

مهمترین اخبار کرمان در هفته ای که گذشت

معاون وزیر جهاد کشاورزی: کرمان پرچمدار تولید پسته در کشور است

معاون وزیر جهاد کشاورزی روز چهارشنبه هفته گذشته در دیدار با استاندار کرمان با بیان اینکه کرمان پرچمدار تولید پسته در کشور است گفت: باغبانی در این استان مزیت نسبی در کشور دارد.

 کامبیز بازرگان روز چهارشنبه افزود: تناژ محصولات زراعی در کشور بیشتر باغبانی است اما محصولات باغبانی با توجه به جایگاه صادراتی و ارزش افزوده ای که دارند، مزیت نسبی ویژه ای برای کشور دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: زعفران، پسته، زرشک و عناب از جمله محصولاتی هستند که جایگاه ویژه ای در صادرات دارند و استان کرمان در این زمینه دارای اهمیت ویژه ای است.

سه هزار و ۷۲۰مددجوی جرایم غیرعمد از زندان های استان کرمان آزاد شدند

رییس کل دادگستری استان کرمان در نشست هیات امنای ستاد دیه استان کرمان با اشاره به ایجاد زمینه آزادی سه هزار و ۷۲۰ مددجوی جرایم غیرعمد توسط ستاد دیه استان در طول مدت فعالیت این ستاد، گفت: واحدهای حمایتی قضایی از جمله ستاد دیه و انجمن حمایت زندانیان به منظور افزایش کمک های خود نیاز به حمایت و پشتیبانی مسئولان استانی دارند.

یدالله موحد افزود: در سنوات گذشته و با حمایت استانداران سابق در راستای جذب کمک شرکت های بزرگ اقتصادی برای آزادی زندانیان جرایم غیرعمد و مالی کارهای بزرگی انجام و کمک های بسیار خوبی جذب شده است.

وی با اشاره به این مطلب که انتظار می رود تیم جدید مدیریت اجرایی استان کرمان نیز حمایت از ستاد دیه و انجمن حمایت زندانیان را مورد توجه ویژه قرار دهد، اظهارداشت: دستگاه قضایی استان در حد قابل توجهی و براساس ضوابط قانونی موجود تلاش می کند تا از ورود افراد به دلیل جرایم غیرعمد و مالی به زندان ها جلوگیری شود و در این راستا از مجموع شش هزار و ۲۴۰ حکم تقسیط شده، ۱۵۰ نفر در زندان ها حضور دارند که مشمول کمک های ستاد دیه می شوند.

سفر استاندار کرمان به شهرستان های بافت، رابر و ارزوییه

استاندار کرمان روز پنجشنبه برای افتتاح و بازدید از طرح های عمرانی و خدماتی به شهرستان های ارزوییه، بافت و رابر سفر کرد.

در این سفر عملیات اجرایی احداث کارخانه تولید کود شیمایی اوره - فسفات شهرستان ارزوییه با سرمایه گذاری ۱۵ میلیون یورویی با حضور استاندار کرمان آغاز شد.

همچنین طرح آبیاری تحت فشار ۲۵۰ هکتاری بخش خصوصی با سرمایه گذاری ۷۰ میلیارد ریال در قادرآباد شهرستان ارزوییه نیز توسط استاندار کرمان به بهره برداری رسید.

زینی وند در جریان سفر خود به ارزوییه از گلخانه ۲۰ هکتاری هیدروپونیک سبزی و صیفی مجتمع کشاورزی ابراهیم آباد با اشتغالزایی ۲۳۰ نفر بازدید کرد.

در ادامه این سفر مخزن چهار هزار مترمکعبی و خط انتقال و تاسیسات جانبی آب شرب شهر رابر با حضور استاندار کرمان به بهره برداری رسید.

برای ساخت این مخزن بتنی ۶ میلیارد تومان اعتبار از محل اعتبارات عمرانی استان کرمان هزینه شده است که با افتتاح آن مشکل ذخیره آب رابر و فشار آب در مناطق جدید شهر برطرف می شود.

استاندار کرمان در سفر به شهرستان رابر با حضور در روستای قنات ملک این شهرستان به مقام شهدای زادگاه شهید سپهبد حاج قاسم سلیمانی ادای احترام و بر سر مزار والدین این شهید بزرگوار قرائت فاتحه نثار کرد.

زینی وند همچنین از مجتمع گردشگری چشمه عروس از طرح های اقتصاد مقاومتی شهر ستان رابر و طرح های گردشگری و صنعتی بافت نیز بازدید کرد.

استاندار کرمان با ورود به شهرستان بافت با حضور در گلزار شهدای این شهر به مقام شهدا ادای احترام کرد و درخواست های تعدادی از شهروندان را بررسی و دستور پیگیری داد.

زینی وند  از مجموعه های گردشگری بافت از جمله هتل چهار ستاره که عملیات احداث آن از سال ۹۶  با اعتبار ۴۰ میلیارد تومان آغاز شده است، بازدید کرد.

بازدید از طرح ۸۰۰ هزار تنی پروژه احیا استیل فولاد بافت و کلنگ زنی احداث مجتمع خدماتی رفاهی جنب فولاد بافت بامساحت ۵۴ هزار مترمربع از دیگر برنامه های سفر زینی وند به شهرستان بافت بود.

۷۵۰۰ مشترک برق در استان کرمان به کنتور هوشمند مجهز شدند

مدیر دفتر مدیریت مصرف شرکت توزیع نیروی برق شمال استان کرمان از مجهز شدن هفت هزار و ۵۰۰ مشترک این شرکت به کنتور هوشمند بمنظور صرفه جویی و بهینه مصرف کردن انرژی برق در این استان خبر داد.

حمید علیزاده  در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: همچنین تعداد ۸۶۹ مشترک صنعتی سه هزار و ۲۹۰  مشترک کشاورزی، ۲۹۴ مشترک تجاری، ۶۵  مشترک اداری و ۴۷ جایگاه های سوخت طبیعی و ۱۴ مولد خود تامین، در سامانه مدیریت پیک بار کشور (سمپ) ثبت نام کردند.

وی تصریح کرد: پایش اطلاعات مشترکین ثبت نام شده به صورت برخط بوده و  عضویت در سامانه مدیریت پیک بار کشور کمک بسزایی در مدیریت مصرف برق داشته است.

سفیر اندونزی در ایران: مراودات تجاری کرمان و اندونزی گسترش می‌یابد

سفیر جمهوری اندونزی در ایران در نشست مجازی بررسی زمینه‌های همکاری مشترک کرمان و اندونزی گفت: ارتباطات تجاری گسترده و همکاری بین فعالان اقتصادی کرمان و اندونزی با توجه به فرصت های موجود در ۲ طرف افزایش می یابد.

 رونی پراستیو یولیانتورو با اشاره به ضرورت تعهد در مراودات اقتصادی، افزود: تفاهم هایی طی سال های گذشته برای ارتباطات گسترده بین ایران و اندونزی شکل گرفت اما پس از اعمال تحریم ها علیه ایران، این ارتباطات نتوانست به معنای واقعی شکل بگیرد و اهداف مدنظر تحقق یابد.

وی با تاکید بر اینکه دولت اندونزی توجه ویژه ای به اقتصاد دارد، تصریح کرد: به همین دلیل مشوق های بسیار مناسبی برای صادرکنندگان و واردکنندگان نیازمندی های این کشور در نظر گرفته شده تا مروادات تجاری بیش از گذشته گسترش یابد. رونی پراستیو یولیانتورو، ادامهداد: اندونزی به واردات پسته نیاز دارد که این نیاز می تواند از طریق بازرگانان کرمانی تامین شود.

بیش از یک میلیارد دلار پسته به خارج کشور صادر شد

رئیس کمیسیون کشاورزی و صنایع غذایی اتاق تعاونی ایران  در آئین افتتاح موزه پسته در محل شرکت تعاونی پسته رفسنجان گفت: از ابتدای امسال تاکنون بیش از یک میلیارد دلار پسته از کشورمان به خارج صادر شده است.

 ارسلان قاسمی اظهار داشت: رفسنجان  از قدیم مهد تولید پسته بوده و می تواند پایتخت پسته جهان شود.

وی تصریح کرد: بحث کشاورزی پسته تحقق عینی سیاست های اقتصاد مقاومتی  مورد تأکید مقام معظم رهبری است و اقتصاد  مقاومتی هم یعنی تولید در داخل و نگاه به بیرون، پس تولیدات کشاورزی و صادرات آن ها نیز یک شاخصه اقتصاد مقاومتی است.

قاسمی تصریح کرد: امسال تاکنون بیش از یک میلیارد دلار پسته از ایران به کشورهای خارج صادر شد و این یعنی یک میلیارد دلار ارزآوری توسط پسته کاران و کشاورزان ایرانی صورت گرفته است.

استاندار کرمان: اقشار آسیب پذیر و فرصت‌های شغلی در اولویت قرار گیرد

 استاندار کرمان در نشست شورای هماهنگی مدیران دستگاه های تابعه وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی در استان گفت: اقشار آسیب پذیر و فرصت های شغلی استان با جدیت توسط مدیران پیگیری و آموزش ها و حرفه آموزی ها متناسب ظرفیت های شغلی تعریف شود.

علی زینی وند با اشاره به فعالیت های متعدد و متنوع ادارات زیرمجموعه وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: گستردگی کار اداری و جامعه هدفی که این ادارات دارند، حساسیت و اهتمام ویژه مدیران را می طلبد، چرا که اخلال در هر بخش می تواند جامعه هدف را دچار سختی کند.

وی با بیان اینکه گروه های هدف این مجموعه ها اقشار آسیب پذیرتر در بهزیستی، حرفه ای، تعاونی ها و کشاورزان و درمان و غیره هستند افزود: رسیدگی به مطالبات این اقشار ابعاد مختلف جامعه را تحت تاثیر قرار می دهد و برای حل موانع و مشکلات جدیت و هدف گذاری می خواهد.

مدیرکل ثبت احوال: آمار ازدواج در کرمان افزایش و طلاق کاهش یافت

مدیرکل ثبت احوال استان کرمان گفت: ثبت ازدواج طی ۹ ماه ابتدای امسال هفت درصد نسبت به مدت مشابه سال گذشته افزایش و ثبت طلاق ۶ درصد کاهش داشته است.

محمد قاسمی  در جمع رسانه‌ها ضمن تبریک هفته ثبت احوال افزود: جمعیت استان کرمان تا پایان آذرماه سال جاری به سه میلیون و ۳۰۹ هزار و ۹۹۶ نفر رسید که ۵۱ درصد از این میزان را مردان و مابقی جمعیت استان زن‌ها هستند.

وی تصریح کرد: بیشترین جمعیت استان برابر با ۷۸۰ هزار نفر مربوط به شهرستان کرمان است و همچنین کمترین جمعیت شهرستان‌ها به کوهبنان با ۲۱ هزار و ۵۴۴ نفر اختصاص یافته است.

مدیرکل ثبت احوال استان کرمان گفت: ۳۵ هزار و ۱۰۹ واقعه ولادت طی ۹ ماهه امسال در این استان ثبت شده که نسبت به مدت مشابه سال قبل ۶ درصد کاهش را نشان می‌دهد.

۱۶ درصد کودکان بی‌سرپرست کشور در کرمان زندگی می‌کنند

مدیرکل بهزیستی استان کرمان در نشست شورای هماهنگی مدیران کل دستگاه های زیرمجموعه وزارت رفاه با استاندار کرمان گفت: بیش از ۶۰ مرکز نگهداری کودکان بی سرپرست و بد سرپرست در این استان وجود دارد که در این زمینه بالاترین آمار را در کشور داریم به طوری‌ که ۱۶ درصد از کودکان و نوجوانان بی سرپرست و فاقد سرپرست کشور در کرمان بسر می برند.

عباس صادق زاده افزود: بیش از ٧٨ هزار نفر از افراد دارای معلولیت از خدمات بهزیستی این استان بهره مند می‌شوند که از این تعداد ۵٣ هزار نفر مستمری بگیر هستند.  

وی اظهار داشت: همچنین حدود ٣.۵ درصد زنان بی سرپرست و بد سرپرست کشور در کرمان زندگی می‌کنند.  

مدیران صنعت آب و برق کرمان تقدیر شدند

مدیران صنعت آب و برق استان کرمان در مراسم پویش هر هفته الف - ب - ایران با حضور وزیر نیرو از طریق ویدئو کنفرانس و توسط استاندار تقدیر شدند.

 استاندار کرمان با اهدای لوح تقدیر از خدمات مدیران و دست اندرکاران صنعت آب و برق استان کرمان در افتتاح طرح های پویش هر هفته الف - ب - ایران تجلیل کرد.

هر_هفته_الف_ب_ایران عنوان پویشی است که رضا اردکانیان وزیر نیرو برای افتتاح هفتگی طرح‌های بزرگ و مهم صنعت آب و برق مطرح کرده است.  

حضور استاندار کرمان در آیین گرامیداشت جانباختگان زلزله پنجم دی بم

استاندار کرمان روز جمعه با سفر به شهرستان بم در محل بهشت زهرای بم با حضور در ایین گرامیداشت جانباختگان زلزله ویرانگر پنج دی ماه ۸۲، نسبت به قربانیان ادای احترام کرد.

زینی وند همچنین به اتفاق مشاور اقتصادی و مدیرکل دفتر استاندار، فرمانداربم، اعضای شورای شهر بروات،   روز جمعه با حضور در بهشت زهرا و گلزار شهدای "بروات" با اهدای شاخه گل و قرائت فاتحه یاد و خاطره جانباختگان زلزله پنجم دی ماه ۸۲  را گرامی داشت و با آرمانهای شهیدان، تجدید میثاق کرد.

وی همچنین از مرکز جامع توانبخشی هلال احمر و نمایشگاه عکس زلزله بم که بمناسبت سالگرد جانباختگان این زلزله هولناک برپاشده بازدید کرد.  

استاندار کرمان در ادامه سفر خود به شهرستان بم در حاشیه بازدید از شرکت خودروسازی ریگان خودرو بم در جمع رسانه‌ها افزود: علاوه بر قول مساعد وزیر صمت برای پیگیری و رفع مشکلات خودروسازان ارگ جدید بم، استانداری کرمان نیز چالش‌های این صنعت را پیگیری می‌کند.

وی با بیان اینکه مجموعه کارخانجات خودرو در ارگ جدید بم رونق خوبی دارد اظهار داشت: ظرفیت‌های این منطقه به‌گونه ای است که به سالن و تجهیزات جدیدی نیاز ندارند و تنها با تغییر تکنولوژی می‌توانند تولید را افزایش دهند و حجم گسترده‌ای از نیروی متخصص را ارتقا دهند.

برچسب‌ها پسته سازمان ثبت احوال كشور کرمان علی زینی وند بم کودکان بی سرپرست صادرات غیر نفتی

منبع: ایرنا

کلیدواژه: پسته سازمان ثبت احوال كشور کرمان علی زینی وند بم کودکان بی سرپرست صادرات غیر نفتی پسته سازمان ثبت احوال كشور کرمان علی زینی وند بم کودکان بی سرپرست صادرات غیر نفتی اخبار کنکور یک میلیارد دلار استاندار کرمان جرایم غیرعمد صنعت آب و برق استان کرمان ثبت احوال بی سرپرست ستاد دیه زینی وند ویژه ای

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۴۵۵۲۳۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

امیدآفرینی در جامعه یکی از مهمترین دستاوردهای تلاش‌ها و تولیدات کارگران عزیز کشور است

به گزارش گروه سیاست خبرگزاری علم و فناوری آنا، حجت‌الاسلام سید ابراهیم رئیسی صبح امروز سه‌شنبه هم‌زمان با روز کارگر، در سی و پنجمین جشنواره امتنان از کارگران، گروه‌های کار و واحدهای نمونه با تبریک این روز به همه جامعه بزرگ و محترم کارگری کشور، برگزاری این مراسم پس از دیدار کارگران با رهبر معظم انقلاب را فرصتی مغتنم برای اطلاع و پیگیری از منویات و رهنمودهای ایشان نسبت به موضوع کار و کارگران و تلاش در جهت تمهید ساز و کارهای اجرای این رهنمودها دانست.

رئیس جمهور با اشاره به برگزاری این مراسم در کارخانه‌ای بزرگ که محصولاتی قابل عرضه برای بازارهای داخلی و خارجی دارد، محصولات تولید شده در این کارخانه را گواه توانایی و تلاش کارگران و مهندسان و نیز نشان‌دهنده وجود توانمندی در کشور برای انجام کارهای بزرگ دانست و گفت: البته نباید به همین میزان بسنده کرد.

دکتر رئیسی دستاورد دیگر تلاش‌ها و تولیدات این کارخانه و دیگر واحدهای تولیدی کشور را امیدآفرینی با وجود تحریم‌ها و فشارها و برخی کاستی‌ها توصیف کرد که همواره مورد تاکید رهبر معظم انقلاب اسلامی نیز بوده است و افزود: مسئله امیدآفرینی به تعبیری ترجمان همان شعار ارزشمند «ما پای کار ایران هستیم» شما کارگران عزیز و محترم است که با روحیه ارزشمندتان همانطور که دشمن را در عرصه‌های مختلف ناکام گذاشتید در عرصه اقتصادی نیز ناکام گذاشتید و خواهید گذاشت.

رئیس جمهور با تاکید بر ضرورت به عمل آمدن همه حمایت‌های حقوقی، مالی و اجتماعی از کار و کارگر در جهت ارتقای کیفی و کمی روزانه تولید اظهار داشت: ملت ایران و کارگران ما نشان داده‌اند که می‌توانند تولیداتی داشته باشند که کیفیت آن از همه استانداردهای ضروری و جهانی بالاتر باشد، چنانکه در سفر اخیر ما به سریلانکا مهندسان و متخصصان سریلانکایی تاکید داشتند که کار متخصصان ایرانی در ساخت سد و نیروگاه در آن کشور از نظر فناوری و علم‌پایه بودن کاملا به‌روز و حتی بی‌نظیر بوده و برای اولین بار در منطقه کاری با این سطح از تکنولوژی اجرا شده است.

خبر تکمیل می‌شود ... .

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • تجلیل از ۴۳ استاد سرآمد آموزشی استان کرمان
  • قول استاندار کرمان برای رفع مشکلات کارگران
  • سوت شروع مهمترین هفته فوتبال ایران
  • مهمترین دغدغه‌های معلمان نمونه کشور در دیدار با رهبری
  • آگاهی‌بخشی مهمترین پایه پدافند غیرعامل است
  • امیدآفرینی در جامعه یکی از مهمترین دستاوردهای کارگران عزیز کشور است
  • امیدآفرینی در جامعه یکی از مهمترین دستاوردهای تلاش‌ها و تولیدات کارگران عزیز کشور است
  • پیام تبریک استاندار لرستان به مناسبت گرامیداشت هفته کار و کارگر
  • خاموشی چاه‌های کشاورزی در رفسنجان
  • مهمترین اخبار دهم اردیبهشت/علت بارش‌های سنگین جنوب کشور